Jimny przed i po lifcie

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

michaex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: Białystok - Kraków

Jimny przed i po lifcie

Post autor: michaex » pn mar 02, 2009 10:38 am

Witam

Mam pytanie do szanownego grona z działu Suzuki 8)

Z tego co wiem, w roku 2005 Jimny przeszedł face lifting który przyniósł następujące zmiany:
- zmiana zderzaka przedniego - obniżenie w nowej wersji
- zmiana przełożenia i sposobu załączania reduktora
- zmiany we wnętrzu

1) Czy coś istotnego pominąłem?

I teraz do konkretów.
2) Czy fabrycznie zdarzały się takie wybryki jak ten: http://tiny.pl/b7zx - wersja niby po lifcie, ale ze starym zderzakiem, czy to tylko inwencja właściciela?

3) Czy Waszym zdaniem lepiej pchać się w młodszą konstrukcję, po lifcie, z lepszym przełożeniem reduktora, jednak z załączanym nieszczęsnymi guzikami, czy jednak klasycznie - wajhą, ale starsza konstrukcja? Zastosowanie samochodu - 70% w terenie, bez topienia w błocie.

4) Zmiana zderzaka w nowszej wersji na ten ze starszej (w benzynie) to dużo zachodu - jakieś czujniki poduszek, czy coś?

Z góry dzięki za pomoc!
Michał

Awatar użytkownika
Prox
 
 
Posty: 113
Rejestracja: sob mar 12, 2005 11:32 pm
Lokalizacja: Gdynia/Chwaszczyno

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: Prox » wt mar 03, 2009 1:21 pm

Inny model komputera i inne okablowanie
Inne wały
często z ABS i KLIMA
jimny 1.3 turbo simex 30'' 2x8274
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''

Grunthor
Posty: 314
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 9:01 pm
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: Grunthor » wt mar 03, 2009 4:01 pm

Ja mam takiego z sierpnia 2005. Jestem zadowolony ponieważ wrzuciłem OME, przedłużyłem odboje o ok. 2 cm, założyłem kółka 235/75R15 i jest git. Silnik daje radę oponki się czyszczą i nic nie przyciera.
Grunthor

michaex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: Białystok - Kraków

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: michaex » wt mar 03, 2009 11:07 pm

Wielkie dzięki Panowie. Chętnie usłyszę też zdanie innych.

Awatar użytkownika
Fenek2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt cze 27, 2008 11:29 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: Fenek2 » śr mar 04, 2009 2:10 pm

Nikt więcej się nie wypowie?
Ja brał bym tego z lepszymi przełożeniami reduktora. Resztę można "dopieścić" :wink:
XJ

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: MACIEK KRAKÓW » ndz mar 15, 2009 11:44 am

Grunthor pisze:Ja mam takiego z sierpnia 2005. Jestem zadowolony ponieważ wrzuciłem OME, przedłużyłem odboje o ok. 2 cm, założyłem kółka 235/75R15 i jest git. Silnik daje radę oponki się czyszczą i nic nie przyciera.
Mam również pytanko do szacownego grona użytkowników Jimny-ego po lifcie OME z przedłużonymi odbojami o 2cm oraz z założonym zderzakiem starego typu - jestem przed zakupem opon właśnie 235/75/15 (73,3 cm średnicy) na felgę 6jj15 ET 0 lub 225/75/16 (74,4 cm średnicy) na felgę 7jj16 ET +5 (oryginalna felga Vitara) stąd moje pytanie, czy sprawdzał juz Ktoś czy nic nie przyciera w nadkolach oraz przy skręcaniu?!...

Z góry dzięki i pozdrawiam
Maciek
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: tybero » ndz mar 15, 2009 11:47 am

to ze zwolnili reduktor gowno dalo, dalej zapier.... jak szalone :)3
zle sie jezdzi...
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: MACIEK KRAKÓW » ndz mar 15, 2009 11:53 am

tybero pisze:to ze zwolnili reduktor gowno dalo, dalej zapier.... jak szalone :)3
zle sie jezdzi...
w porównaniu z Rocky-m to reduktor (guziczkowego) Jimny-ego jest minimum 2 razy wolniejszy, wiec jak dla mnie rewelacja :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Grunthor
Posty: 314
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 9:01 pm
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: Grunthor » ndz mar 15, 2009 2:33 pm

MACIEK KRAKÓW pisze:
Grunthor pisze:Ja mam takiego z sierpnia 2005. Jestem zadowolony ponieważ wrzuciłem OME, przedłużyłem odboje o ok. 2 cm, założyłem kółka 235/75R15 i jest git. Silnik daje radę oponki się czyszczą i nic nie przyciera.
Mam również pytanko do szacownego grona użytkowników Jimny-ego po lifcie OME z przedłużonymi odbojami o 2cm oraz z założonym zderzakiem starego typu - jestem przed zakupem opon właśnie 235/75/15 (73,3 cm średnicy) na felgę 6jj15 ET 0 lub 225/75/16 (74,4 cm średnicy) na felgę 7jj16 ET +5 (oryginalna felga Vitara) stąd moje pytanie, czy sprawdzał juz Ktoś czy nic nie przyciera w nadkolach oraz przy skręcaniu?!...

Z góry dzięki i pozdrawiam
Maciek
Moje felgi są oryginały 5,5 JJ ET 5. Opony to KL71 mierzony obwód na środku stopy opony metalową miarką to 235 cm. Nic nie przyciera. Proponuję uważać na ET (dotyczy to przedniej osi). Planowałem założyć dystanse tak za 30 mm, nic nie wyszło.
Przy skręcie wychylone, odsadzone koło ocierało o zderzak (jedno), o fartuch nadkola z tyłu (drugie).
Grunthor

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: MACIEK KRAKÓW » ndz mar 15, 2009 2:48 pm

Dziękuję bardzo Koledze Grunthorowi za szybką i konstruktywną odpowiedż :)2
Założę więc raczej zestaw 235/75/15 na felgę 6jj15 ET 0 tyle, że myślę o BFG MT ze względu na dostępność i stare przyzwyczajenie do tej gumy :D
Może ma Ktoś doswiadczenie z drugim zestawem, który rozważam 225/75/16 na feldze 7jj16 ET +5 (oryginał Vitara) z oponami BFG MT
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

michaex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: Białystok - Kraków

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: michaex » ndz mar 15, 2009 4:23 pm

Dziękuję bardzo za wszystkie wypowiedzi. Do zobaczenia w terenie!

Awatar użytkownika
uczestnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 4:05 pm
Lokalizacja: Dania

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: uczestnik » ndz mar 15, 2009 5:03 pm

konstrukcja rurowa na ramie jimny,półosie-przełozenia calmini, "szybki warn" arb-y, plastiki wyrzucone ....
simexy 36" w terenie miodzio ... tylko że auto nie przypomina wyrobu "Suzuki" :wink:

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: Aśka&Kuba » ndz mar 15, 2009 8:36 pm

daj jakie foty :)2
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 466
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
Kontaktowanie:

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: blizzard » ndz mar 15, 2009 10:22 pm

MACIEK KRAKÓW pisze:Dziękuję bardzo Koledze Grunthorowi za szybką i konstruktywną odpowiedż :)2
Założę więc raczej zestaw 235/75/15 na felgę 6jj15 ET 0 tyle, że myślę o BFG MT ze względu na dostępność i stare przyzwyczajenie do tej gumy :D
Może ma Ktoś doswiadczenie z drugim zestawem, który rozważam 225/75/16 na feldze 7jj16 ET +5 (oryginał Vitara) z oponami BFG MT
miałem 225/70R16 i nie obcierały przy skręcie
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: PaveL » pn mar 16, 2009 3:34 pm

Była jeszcze jedna zmiana:
Po liftingu w benzynowym silniku pojawiły się zmienne fazy rozrządu, co zwiększyło moc i elastyczność.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: MACIEK KRAKÓW » pn mar 16, 2009 5:06 pm

PaveL pisze:Była jeszcze jedna zmiana:
Po liftingu w benzynowym silniku pojawiły się zmienne fazy rozrządu, co zwiększyło moc i elastyczność.
Zmienne fazy byly juz w przejsciowce z 2005 i poczatku 2006 r. :D
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: MACIEK KRAKÓW » sob mar 21, 2009 8:50 am

Zastanawiam sie nad wsadzeniem do mojego Jimnego w wersji benzynowej do przodu sprezyn OME +2" w wersji do duzych obciazen lub sprezyn dla wersji DIESESL-owskiej.

Czy Ktos ma moze juz doswiadczenie z takim zestawem od wersji DIESEL-owskiej zamontowanym w wersji benzynowej (czy wszystko pasuje i da sie na tym jezdzic w miare komfortowo?!...) lub zna Kogos Kto uzytkuje tak przygotowanego Jimny-ego i przerabial juz ten temat?!.

Pozdrawiam
Maciek
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
WOLVERINE
 
 
Posty: 161
Rejestracja: pn lut 25, 2008 8:18 am
Kontaktowanie:

Re: Jimny przed i po lifcie

Post autor: WOLVERINE » sob mar 21, 2009 8:58 am

dzwoń do traska... on będzie wiedział czy to będzie robić...
Suzuka Vitara
OME+31cali
http://www.gdansk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość