Strona 1 z 1
Jimny przed i po lifcie
: pn mar 02, 2009 10:38 am
autor: michaex
Witam
Mam pytanie do szanownego grona z działu Suzuki
Z tego co wiem, w roku 2005 Jimny przeszedł face lifting który przyniósł następujące zmiany:
- zmiana zderzaka przedniego - obniżenie w nowej wersji
- zmiana przełożenia i sposobu załączania reduktora
- zmiany we wnętrzu
1) Czy coś istotnego pominąłem?
I teraz do konkretów.
2) Czy fabrycznie zdarzały się takie wybryki jak ten:
http://tiny.pl/b7zx - wersja niby po lifcie, ale ze starym zderzakiem, czy to tylko inwencja właściciela?
3) Czy Waszym zdaniem lepiej pchać się w młodszą konstrukcję, po lifcie, z lepszym przełożeniem reduktora, jednak z załączanym nieszczęsnymi guzikami, czy jednak klasycznie - wajhą, ale starsza konstrukcja? Zastosowanie samochodu - 70% w terenie, bez topienia w błocie.
4) Zmiana zderzaka w nowszej wersji na ten ze starszej (w benzynie) to dużo zachodu - jakieś czujniki poduszek, czy coś?
Z góry dzięki za pomoc!
Michał
Re: Jimny przed i po lifcie
: wt mar 03, 2009 1:21 pm
autor: Prox
Inny model komputera i inne okablowanie
Inne wały
często z ABS i KLIMA
Re: Jimny przed i po lifcie
: wt mar 03, 2009 4:01 pm
autor: Grunthor
Ja mam takiego z sierpnia 2005. Jestem zadowolony ponieważ wrzuciłem OME, przedłużyłem odboje o ok. 2 cm, założyłem kółka 235/75R15 i jest git. Silnik daje radę oponki się czyszczą i nic nie przyciera.
Re: Jimny przed i po lifcie
: wt mar 03, 2009 11:07 pm
autor: michaex
Wielkie dzięki Panowie. Chętnie usłyszę też zdanie innych.
Re: Jimny przed i po lifcie
: śr mar 04, 2009 2:10 pm
autor: Fenek2
Nikt więcej się nie wypowie?
Ja brał bym tego z lepszymi przełożeniami reduktora. Resztę można "dopieścić"

Re: Jimny przed i po lifcie
: ndz mar 15, 2009 11:44 am
autor: MACIEK KRAKÓW
Grunthor pisze:Ja mam takiego z sierpnia 2005. Jestem zadowolony ponieważ wrzuciłem OME, przedłużyłem odboje o ok. 2 cm, założyłem kółka 235/75R15 i jest git. Silnik daje radę oponki się czyszczą i nic nie przyciera.
Mam również pytanko do szacownego grona użytkowników Jimny-ego po lifcie OME z przedłużonymi odbojami o 2cm oraz z założonym zderzakiem starego typu - jestem przed zakupem opon właśnie 235/75/15 (73,3 cm średnicy) na felgę 6jj15 ET 0
lub 225/75/16 (74,4 cm średnicy) na felgę 7jj16 ET +5 (oryginalna felga Vitara) stąd moje pytanie, czy sprawdzał juz Ktoś czy nic nie przyciera w nadkolach oraz przy skręcaniu?!...
Z góry dzięki i pozdrawiam
Maciek
Re: Jimny przed i po lifcie
: ndz mar 15, 2009 11:47 am
autor: tybero
to ze zwolnili reduktor gowno dalo, dalej zapier.... jak szalone

zle sie jezdzi...
Re: Jimny przed i po lifcie
: ndz mar 15, 2009 11:53 am
autor: MACIEK KRAKÓW
tybero pisze:to ze zwolnili reduktor gowno dalo, dalej zapier.... jak szalone

zle sie jezdzi...
w porównaniu z Rocky-m to reduktor (guziczkowego) Jimny-ego jest minimum 2 razy wolniejszy, wiec jak dla mnie rewelacja

Re: Jimny przed i po lifcie
: ndz mar 15, 2009 2:33 pm
autor: Grunthor
MACIEK KRAKÓW pisze:Grunthor pisze:Ja mam takiego z sierpnia 2005. Jestem zadowolony ponieważ wrzuciłem OME, przedłużyłem odboje o ok. 2 cm, założyłem kółka 235/75R15 i jest git. Silnik daje radę oponki się czyszczą i nic nie przyciera.
Mam również pytanko do szacownego grona użytkowników Jimny-ego po lifcie OME z przedłużonymi odbojami o 2cm oraz z założonym zderzakiem starego typu - jestem przed zakupem opon właśnie 235/75/15 (73,3 cm średnicy) na felgę 6jj15 ET 0
lub 225/75/16 (74,4 cm średnicy) na felgę 7jj16 ET +5 (oryginalna felga Vitara) stąd moje pytanie, czy sprawdzał juz Ktoś czy nic nie przyciera w nadkolach oraz przy skręcaniu?!...
Z góry dzięki i pozdrawiam
Maciek
Moje felgi są oryginały 5,5 JJ ET 5. Opony to KL71 mierzony obwód na środku stopy opony metalową miarką to 235 cm. Nic nie przyciera. Proponuję uważać na ET (dotyczy to przedniej osi). Planowałem założyć dystanse tak za 30 mm, nic nie wyszło.
Przy skręcie wychylone, odsadzone koło ocierało o zderzak (jedno), o fartuch nadkola z tyłu (drugie).
Re: Jimny przed i po lifcie
: ndz mar 15, 2009 2:48 pm
autor: MACIEK KRAKÓW
Dziękuję bardzo Koledze
Grunthorowi za szybką i konstruktywną odpowiedż
Założę więc raczej zestaw 235/75/15 na felgę 6jj15 ET 0 tyle, że myślę o BFG MT ze względu na dostępność i stare przyzwyczajenie do tej gumy

Może ma Ktoś doswiadczenie z drugim zestawem, który rozważam 225/75/16 na feldze 7jj16 ET +5 (oryginał Vitara) z oponami BFG MT
Re: Jimny przed i po lifcie
: ndz mar 15, 2009 4:23 pm
autor: michaex
Dziękuję bardzo za wszystkie wypowiedzi. Do zobaczenia w terenie!
Re: Jimny przed i po lifcie
: ndz mar 15, 2009 5:03 pm
autor: uczestnik
konstrukcja rurowa na ramie jimny,półosie-przełozenia calmini, "szybki warn" arb-y, plastiki wyrzucone ....
simexy 36" w terenie miodzio ... tylko że auto nie przypomina wyrobu "Suzuki"

Re: Jimny przed i po lifcie
: ndz mar 15, 2009 8:36 pm
autor: Aśka&Kuba
daj jakie foty

Re: Jimny przed i po lifcie
: ndz mar 15, 2009 10:22 pm
autor: blizzard
MACIEK KRAKÓW pisze:Dziękuję bardzo Koledze
Grunthorowi za szybką i konstruktywną odpowiedż
Założę więc raczej zestaw 235/75/15 na felgę 6jj15 ET 0 tyle, że myślę o BFG MT ze względu na dostępność i stare przyzwyczajenie do tej gumy

Może ma Ktoś doswiadczenie z drugim zestawem, który rozważam 225/75/16 na feldze 7jj16 ET +5 (oryginał Vitara) z oponami BFG MT
miałem 225/70R16 i nie obcierały przy skręcie
Re: Jimny przed i po lifcie
: pn mar 16, 2009 3:34 pm
autor: PaveL
Była jeszcze jedna zmiana:
Po liftingu w benzynowym silniku pojawiły się zmienne fazy rozrządu, co zwiększyło moc i elastyczność.
Re: Jimny przed i po lifcie
: pn mar 16, 2009 5:06 pm
autor: MACIEK KRAKÓW
PaveL pisze:Była jeszcze jedna zmiana:
Po liftingu w benzynowym silniku pojawiły się zmienne fazy rozrządu, co zwiększyło moc i elastyczność.
Zmienne fazy byly juz w przejsciowce z 2005 i poczatku 2006 r.

Re: Jimny przed i po lifcie
: sob mar 21, 2009 8:50 am
autor: MACIEK KRAKÓW
Zastanawiam sie nad wsadzeniem do mojego Jimnego w wersji benzynowej do przodu sprezyn OME +2" w wersji do duzych obciazen lub sprezyn dla wersji DIESESL-owskiej.
Czy Ktos ma moze juz doswiadczenie z takim zestawem od wersji DIESEL-owskiej zamontowanym w wersji benzynowej (czy wszystko pasuje i da sie na tym jezdzic w miare komfortowo?!...) lub zna Kogos Kto uzytkuje tak przygotowanego Jimny-ego i przerabial juz ten temat?!.
Pozdrawiam
Maciek
Re: Jimny przed i po lifcie
: sob mar 21, 2009 8:58 am
autor: WOLVERINE
dzwoń do traska... on będzie wiedział czy to będzie robić...