SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

flintstudio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 20, 2009 7:59 pm

SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: flintstudio » pn mar 02, 2009 12:02 pm

Witam wszystkich, jestem od niedawna posiadaczem Suzuki Samuraja z Łomży.
Auto kupiłem jak większość forumowiczów do zabawy - w moim przypadku lekkie wyskoki w błoto w weekendy.

Proszę o podpowiedź, poniżej załączam zdjęcie mojego pojazdu i dwóch znalezionych w sieci.
Chodzi mi o rozszyfrowanie przeróbek. Na pewno będę zmieniał opony na nowe MT, nie chcę wprowadzać wielu zmian, bo nie widzę potrzeby, ale w chwili obecnej mam już zużyte koła i według mnie za nisko położone auto.

Obrazek

Zdjęcie nr1 - czy te suzuki ma tylko zmienione opony, czy ma też jakiś lift? Wie ktoś co to za opony, bo wyglądają ciekawie. Widzę, że ma ścięty zderzak, czy ma dystanse? Nie jestem pewien, ale ma również chyba ścięte nadkola. Czy przy takich oponach wystarczy wyciąć troche nadkola i nie trzeba przerabiać zawieszenia?? Czy to może błędne rozumowanie.

Obrazek

Jeśli tak to proszę o ocenę co zmieniono

Zdjęcie nr 2 - tu na pewno są zmiany, zresztą widać, w związku z tym popdpowiedzcie mi co tu zostało zmienione, jak to się fachowo nazywa ( części i zabiegi ) i jakie według was są prawdopodobne koszta ( części + robocizna. Wybieram się do mechanika, pojęcie o mechanice mam raczej ogólne i nie chcę zostać oszukany, lub naciągnięty. Chciałbym również wiedzieć o czym ze mną ten mechanik rozmawia :)

Obrazek

Dzięki za wasze wypowiedzi. Do zabaczenia na trasie.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: Balu-Balu » pn mar 02, 2009 2:31 pm

No cześć, na razie. !! !! :)21 Do zobaczenia. !! !! Tak trzymaj :)2 :)2

A wracając do Twojego pytania z pierwszej części postu "co różni Twoje auto od tamtych" to coś się nazywa "pakiet startowy" i to sam musisz zadecydować co wchodzi w jego skład. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: Albert_N » pn mar 02, 2009 3:27 pm

szczerze mowiac, to zdjecia za wiele nie pokazuja ... na tym drugim widac jakies odsadzone mangelsy i nalewki pewnie 30 cali kopia Yokohamy geolandar. Widac tez, ze cos bylo robione w zawieszeniu - moze nowe resory, a moze dolozone lagi ? kto wie...
poczytaj troche tematow o resorach i oponach, bedziesz wiedzial czy zaczynac przerobki od razu czy najpierw moze troche pojezdzic w terenie :wink:
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: okino » pn mar 02, 2009 5:07 pm

http://daniels.lumena.com/suzuki/ - to dobre źródło informacji o Samuraju, niektórzy mówią: biblia - poczytaj.
Nie zaczynaj od przeróbek. Nie wiem jaka jest historia Twojej Suzy ale podstawą po zakupie jest najczęściej wymiana WSZYSTKICH (dosłownie WSZYSTKICH) płynnych mediów które jeszcze pozostały :wink: + wymiana rozrządu. Potem załóż opony terenowe np:
Albert_N pisze:..... kopia Yokohamy geolandar....
potem .... jazda , jazda, jazda - a potem przerabiaj albo i nie :wink:
Gratuluję wyboru!!!
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

flintstudio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 20, 2009 7:59 pm

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: flintstudio » pn mar 02, 2009 6:51 pm

Dzięki koledzy
wszystkie płyny i el. exploatacyjne powymieniałem na początku, wymieniłem świece, akumulator itd..
Pojeździłem w weekend po błocie, śniegu i koleinach - wniosek jeden wymienić opony na wyższy klocek. Wystarczyło by mi w zupełności to co jest w tym niebieskim SAMURAIu , tylko zastanawiam się, czy do mojego SAMURAIA dołożenie takich opon wiąże się z przeóbką - wolałbym nie z uwagi na małe doświadczenie mechaniczne.
Myślałem, czy wycięcie troche nadkoli i ścięcie przedniego zderzaka pomoże... Nie chciałbym podnosiś samochodu bo to koszta, a wycięcie tu i tam nie kosztuje nic - dając chyba dużo...

Może to banalne pytanie, ale o co chodzi z tym pakietem startowym ?? Mój samurai ma sprawiać mi dużo FUNu, nie będzie tu żadnych zawodów i wielkich przeróbek, może pikniki z podobnymi mnie amatorami offroadu. Podoba mi się, że jest napęd 4x4, wjedzie w błoto i wyjedzie, nie szkoda lakieru przy gałęziach i w lecie można zdjąć dach :)) Ma wyglądać troche agresywnie, dołoże jeszcze orurowanie, halogeny i basta... Tylko podoba mi się właśnie takie lekkie uterenowienie jak na fotce nr 1 - to by mi starczyło, tylko nie wiem, czy wystarczy sama wymiana opon, czy gość robił coś jeszcze...

Awatar użytkownika
gawron
 
 
Posty: 125
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 11:59 am
Lokalizacja: daleka północ

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: gawron » pn mar 02, 2009 7:36 pm

podcięcie nadkoli w takim aucie prawie zawsze wiąże się z walką z rdzą która kryje się pod nakładkami. bez podcinania spokojnie zmieszczą się jakieś przyzwoite oponki. wyrzuć też przedni zderzak, tylko przeszkadza :D

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: szerokimost » pn mar 02, 2009 7:54 pm

Proponuje na początek jakieś MT-ki i chyba styknie np:
http://www.oponybieznikowane.com/image_ ... =272&lang=

:)
Samiec

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: TomaszRT » pn mar 02, 2009 7:57 pm

Jak ma służyć tylko do zabawy to wąską fedimę.. po co jakieś półśrodki stosować..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Szaman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 29, 2008 9:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: Szaman » pn mar 02, 2009 8:06 pm

pozwole sie przy okazji zapytac... ( moze koledze tez sie sprzyda taka informacja) jakie opony wsadzic do sj413 aby nie bylo problemow??? zastanawiam sie nad kopia yokohamy geolander 225x70 r15 (PERSICHINI 225/70 R15 M+S) Czy taka opone uciagnie autko?? Czy trzeba przerabiac cos w zawieszeniu, nadkolach?? Jaki max rozmiar wchodzi do seryjnego SJ413?
Wiem ze polowa forumowiczow powie ze nalezy wsadzic simex'y ale ja zwyczajnie niepotrzebuje az takich opon ( narazie przynajmniej)

Pozdrawiam
Szaman

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: szerokimost » pn mar 02, 2009 8:11 pm

Szaman pisze:pozwole sie przy okazji zapytac... ( moze koledze tez sie sprzyda taka informacja) jakie opony wsadzic do sj413 aby nie bylo problemow??? zastanawiam sie nad kopia yokohamy geolander 225x70 r15 (PERSICHINI 225/70 R15 M+S) Czy taka opone uciagnie autko?? Czy trzeba przerabiac cos w zawieszeniu, nadkolach?? Jaki max rozmiar wchodzi do seryjnego SJ413?
Wiem ze polowa forumowiczow powie ze nalezy wsadzic simex'y ale ja zwyczajnie niepotrzebuje az takich opon ( narazie przynajmniej)

Pozdrawiam
Szaman
Ja mam właśnie u siebie w Samuraju takie (PERSICHINI 225/70 R15 M+S) i jestem zadowolony !!

nie wiem czy w SJ-tach na wąskich mostach nie będą trochę obcierać o ramę (gdzieś już o tym było więc musisz przewertować forum)
w terenie robią nieźle a i na asfalcie jest znośnie.
Samiec

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: TomaszRT » pn mar 02, 2009 8:32 pm

Na zdrowych resorach ten rozmiar wejdzie i nie będzie obcierał.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: Albert_N » pn mar 02, 2009 9:45 pm

ewentualnie trzeba bedzie rure od przedniego zderzaka przyciac.. ale powinno dzialac.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

landryn
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:57 pm
Lokalizacja: M-Maz.

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: landryn » pn mar 02, 2009 10:07 pm

TomaszRT pisze:Jak ma służyć tylko do zabawy to wąską fedimę.. po co jakieś półśrodki stosować..
Fedima też ma wady w terenie, i to spore... Yokohama Goleander i jej kopie to bardzo dobra opona w każdy teren,od piasku po błoto i torf...I ma super zaletę w porównaniu do innych opon,szerokość bieżnika jast praktycznie taka jak całej opony.To dobra cecha którą ma niewiele opon MT...
Ruski potrafi...

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: kabbbatunio » pn mar 02, 2009 10:15 pm

ja miec np simexa afkors kopie, i na takich lekkich wzniesieniach na mieście jak przelotem leciałem to nawet hamulca trzymać nie trzeba 95% teren a w mieście kichaaa i ogólnie na asfalcie, juz nie mowie o śniegu czy lodzie :roll:
a znowu w piasku raz koła sie zakręca i doły 45 cm
jak sie zetrą to bfg mt :)
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

landryn
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:57 pm
Lokalizacja: M-Maz.

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: landryn » pn mar 02, 2009 10:20 pm

W piasku simex nie robi i w bajorach bez twardego podłoza też nie...
Ruski potrafi...

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: kabbbatunio » pn mar 02, 2009 10:26 pm

święte słowa
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

flintstudio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 20, 2009 7:59 pm

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: flintstudio » wt mar 03, 2009 8:14 am

szerokimost pisze:
Ja mam właśnie u siebie w Samuraju takie (PERSICHINI 225/70 R15 M+S) i jestem zadowolony !!

nie wiem czy w SJ-tach na wąskich mostach nie będą trochę obcierać o ramę (gdzieś już o tym było więc musisz przewertować forum)
w terenie robią nieźle a i na asfalcie jest znośnie.
OK Koledzy, wszystko jasne.
Ostatnie pytanie, czy mój silnik 1000cm3 pociągnie opony 235/75R15, czy może ograniczyć się do jakichś 225/70 jak pisze "szerokimost", lub 205/75R15 ?
Było o tym kilka postów, ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi, zawsze pojawia się temat jakichś modyfikacji... że reduktor nie pociągnie itd..?? I czy przy takiej oponie dawać jakiś dystans do seryjnego zawieszenia, czy 235 będzie ocierać na boki i góra <-> dół ?? jakiej wysokości szukać, 70, czy 75? Opis powyżej nie dokońca wyjaśnia tą zależnośc...

Podeślijcie prosze fotki 235/75, lub 225/70 w waszych zabawkach....


Nie rozumiem, czy macie standardowe zawieszenia..

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: Adam.Ż » wt mar 03, 2009 9:26 am

235/75 to 30x9,5 cala...
bez lekkiego podniesienia zawieszenia mogą obcierać o nadkola.
Jeśli szukasz czegoś bez motania to 215/75R15 wejdzie(jeździ na seryjnej suzuce na oryginalnych felgach)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

flintstudio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 20, 2009 7:59 pm

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: flintstudio » wt mar 03, 2009 12:36 pm

Adam.Ż pisze:235/75 to 30x9,5 cala...
bez lekkiego podniesienia zawieszenia mogą obcierać o nadkola.
A czy danie dystansów 3-4 cm nie pomoże wysuwając koło na zewnątrz przy 235/75, czy źle rozumuje... (?)

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: Albert_N » wt mar 03, 2009 1:10 pm

zle rozumujesz. Daj mniejsze kola albo zainwestuj w zawieszenie, ewentualnie wytnij nadkola, co nie jest takie proste.
same dystanse niewiele Ci dadza.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: Misiek Bielsko » wt mar 03, 2009 1:36 pm

Max co seryjna tysiączka pociągnie to 215/75/15, nic większego nie wkładaj, bo i tak jeździć nie będzie.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: Kostuch » wt mar 03, 2009 2:19 pm

Misiek Bielsko pisze:Max co seryjna tysiączka pociągnie to 215/75/15, nic większego nie wkładaj, bo i tak jeździć nie będzie.
Nie strasz, nie strasz...
Seryjna 800 ciągnie mi 235/75R15 AT bez żadnej łaski - ruszam z drugiego biegu.
Za chwilę motam do niej skrzynię 5, bo mocy pod dostatkiem :)2 :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: Misiek Bielsko » wt mar 03, 2009 2:23 pm

lj80 ma nieco inne przełożenia.
Piszę z doświadczenia - 1000 plus dwóch ludzi po 90kg w samochodzie plus 215 maxi cross już nie jedzie. No ale my tu mamy góry :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: Kostuch » wt mar 03, 2009 2:39 pm

Misiek Bielsko pisze:lj80 ma nieco inne przełożenia.
Piszę z doświadczenia - 1000 plus dwóch ludzi po 90kg w samochodzie plus 215 maxi cross już nie jedzie. No ale my tu mamy góry :)21
Przełożenia lepsze, ale momentu circa 20% mniej niż 410.

Góry to mają w himalajach, u was to takie zmarszczki na d :)14 :wink:
W górach łatwiej, bo z górki :lol:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
gif_kuba
 
 
Posty: 148
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:23 am
Lokalizacja: Marklowice
Kontaktowanie:

Re: SAMURAI - prośba o pomoc w rozszyfrowaniu przeróbek auta

Post autor: gif_kuba » śr mar 04, 2009 7:42 am

landryn pisze:W piasku simex nie robi i w bajorach bez twardego podłoza też nie...
zależy jakie masz ciśnienie (oczywiscie w kołach) :)21 :)21 :)21
Samurai - żółw błotny
TLC J9 - wycieczkowóz
F800GS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość