Dyfer i wał pytania dwa :P

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: slavok » czw mar 19, 2009 7:11 pm

Witam odebrałem swojego potwora od mechanika, kazałem mu wymienić oleje we wszystkim czym się da, poszło sprawnie, sinik reduktor, dyfer tył no i przyszedł czas na dyfer przód - odkręcamy korek a tam zonk nic się nie leje, jakiś spec zaaplikował tam jakiś smar, smołę czy uj wie co to jest,,, takie gęste gówno, że są opory toczenia... teraz pytanie jak to wypłukać, czy jedyna możliwość to rozkręcenie gruchy i wyczyszczenie satelit oraz ataku czy jest jakaś inna bezinwazyjna możliwość wypłukania tego syfu i sprawdzenia czy tam wszystko jest ok (podejrzewam, że nie jest bo bez powodu się takiego syfu do dyfra nie wlewa) jak to rozkręce to jakie mogą być przykładowe koszty takiej zabawy, dajmy na to, że do wymiany uszczelniacze i łożyska, ile taego tam jest ile to kosztuje i co może jszcze być uwalone... ?

Druga sprawa to wał na tył są luzy na wieloklinie i łapie na krzyżaki, kupić wał to nie problem bo na allegro są za 150zł te części, ale nie problemem też jest kupić kolejnego wyjobańca i się z nim nosić, słyszałem, że można zaaplikować wał od poczciwego żuka tylko trzeba przetoczyć główkę u tokarza i jest to wał nie do zajechania, robił ktoś taki myk ?

a miało być tak pięknie :lol:
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: Daniel Stachurski » czw mar 19, 2009 8:32 pm

slavok pisze:odkręcamy korek a tam zonk nic się nie leje, jakiś spec zaaplikował tam jakiś smar, smołę czy uj wie co to jest,,, takie gęste gówno, że są opory toczenia...
A moze sa opory, bo tam nie ma zadnego (niemal zadnego) smarowidla? W kazdym razie, nalalbym tam na poczatek ropy ile wejdzie i kawalek przejechal zeby sie rozmieszalo. Jesli rzeczywiscie bedzie tam do wyplukania jakies mazidlo, to z pewnoscia jednorazowa operacja nie wystarczy. Jak juz wylatywaloby jednak cos w sensownym kolorze, to zalalbym jakas oliwka i ja rowniez po przejechaniu samochodem wylal. Mozna tez to wszystko rozebrac, ale to sporo dlubania i jesli nie ma tam niepokojacych objawow typu luzy, czy wywalony uszczelniacz, to moze na razie bez sensu sie w tym babrac.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
drzewiasty
 
 
Posty: 242
Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: drzewiasty » czw mar 19, 2009 9:03 pm

Problem pojawi się wtedy gdy okaże się iż ktoś zaaplikował tam ten gęsty specyfik nie bez przyczyny... po wypłukaniu przygotuj się na diametralne pogorszenie stanu rzeczy... z drugiej strony jeśli to wina jakiegoś syfu który dostał się tam podczas upalania to jeśli tego nie wyczyścisz i nie zalejesz GL4/GL5 no to w niedługim czasie też czeka Cie mały lub większy remoncik :)16 i to jest właśnie konflikt tragiczny, gdzie każde rozwiązanie jest jednakowo bolesne i kosztowne :-? powodzenia :wink:
LJ80 HardTop :)
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: TomaszRT » czw mar 19, 2009 9:59 pm

Do tego co Daniels napisał, na koniec, przepłucz jeszcze denturatem..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: slavok » czw mar 19, 2009 10:59 pm

Kod: Zaznacz cały

ale to sporo dlubania i jesli nie ma tam niepokojacych objawow typu luzy, czy wywalony uszczelniacz, to moze na razie bez sensu sie w tym babrac.
Jakie są objawy wysranych uszczelniaczy ?? Myślę, że żaden normalny człowiek nie wlewał by tam takiego syfu bez powodu, pewnie jak to wypłukam okaże się, że luzy 10 centymetrowe i cały dyfer do roboty :/ szlak by to trafił, ale tak jest przy zakupie trzeba by było wszystko rozkręcać by to posprawdzać...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: PI7er » czw mar 19, 2009 11:29 pm

slavok pisze:

Kod: Zaznacz cały

ale to sporo dlubania i jesli nie ma tam niepokojacych objawow typu luzy, czy wywalony uszczelniacz, to moze na razie bez sensu sie w tym babrac.
Jakie są objawy wysranych uszczelniaczy ?? Myślę, że żaden normalny człowiek nie wlewał by tam takiego syfu bez powodu, pewnie jak to wypłukam okaże się, że luzy 10 centymetrowe i cały dyfer do roboty :/ szlak by to trafił, ale tak jest przy zakupie trzeba by było wszystko rozkręcać by to posprawdzać...
Poci na główce mostu (ataku) lub leci z kul (uzczelniacze na polosiach) olej przedostaje sie do smaru w przegubie i wyplywa maz z uszczelniaczy kuli.... Najszybciej leca uszczelniacze polosi. Za komplet uszczelniaczy przedniego mostu (uszczelniacze polosi oraz wałka atakujacego) w zamienniku zaplacisz ok 10zł. Jak chcesz dokladne wymiary uszczelniaczy odezwij sie na pw..
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: Kostuch » pt mar 20, 2009 11:07 am

@slavok
Nie desperuj - pomyśl, że mogło być gorzej :)
Nawet jak dyfer jest agonalny, to koszt innego (albo części do niego) nie jest powalający.
Co nie, PI7er ?? :wink:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: slavok » pt mar 20, 2009 11:15 am

luz, wiem, że trzeba się liczyć z kosztami przy 20 paro letniej terenówce hehe, jakoś podołamy i prawie z mechaniki się podszkolę :D no i zawsze mam Was do pomocy :)2 :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: PI7er » pt mar 20, 2009 11:41 am

Kostuch pisze: Co nie, PI7er ?? :wink:
Tak jest !!

A i pamietam o tobie, dzis bede w garage i postaram sie rozbabrac główke..
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: Daniel Stachurski » pt mar 20, 2009 4:29 pm

Ja bym nie dramatyzowal i zaczal od plukania, bo jednak czescie sie zdarza niekontrolowane "wyparowanie" oleju, niz wlanie do srodka gestego mazidla. A jesli sa luzy, to przeciez taka maz ich nie niweluje, tak? I od razu mozna to wykryc krecac reka walem. Jak niegdys "specjalisci" wlewali smaru grafitowego do dyfra, to po to zeby nie wylo, ale luzow to raczej nie kasowalo - bo jesli sa duze, to nie pomiedzy zebami atak-talez. Poszedlbym o zaklad, ze sie syfu zassalo i olej sie nieco zestalil.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
MALO
 
 
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
Lokalizacja: LUBUSKIE

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: MALO » pt mar 20, 2009 6:13 pm

Ten syf w dyferku to moze być bitex. Takie zabiegi co niektórzy robią w wyjących mostach. :wink:
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: slavok » pt mar 20, 2009 6:46 pm

bitexu to raczej z tamtąd łatwo nie wypłukam łatwym sposobem :D może ktoś chętny z Krakowa bądź okolic na małe przypomnienie zasad działania dyferencjału :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: Daniel Stachurski » sob mar 21, 2009 10:07 am

slavok pisze:bitexu to raczej z tamtąd łatwo nie wypłukam łatwym sposobem :D może ktoś chętny z Krakowa bądź okolic na małe przypomnienie zasad działania dyferencjału :)21
Dwa dni minely, a Ty jeszcze tego nie przeplukales? Nie rob juz scen i nie szukaj mozliwych smarowidel, ktore tam sie moga znajdowac, tylko napisz nam co tam faktycznie bylo ;-)
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: slavok » sob mar 21, 2009 10:43 pm

nie wypłuczę tego syfu ciągle coś tam zostaje, muszę to w cholerę rozkręcić, pytanie się pojawia, czy wystarczy odpiąć wał i rozkręcić gruchę by wyciągnąć te bebechy bądź obadać je wzrokiem stan zębatek na ataku itd., czy trzeba wyciągnąć półośki bo to już w uj roboty (nie na jedno popołudnie) w ogóle jest gdzieś jakiś manual jak rozebrać dyfer ?
no i jakie tam jest uszczelnienie na styku gruchy z główką do której wchodzi wał ? jest tam jakaś uszczelka czy wystarczy przesmarować np czerwonym silikonem i skręcić na styk.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: Adam.Ż » sob mar 21, 2009 11:01 pm

trzeba wyjąć półosie inaczej nie wyjdzie.
Składane na silikon.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: PI7er » sob mar 21, 2009 11:59 pm

Jak juz bedziesz wyciagal pólosie to zaloz nowe uszczelniacze, koszt pare złotych...
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
trufel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: śr sie 03, 2005 8:23 am
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: trufel » ndz mar 22, 2009 9:43 am

Uszczelniacze kupisz w Krakowie w firmie specjal na ulicy Gromadzkiej poskładaj na nowych jak radzą koledzy. Do wyjęcia główki mostu musisz zdemontować zwrotnice i wyjąć półosie, a to sporo zabawy kup krzynke piwa i miłej zabawy :D :D
PROSZĘ PANA ALE TU JEST BRUDNO !!

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: Adam.Ż » ndz mar 22, 2009 11:15 am

zależy jakie ma przeguby.
W niektórych wystarczy wyjąć czopy(bez ruszania zwrotnic) i przegub wyjdzie lub poluzować górny i dolny sworzeń i lekko je odciągnąć a nie wyjmować całkowicie. Nie musisz wtedy rozbierać tych uszczelnień z tyłu...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: kubakrysa » czw mar 26, 2009 6:52 am

Ta dziwna maz w moscie to efekt dlugotrwalego mieszania sie wody z olejem. Wiem bo sam osobiscie wymienilem olej w przednim moscie, a na koniec sezonu wydlubywalem z niego cos co wygladalo jak smar. Zebym sam oleju nie wymienial w zyciu bym nie uwierzyl, ze to powstalo z oleju.
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: viperecki » pt mar 27, 2009 7:21 pm

podłączę się do tematu mam problem z ciągle odkręcającą się flanszą na tylnym moście ( ostatnio dociągałem w akcie desperacji pneumatykiem do kół od tirów) co mnie czeka wymiana flanszy i wałka czy może jest jakieś domowe lekarstwo
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: Kostuch » pt mar 27, 2009 7:44 pm

viperecki pisze:podłączę się do tematu mam problem z ciągle odkręcającą się flanszą na tylnym moście ( ostatnio dociągałem w akcie desperacji pneumatykiem do kół od tirów) co mnie czeka wymiana flanszy i wałka czy może jest jakieś domowe lekarstwo
Ale wiesz, że tą nakrętkę trzeba przecinakiem "zepsuć" na końcu, żeby się nie odkręcała? Na wałku masz specjalny rowek do psucia.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: szerokimost » pt mar 27, 2009 8:06 pm

viperecki pisze:podłączę się do tematu mam problem z ciągle odkręcającą się flanszą na tylnym moście ( ostatnio dociągałem w akcie desperacji pneumatykiem do kół od tirów) co mnie czeka wymiana flanszy i wałka czy może jest jakieś domowe lekarstwo


Ja miałem to samo po wymianie nakrętki jest ok :)2

albo gwint już był hu.... albo już po latach nie była do końca okrągłą :wink:

a zakuć przecinakiem to konieczność !! !! !! jednak na starą nakrętkę nawet to nie dawało rady :)
Samiec

Awatar użytkownika
MarekSS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: czw paź 16, 2008 7:12 pm
Lokalizacja: Więciorka/ małopolska

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: MarekSS » pt mar 27, 2009 8:54 pm

Jak się odkręca to można jeszcze poratowac szczeliwem do gwintów, kupić srednie albo mocne, wtedy powinno się nieodkręcić :)
Niech BŁOTO będzie z Wami :D

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: viperecki » pt mar 27, 2009 9:33 pm

no o zaklepywaniu nawet nie pisałem bo to raczej oczywiste tak więc proszę o ...... a jutro obadam patent z klejem do gwintów i inną nakrętką DZIĘKI :)2
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Dyfer i wał pytania dwa :P

Post autor: Kostuch » pt mar 27, 2009 9:40 pm

viperecki pisze:no o zaklepywaniu nawet nie pisałem bo to raczej oczywiste ...
A, no to pardąsik i szacun :D

O oczywistej sprawie właściwego napięcia łożyska ataku też nie muszę pisać?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości