Strona 1 z 2

Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 9:28 pm
autor: slavok
Po waszych poradach wziąłem się za robotę z mostem, na razie jedna strona ośka wyciągnięta, było trochę problemów bo musiałem ściągnąć tarcze ze względu na to, że mam przerobione mocowanie drążka kierowniczego.... oczywiście nie było by zabawy jak by wszytko było ok, smary napierdzielone w zwrotnicy chyba z 1kg ale wyczyściłem to wszystko i wylazła niespodzianka, łożysko totalnie zmasakrowane...
Obrazek
gdzie takie łożysko dostanę, interesuje mnie raczej jakiś zamiennik z czego to podejdzie bo org pewnie majątek kosztuje :/ a podejrzewam, że będę potrzebował 4...

kolejna sprawa to uszczelniacze, uszczelniacze wałka ataku i osiek to wiem, są zamienniki, ale co z tą gumą która uszczelnia kule bo jest w stanie agonalnym
Obrazek
gdzie to można dostać ? filc to sobie z czegoś wytnę najwyżej.

kilka fot z placu boju:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
na oście też jest lekki luz wzdłużny, jest jakaś śruba od strony sprzęgiełek którą się to usuwa ?

Obrazek
Obrazek

jutro ściągam drugą stronę i jak zostanie czasu to wyciągam reduktor by wyczyścić ten cały syf, foty z walki będę wrzucał na bieżąco.

Jak macie jakieś sugestie, na co zwracać uwagę bądź jak postępować czy co wymienić by nie rozkręcać 10 razy to chętnie poczytam.
a i jaki smar wrzucacie do zwrotnic ?

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 9:32 pm
autor: TomaszRT
Łożysko w sklepie z łożyskami.. koszt SKF ~40PLN Timken ~50PLN..
Uszczelniacz kuli w ASO.. koszt ~70PLN..
Do zwrotnicy smar do przegubów..

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 9:55 pm
autor: slavok
http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=0&p=1

podejdzie to ? łożyska na tych fotach wyglądają inaczej.

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 11:08 pm
autor: PI7er
To te same lozyska, tylko nie zapomnij wybic biezni z obudowy mostu. Ten zestaw z gieldy bedzie najlepszym rozwiazaniem..

Zwróc jeszcze uwage jak wyglada wieloklin na polosi, czy jest wytarty lub posiada wykruszenia w uzebieniu.

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 11:21 pm
autor: jonatan1
Co moglo tak uszkodzic lozyska?

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 11:28 pm
autor: Kostuch
jonatan1 pisze:Co moglo tak uszkodzic lozyska?
Niechlujność właściciela - za duży/mały luz, bagno w kulach, zbyt głośne radio :)21

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 11:29 pm
autor: Kuszman
Jazda po dziurach :)21
Te łożyska sworzni tak mają.

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 11:36 pm
autor: jonatan1
Czesto te lozyska siadaja? bo wymienialem je pare tygodni temu a jezdze sj raz na jakis czas bardzie po asfalcie :wink:

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 11:42 pm
autor: Kostuch
jonatan1 pisze:Czesto te lozyska siadaja? bo wymienialem je pare tygodni temu a jezdze sj raz na jakis czas bardzie po asfalcie :wink:
U siebie wymieniłem z jednej strony po 4 latach. Nie jest źle :)2

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 11:42 pm
autor: Kuszman
Ja zmieniałem 1 na 3 lata jazdy. Ale pilnuje żeby w kulach był smar a nie woda, luzy były w normie. Nie ma dramatu.

Kurde Kostuch. Już 2gi raz mi sie z postem pakujesz przede mnie :)21

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: ndz mar 22, 2009 11:54 pm
autor: jonatan1
No to spoko ze to nie siada tak szybko ;-) dziekuje

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 10:24 am
autor: Kostuch
Kuszman pisze:Ja zmieniałem 1 na 3 lata jazdy. Ale pilnuje żeby w kulach był smar a nie woda, luzy były w normie. Nie ma dramatu.

Kurde Kostuch. Już 2gi raz mi sie z postem pakujesz przede mnie :)21
Czujnym trzeba być :)21

A w temacie jeszcze dodam, że w zwrotnicach miałem jeszcze oryginalne łożyska hiszpańskie - jeżdżone od początku, czyli jakieś 10 lat.

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 10:28 am
autor: Kuszman
slavok pisze: na oście też jest lekki luz wzdłużny, jest jakaś śruba od strony sprzęgiełek którą się to usuwa ?
?
Od strony sprzęgiełka przegub trzyma się na zegerze. Musi mieć troszkę luzu. Tak ma być.

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 11:18 am
autor: szerokimost
Nie bardzo na temat :)21
ale jakieś rolki do windy w zderzaku to by ci się przydały raczej .

A te łożyska i uszczelniacze bez problemów dostaniesz w większości sklepów z łożyskami.

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 11:35 am
autor: slavok
wiem o rolkach, zamówiłem już.
zamówiłem ten komplet uszczelniaczy z łożyskami z giełdy.

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 11:44 am
autor: TomaszRT
Kuszman pisze:Od strony sprzęgiełka przegub trzyma się na zegerze. Musi mieć troszkę luzu. Tak ma być.
A w Coily się na niczym nie trzyma.. ten wieloklin co w sprzęgiełko wchodzi nawet nie ma rowka na pierścień..

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 11:54 am
autor: szerokimost
Po zdjęciach nie widać czy rozkręciłeś wszystko ,za sprzęgiełkami są 2szt śruby 50mm a za nimi 2 łożyska z bieżniami i uszczelniacz a to tez warto wymienić jak poleciało.

a te łożyska z linka to nie są przypadkiem do sworzni zwrotnic góra/dół ??

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 1:05 pm
autor: slavok
szerokimost pisze:Po zdjęciach nie widać czy rozkręciłeś wszystko ,za sprzęgiełkami są 2szt śruby 50mm a za nimi 2 łożyska z bieżniami i uszczelniacz a to tez warto wymienić jak poleciało.

a te łożyska z linka to nie są przypadkiem do sworzni zwrotnic góra/dół ??
no to są łożyska do sworzni, mam nadzieje, że nie zamówiłem sobie łożysk które mi nie są do niczego potrzebne, bo wtedy sobie palne w łeb :roll:
piasty nie rozkręcałem bo łożyska nie szumią więc nie chcę tego ruszać...


edit: dzwoniłem do gościa i to jednak są prawidłowe łożyska do kuli czyli te góra/dół.

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 10:14 pm
autor: slavok
Kolejny dzień walki z tym ujostwem, postępy - wytargałem drugą półoś, wytargałem dyfer, trochę przeczyściłem ropą z tego gówna i z tego co widzę, zęby całe, luzów też nie wyczuwam, wieloklin półosiek też nie wygląda na zmasakrowany.

foty:

Obrazek
Obrazek
piękny gównolit co nie :)21

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

powiedzcie mi czy jak odkręcę te śruby co trzymają obejmy dyfra (jego wnętrzności w obudowie) to mi się to rozleci w rękach czy wyjdzie ładnie dyfer z obudowy przeczyszczę sobie satelity, oblukam atak i bez problemu wsadzę to na miejsce (tak by było idealnie) czy nastąpi gorszy scenariusz - zostaną mi w rękach łożyska, inne pierdoły i będę musiał do zawieźć do jakiegoś szpeca od regulowania, jak tak to pierdziele nie rozkręcam tego - przeczyszczę skręcone :)21

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 10:17 pm
autor: PI7er
Nie rozkrecaj bo sam pozniej tego raczej nie wyregulujesz, wymyj to dobrze obejzyj szkody, zloz do kupy i zalej nowym olejem :)2

update:
Zobacz czy wszystkei zeby całe i jak wyglada wieloklin w dyfrze, polosie z tego co czytalem to chyba masz wzmacniane tylko ciekawe jak wieloklin w w dyfrze, zobacz czy sa ladne zeby..

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 10:21 pm
autor: Kuszman
Wpakuj do wiadra z ropą na noc i nic nie rozbieraj. Wyjęcie dyfra wymusza już konieczność regulacji położenia ataku/talerza.

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 10:27 pm
autor: slavok
to nie rozbieram, pierdziele (ktoś to już kiedyś chyba regulował bo widzę, że śruby były ruszane), wpakowałem do wiadra tak jak mówisz, jutro będę dalej z tym walczył, do wymiany uszczelniacza w główce nie trzeba tego rozkręcać wystarczy dobrać się od drugiej strony ?

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 10:30 pm
autor: Kuszman
No troszkę trzeba. Najlepiej poczytaj manuala.
Żeby wymienić uszczelniacz musisz odkręcić flanszę. Jej śruba oprócz trzymania flanszy odpowiada też za odpowiednie napięcie łożysk wałka ataku (poprzez taką specjalną zgniatalną tulejkę).

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 10:36 pm
autor: slavok
kicha, nie chcę tego ruszać jak jest dobrze wyregulowane... :roll:

Re: Moje boje z mostem i dyfrem

: pn mar 23, 2009 10:41 pm
autor: N2O
Jeśli ktoś tam takiego gluta napakował to wątpię żeby to było dobrze wyregulowane :)21