Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: cordoba_2004 » pt kwie 03, 2009 7:59 pm

Witam
Tak czytam różne wątki na tym forum, nie chciał bym
tworzyć tematu który już gdzieś jest, bo defacto jest ale
trochę informacje zawarte tu w tematach mi się wykluczają bo ktoś pisze mi tak

""""""Teraz objazd, najpierw właściciel, a ty patrz co robi i słuchaj, oczywiście wszystkie biegi, przełożenia reduktora, sprawność blokady to raczej z podniesionymi kołami do góry. Przy załączonej blokadzie koła na osi muszą się obracać w tym samym kierunku jazdy, przy wyłączonej mechanizm różnicowy będzie powodował obracanie w przeciwnym kierunku. Analogicznie przy centralnym mechanizmie różnicowym"'"""""""

To co ja mam brać każdą Vitarę na podnośnik kolumnowy ?????
W teren nie zawsze da się pojechać w błoto i posprawdzać nie każdy właściciel chce tego wogóle.

jest jakaś metoda na sprawdzenie tego ?
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

mirek-zuza
 
 
Posty: 112
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:37 pm
Lokalizacja: Bytom

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: mirek-zuza » pt kwie 03, 2009 8:28 pm

Witam.
"Przy załączonej blokadzie koła na osi muszą się obracać w tym samym kierunku jazdy, przy wyłączonej mechanizm różnicowy będzie powodował obracanie w przeciwnym kierunku. Analogicznie przy centralnym mechanizmie różnicowym" Tego ani tego nie ma w Vitarze.
Rocsta 2,2D

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: cordoba_2004 » pt kwie 03, 2009 8:58 pm

na każdej osi tak się będzie działo?
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: slavok » pt kwie 03, 2009 9:03 pm

seryjna blokada występowała bardzo rzadko, jak już to w sj410 w Vitarach jej nie było, więc jak podniesiesz oś to koła będą się kręciły w odwrotne strony... napędy najlepiej sprawdzić w błocie bądź na trawie czy innym nie utwardzonym gruncie, wjeżdżasz zapinasz sprzęgła i sprawdzasz czy ciągnie wszytko, jak nie masz takiej możliwości to skręcasz koła na max na twardym i przy zapiętym przodzie wyczujesz spore opory przy skręcie.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: cordoba_2004 » pt kwie 03, 2009 9:13 pm

bo 4l wolno mi tylko zapiac na terenie bagiennym i nie wolno mi skrecac

rozumiem ze zapinam 4H wjeżdżam na trawę i chce nawrócić tak jak osobowym
i wtedy mają mi się dać wyczuć opory przy skręcie ? dobre kumam ?
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: Art_ZGL » pt kwie 03, 2009 9:18 pm

slavok pisze:seryjna blokada występowała bardzo rzadko, jak już to w sj410 w Vitarach jej nie było, więc jak podniesiesz oś to koła będą się kręciły w odwrotne strony... napędy najlepiej sprawdzić w błocie bądź na trawie czy innym nie utwardzonym gruncie, wjeżdżasz zapinasz sprzęgła i sprawdzasz czy ciągnie wszytko, jak nie masz takiej możliwości to skręcasz koła na max na twardym i przy zapiętym przodzie wyczujesz spore opory przy skręcie.
Mylisz sie kolego slavok, Vitki mają fabrycznie montowane blokady tylnego mostu jest to blokada typu LSD. Fakt jest tego malo :)
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: Piotr Karcz » pt kwie 03, 2009 11:40 pm

cordoba_2004 pisze:bo 4l wolno mi tylko zapiac na terenie bagiennym i nie wolno mi skrecać
Nie wywołuj psychozy - na 4L czy 4H normalnie skręcasz - oczywiście na podłożu o średniej przyczepności ( błoto,łąka, śnieg, piaszczysta droga ...)

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: slavok » sob kwie 04, 2009 1:21 pm

Mylisz sie kolego slavok, Vitki mają fabrycznie montowane blokady tylnego mostu jest to blokada typu LSD. Fakt jest tego malo :)
Dzięki za wyprowadzenie z błędu :), nie wiedziałem o tym.


cordoba, dlaczego nie wolno Ci skręcać kto Ci zabroni ? sprzedawca ? jak tak to mu powiedz by się w dupsko ugryzł.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: Piotr Karcz » sob kwie 04, 2009 8:11 pm

slavok pisze:nie wolno Ci skręcać (...)
To przy 100 % blokadzie mostu trzeba ograniczyć manewry, szczególnie na czarnym :wink:

domiss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 01, 2008 2:47 pm

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: domiss » wt kwie 07, 2009 10:28 am

Wjeżdżasz na jakąś trawę, piach, błoto, co jest pod ręką, zapinasz napędy (przy automatycznych sprzęgiełkach podjeżdżasz jeszcze metr do przodu żeby się faktycznie zapięły), obroty 3-4 tys. i energicznie ruszasz - wszystkie koła powinny zamielić - jak zrobisz coś podobnego przy lekkim skręcie, to powinieneś widzieć piasek/trawę/błoto lecącą spod przednich kół na zewnętrznej zakrętu.
Jeśli dostępny jest tylko asfalt to też nie ma tragedii, zapinasz napędy i zrywasz przyczepność przy starcie na wprost - powinny zostać cztery ślady "pisku opon". Oczywiście przed jakimkolwiek skrętem rozpinasz napędy ;).

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: piotrk_gd » wt kwie 07, 2009 11:07 am

domiss pisze:Jeśli dostępny jest tylko asfalt to też nie ma tragedii, zapinasz napędy i zrywasz przyczepność przy starcie na wprost - powinny zostać cztery ślady "pisku opon". Oczywiście przed jakimkolwiek skrętem rozpinasz napędy ;).
:)9 na pewno właściciel się ucieszy jak zapniesz sprzęgiełka, wrzucisz 4l, rozkręcisz silnik i strzelisz ze sprzęgła na asfalcie ... "znakomita" rada :)3 :)3
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: slavok » wt kwie 07, 2009 11:53 am

domiss pisze: Jeśli dostępny jest tylko asfalt to też nie ma tragedii, zapinasz napędy i zrywasz przyczepność przy starcie na wprost - powinny zostać cztery ślady "pisku opon". Oczywiście przed jakimkolwiek skrętem rozpinasz napędy ;).
i jak jakiś element przeniesienia napędu dogorywa, to najprawdopodobniej się wysra w tym momencie a ty zostaniesz obarczony kosztami naprawy bo popsułeś... :roll:
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
sla66
 
 
Posty: 3183
Rejestracja: wt mar 21, 2006 11:43 am
Lokalizacja: W-wa pod płotem Nieporętu

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: sla66 » wt kwie 07, 2009 12:10 pm

slavok pisze:
domiss pisze: Jeśli dostępny jest tylko asfalt to też nie ma tragedii, zapinasz napędy i zrywasz przyczepność przy starcie na wprost - powinny zostać cztery ślady "pisku opon". Oczywiście przed jakimkolwiek skrętem rozpinasz napędy ;).
i jak jakiś element przeniesienia napędu dogorywa, to najprawdopodobniej się wysra w tym momencie a ty zostaniesz obarczony kosztami naprawy bo popsułeś... :roll:
To niech właściciel siedzi za kierownicą i udowodni, że napędy działają. :)21
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 1:53 pm przez sla66, łącznie zmieniany 1 raz.
‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: slavok » wt kwie 07, 2009 1:51 pm

no a teraz panie spal pan laka mi tu :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: viperecki » wt kwie 07, 2009 9:23 pm

no jacha 8) ja każdemu kupującemu zapalę 275/65/15 z 2008 roku jak tylko wyrzuci mi za opony 2tysie na dzień dobry
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: TomaszRT » śr kwie 08, 2009 10:16 am

Art_ZGL pisze:Mylisz sie kolego slavok, Vitki mają fabrycznie montowane blokady tylnego mostu jest to blokada typu LSD. Fakt jest tego malo :)


To jak już to nazywaj rzeczy po imieniu.. LSD czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu/zwiększonym tarciu.. Nie nazywaj tego blokadą..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: Art_ZGL » śr kwie 08, 2009 3:25 pm

TomaszRT pisze:
Art_ZGL pisze:Mylisz sie kolego slavok, Vitki mają fabrycznie montowane blokady tylnego mostu jest to blokada typu LSD. Fakt jest tego malo :)


To jak już to nazywaj rzeczy po imieniu.. LSD czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu/zwiększonym tarciu.. Nie nazywaj tego blokadą..

Skoro ogranicza to blokuje, powoduje możliwość obrotu dwóch kół jednocześnie w tym samym kierunku gdy oba z nich mają opór. Co nie ma miejsca przy zwykłym układzie różnicowym. Nazwa z angielskiego to Lock LSD. Nie to żebym był mądrzejszy jak najbardziej sie z tobą zgadzam.
Ostatnio zmieniony czw kwie 09, 2009 2:47 pm przez Art_ZGL, łącznie zmieniany 1 raz.
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Awatar użytkownika
ResoR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:00 am
Lokalizacja: Rusiec / k. Nadarzyna

Re: Kupowanie Vitary - jak te napędy się wreszcie sprawdza?

Post autor: ResoR » czw kwie 09, 2009 8:00 am

mirek-zuza pisze:Witam.
"Przy załączonej blokadzie koła na osi muszą się obracać w tym samym kierunku jazdy, przy wyłączonej mechanizm różnicowy będzie powodował obracanie w przeciwnym kierunku. Analogicznie przy centralnym mechanizmie różnicowym"

Tego ani tego nie ma w Vitarze.
A w mojej to pierwsze jest ... i to nawet podwójne :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości