Jak opuścić reduktor w SJ413?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

bRO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr mar 08, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Beeftown (wołomin) :)

Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: bRO » pt kwie 17, 2009 10:50 am

Witam Szanownych!
Mam pewnien problem po zrobieniu SPOA + resory YJ + kliny pod resory+ podkładki pod flansze wałow. auto przy 40/50km/h wpada w zaje***ste wibracje.

Czy ktoś z was opuszczał reduktor celem zmniejszenia kątów wałów?

Może macie jakieś sugestie jak poradzić sobie z problemem?

Dziękuję
bRO

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: Seba350 » pt kwie 17, 2009 12:41 pm

Przy spoa mam tylny most przestawiony by kat zmienic - jedyny minust to lanie oleju (trzeba gorki szukac). Z przodem sie tego nie da zrobic niestety nie rozcinajac mostu
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

bRO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr mar 08, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Beeftown (wołomin) :)

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: bRO » pt kwie 17, 2009 12:49 pm

>Przy spoa mam tylny most przestawiony by kat zmienic - jedyny minust to lanie oleju (trzeba gorki szukac).<
Też tak załatwiłem temat kąt jest zmieniony ale chyba popłynąłem z wysokością podstawek pod resory bo mało to dało przy dawaniu w palnik (np pod górkę) - krzyżak strzela :/

>Z przodem się tego nie da zrobić niestety nie rozcinając mostu<

Masz jakieś inforamcje na temat cięcia mostu!?
Brzmi nieźle! ... chętnie bym coś na ten temat więcej się dowiedział .

Thank U from the mountain :D

bRO

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: Adam.Ż » pt kwie 17, 2009 4:29 pm

przedni można przekręcić przy mocowaniu kul do mostu - ja tak miałem zrobione ale nie przy SPOA ale przy obróconych resorach.
lepiej nie opuszczać reduktora bo i tak jest tuż poniżej ramy i czasami to przeszkadza(ja wolałbym go podnieść do góry) a jeśli go jeszcze opuścisz to będzie dużo bardziej narażony na uderzenia itp.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

bRO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr mar 08, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Beeftown (wołomin) :)

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: bRO » pt kwie 17, 2009 5:33 pm

U mnie przedni most przekręcony jest na podstawkach pod resory - brakowało - więc dałem kliny między most a resory i wieszaki przedłużyłem P i T
Mimo to telepie strasznie - głównie tył.
Zgadzam się, że opuszczenie reduktora narazi go na uszkodzenia ale wydaje mi się to ostatnim wyjściem z sytuacji - nie mam kasy na podwójnego kardana :(
No i mogę osłonę na reduktor wystrugać z blachy...
Nie wiem tylko jak ten reduktor opuścić, żeby wały nie tarły o poprzeczną belkę tuż za reduktorem.
any ideas? - może wyciąć?

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: slavok » pt kwie 17, 2009 5:37 pm

jak opuścisz reduktor to wał od skrzyni będzie znów pracował pod innym kątem... ja mam spoa i nie mam takich dziwnych problemów, mam dystans na flanszy przy główce tylnego mostu i tyle, coś musiałeś źle poskładać.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

bRO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr mar 08, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Beeftown (wołomin) :)

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: bRO » pt kwie 17, 2009 6:16 pm

Masz rację kąt wału ze skrzyni się zmieni ale może nie na tyle że zacznie się klinować... nie wiem.
Faktycznie mogłem coś przedobrzyć.

Masz może zdjęcia swojego SPOA ?
Chętnie bym rzucił okiem i porównał z moją kombinacją.

pzdr.
bRO

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: slavok » pt kwie 17, 2009 6:44 pm

Jakieś tam foty porobiłem ale ciemno i robione telefonem więc nie wiem czy się coś dopatrzysz, widać natomiast jak mam rozwiązane mocowanie wału do flanszy, też nie wiem czy wał na tył nie jest za bardzo przełamany bo ten kąt jest dość spory.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jak by ktoś kto ma SPOA mógł wrzucić fotkę pod jakim kątem pracuje wał na tylnym moście to bym był wdzięczny
Obrazek
o coś takiego mi chodzi, bo nie wiem czy u mnie ten kąt jest odpowiedni a przy jeździe po nierównościach czy pokonywaniu rowów ten kąt pracy robi się jeszcze większy bo zawias usiada.
Wał założyłem kilka dni temu świeży i nie chciał bym by znów się wysrał kolejny (poprzedni się rozpadł na mocowaniu krzyżaków) dlatego też pytam
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

bRO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr mar 08, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Beeftown (wołomin) :)

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: bRO » pt kwie 17, 2009 9:04 pm

Zajebiste dzięki. Chociaż przyznam że wygląda ekstremalnie ten kąt...
Porównam... a jutro strzele foty i właduję w temat - tak dla porównania.

Pozdro!
bRO

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: Seba350 » pt kwie 17, 2009 9:25 pm

Slavok ,no ten kat to przegiecie paly,ktos maniane odwalil wg mnie. Wal z walkiem ataku powinien pod przeciwnym katem byc,ewentualnie tworzyc linie prosta
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: Seba350 » pt kwie 17, 2009 9:26 pm

bRO pisze:Zajebiste dzięki. Chociaż przyznam że wygląda ekstremalnie ten kąt...
Porównam... a jutro strzele foty i właduję w temat - tak dla porównania.

Pozdro!
bRO
A patrzyles czy nie dales zbyt durzych dystansow miedzy flansze?? Moze wal nie pracuje i jest wciaz sciskany przez to niesie wibracje??
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: slavok » pt kwie 17, 2009 9:30 pm

qrw.... znów poprawianie po jakimś jeb.ym partaczu ostatni raz w życiu kupiłem zmotaną fure :)11
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 9:41 pm przez slavok, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: N2O » pt kwie 17, 2009 9:38 pm

Popatrzcie na to:
Obrazek
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: slavok » pt kwie 17, 2009 9:43 pm

wg tego schematu jest dobrze złożone, sam już nie wiem :evil: tylko u mnie te pierdzielone kąty od strony reduktora i flanszy mostu chyba nie do końca są takie same... muszę to jutro dokładnie obadać.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: Michał_1989 » pt kwie 17, 2009 10:29 pm

bRO pisze:Witam Szanownych!
Mam pewnien problem po zrobieniu SPOA + resory YJ + kliny pod resory+ podkładki pod flansze wałow. auto przy 40/50km/h wpada w zaje***ste wibracje.

Czy ktoś z was opuszczał reduktor celem zmniejszenia kątów wałów?

Może macie jakieś sugestie jak poradzić sobie z problemem?

Dziękuję
bRO
a to wy macie z piotrkiem jedna suzuke na spółe ?? niech piotrek (Snorkel) do mnie jutro zadzwoni to mu powiem coś na temat tych wałów i resorów z yj'ta
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: Kostuch » sob kwie 18, 2009 9:13 am

slavok pisze:wg tego schematu jest dobrze złożone, sam już nie wiem :evil: tylko u mnie te pierdzielone kąty od strony reduktora i flanszy mostu chyba nie do końca są takie same... muszę to jutro dokładnie obadać.
Kąty NIE MUSZĄ być takie same.
Ale wtedy trzeba zmienić złożenie wału na wieloklinie. Gdzieś mam linka na ten temat - znajdę, to podeślę.

Znalazłem: http://www.klein-gelenkwellen.de/en/tech/technis0e.htm
Polecam rozdział 5 i 6 :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: viperecki » sob kwie 18, 2009 10:12 am

co do spoa -----nie wypowiadam się , ale przy takim kącie położenia mostu łożyska wałka ataku nie spotkają sie prawie nigdy z tak lubianym przez nie olejem a do czego to prowadzi sami zobaczycie
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: Seba350 » sob kwie 18, 2009 12:58 pm

viperecki pisze:co do spoa -----nie wypowiadam się , ale przy takim kącie położenia mostu łożyska wałka ataku nie spotkają sie prawie nigdy z tak lubianym przez nie olejem a do czego to prowadzi sami zobaczycie
Tez racja ...

Do zalozyciela watku - sprawdziles czy dobrze waly masz zlozone?? Moze masz na wieloklinie przestawione??
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: slavok » sob kwie 18, 2009 7:58 pm

sprawdziłem to i jakiś cieć jeździł na popuszczonych śrubach na szpilkach mocowania mostu te płaskowniki które są przyspawane do mostu przez to niedbalstwo zrobiły się prawie okrągłe :)11 powykręcałem to, dałem nowe śruby samo kontrujące i na razie jest ok, kąt się o wiele poprawił więc spoa jest zrobione prawidłowo natomiast niedbalstwo poprzedniego właściciela doprowadziło do tego, że cały most się obrócił na mocowaniach...będzie więcej czasu to muszę wykręcić most i przyspawać nowe mocowania.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: Seba350 » sob kwie 18, 2009 10:17 pm

No moze nie ciec tak do konca ,bo wiem ,ze sie luzuja i nalezy sprawdzic co jakis czas :)
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: slavok » sob kwie 18, 2009 10:28 pm

cieć bo nie sprawdzał, ja też jestem cieć bo po zakupie tego nie sprawdziłem.... :evil:
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

bRO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr mar 08, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Beeftown (wołomin) :)

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: bRO » pn kwie 20, 2009 10:29 pm

>Do zalozyciela watku - sprawdziles czy dobrze waly masz zlozone?? Moze masz na wieloklinie przestawione??<

witam,
Wszystko sprawdziłem...
Problemem jest wywalona kompensacja przedniego wału głownie on powoduje wibracje.
Przy prędkości (dane szacunkowe bo nie mam licznika) ok 50km/h wibracje są mało odczuwalne.
Drugim problemem było strzelanie przy podjazdach - winę ponosiły podkładki pod flansze - wał był cały czas ściśnięty, więc przy "bucie" wpychał się w reduktor.
usunąłem podkładki i jest bajkowo.

nie bardzo potrafię umieścić fotki na forum - ale jak doczytam HOWTO to wpakuję kilka.
(taki mały filmik z testów niedzielnych : http://www.youtube.com/watch?v=2NF1zJwemGw :D )
dzięki za pomoc!
bRO

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: Adam.Ż » pn kwie 20, 2009 10:59 pm

pomijając komentarze kamerzysty :roll:
słychać że brakuje przełożenia...
red pewnie seria??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

bRO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr mar 08, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Beeftown (wołomin) :)

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: bRO » wt kwie 21, 2009 8:48 am

>pomijając komentarze kamerzysty :roll:
słychać że brakuje przełożenia...
red pewnie seria??<

kamerzysta jest bardzo żywiołowy - to fakt.

Nie licząc SPOA, gaźnika od Pony i kółek wszystko to seria 413.

Masz może jakieś rady jak to zmodyfikować/poprawić?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Jak opuścić reduktor w SJ413?

Post autor: Adam.Ż » wt kwie 21, 2009 9:01 am

zmienić przełożenia reduktora ew. mostów
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości