Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Jankins
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw lip 27, 2006 11:16 am

Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: Jankins » wt kwie 28, 2009 7:06 pm

Sie ma wszystkim przyszedł czas na zmiany i zastanawiam się nad zmianą vitarki na jakąś z mocniejszym silnikiem
wiem że moc daje i zabiera jak ktoś kiedyś napisał na tym forum ale na asfalt jednak daje .....
prosiłbym bardzo abyście mogli mi coś napisać o waszych silnikach 1.6 16v i 2.0 R4 16v ....
nie narzekam na swój w terenie mam 1,6 8 v ale na na czarnym odczuwam wiecznie braki tych parunastu koni ...
moim typem była by krótka vitara z 2.0 R4 16v ale jaki jest ten silnik nie do końca wiem czy ktoś takim jeździ ... ???

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: Wilku » śr kwie 29, 2009 10:27 am

Znajomy ma Vitarę z 2.0 R4 16v (J20A). Demon na kołach. Na MT 31" spokojnie można to rozpędzić do ponad 150km/h (o ile strach wcześniej nie zajrzy w oczy). Rwie wszystko - połosie, przeguby, skrzynie, reduktor, satelity, talerz/atak, obudowę przedniego mostu). Ale dopóki jeździ (jeden, dwa dni bez remontu), to w terenie trudno znaleźć mocnego na tę Vitarkę (oczywiście mowa o OES-ach i jeździe na czas). A i na szosie niejeden plaskacz w tyle zostaje. Brodzenie też jako tako znosi ten silnik.
Reasumując - jak założysz rozsądne koła i będziesz bezmyślnie wciskał gaz, to się długo nie najeździsz. Ale przez krótką chwilę będziesz miał niezapomniane wrażenia z jazdy ;)
Na oryginalnych kołach nic nie klękało.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Jankins
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw lip 27, 2006 11:16 am

Re: Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: Jankins » śr kwie 29, 2009 1:39 pm

i o taką opinię właśnie mi chodziło super !!! co do mostu przedniego to od razu wymieniłbym na stalowy plus motane przeguby
tył blokada arb wiec wytrzyma wszystko reduktor od vitary 16 8v więc wolniejsze przełożenia , topić auta to za bardzo bym nie chciał tylko przeczytałem i to mnie martwi że felgi 15 nie wchodzą dało by się załatwić jakiś kontakt z tym twoim kolegą od tej vitary z tym silnikiem chętnie bym porozmawiał na ten temat ???

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: jacenty » śr kwie 29, 2009 9:55 pm

Jankins pisze: tył blokada arb wiec wytrzyma wszystko reduktor od vitary 16 8v więc wolniejsze przełożenia
Nie do końca bo na simexie 32' to zmieliłem tylny dyfer i półosie skręciły sie przy frezie o dobre 20 stopni (pewnikiem za chwile byłby zgon) i to na 1,6 8v
Pamiętaj moc daje i zabiera.
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: Wilku » śr kwie 29, 2009 10:08 pm

Odnośnie kontaktu, to poszło na priv. A wracając do Vitary:
Większość przeróbek robił Sławek z Warszawy. Kolega jest na forum, więc może się wypowie w sprawie tego samochodu? Wiem, że zawieszenie jest Calmini. Ale przednie sprężyny są już zmienione na te od MB – gorzej pracują, ale nie dobijają. Amortyzatory - nie pamiętam, bo już kilka kompletów wybuchło. Ogólnie z racji dużego skoku zawieszenia po szybszej jeździe amory parzą ręce i szybko się zużywają. Nadkola są podcięte, aby weszły koła 31”. Buda została na swoim miejscu.
Vitara dostała felgi Dotz 8,5" ET-35 (o ile dobrze pamiętam), ale trzeba było zaciski podpiłować.
Silnik to najmocniejszy element w tym aucie. Jak będziesz dobrze korzystał z wozu, to z blokadą lub bez posadzisz wszystko ;) Wystarczy parę udanych lotów ;) Ale wrażenia są niezapomniane.
Ośmielę się powiedzieć, że auto po modyfikacjach i z tym motorem w sprawnych rękach może rywalizować z niektórymi mocniejszymi potworami startującymi w RMPST. Pięknie wybiera nierówności i nienaturalnie wręcz trzyma się drogi. Tylko awaryjność jest bardzo duża – na ostatniej Integracji Dla Choinki ukręcił się przegub chyba na 6 OES-ie. I chyba nie ma pomysłu, żeby wzmocnić to auto bez dodawania mu kilogramów.

Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: bigos » czw kwie 30, 2009 5:54 am

Wilku pisze:Odnośnie kontaktu, to poszło na priv. A wracając do Vitary:
Większość przeróbek robił Sławek z Warszawy. Kolega jest na forum, więc może się wypowie w sprawie tego samochodu? Wiem, że zawieszenie jest Calmini. Ale przednie sprężyny są już zmienione na te od MB – gorzej pracują, ale nie dobijają. Amortyzatory - nie pamiętam, bo już kilka kompletów wybuchło. Ogólnie z racji dużego skoku zawieszenia po szybszej jeździe amory parzą ręce i szybko się zużywają. Nadkola są podcięte, aby weszły koła 31”. Buda została na swoim miejscu.
Vitara dostała felgi Dotz 8,5" ET-35 (o ile dobrze pamiętam), ale trzeba było zaciski podpiłować.
Silnik to najmocniejszy element w tym aucie. Jak będziesz dobrze korzystał z wozu, to z blokadą lub bez posadzisz wszystko ;) Wystarczy parę udanych lotów ;) Ale wrażenia są niezapomniane.
Ośmielę się powiedzieć, że auto po modyfikacjach i z tym motorem w sprawnych rękach może rywalizować z niektórymi mocniejszymi potworami startującymi w RMPST. Pięknie wybiera nierówności i nienaturalnie wręcz trzyma się drogi. Tylko awaryjność jest bardzo duża – na ostatniej Integracji Dla Choinki ukręcił się przegub chyba na 6 OES-ie. I chyba nie ma pomysłu, żeby wzmocnić to auto bez dodawania mu kilogramów.

Pzdr, W

a moze odelzyc go :)
Jimny :)21

Awatar użytkownika
mariuszfila
Posty: 365
Rejestracja: pn gru 25, 2006 11:06 am
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli

Re: Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: mariuszfila » czw kwie 30, 2009 2:26 pm

Wilku pisze:Odnośnie kontaktu, to poszło na priv. A wracając do Vitary:
Większość przeróbek robił Sławek z Warszawy. Kolega jest na forum, więc może się wypowie w sprawie tego samochodu? Wiem, że zawieszenie jest Calmini. Ale przednie sprężyny są już zmienione na te od MB – gorzej pracują, ale nie dobijają. Amortyzatory - nie pamiętam, bo już kilka kompletów wybuchło. Ogólnie z racji dużego skoku zawieszenia po szybszej jeździe amory parzą ręce i szybko się zużywają. Nadkola są podcięte, aby weszły koła 31”. Buda została na swoim miejscu.
Vitara dostała felgi Dotz 8,5" ET-35 (o ile dobrze pamiętam), ale trzeba było zaciski podpiłować.
Silnik to najmocniejszy element w tym aucie. Jak będziesz dobrze korzystał z wozu, to z blokadą lub bez posadzisz wszystko ;) Wystarczy parę udanych lotów ;) Ale wrażenia są niezapomniane.
Ośmielę się powiedzieć, że auto po modyfikacjach i z tym motorem w sprawnych rękach może rywalizować z niektórymi mocniejszymi potworami startującymi w RMPST. Pięknie wybiera nierówności i nienaturalnie wręcz trzyma się drogi. Tylko awaryjność jest bardzo duża – na ostatniej Integracji Dla Choinki ukręcił się przegub chyba na 6 OES-ie. I chyba nie ma pomysłu, żeby wzmocnić to auto bez dodawania mu kilogramów.

Pzdr, W
..



Przedni most z UAZa rozwiąże sprawę wybuchających przegubów i ukręconych półosi 8)
Y61

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: Wilku » pt maja 01, 2009 8:23 am

Ograniczy też skręt i podniesie mase. Poza tym most będzie gorzej wybierał nierówności. Co przy prędkościach rzędu 80km/h ma duże znaczenie.
W tej chwili praca przedniego zawieszenia przypomina mi filmiki z youtube prezentujące przejazy samochów na rajdach Baja ;)


pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Salus500
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt mar 10, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: Salus500 » wt maja 05, 2009 2:27 pm

Ja śmigam takim potworkiem na 30' kopia Yokohama Geolander MT i nic nie urwałem jeszcze a raczej nie oszczędzam.
Z autopsji powiem, że są dwa słabe punkty jeśli chodzi o motor. Cewki (po jednej na każdy gar 615zł/szt w ASO, nie udało mi się zamienników namierzyć) po drugie uszczelniacz wału korbowego. Lubi zacząć puszczać i syfi olejem po kole zamachowym i sprzęgle. Zamiennik (nr kat. 266.350) ok 60 zł oryginał nie pamiętam dobrze ale chyba okolice 250 zł.
Poza tym nie znam wad ustrojstwa. Zapiernicza jak mały samochodzik :) I bez kompleksów wobec innych terenówek :)

A i działa lift ten sam co w normalnej Vitarze.
V 2.0 16v ma dłuższą maskę niż 1.6.

Pozdrawiam i polecam
Suzuki Vitara 2.0 16v + LPG mini lifcik i snorkiel :)

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: slaw211 » sob maja 09, 2009 11:00 pm

mariuszfila pisze:
Wilku pisze:Odnośnie kontaktu, to poszło na priv. A wracając do Vitary:
Większość przeróbek robił Sławek z Warszawy. Kolega jest na forum, więc może się wypowie w sprawie tego samochodu? Wiem, że zawieszenie jest Calmini. Ale przednie sprężyny są już zmienione na te od MB – gorzej pracują, ale nie dobijają. Amortyzatory - nie pamiętam, bo już kilka kompletów wybuchło. Ogólnie z racji dużego skoku zawieszenia po szybszej jeździe amory parzą ręce i szybko się zużywają. Nadkola są podcięte, aby weszły koła 31”. Buda została na swoim miejscu.
Vitara dostała felgi Dotz 8,5" ET-35 (o ile dobrze pamiętam), ale trzeba było zaciski podpiłować.
Silnik to najmocniejszy element w tym aucie. Jak będziesz dobrze korzystał z wozu, to z blokadą lub bez posadzisz wszystko ;) Wystarczy parę udanych lotów ;) Ale wrażenia są niezapomniane.
Ośmielę się powiedzieć, że auto po modyfikacjach i z tym motorem w sprawnych rękach może rywalizować z niektórymi mocniejszymi potworami startującymi w RMPST. Pięknie wybiera nierówności i nienaturalnie wręcz trzyma się drogi. Tylko awaryjność jest bardzo duża – na ostatniej Integracji Dla Choinki ukręcił się przegub chyba na 6 OES-ie. I chyba nie ma pomysłu, żeby wzmocnić to auto bez dodawania mu kilogramów.

Pzdr, W
..



Przedni most z UAZa rozwiąże sprawę wybuchających przegubów i ukręconych półosi 8)
zmam to suczke problem chyba jest w temperamencie kierowcy
a most uaza to nie rozwiaze problemu on urywa tylne półosie tez
:wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Opinie o silnikach 1,6 16v i 2.0 R4 16v ..

Post autor: Wilku » ndz maja 10, 2009 12:49 am

Zgadza się. To jedna z tych półosi. Nie jedyna ;)

Obrazek


Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości