Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
ORZOŁEK
- jestem tu nowy...

- Posty: 66
- Rejestracja: pn sie 13, 2007 7:54 am
- Lokalizacja: Grudziądz
Post
autor: ORZOŁEK » śr lip 08, 2009 10:18 am
Witam

! jestem szczęśliwym posiadaczem suzi viertarka

ale ostatnio podczas wyciągania mnie z bagienka rozsypał się zbiornik paliwa. załatwiłem z nowszego rocznika zbiornik no i powstał problem

w moim zbiorniku pompa paliwowa jest zamontowana wewnątrz a w tym co kupiłem wcale jej nie ma ( pewnie jest jakaś zewnętrzna ) W związku z tym mam pytanie

od czego i jaką pompę paliwową najlepiej zamontować ( może ktoś przerabiał i podzieliłby się swoją wiedzą ) z góry dzięki
SUZUKI VITARA 1,6 "ALBO SUZUKI ALBO NIC"
-
Willy
- jestem tu nowy...

- Posty: 57
- Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm
Post
autor: Willy » śr lip 08, 2009 10:25 am
prawdopodobnie kupiles zbiornik od diesla albo od gaznikowej vitary .
zwroc ten zbiornik i kup taki jaki powinien byc czyli od wtryskowca.
bo pompe zewnetrzna kupisz za 200-300 zł ale jesli bedziesz mial ponizej 1/3 zbiornika paliwa to auto na zakretach bedzie przygasac bo taki zbiornik nie ma komory w ktorej jest pompa.
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
-
Twardy
-

- Posty: 1120
- Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Twardy » śr lip 08, 2009 12:28 pm
Willy pisze:prawdopodobnie kupiles zbiornik od diesla albo od gaznikowej vitary .
zwroc ten zbiornik i kup taki jaki powinien byc czyli od wtryskowca.
bo pompe zewnetrzna kupisz za 200-300 zł ale jesli bedziesz mial ponizej 1/3 zbiornika paliwa to auto na zakretach bedzie przygasac bo taki zbiornik nie ma komory w ktorej jest pompa.
z tego wynika że na gaźniku i diesel przygasa jak ma poniżej 1/3 zbiornika

człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
-
whisky_snake
-

- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Post
autor: whisky_snake » śr lip 08, 2009 6:37 pm
kupiles do gaznika ... i cie zmartwie szukam tez i od 3 miesiecy nowe w pl nie wystepuja a w niemcowni nie produkuja wiec w najblizszym czasie bedzie problem .... pare miesiecy temu byy po 150 nowe pozniej byy po 300 a teraz nie ma wcale ....
aaaa jakby ci sie udalo namierzyc u kogos na magazynie to podeslij namiary ....
-
ORZOŁEK
- jestem tu nowy...

- Posty: 66
- Rejestracja: pn sie 13, 2007 7:54 am
- Lokalizacja: Grudziądz
Post
autor: ORZOŁEK » śr lip 08, 2009 6:54 pm
dzięki za informacje

, bardzo ale to bardzo są mi pomocne, czyli co, muszę szukać odpowiedniego baniaka

no ale jak nie ma innego wyjścia
whisky_snake jak coś takiego namierzę to na pewno dam znać
jeszcze raz dzięki

SUZUKI VITARA 1,6 "ALBO SUZUKI ALBO NIC"
-
whisky_snake
-

- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Post
autor: whisky_snake » śr lip 08, 2009 6:58 pm
jak nie bedziesz mog oddac tego co kupiles do gaznikowca to mozesz sprobowac wstawic mocowanie pompy wraz z pompa ze starego do nowego ... i tak ci jak nie oddasz z niego nic a moze sie uda ....
-
ORZOŁEK
- jestem tu nowy...

- Posty: 66
- Rejestracja: pn sie 13, 2007 7:54 am
- Lokalizacja: Grudziądz
Post
autor: ORZOŁEK » śr lip 08, 2009 7:34 pm
też już tak myślałem, ale jak zobaczyłem przewody paliwowe które wychodzą z podstawy pompy to się dziwię, że to wszystko działało, ząb czasu zrobił swoje
a najgorsze jest to że 25 lipca mam kolejny wypad w teren zaliczka zapłacona numer startowy zaklepany więc muszę szybko coś wymyśleć

SUZUKI VITARA 1,6 "ALBO SUZUKI ALBO NIC"
-
Willy
- jestem tu nowy...

- Posty: 57
- Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm
Post
autor: Willy » czw lip 09, 2009 4:01 pm
Twardy pisze:
z tego wynika że na gaźniku i diesel przygasa jak ma poniżej 1/3 zbiornika

tylko z pompa elektryczna ktora jesli przez 1 sekunde nie ma paliwa to traci cisnienie .
A gaznikowiec chodzi na niskim ciśnieniu i ma paliwo w komorze pływakowej.
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
-
ORZOŁEK
- jestem tu nowy...

- Posty: 66
- Rejestracja: pn sie 13, 2007 7:54 am
- Lokalizacja: Grudziądz
Post
autor: ORZOŁEK » czw lip 09, 2009 8:59 pm
poszukam jeszcze w necie może od jakiegoś angola podejdzie zbiornik taki jaki mnie interesuje , w końcu trochę tego ludki naściągali
a jakby co to mam na zbyciu zbiornik od gaźnikowca

SUZUKI VITARA 1,6 "ALBO SUZUKI ALBO NIC"
-
whisky_snake
-

- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Post
autor: whisky_snake » czw lip 09, 2009 11:04 pm
ponoc za jakis tydzien beda w pl dostepne ponownie ... nowe w znosnych pieniadzach znaczy sie 409 zeta tylko nie wiem czy to cena z rabatem czy detaliczna .... nasz jeszcze nie dramat bo sie wylewa na zakretach powyzej pol baku ale to i tak dramat tyle ze jeszcze jezdzic sie da ... a jeszcze raz nie mam zamiaru sklejac bo to starcza na maks 2 tyg pozniej znowu leje ..
-
Twardy
-

- Posty: 1120
- Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Twardy » pt lip 10, 2009 2:10 pm
Willy pisze:Twardy pisze:
z tego wynika że na gaźniku i diesel przygasa jak ma poniżej 1/3 zbiornika

tylko z pompa elektryczna ktora jesli przez 1 sekunde nie ma paliwa to traci cisnienie .
A gaznikowiec chodzi na niskim ciśnieniu i ma paliwo w komorze pływakowej.
tylko że za utrzymanie ciśnienia na wtrysku odpowiedzialny jest zawór, idąc za Twoim tokiem myślenia diesel ciągle by się zapowietrzał.
pompa zanurzeniowa pobiera paliwo nad dnem zbiornika i nie ma dla paliwa znaczenia czy jest zasysane bezpośrednio przez pompę czy przez rurkę która zakończenie ma również nad dnem. pomyśl jak głęboka musiała by być komora o której piszesz żeby na przechyłach auto pracowało i w jaki sposób miało by się do niej wlewać paliwo jeśli miała by być szczelna dołem. nie raz montowaliśmy pompy zewnętrzne zamiast zanurzeniowych i jakoś nie słyszałem żeby ktoś opowiadał że musi mieć minimum 1/3 zbiornika bo przygasa. rozbierz kiedyś zbiorniki i im się przyjrzyj...
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
-
Willy
- jestem tu nowy...

- Posty: 57
- Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm
Post
autor: Willy » ndz lip 12, 2009 8:30 am
zakładałem do samiego na wtrysku zbiornik paliwa od gaznikowca , wierciłem , ciąłem i osadzilem pompe ze stelarzem - ponizej 1/3 zbiornika przygasał ....
słyszałem od 3 osób o takiej sytuacji .
jesli wyjmiesz pompe z wtryskowego zbiornika zobaczysz ze w srodku zbiornika jest komora ( wanienka ) ktora zapobiega odpływaniu paliwa na zakretach , gaznikowy zbiornik jest otwarty ,bez żadnych przegród , dlatego po zamontowaniu do niego pompy dzieja sie takie cuda .
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
-
Twardy
-

- Posty: 1120
- Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Twardy » pn lip 13, 2009 8:36 am
po co rzeźba w gównie? nie wpadł bym na to żeby wycinać zbiornik w celu montażu pompy zanurzeniowej. zamontować pompę zewnętrzną i po problemie.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
-
Dafit
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
- Lokalizacja: Jędrzejów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dafit » pn lip 13, 2009 11:09 am
Willy pisze:zakładałem do samiego na wtrysku zbiornik paliwa od gaznikowca , wierciłem , ciąłem i osadzilem pompe ze stelarzem - ponizej 1/3 zbiornika przygasał ....
słyszałem od 3 osób o takiej sytuacji .
jesli wyjmiesz pompe z wtryskowego zbiornika zobaczysz ze w srodku zbiornika jest komora ( wanienka ) ktora zapobiega odpływaniu paliwa na zakretach , gaznikowy zbiornik jest otwarty ,bez żadnych przegród , dlatego po zamontowaniu do niego pompy dzieja sie takie cuda .
sorry.. ale cos mi tu nie pasuje
mam samuraja, oryginalnie byl gaznik, wrzucilem silnik na wtrysku, pomre mam zewnetrzna zalozona przy silniku, jezdze juz dosc dlugo w tej konfiguracji i przy malych ilosciach paliwa mi nie przygasa..
Samurai 1.6 16v... in progress....
-
ORZOŁEK
- jestem tu nowy...

- Posty: 66
- Rejestracja: pn sie 13, 2007 7:54 am
- Lokalizacja: Grudziądz
Post
autor: ORZOŁEK » pn lip 13, 2009 8:09 pm
dzisiaj skończyłem montaż zbiornika od gaźnikowca, jest zamontowana pompa zewnętrzna i już niedługo chwila prawdy

( silnik odpalił )

o efektach czy przygasa czy nie w terenie napiszę na forum
jeszcze raz dzięki za wskazówki i odpowiedzi na forum

SUZUKI VITARA 1,6 "ALBO SUZUKI ALBO NIC"
-
ORZOŁEK
- jestem tu nowy...

- Posty: 66
- Rejestracja: pn sie 13, 2007 7:54 am
- Lokalizacja: Grudziądz
Post
autor: ORZOŁEK » śr lip 29, 2009 7:04 pm
jestem po zlocie terenówek gdzie były odcinki specjalne, i jak na razie auto ani razu mi nie przygasło,

choć były ostre przechyły, a dodam jeszcze że wróciłem z 1/3 zbiornika paliwa ( według wskaźnika ) więc jest to dość dobre rozwiązanie założenie pompy zewnętrznej do Vitary z wtryskiem

SUZUKI VITARA 1,6 "ALBO SUZUKI ALBO NIC"
-
Fergie
-

- Posty: 3178
- Rejestracja: pn paź 01, 2007 8:17 pm
- Lokalizacja: wszędzie ;)
Post
autor: Fergie » pt lip 31, 2009 8:57 pm
To jeszcze się pochwal, ile Cię wyniósł zakup baku od gaźnika plus pompy... Bo coś mi się wydaje, że mimo wszystko lepszym pomysłem jest kupienie baku do wtrysku

-
piotr-stihl

- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Post
autor: piotr-stihl » pt lip 31, 2009 9:05 pm
może mod wyrzuci
oddam za piwo - [ własny odbiór ] bak od v6 bez pompy
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
-
ORZOŁEK
- jestem tu nowy...

- Posty: 66
- Rejestracja: pn sie 13, 2007 7:54 am
- Lokalizacja: Grudziądz
Post
autor: ORZOŁEK » ndz sie 02, 2009 8:22 pm
za zbiornik od gaźnikowca dałem 150 zeta, pompa używana z giełdy z Poznania

100 zeta i chwilowo musi mi to wystarczyć, ale jak trafię gdzieś zbiornik od wtryskowca z pompą wewnętrzną to montuję po staremu

SUZUKI VITARA 1,6 "ALBO SUZUKI ALBO NIC"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości