Silnik VW w Samurai'u
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lip 19, 2009 1:14 am
Silnik VW w Samurai'u
Witam, mam pytanie , mam Suzuki Samurai'a 1,3 70km na wtrysku 1996r. i trochę za bardzo ''żłopie'' paliwo. Mam w Niemczech u jednego Niemca na szrocie VW Golfa III 1,9 TDI 90km (z tych premii za oddanie auta) przebieg 137tys.km. z książką serwisową i mam zamiar włożyć ten silnik do Samuraia . Więc pytam się czy ktoś już kiedyś robił coś podobnego i czy dużo będzie w tym przeróbek.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Silnik VW w Samurai'u
Było z zylion razy o silnikach z koncernu VW. Poszukaj dobrze, szukajka tutaj nawet działa.
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... i#p2331910
tutaj masz dość sporo o silniku TDI, TD i GTD : http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... i#p2297968
Pozdrawiam
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... i#p2331910
tutaj masz dość sporo o silniku TDI, TD i GTD : http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... i#p2297968
Pozdrawiam

Galloper LWB - turysta
Re: Silnik VW w Samurai'u
a może zmień hobby ... 
nigdzie nie jest napisane ,ze każdy musi jeździć nieekonomicznym samochodem

nigdzie nie jest napisane ,ze każdy musi jeździć nieekonomicznym samochodem
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: Silnik VW w Samurai'u
samurai z silnikiem vw się nie "liczy"
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Silnik VW w Samurai'u
Po jakim przebiegu i po jakim czasie zwróci się koszt takiej przekładki?
pzdr, W
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Silnik VW w Samurai'u
IMHO bardzo duza przerobka, nie ma bata, zeby standardowe przeniesienie napedu wytrzymalo taki moment obrotowy (2Xseria). Mysle, ze koszt przerobki tak zeby fajnie dzialalo przewyzszy koszt Samuraja. Oczywiscie ja zachecam i chetnie poobserwuje, bo czasem tez mnie nachodza tego typu pomysly, a najlepiej uczyc sie na cudzych bledach.Robertsamurai pisze:Witam, mam pytanie , mam Suzuki Samurai'a 1,3 70km na wtrysku 1996r. i trochę za bardzo ''żłopie'' paliwo. Mam w Niemczech u jednego Niemca na szrocie VW Golfa III 1,9 TDI 90km (z tych premii za oddanie auta) przebieg 137tys.km. z książką serwisową i mam zamiar włożyć ten silnik do Samuraia . Więc pytam się czy ktoś już kiedyś robił coś podobnego i czy dużo będzie w tym przeróbek.
Pozdrawiam
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Re: Silnik VW w Samurai'u
Z doswiadczenia wiem, ze przerobki w autach raczej nigdy sie nie zwracaja tylko ciagna sa soba kolejne kosztyWilku pisze:Po jakim przebiegu i po jakim czasie zwróci się koszt takiej przekładki?
pzdr, W

Miejsce na Twoją reklamę.
Re: Silnik VW w Samurai'u
To wszystko zależy z jaką skrzynią czy będziesz samemu to robił czy tylko dasz do zrobienia flansze a resztę sam trzeba sprecyzować
Re: Silnik VW w Samurai'u
W praktyce to nigdy sie nie zwróci.Zawsze będziesz dopracowywał i poprawiał a na wyprawę samim trochę dziwnie będzie i szkoda kregosłupa bo masz jeden.Po paru latach dojdziesz do wnisku ,że warto było .Tylko poco, to sam sobie nie odpowiesz... ASpalanie takiego majzelka wyjdzie w praktyce 7-8 litrów.Oryginalny silnik przy rozsądnie dobranych kołach nie spala średnio wiecej niz 8-11 benzyny.Jeśli juz to polecam silnik 1,6d a jeszcze bardziej 1,6td.Bardzo wysoko te silniki sie kręcą i są proste w obsłudze i bez elektoniki,zwłaszcza 1,6td ale ciężko trafic taki motorek w przyzwoitym stanie
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Silnik VW w Samurai'u
Ja też już to kilka razy przerabiałem. Dlatego autor wątku niech nie liczy na sumaryczną tańszą eksploatację wynikającą z mniejszego zużycia nieco tańszego paliwa. Zaletą diesla będzie wodoodporność, większy moment obrotowy w niskim zakresie obrotów pozwalający holować przyczepę lub założyć duuuże koła bez konieczności zmiany przełożeń. Wadą - ciężar (wyginające się mosty po wyższych lotach, zapadający się przód auta w błocie), mniejszy przedział użytecznych obrotów, większe obciążenie układu napędowego i spirala kosztów wynikająca z dopasowania i przystosowania diesla do pracy w Samuraju.szympro pisze:Z doswiadczenia wiem, ze przerobki w autach raczej nigdy sie nie zwracaja tylko ciagna sa soba kolejne koszty
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Silnik VW w Samurai'u
Ja mam silnik 1.8 od BMW, koła 30" w nalewce i na reduktorze robię wszystko z II biegu (reduktor seryjny od 1.3, podjazdy pod góry nawet na niskich obrotach nie sprawiają trudności, momentu jest wystarczająco a jest to przecież benzyna. W wodzie trochę gorzej szczególnie kopułka wrażliwa i świece ale da się żyć.Wilku pisze: większy moment obrotowy w niskim zakresie obrotów pozwalający holować przyczepę lub założyć duuuże koła bez konieczności zmiany przełożeń.
Mosty jak na razie całe i proste a kilka wysokich świeczek byłoWilku pisze: Wadą - ciężar (wyginające się mosty po wyższych lotach, zapadający się przód auta w błocie)

pzdr. Jogi
Galloper LWB - turysta
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość