Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Jawor23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:14 pm

Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: Jawor23 » pn lip 27, 2009 8:33 pm

Witam,
Mam Samuraia z silnikiem od Vitary na gaźniku i oczywiście mam problem:
Na ostrych podjazdach z poprzecznymi nierównościami samochód gaśnie albo próbuję zgasnąć.
tak samo jest na szybko pokonywanej, prostej drodze również z poprzecznymi górkami, wtedy podczas skoków przerywa.
Wydaje mi się, że brakuje paliwa, a czasami odwrotnie że go zalewa bo po zgaśnięciu ciężko pali a jak już zapali to bardzo śmierdzi spalinami.
Sprawdziłem tylko czy jest paliwo w komorze pływaka i jest tylko nie wiem czy nie za dużo bo po rozebraniu paliwo się wylało.
może ktoś już miał taki przypadek i pomoże, nakieruje przed dalszym sprawdzaniem??
z góry dziękuje
pozdrawiam

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: viperecki » pn lip 27, 2009 9:46 pm

to normalne przy silnikach gaźnikowych , nazywam to wybijaniem gaźnika a konkretnie chodzi o wychlapywanie paliwa z komory pływakowej i odcięcie dopływu prze siłę bezwładności pływaka , w 1.3 radzimy sobe z tym częściowo poprzez wymianę gaźnika na pony 1.5 ale przy silniku vitki to może być za mały gaźnik
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: PI7er » pn lip 27, 2009 9:50 pm

viperecki pisze:wymianę gaźnika na pony 1.5 ale przy silniku vitki to może być za mały gaźnik
Daje rade, mam u siebie 1.6 na gazniku od pony...
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

jackobi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 24, 2008 11:41 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: jackobi » wt lip 28, 2009 5:36 pm

A co moze byc jak silnik sie dusi na ostrym zakrecie albo rondzie na ten przykład, efekt tak ponizej 2/3 baku, silnik 1.3 na mono. Na ostrych podjazdach i trawersach jest ok. Wymiana filtra paliwa nie pomogła, nie ma dramatu ale jest to upierdliwe i zastanawiające.

Awatar użytkownika
AQUATOR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 12:26 pm
Lokalizacja: Mazowieckie - Wawa

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: AQUATOR » wt lip 28, 2009 9:23 pm

Też mam monowtrysk - bak jest płytki więc może ma mniej niż 2/3 paliwa i może pompa słabo ciągnie mi np. ciężko ocenić ile lać bo pistolet zawsze szybko odbija a lania pod korek unikam. Czasem tez mam efekt lekkiego zadławienia w ostrym skręcie ale nie wydaje się to niepokojące.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: Kostuch » śr lip 29, 2009 8:48 am

AQUATOR pisze:Też mam monowtrysk - bak jest płytki więc może ma mniej niż 2/3 paliwa i może pompa słabo ciągnie mi np. ciężko ocenić ile lać bo pistolet zawsze szybko odbija a lania pod korek unikam. Czasem tez mam efekt lekkiego zadławienia w ostrym skręcie ale nie wydaje się to niepokojące.
Bak jest akurat tak samo głęboki jak w gaźnikowcu.
Na dodatek jest (w każdym razie powinna być) studzienka wokół pompy, do której sika z powrotu regulatora paliwo.
Może masz jakiś przeszczep baku?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Kamil75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: Kamil75 » śr cze 16, 2010 6:28 am

Witam.
A czy problem poruszony w wątku może zniknąć po zwiększeniu poziomu paliwa w komorze pływakowej? czy zacznie się już "zalewanie" gaźnika?
Pozdrawiam
Kamil 75
Samurai 1,3 69PS, red 1000, 235/75/15 Simex, T-max 8500
www.fascynaci4x4.pl

miras7
 
 
Posty: 284
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 10:19 pm

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: miras7 » wt sie 03, 2010 9:34 pm

Poziom paliwa w komorze pływakowej powinien być dokładnie taki jak przewidział to producent.
Ja ostatnio montowałem w Samuraiu 1.3 gaźnik Pierburg 1B , potem 2B i efekt taki sam - przy mocniejszych dupnięciach gaźnik się zalewa. Pływak jest tam z jakiegoś tworzywa i nie wydaje się tak lekki jak pływaki mosiężne, i może dlatego przy większym przeciążeniu dodatnim zatapia się na chwilę i gaźnik dostaje za dużo paliwa. A możliwości regulacji tam nie ma - tylko ustawienie fabryczne. Za to w moim Samuraiu oryginalny gaźnik nie robi po wybiciu przodu na ostrym podjeździe. Ale na razie nie szukam przyczyn, przełączam na gaz i nie ma problemu 8)
Isuzu Trooper 3.1 LTD '94

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: PITSJ413:) » czw sie 05, 2010 12:28 pm

LPG to chyba jedyny pewny sposob na pozbycie sie problemu z gaznikiem :)21
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: Salata123 » sob sie 07, 2010 10:21 pm

O wiele lepszym rozwiązaniem na pozbycie się problemów z gaźnikiem jest... wtrysk :) :)2
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: PITSJ413:) » ndz sie 08, 2010 7:54 am

przy wtrysku napewno przybedzie troche mocy ale i elektroniki :)21 przy LPG nie przybedzie mocy a tylko jeden przelacznik LPG-PB ale za to jazda jest o polowe tansza :wink:
efekt koncowy obu rozwiazan jest taki ze koncza sie problemy z dlawiacym sie i ciagle gasnacym silnikiem :)2
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem

Post autor: Kostuch » pn sie 09, 2010 9:09 am

PITSJ413:) pisze:przy wtrysku napewno przybedzie troche mocy ale i elektroniki :)21 ...
Zawsze możesz założyć wtrysk mechaniczny. Poszukaj w googlu "my-fi"
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości