Samurai gaśnie pod ostrym kątem
Moderator: Albert_N
Samurai gaśnie pod ostrym kątem
Witam,
Mam Samuraia z silnikiem od Vitary na gaźniku i oczywiście mam problem:
Na ostrych podjazdach z poprzecznymi nierównościami samochód gaśnie albo próbuję zgasnąć.
tak samo jest na szybko pokonywanej, prostej drodze również z poprzecznymi górkami, wtedy podczas skoków przerywa.
Wydaje mi się, że brakuje paliwa, a czasami odwrotnie że go zalewa bo po zgaśnięciu ciężko pali a jak już zapali to bardzo śmierdzi spalinami.
Sprawdziłem tylko czy jest paliwo w komorze pływaka i jest tylko nie wiem czy nie za dużo bo po rozebraniu paliwo się wylało.
może ktoś już miał taki przypadek i pomoże, nakieruje przed dalszym sprawdzaniem??
z góry dziękuje
pozdrawiam
Mam Samuraia z silnikiem od Vitary na gaźniku i oczywiście mam problem:
Na ostrych podjazdach z poprzecznymi nierównościami samochód gaśnie albo próbuję zgasnąć.
tak samo jest na szybko pokonywanej, prostej drodze również z poprzecznymi górkami, wtedy podczas skoków przerywa.
Wydaje mi się, że brakuje paliwa, a czasami odwrotnie że go zalewa bo po zgaśnięciu ciężko pali a jak już zapali to bardzo śmierdzi spalinami.
Sprawdziłem tylko czy jest paliwo w komorze pływaka i jest tylko nie wiem czy nie za dużo bo po rozebraniu paliwo się wylało.
może ktoś już miał taki przypadek i pomoże, nakieruje przed dalszym sprawdzaniem??
z góry dziękuje
pozdrawiam
Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
to normalne przy silnikach gaźnikowych , nazywam to wybijaniem gaźnika a konkretnie chodzi o wychlapywanie paliwa z komory pływakowej i odcięcie dopływu prze siłę bezwładności pływaka , w 1.3 radzimy sobe z tym częściowo poprzez wymianę gaźnika na pony 1.5 ale przy silniku vitki to może być za mały gaźnik
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
Daje rade, mam u siebie 1.6 na gazniku od pony...viperecki pisze:wymianę gaźnika na pony 1.5 ale przy silniku vitki to może być za mały gaźnik
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
604 083 564 Piotr
Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
A co moze byc jak silnik sie dusi na ostrym zakrecie albo rondzie na ten przykład, efekt tak ponizej 2/3 baku, silnik 1.3 na mono. Na ostrych podjazdach i trawersach jest ok. Wymiana filtra paliwa nie pomogła, nie ma dramatu ale jest to upierdliwe i zastanawiające.
- AQUATOR
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: pn kwie 28, 2008 12:26 pm
- Lokalizacja: Mazowieckie - Wawa
Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
Też mam monowtrysk - bak jest płytki więc może ma mniej niż 2/3 paliwa i może pompa słabo ciągnie mi np. ciężko ocenić ile lać bo pistolet zawsze szybko odbija a lania pod korek unikam. Czasem tez mam efekt lekkiego zadławienia w ostrym skręcie ale nie wydaje się to niepokojące.
Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
Bak jest akurat tak samo głęboki jak w gaźnikowcu.AQUATOR pisze:Też mam monowtrysk - bak jest płytki więc może ma mniej niż 2/3 paliwa i może pompa słabo ciągnie mi np. ciężko ocenić ile lać bo pistolet zawsze szybko odbija a lania pod korek unikam. Czasem tez mam efekt lekkiego zadławienia w ostrym skręcie ale nie wydaje się to niepokojące.
Na dodatek jest (w każdym razie powinna być) studzienka wokół pompy, do której sika z powrotu regulatora paliwo.
Może masz jakiś przeszczep baku?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- Kamil75
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
- Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.
Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
Witam.
A czy problem poruszony w wątku może zniknąć po zwiększeniu poziomu paliwa w komorze pływakowej? czy zacznie się już "zalewanie" gaźnika?
Pozdrawiam
A czy problem poruszony w wątku może zniknąć po zwiększeniu poziomu paliwa w komorze pływakowej? czy zacznie się już "zalewanie" gaźnika?
Pozdrawiam
Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
Poziom paliwa w komorze pływakowej powinien być dokładnie taki jak przewidział to producent.
Ja ostatnio montowałem w Samuraiu 1.3 gaźnik Pierburg 1B , potem 2B i efekt taki sam - przy mocniejszych dupnięciach gaźnik się zalewa. Pływak jest tam z jakiegoś tworzywa i nie wydaje się tak lekki jak pływaki mosiężne, i może dlatego przy większym przeciążeniu dodatnim zatapia się na chwilę i gaźnik dostaje za dużo paliwa. A możliwości regulacji tam nie ma - tylko ustawienie fabryczne. Za to w moim Samuraiu oryginalny gaźnik nie robi po wybiciu przodu na ostrym podjeździe. Ale na razie nie szukam przyczyn, przełączam na gaz i nie ma problemu
Ja ostatnio montowałem w Samuraiu 1.3 gaźnik Pierburg 1B , potem 2B i efekt taki sam - przy mocniejszych dupnięciach gaźnik się zalewa. Pływak jest tam z jakiegoś tworzywa i nie wydaje się tak lekki jak pływaki mosiężne, i może dlatego przy większym przeciążeniu dodatnim zatapia się na chwilę i gaźnik dostaje za dużo paliwa. A możliwości regulacji tam nie ma - tylko ustawienie fabryczne. Za to w moim Samuraiu oryginalny gaźnik nie robi po wybiciu przodu na ostrym podjeździe. Ale na razie nie szukam przyczyn, przełączam na gaz i nie ma problemu

Isuzu Trooper 3.1 LTD '94
- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
LPG to chyba jedyny pewny sposob na pozbycie sie problemu z gaznikiem 

BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
O wiele lepszym rozwiązaniem na pozbycie się problemów z gaźnikiem jest... wtrysk



- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
przy wtrysku napewno przybedzie troche mocy ale i elektroniki
przy LPG nie przybedzie mocy a tylko jeden przelacznik LPG-PB ale za to jazda jest o polowe tansza
efekt koncowy obu rozwiazan jest taki ze koncza sie problemy z dlawiacym sie i ciagle gasnacym silnikiem


efekt koncowy obu rozwiazan jest taki ze koncza sie problemy z dlawiacym sie i ciagle gasnacym silnikiem

BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
Re: Samurai gaśnie pod ostrym kątem
Zawsze możesz założyć wtrysk mechaniczny. Poszukaj w googlu "my-fi"PITSJ413:) pisze:przy wtrysku napewno przybedzie troche mocy ale i elektroniki...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości