Uszczelniacz kuli zwrotnic

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
gurekk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:05 pm
Lokalizacja: PISZ

Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: gurekk » śr sie 05, 2009 5:31 pm

Witam mam pytanie bylem dzisiaj u mechanika mam wycieki z kuli zwrotnic i nie wiem ktora uszczelke zamowic filcowa czy gumowa ktora lepsza i czy jeszcze potrzebne sa jakies uszczelki szukalem wszedzie czy sa jakies zestawy naprawcze ale nigdzie nie znalazlem
Z gory dzieki za odpowiedzi

http://www.warstat.pl/index.php?page=pr ... chod=&pg=1

http://www.warstat.pl/index.php?page=pr ... chod=&pg=1

Suzuki SJ.413 89r
Suzuki SJ500 1.3 89rok

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: poreb » śr sie 05, 2009 5:39 pm

filc wytnij z wkladki do butow a gumowa tylko ASO
okolo 70 zl/szt
przy okazji sprawdz uszczelniacz mostu
bo w kuli oleju nie ma :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
gurekk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:05 pm
Lokalizacja: PISZ

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: gurekk » śr sie 05, 2009 5:44 pm

ok ale wystarczy tylko ta uszczelka z filcu czy potrzebne sa jeszcze jakies?
Suzuki SJ500 1.3 89rok

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: st.Medard » śr sie 05, 2009 6:28 pm

Jeżeli coś cieknie z kuli to tylko olej z mostu, który wydostaje się z pochwy do kuli przez nieszczelny ziemering. Ta uszczelka gumowa i ten filc nie mają za zadanie utrzymać nic w środku (w kuli ) raczej chronią przed tym żeby błoto i piach nie dostawały się do środka i robiły pastę ścierną w połączeniu ze smarem na przegubie.

No a jeżeli będziesz chciał wymieniać to lepiej uszczelkę ale najpierw musisz doprowadzić do porządku samą kulę. Bo nic ci nie da wymiana tej uszczelki jeżeli będziesz miał wżery na kuli. Kulę można wypolerować, zaszpachlować, pomalować.

powodzenia :)21
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: Łosiowy » śr sie 05, 2009 8:07 pm

gurekk pisze:Witam mam pytanie bylem dzisiaj u mechanika mam wycieki z kuli zwrotnic i nie wiem ktora uszczelke zamowic filcowa czy gumowa ktora lepsza i czy jeszcze potrzebne sa jakies uszczelki szukalem wszedzie czy sa jakies zestawy naprawcze ale nigdzie nie znalazlem
Z gory dzieki za odpowiedzi

http://www.warstat.pl/index.php?page=pr ... chod=&pg=1

http://www.warstat.pl/index.php?page=pr ... chod=&pg=1

Suzuki SJ.413 89r

Ja chce kupić ten zestawik do swojego mostu .Ktoś już z Was kupował u tego gościa ??http://moto.allegro.pl/item706769438_us ... _road.html .

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: slavok » śr sie 05, 2009 9:54 pm

temat przewijał się już z 10 razy, kupowałem u tego gościa, wszytko tak jak ma być pasuje i działa.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: Michal_R » czw sie 06, 2009 6:38 am

te zestawy z allegro to badziew, twardy jak plastik uszczelniacz i gówniane bezmarkowe łożyska.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: slavok » czw sie 06, 2009 7:57 am

:)9 moje uszczelniacze były jakoś z gumy, łożyska też jeszcze luzów nie złapały.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: st.Medard » czw sie 06, 2009 8:12 am

Te łożyska to wykonują ogromną robotę :)21 - kilka razy obrócą się o 40 stopni, moim zdaniem nie do zdarcia. A te uszczelki gumowe to nie uszczelniacze tylko zgarniacze i muszą być twarde. Najważniejsze żeby to miało sens to zadbać o samą kulę żeby była bez wżerów którymi dostaje się badziewie do środka.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: margod » czw sie 06, 2009 8:14 am

w piątek montowałem uszczelniacze kuli, właśnie te z allegro i nie narzekam. Gumowa uszczelka jest trochę twardsza od oryginału, ale w niczym to nie przeszkadza a może i lepiej, bo trudniej będzie ją uszkodzi podczas demontażu. Dla mnie to dosyć istotne, ponieważ most rozbieram co najmniej raz w miesiącu.

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: matchbox » czw sie 06, 2009 9:46 am

margod pisze:(...) ponieważ most rozbieram co najmniej raz w miesiącu.
Jak by ktoś jednak chciał zrobić raz i potem przejechać na moście tyle co powinien most
i łożyska wytrzymać (20 a może 50 tkm?) to jednak warto podjechać do serwisu i zamówić oryginały,
łącznie z uszczelnieniem półosi. Moja wersja to uszczelki kupione w serwisie poniżej ceny tego
zestawu, tańsze łożyska w sklepie z łożyskami i kawałek filcu ze strychu. W sumie to co w zestawie
zmieści się do 150 zł, a jeśli nie topi się mostu lub nadto nie przeciąża, to można
wiele lat jeździć bez zaglądania do mostu. W zestawie z allegro podpada jakość uszczelnienia
półosi (simeringu) oraz łożysk zwrotnicy. Produkty no-name. Guma uszczelniająca osłonę
przegubu jest mniej istotna ale najważniejsze jak szybko się wytrze. W każdym razie bardziej
cenie sobie czas i swoją pracę więc zestaw odłożyłem na półkę jako rezerwa awaryjna a po części
udałem się do serwisu :wink:

Powodem wycieków oleju na uszczelnieniu zwrotnicy (co świadczy o przelaniu oleju do piasty)
może być również (najczęściej) luz na łożysku koła, luz na zwrotnicy lub wypadnięcie półosi
z przegubu. Tego niestety nie ma jak sprawdzić bez demontażu piasty.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: Kostuch » czw sie 06, 2009 2:48 pm

matchbox pisze:... lub wypadnięcie półosi
z przegubu. Tego niestety nie ma jak sprawdzić bez demontażu piasty.
:o
Jakoś nie wyobrażam sobie wypadnięcia półosi z przegubu. Tam nie ma miejsca na takie wypadki, nawet jakby nie było pierścionka na półosi (tego co robi megaproblemy przy zbijaniu przegubów).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: matchbox » pt sie 07, 2009 8:45 am

Kostuch pisze:
matchbox pisze:... lub wypadnięcie półosi
z przegubu. Tego niestety nie ma jak sprawdzić bez demontażu piasty.
:o
Jakoś nie wyobrażam sobie wypadnięcia półosi z przegubu. Tam nie ma miejsca na takie wypadki, nawet jakby nie było pierścionka na półosi (tego co robi megaproblemy przy zbijaniu przegubów).
A jednak :roll:
Zbijając przegub "coś" musi puścić. Jak tym czymś jest końcówka wlielowypustu na wałku to później nie ma co trzymać półosi w przegubie. Owszem, całkiem nie wyleci bo nie ma tyle miejsca i napęd "robi", ale dostanie luzów, wysunie się przewężeniem pod simering. Jak kula jest dobrze złożona i sprzęgiełka uszczelnione to można tak jeździć w nieświadomości całkiem długo. :wink:
Dlatego zdrowiej jest stary przegub odciąć a nie zbijać na siłę.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: Michal_R » pt sie 07, 2009 8:58 pm

st.Medard pisze:Te łożyska to wykonują ogromną robotę :)21 - kilka razy obrócą się o 40 stopni, moim zdaniem nie do zdarcia.
A te uszczelki gumowe to nie uszczelniacze tylko zgarniacze i muszą być twarde. Najważniejsze żeby to miało sens to zadbać o samą kulę żeby była bez wżerów którymi dostaje się badziewie do środka.

A te durne japońce dalej klepią te gówniane, oryginalne, miękkie uszczelniacze :)21 A do niektorych samochodów nawet podwojne albo potrojne :)21

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: margod » pt sie 07, 2009 9:47 pm

Michal_R pisze:
st.Medard pisze:Te łożyska to wykonują ogromną robotę :)21 - kilka razy obrócą się o 40 stopni, moim zdaniem nie do zdarcia.
A te uszczelki gumowe to nie uszczelniacze tylko zgarniacze i muszą być twarde. Najważniejsze żeby to miało sens to zadbać o samą kulę żeby była bez wżerów którymi dostaje się badziewie do środka.

A te durne japońce dalej klepią te gówniane, oryginalne, miękkie uszczelniacze :)21 A do niektorych samochodów nawet podwojne albo potrojne :)21
Przecież nie od dzisiaj wiadomo, że wszystko po nich trzeba poprawiać, bo to co wyklepią to nijak do terenu nie nadaje się :)21

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: gri74 » pt sie 07, 2009 11:42 pm

a co ma luz na łozyskach piasty do luzu na zwrotnicy :o ??
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: matchbox » wt sie 11, 2009 8:47 am

gri74 pisze:a co ma luz na łozyskach piasty do luzu na zwrotnicy :o ??
Luz piasty i luz zwrotnicy tak samo negatywnie odbijają się na uszczelnieniu półosi ...
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: Michal_R » wt sie 11, 2009 5:31 pm

matchbox pisze:
gri74 pisze:a co ma luz na łozyskach piasty do luzu na zwrotnicy :o ??
Luz piasty i luz zwrotnicy tak samo negatywnie odbijają się na uszczelnieniu półosi ...
Gdyby łozyska piasty miały taki luz żeby kończył się zakres pracy uszczelniacza półosi, to chyba musiało by ich tam wcale nie być :)21

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: PI7er » wt sie 11, 2009 7:39 pm

Michal_R pisze:
matchbox pisze:
gri74 pisze:a co ma luz na łozyskach piasty do luzu na zwrotnicy :o ??
Luz piasty i luz zwrotnicy tak samo negatywnie odbijają się na uszczelnieniu półosi ...
Gdyby łozyska piasty miały taki luz żeby kończył się zakres pracy uszczelniacza półosi, to chyba musiało by ich tam wcale nie być :)21

porzegub nie ma takiego luzu w czopie paisty aby dopuscic do rozszczelnienia na uszczelniaczu w pochwie.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: Michal_R » wt sie 11, 2009 9:11 pm

PI7er pisze: porzegub nie ma takiego luzu w czopie paisty aby dopuscic do rozszczelnienia na uszczelniaczu w pochwie.
tyle że w większosci wiekowych suzuk mocno wytarta jest mosięzna (brązowa?) tuleja ustalająca przegub w czopie.

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: PI7er » wt sie 11, 2009 10:10 pm

Michal_R pisze:
PI7er pisze: porzegub nie ma takiego luzu w czopie paisty aby dopuscic do rozszczelnienia na uszczelniaczu w pochwie.
tyle że w większosci wiekowych suzuk mocno wytarta jest mosięzna (brązowa?) tuleja ustalająca przegub w czopie.

Nie zauwazylem tulejki, a od czego miala by sie wycierac ?
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: Michal_R » śr sie 12, 2009 5:47 pm

PI7er pisze: Nie zauwazylem tulejki, a od czego miala by sie wycierac ?

no skoro czop piasty jest nieruchomy, a przegub wiruje to ...

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: meenia » śr sie 12, 2009 9:50 pm

Michal_R pisze:
PI7er pisze: Nie zauwazylem tulejki, a od czego miala by sie wycierac ?

no skoro czop piasty jest nieruchomy, a przegub wiruje to ...
Masz kolego racje z ta tulejka, u mnie wytarte tulejki powodowaly ciagle zuzywanie uszczelniaczy w moscie. Po zamontowaniu nowych problem sie nie pojawia.

Pozdrawiam
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: matchbox » czw sie 13, 2009 10:57 am

No chłopaki, ale daliście czadu :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Uszczelniacz kuli zwrotnic

Post autor: pavelk » pn sie 17, 2009 11:26 am

moze ktos napisas manuala dla laika jak wymienic te uszczelnicze? czy jak sie nie zna, to szkoda zachodu i zeby nie spartaczyc lepiej to dac komus do zrobienia?
z gory dzieki
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość