Wyciek z kuli - Samurai

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Wyciek z kuli - Samurai

Post autor: Colicab » sob sie 08, 2009 8:22 pm

Jeden samurai, ktorego widzialem mial taka oto usterke

Obrazek Obrazek

Czy to tylko uszczelniacz filcowy? Czy "tak moze byc" bo to nic powaznego? No nie znam sie az tak :roll:
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

grzała
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 9:06 pm
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wyciek z kuli - Samurai

Post autor: grzała » sob sie 08, 2009 8:36 pm

filc i kołnierz gumowy pod filcem mają za zadanie chronić powierzchnię (gładź kuli) a przede wszystkim wnetrzności zwrotnicy przed otoczeniem zewnętrznym. jak zapitala olej to wina simerringu na półosi. wymiana simmeringu zazwyczaj owocuje wymianą łozysk, kołnierza gumowego i filcu... nawet ze wzgledu na pracochłonność rozbierania a nie zuzycie poszczegolnych elementów. Na przyspieszenie wycieków mają wpływ luzy koła, warto sprawdzić bo jesli są duże to z nowymi łozyskami się witać trzeba. Wycieki oleju rozrzedzają za to smar przegubu i powodują szybsze zużycie. Stan: do roboty!

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t=69077 warto porozglądać się po tematach, ten świeżynka, pierwsza strona. :D
suzamurai '96
505 715 225

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Wyciek z kuli - Samurai

Post autor: Adam.Ż » sob sie 08, 2009 9:17 pm

uszczelniacz półosi siada lub luz na czopach zwrotnicy.
Czasami wystarczy wyregulować podkładkami.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Wyciek z kuli - Samurai

Post autor: Colicab » sob sie 08, 2009 10:24 pm

kwotowo jakie to sa widelki? Staram sie doradzic znajomemu i nie wiem co powiedziec
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wyciek z kuli - Samurai

Post autor: slavok » ndz sie 09, 2009 11:30 am

regulacja podkładkami we własnym zakresie groszowe sprawy, wymiana uszczelniaczy, łożysk, gum zgarniających - części około 200zł, może lać też przez to, że jest krzywa pochwa mostu a to już większe wydatki... jednak ja bym stawiał na te uszczelniacze więc max 250zł jeżeli robota we własnym zakresie.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wyciek z kuli - Samurai

Post autor: pavelk » wt sie 11, 2009 8:06 am

zauważyłem coś podobnego u mnie - jakie mogą byc konsekwencje nie zrobienia tego "od zaraz"?
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wyciek z kuli - Samurai

Post autor: slavok » wt sie 11, 2009 10:06 am

wyciek oleju czyli jego brak w moście = jazda bez oleju, do tego cieknący olej wymywa smar z przegubów, no i nieszczelny uszczelniacz przy wodowaniu może puścić syf do mostu a czyszczenie mostu z mieszaniny olejowo wodnej nie jest przyjemne, jednym słowem wszystko zależy od tego jak bardzo się leje :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wyciek z kuli - Samurai

Post autor: pavelk » wt sie 11, 2009 11:15 am

wygląda niemalże identycznie jak na zdj od Colicaba
na razie moczyc go po dach nie bede, poprzedni wlasciciel mowil ze raz w roku dostrzykiwal mu 200ml hipolu - to duzo?
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość