Samurai 1,3 - Miska olejowa

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: KSikorski » pt sie 14, 2009 9:46 am

Od pewnego czasu silnik zaczął się pocić - pod filtrem oleju wykwitła ładna plama, która ściekała w dół po misce olejowej. Wszedłem pod samochód i stwierdziłem, że śruby mocujące miskę do bloku w zabrudzonym miejscu są dość luźno dokręcone. Dociągnąłem śruby, jednak przy jakimkolwiek dociągnięciu uszczelka lekko się "wysuwała". Teraz pojawia się pytanie - Czy taki zabieg może coś dać, czy mam się już rozglądać za nową uszczelką?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: PI7er » pt sie 14, 2009 9:51 am

Pod miską nie ma uszczelki, sklada sie to na silikon lub inny uszczelniacz. pozostaje Ci zdjac miske wyczyscic łaczenie, przesmarowac i skrecic na nowo.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: Wilku » pt sie 14, 2009 11:34 am

Nowa uszczelka pod misę kosztuje kilkanaście złotych. Jak ta co masz będzie ciekła, to po prostu zmień, dokręć wszystkie śrubki równo, ewentualnie sprawdź/dociągnij lekko połączenia za kilka dni i zapomnij o temacie. Ja w silikony bym się raczej nie bawił, bo i bez tego wynalazku nic nie powinno wyciekać.


pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: Wilku » pt sie 14, 2009 11:40 am

O proszę - http://e-autoparts.pl/catalog/uszczelka ... a2834b0ec1

Pewnie taniej wyjdzie uszczelka niż tuba silikonu ;)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: PI7er » pt sie 14, 2009 11:51 am

A mi we wszystkich sklepach mówili, ze nie wsytepuje tam uszczelka tylko sklada sie za pomoca mas silikonowych :o

AJUSA 14063000 gdyby powyższy link przestal kiedys robic.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: KSikorski » pt sie 14, 2009 11:57 am

To zobaczę. Mam teraz i tak rozwalony staw skokowy, więc nie jeżdżę. Jak będzie dalej pojawiać się świeży olej to zmienię uszczelkę. Jest w tym jakaś większa filozofia? Odkręcić misę, wsadzić uszczelkę, przykręcić misę? Może warto poczekać do terminu wymiany oleju, skoro nie leje się strumieniem?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: Wilku » pt sie 14, 2009 11:58 am

Chyba oryginalnie faktycznie nie było. Ale bez problemu można kupić. Tak samo jak z uszczelką pod pokrywę zaworów do Swifta GTi - jak miałem na silikon, to się lało. Z uszczelką jest suchutko.


pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: Art_ZGL » pt sie 14, 2009 12:10 pm

W Vitarze też zalecają masę uszczelniajacą w to miejsce. Jednak uszczelka to uszczelka. Z dostaniem uszczelki nie było najmniejszego kłopotu :)
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: PI7er » pt sie 14, 2009 12:26 pm

KSikorski pisze:To zobaczę. Mam teraz i tak rozwalony staw skokowy, więc nie jeżdżę. Jak będzie dalej pojawiać się świeży olej to zmienię uszczelkę. Jest w tym jakaś większa filozofia? Odkręcić misę, wsadzić uszczelkę, przykręcić misę? Może warto poczekać do terminu wymiany oleju, skoro nie leje się strumieniem?
Jeszcze trzeba odkrecic oslone kola zamachowego (polksizyc) od dolu na 2 srubki M6 przykrecona do obudowy skrzyni biegów. Jak sie tylko poci to mozesz poczekac do wymiany oleju.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
JayJay
 
 
Posty: 228
Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:34 pm
Lokalizacja: Kuślin

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: JayJay » pt sty 01, 2010 10:26 pm

jak w temacie cieknie mi olej z mieski i to mocno, zakladalem juz nowa uszczelke i dalej leci. probowalem rowniez na silikon, wciaz tak samo ale zauwazylem ze w misce olejowej jest wycieta ta blacha w srodku (z okragłym otworem na smok) i czesami zapala sie kontrolka oleju na wolnych obrotach (na miarce jest utrzymany poziom)
czy to moze byc przyczyna wicieku i glupiejacej kontrolki?
Samurai SJ410
Toyota Hilux

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: KSikorski » sob sty 02, 2010 9:14 am

Może przywaliłeś w coś miską i się nieznacznie wygięła? Wtedy żadne uszczelniacze nie pomogą...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: Michal_R » sob sty 02, 2010 11:32 pm

PI7er pisze:Pod miską nie ma uszczelki, sklada sie to na silikon lub inny uszczelniacz.
W 13Gxx jest uszczelka, wymienić na nową (kilkanascie zł) i nie kleić żadnymi gównianymi (czerowne,czarne,sraczkowe) silikonami tylko na specjalnym uszczelniaczem.

Awatar użytkownika
JayJay
 
 
Posty: 228
Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:34 pm
Lokalizacja: Kuślin

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: JayJay » ndz sty 03, 2010 2:47 pm

a do czego sluzy ten kawalek blachy w misce ojelowej z tym otworem na smok wyglada tak jak by to bylo drugie dno?
do czego to jest? Bo u mnie takiego czegos nie ma poprzedni wlasciciel musial to chyba wyciac. Moze to jest przyczyna?
Samurai SJ410
Toyota Hilux

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Samurai 1,3 - Miska olejowa

Post autor: Michal_R » ndz sty 03, 2010 3:42 pm

JayJay pisze:a do czego sluzy ten kawalek blachy w misce ojelowej z tym otworem na smok wyglada tak jak by to bylo drugie dno?
do czego to jest? Bo u mnie takiego czegos nie ma poprzedni wlasciciel musial to chyba wyciac. Moze to jest przyczyna?
Ta blacha spełnia taką samą rolę jak przegrody w zbiorniku paliwa tzn. dba o to co by na zakretach, hamowaniu itp. ssak zawsze miał olej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości