Przerywana praca wycieraczek przód
Moderator: Albert_N
Przerywana praca wycieraczek przód
Witam,
co lub kto jest odpowiedzialny za przerywaną (czasową) pracę wycieraczek przód ? Mam tylko najwyższą prędkość czyli pracę ciągłą.... Badał ktoś ten temat ?
co lub kto jest odpowiedzialny za przerywaną (czasową) pracę wycieraczek przód ? Mam tylko najwyższą prędkość czyli pracę ciągłą.... Badał ktoś ten temat ?
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

Re: Przerywana praca wycieraczek przód
sprawdź czy wszystkie cztery piny w kostce od silniczka wycieraczek są dobrze wpięte, czy nie są odwrotnie połączone - kostki inaczej podłączyć się nie da ale jest możliwość, że ktoś coś motał albo, jeśli masz szczęście tylko styki zaśniedziały.
sprawdź według schematu czy do silniczka prąd dochodzi w odpowiednich konfiguracjach tak jak powinien. Jego dochodzenie zależne jest od położenia dźwigni wycieraczek w przełączniku zespolonym na kolumnie kierowniczej. Jak powinien dochodzić prąd? Wszytko jest na schemacie.
Jeśli prąd nie dochodzi jest duże prawdopodobieństwo, że padł przełącznik zespolony.
Jeśli prąd dochodzi wg. schematu to szukał bym przyczyny w "talerzu" wycieraczek.
Ale przed rozbebeszaniem "talerza" sprawdź luty na silniczku, co i tak rzuci Ci się w oczy przy ewentualnym demontażu silniczka
kostkę do silniczka wycieraczek znajdziesz zaglądając pod schowek, po stronie pasażera. Zaopatrz się w źródło światła - jest tam dość ciemno
Kostka jest 4-ro pinowa.
Najważniejszy jest schemat - to bardzo ułatwi Ci szukanie przyczyny awarii.
Położenie kostki opisane jest dla samuraia/sj, vitara/jimny silniczek mają zupełnie gdzie indziej
A odpowiadając na Twoje pytanie: "co lub kto jest odpowiedzialny za przerywaną (czasową) pracę wycieraczek przód ?"
Ty jesteś za to odpowiedzialny, jak chcesz to włączasz a one robią robotę
A swoją drogą jeśli pytasz o takie pierdoły to lepiej oddaj samochód do warsztatu i niech to tam zrobią
sprawdź według schematu czy do silniczka prąd dochodzi w odpowiednich konfiguracjach tak jak powinien. Jego dochodzenie zależne jest od położenia dźwigni wycieraczek w przełączniku zespolonym na kolumnie kierowniczej. Jak powinien dochodzić prąd? Wszytko jest na schemacie.
Jeśli prąd nie dochodzi jest duże prawdopodobieństwo, że padł przełącznik zespolony.
Jeśli prąd dochodzi wg. schematu to szukał bym przyczyny w "talerzu" wycieraczek.
Ale przed rozbebeszaniem "talerza" sprawdź luty na silniczku, co i tak rzuci Ci się w oczy przy ewentualnym demontażu silniczka

kostkę do silniczka wycieraczek znajdziesz zaglądając pod schowek, po stronie pasażera. Zaopatrz się w źródło światła - jest tam dość ciemno

Najważniejszy jest schemat - to bardzo ułatwi Ci szukanie przyczyny awarii.
Położenie kostki opisane jest dla samuraia/sj, vitara/jimny silniczek mają zupełnie gdzie indziej

A odpowiadając na Twoje pytanie: "co lub kto jest odpowiedzialny za przerywaną (czasową) pracę wycieraczek przód ?"
Ty jesteś za to odpowiedzialny, jak chcesz to włączasz a one robią robotę

A swoją drogą jeśli pytasz o takie pierdoły to lepiej oddaj samochód do warsztatu i niech to tam zrobią

Re: Przerywana praca wycieraczek przód
Te. Nie kop pana, bo się spociszSalata123 pisze:...
A swoją drogą jeśli pytasz o takie pierdoły to lepiej oddaj samochód do warsztatu i niech to tam zrobią

Za przerywaną pracę odpowiada oczywiście czasówka wycieraczek.
"Talerz" wycieraczek odpowiada za samoczynny powrót ramion na miejsce a nie za pracę czasową i nie ma sensu wybebeszać przekładni.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Przerywana praca wycieraczek przód
PrzepraszamKostuch pisze:Te. Nie kop pana, bo się spociszSalata123 pisze:...
A swoją drogą jeśli pytasz o takie pierdoły to lepiej oddaj samochód do warsztatu i niech to tam zrobią![]()

Re: Przerywana praca wycieraczek przód
A gdzie jest ta czasówka - rozumiem, że to jakiś moduł ? jakie ma oznaczenie?
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

Re: Przerywana praca wycieraczek przód
w sprawie wycieraczek
czy jezeli wycieraczki na biegu HI sa wolniejsze niz na biegu LO to oznacza ze konczy mi sie silniczek?
czy tylko cos nie tak jest ze stykami?
dodatkowy objaw jest taki ze cos strasznie strzela przy pracy
niestety w blaszance trzeba wytargac cala deske aby dostac sie do calego mechanizmu
czy jezeli wycieraczki na biegu HI sa wolniejsze niz na biegu LO to oznacza ze konczy mi sie silniczek?
czy tylko cos nie tak jest ze stykami?
dodatkowy objaw jest taki ze cos strasznie strzela przy pracy
niestety w blaszance trzeba wytargac cala deske aby dostac sie do calego mechanizmu

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: Przerywana praca wycieraczek przód
przełącznikFazi pisze:A gdzie jest ta czasówka - rozumiem, że to jakiś moduł ? jakie ma oznaczenie?
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Przerywana praca wycieraczek przód
Praprzyczyna kłopotów z wycieraczkami jest jedna ( upraszczając oczywiście):poreb pisze: konczy mi sie silniczek?(...)czy tylko cos nie tak jest ze stykami?
dodatkowy objaw jest taki ze cos strasznie strzela przy pracy(...)
zacierają się "ośki" napędzające ramiona wycieraczek ( stalowa oś pracuje w aluminiowej tulei - trzeba wydłubać mały oring, aby to przesmarować ... na i alu się utlenia, opory pracy się zwiekszają, silnik się zaczyna grzać...)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość