Chodzi o dwa zawory kulowe po jednym na każdym obwodzie. Problem jak połączyć przewód hamulcowy z zaworem (redukcja, łącznik).
Pomyślałem, że zapytam zanim sam to rozkminię

Moderator: Albert_N
Zwykłe zawory kulowe nie nadają się do tego. Ciśnienie jest zbyt wysokie.st.Medard pisze: Chodzi o dwa zawory kulowe po jednym na każdym obwodzie. Problem jak połączyć przewód hamulcowy z zaworem (redukcja, łącznik).
a niby jakiej konstrukcji zawory masz w hydraulice siłowej?Hinek pisze:[...]
Zwykłe zawory kulowe nie nadają się do tego. Ciśnienie jest zbyt wysokie.
Trzeba ewentualnie użyć zaworów z hydrauliki siłowej. [...]
Pozdr
tego nie polecam, miałem i wywaliłem. Nigdy nie byłem pewny czy zawór zablokował hamulce, czy nie. Przerobiłem na kulowe i jest OK.Albert_N pisze:tzw. push-lock, do kupienia w kazdym duzym sklepie z wyczynowymi czesciami za oceanem.
(jest to zdjecie ze strony run4x4fun )
A coś wiecej mozesz powiedzieć o tych kulowych zaworkach co masz u siebie??margod pisze:Albert_N pisze: Przerobiłem na kulowe i jest OK.
Napisałem: "zwykłe zawory kulowe" Chodziło o to, że zawór kulowy z Castoramy,DamnIt! pisze:
a niby jakiej konstrukcji zawory masz w hydraulice siłowej?
a to ciekawe bo kupowane w Castorami czy innym markecie, wypróbowane w paru pojazdach już dawno temu działałają do dzisiaj.Hinek pisze:Napisałem: "zwykłe zawory kulowe" Chodziło o to, że zawór kulowy z Castoramy,DamnIt! pisze:
a niby jakiej konstrukcji zawory masz w hydraulice siłowej?
z działu wod-kan nie nadaje się do tego.
Pozdr
Zwykłe kulowe z castoramyŁosiowy pisze:A coś wiecej mozesz powiedzieć o tych kulowych zaworkach co masz u siebie??margod pisze:Albert_N pisze: Przerobiłem na kulowe i jest OK.
To są zawory przewidziane do ciśnienia 1,6 MPa. W układzie hamulcowym bywa większe ciśnienie. Ale jak ktoś lubi dreszczyk emocji to czemu nie...AdAm pisze:a to ciekawe bo kupowane w Castorami czy innym markecie, wypróbowane w paru pojazdach już dawno temu działałają do dzisiaj.Hinek pisze:Napisałem: "zwykłe zawory kulowe" Chodziło o to, że zawór kulowy z Castoramy,DamnIt! pisze:
a niby jakiej konstrukcji zawory masz w hydraulice siłowej?
z działu wod-kan nie nadaje się do tego.
Pozdr
Mam te z Castoramy i działają bez zarzutu. Myślałem że będą popuszczać przy dłuższym zamknięciu,Hinek pisze: To są zawory przewidziane do ciśnienia 1,6 MPa. W układzie hamulcowym bywa większe ciśnienie. Ale jak ktoś lubi dreszczyk emocji to czemu nie...![]()
Pozdr
Na taśmie do drzewa jest napisane 2 lub 3 tony, tak jak na haku który w wyciągarce większość używa ale jakoś nie rozwalają się tak szybko (szybciej pęka lina przewidziana np. na 8 t). Jest coś takiego jak współczynnik bezpieczeństwa. Do tych zaworów też się pewnie odnosi.Hinek pisze:To są zawory przewidziane do ciśnienia 1,6 MPa. W układzie hamulcowym bywa większe ciśnienie. Ale jak ktoś lubi dreszczyk emocji to czemu nie...AdAm pisze:a to ciekawe bo kupowane w Castorami czy innym markecie, wypróbowane w paru pojazdach już dawno temu działałają do dzisiaj.Hinek pisze:
Napisałem: "zwykłe zawory kulowe" Chodziło o to, że zawór kulowy z Castoramy,
z działu wod-kan nie nadaje się do tego.
Pozdr![]()
Pozdr
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość