Samurai problem
Moderator: Albert_N
Samurai problem
Witam mam chyba jakieś zwarcie i nie potrafie go zlokaliozować
przepala mi bezpiecznik od wycieraczek jeśli zmienie na mocniejszy wycieraczki działają ale nie kręci rozrusznik
gdy wypne bezp. od wycieraczek rozrusznik kreci
próbowałem się dostac do silniczka wycieraczek ale nie moge go odnaleźć czy trzeba demontowac cały kokpit?
czy ktoś miał podobny przypadek? w jaki sposób zlokalizowac zwarcie jeśli występuje?
przepala mi bezpiecznik od wycieraczek jeśli zmienie na mocniejszy wycieraczki działają ale nie kręci rozrusznik
gdy wypne bezp. od wycieraczek rozrusznik kreci
próbowałem się dostac do silniczka wycieraczek ale nie moge go odnaleźć czy trzeba demontowac cały kokpit?
czy ktoś miał podobny przypadek? w jaki sposób zlokalizowac zwarcie jeśli występuje?
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

Re: Samurai problem
Jak masz cabrio to wystarczy polozyc szybe, w blaszance chyba trzeba targac deske, ale pewien nei jestem.V pisze:Witam mam chyba jakieś zwarcie i nie potrafie go zlokaliozować
przepala mi bezpiecznik od wycieraczek jeśli zmienie na mocniejszy wycieraczki działają ale nie kręci rozrusznik
gdy wypne bezp. od wycieraczek rozrusznik kreci
próbowałem się dostac do silniczka wycieraczek ale nie moge go odnaleźć czy trzeba demontowac cały kokpit?
czy ktoś miał podobny przypadek? w jaki sposób zlokalizowac zwarcie jeśli występuje?
Pozdrawiam
sj 425 606468554
Re: Samurai problem
Po prawej stronie deski, zaraz przy szybie jest zaślepka a pod nią silniczek.. Ale fakt w cabrio najwygodniej szybę położyć..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Samurai problem
Zgadując trochę - nie masz raczej zwarcia. Silnik od wycieraczek Ci się w aucie grzeje z powodu zacierania się "osiek" do których przykręcasz ramiona wycieraczek. Metalowa oś pracuje w aluminiowej tulei ( łożysko ślizgowe). Od góry jest malutki oring, więc WD-40 tak łatwo tam nie dotrze.V pisze: w jaki sposób zlokalizowac zwarcie jeśli występuje?
Re: Samurai problem
A nie demontował kolega niedawno nagrzewnicy? Bo jest taka śruba ,którą przy składaniu nagrzewnicy żle poskładałem i póżniej tylko wycieraczki ruszyły i staneły.Opamiętanie pszyszło w czas.Ale w tym przypadku szedł bym innym tropem
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Samurai problem
a dlaczego pali mi bezpiecznikTomaszRT pisze:Zgadując trochę - nie masz raczej zwarcia. Silnik od wycieraczek Ci się w aucie grzeje

nie wiem czy silnik wycieraczek się grzeje jeszcze do niego nie dotarłem
myśle jutro się za to zabrac zobaczymy narazie stoje

Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Samurai problem
Bo tenże bezpiecznik chroni zbyt obciążony np. silniczek wycieraczek przed spaleniem.V pisze:a dlaczego pali mi bezpiecznik
Piotr Karcz pisze:Silnik od wycieraczek Ci się w aucie grzeje z powodu zacierania się "osiek" do których przykręcasz ramiona wycieraczek
Re: Samurai problem
Ale to nie tlumaczy dlaczego nie kreci rozrusznik gdy jest wogole wsadzony jaki kolwiek (tak zrozumialem) bezpiecznik od wycieraczekPiotr Karcz pisze:Bo tenże bezpiecznik chroni zbyt obciążony np. silniczek wycieraczek przed spaleniem.V pisze:a dlaczego pali mi bezpiecznik
Piotr Karcz pisze:Silnik od wycieraczek Ci się w aucie grzeje z powodu zacierania się "osiek" do których przykręcasz ramiona wycieraczek

Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne
Re: Samurai problem
no dokładnie jeśli jeździłem z wyciągniętym bezp. od wycieraczek wszystko było ok tylko że gdy padał deszcz to nic nie widzialemPiotr Karcz pisze:Ale to nie tlumaczy dlaczego nie kreci rozrusznik gdy jest wogole wsadzony jaki kolwiek (tak zrozumialem) bezpiecznik od wycieraczek
gdy włożyłem bezp np 20 i włączyłem zapłon w tej chwili został spalony a rozrusznik nie kręcił gdy wyciągłem spalony bezp rozrusznik kręcił
dostałem się do silniczka wycieraczek i raczej nie wygląda na to żeby sie grzał, odłaczyłem go zupełnie i nic to nie zmienia
wygląda mi tak jakby prąd gzdzieś uciekal tylko nie wiem jak to sprawdzic/znaleźć
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Samurai problem
Uwagę o rozruszniku przeoczyłemSeba350 pisze: to nie tlumaczy dlaczego nie kreci rozrusznik(...)

Re: Samurai problem
Odkręcałeś przed awarią deskę rozdzielczą?
Szwagier miał podobne objawy - zgnieciona wiązka robiła zwarcie. Warto przejżeć wiązki i złącza, może jakieś nadtopione łącze robi zwarcie?
Szwagier miał podobne objawy - zgnieciona wiązka robiła zwarcie. Warto przejżeć wiązki i złącza, może jakieś nadtopione łącze robi zwarcie?
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
Re: Samurai problem
Czyli jak masz wsadzony spalony bezpiecznik, ktory i tak nie ma przejscia, to nie dziala rozrusznik, a jak go wyciagniesz, ten spalony bezpiecznik, to juz dziala?V pisze:no dokładnie jeśli jeździłem z wyciągniętym bezp. od wycieraczek wszystko było ok tylko że gdy padał deszcz to nic nie widzialemPiotr Karcz pisze:Ale to nie tlumaczy dlaczego nie kreci rozrusznik gdy jest wogole wsadzony jaki kolwiek (tak zrozumialem) bezpiecznik od wycieraczek
gdy włożyłem bezp np 20 i włączyłem zapłon w tej chwili został spalony a rozrusznik nie kręcił gdy wyciągłem spalony bezp rozrusznik kręcił
dostałem się do silniczka wycieraczek i raczej nie wygląda na to żeby sie grzał, odłaczyłem go zupełnie i nic to nie zmienia
wygląda mi tak jakby prąd gzdzieś uciekal tylko nie wiem jak to sprawdzic/znaleźć
Miejsce na Twoją reklamę.
Re: Samurai problem
kurcze już sam nie wiem chyba cos poknociłem z tym bezpiecznikiem bo skoro się przepalił nie powinno być spięcia
jednak wydaje mi się że tak było...
w każdym razie zdarłem całą deske przepatrzyłem wszystkie kable wszystko poruszałem, przepatrzyłem kostki i co tylko można było, pomimo że nie zrobiłem "świadomie nic" auto jest naprawione tzn wszystko działa bezpiecznika nie pali- ale jak co gdzie i kiedy po prostu niewiem

w każdym razie zdarłem całą deske przepatrzyłem wszystkie kable wszystko poruszałem, przepatrzyłem kostki i co tylko można było, pomimo że nie zrobiłem "świadomie nic" auto jest naprawione tzn wszystko działa bezpiecznika nie pali- ale jak co gdzie i kiedy po prostu niewiem

Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

Re: Samurai problem
mozesz w takim razie opisac jak szybko i sprawnie zdjąc deske rozdzielcza tak zeby ja sie dalo pozniej zalozyc bez calodniowej walki?
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: Samurai problem
kurde myslałem zby zrobic jakieś fotki poglądowe ale aparat akurat zaniemógł
deske sciagałem po raz pierwszy intuicyjnie i w zasadzie prawie nic nie uszkodziłem oprócz włącznika awaryjnych który okazał sie nierozbieralny ale pod wpływem śrubokrętu i mojego uporu ustapił..
najpierw odkreciłem kiere (wazne aby koła stały prosto i wtedy warto zrobic sobie jakiś znak aby potem nie załozyć krzywo tak jak ja
) od spodu kierownicy jest srubka po odkreceniu której zejdzie środkowa czesc kierownicy i dostaniesz sie do sruby mocującej, pamietaj o przewodzie od sygnału aby go nie urwać. musisz odkrecić włącznik wycieraczek i kierunków,aby się tam dostac rozkrecasz obudowe tuż za kierownica. Pod kolumną kierowniczą na spodzie deski jest taka duza prostokątna zaslepka na dwa wkręty i dwa wciski, pod nią są dwie sruby mocujace
deska składa sie z dwóch części pierwsza mocowana na na wciski to ta jakby wewnętrzna ramka przy zegarach i nawiewie- zdjołem ją przy pomocy cienkiego srubokrętu, pod nią sa chyba dwa wkrety skierowane ku górze w okolicy nawiewu z lewej i prawej str kierownicy. Następnie posciagalem plastikowe końcówki sówaków nawiewu (siłowo do siebie) i wygrzebałem te tabliczke z rozrysowaną temp itd. jest poprostu wciśnięta wraz z nią idzie kabel od podświetlenia. Pod nią znajdziesz następne wkrety mocujące. Wyjmujesz popielniczke i wykrecasz blache trzymającą. Predkosciomierz - odkrecasz 4 wkręty i powoli podciągasz do siebie, musisz wypiąć linke i dwie wiązki przewodow. W schowku odkręcasz uchwyt trzymający linke do otwierania klapy- ja wyjmowałem całą linke az z komory silnika w tym celu musiałem zdemontowac zamek wyjac go do góry i odkręcić od niego linke.
druga część deski jest przykręcona zdaje sie siedmioma srubami trzy sa u góry pod szybą, dwie poniżej schowka wewnątrz półki i dwie pod kierownicą. Te trzy na górze odkręć na końcu bo opadnie deska.
oczywiście nalezy powyciągac zegarek, włącznik tylnej wycieraczki, przeciwmgielnych,ogrzewania tylnej szyby i co tam jeszcze masz- wszystko wyciągasz do siebie i rozpinasz wiązki kabli.
wraz z deską odchodzi wiązka główna którą należy uwolnić z takich elastycznych uchwytów.
Byc może o czyms zapomniałem ale z grubsza to by było tyle
Generalnie niezbyt trudne ale jest troche rozkrecania. Moja rada nie szarpac i nie wk...... sie bo to nie pomaga. Jesli cos jest nazwane nie fachowo to sory poprawcie mnie

aha ja mam samurajca rok "99 wiec tam jest nowa deska

deske sciagałem po raz pierwszy intuicyjnie i w zasadzie prawie nic nie uszkodziłem oprócz włącznika awaryjnych który okazał sie nierozbieralny ale pod wpływem śrubokrętu i mojego uporu ustapił..
najpierw odkreciłem kiere (wazne aby koła stały prosto i wtedy warto zrobic sobie jakiś znak aby potem nie załozyć krzywo tak jak ja

deska składa sie z dwóch części pierwsza mocowana na na wciski to ta jakby wewnętrzna ramka przy zegarach i nawiewie- zdjołem ją przy pomocy cienkiego srubokrętu, pod nią sa chyba dwa wkrety skierowane ku górze w okolicy nawiewu z lewej i prawej str kierownicy. Następnie posciagalem plastikowe końcówki sówaków nawiewu (siłowo do siebie) i wygrzebałem te tabliczke z rozrysowaną temp itd. jest poprostu wciśnięta wraz z nią idzie kabel od podświetlenia. Pod nią znajdziesz następne wkrety mocujące. Wyjmujesz popielniczke i wykrecasz blache trzymającą. Predkosciomierz - odkrecasz 4 wkręty i powoli podciągasz do siebie, musisz wypiąć linke i dwie wiązki przewodow. W schowku odkręcasz uchwyt trzymający linke do otwierania klapy- ja wyjmowałem całą linke az z komory silnika w tym celu musiałem zdemontowac zamek wyjac go do góry i odkręcić od niego linke.
druga część deski jest przykręcona zdaje sie siedmioma srubami trzy sa u góry pod szybą, dwie poniżej schowka wewnątrz półki i dwie pod kierownicą. Te trzy na górze odkręć na końcu bo opadnie deska.
oczywiście nalezy powyciągac zegarek, włącznik tylnej wycieraczki, przeciwmgielnych,ogrzewania tylnej szyby i co tam jeszcze masz- wszystko wyciągasz do siebie i rozpinasz wiązki kabli.
wraz z deską odchodzi wiązka główna którą należy uwolnić z takich elastycznych uchwytów.
Byc może o czyms zapomniałem ale z grubsza to by było tyle
Generalnie niezbyt trudne ale jest troche rozkrecania. Moja rada nie szarpac i nie wk...... sie bo to nie pomaga. Jesli cos jest nazwane nie fachowo to sory poprawcie mnie


aha ja mam samurajca rok "99 wiec tam jest nowa deska
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

Re: Samurai problem
widze ze mamy inne deski (zoorientowalem sie zanim dotarłem do konca - co to jest tylna wycieraczka albo ogrzewanie tylnej szyby?
) - ale mysle ze z grubsza jest to samo - jak czyszczenie nagrzewnicy metoda przez dziure nie pomoze to sie bede musia z tym zmierzyc 


był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: Samurai problem
Zdjęcie deski to ze 2 godziny - odkęcasz po kolei śrubki i delikatnie poszarpujesz. Patrzysz gdzie trzyma i tam odkręcasz. Uwaga na cięgna ogrzewania.pavelk pisze:widze ze mamy inne deski (zoorientowalem sie zanim dotarłem do konca - co to jest tylna wycieraczka albo ogrzewanie tylnej szyby?) - ale mysle ze z grubsza jest to samo - jak czyszczenie nagrzewnicy metoda przez dziure nie pomoze to sie bede musia z tym zmierzyc
Trzeba jeszcze zdjąć stalową rurę z pod deski i już jest dostęp do nagrzewnicy...
Złożenie z powrotem trwa dwa razy dłużej

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Samurai problem
czyli zdjecie deski + wyjecie nagrzewnicy + czyszczenie + wsadzenie z powrotem + montaż deski = cały dzien z głowy, a jakos majac nieczesto tyle czasu wole jezdzic niz naprawiac - najwyzej sie cieplej ubiore
juz do czyszczenia "przez dziure" zabieram sie od tygodnia i pewnie jeszcze ze 2 zejda poki nie zaczne porzadnie marznac

juz do czyszczenia "przez dziure" zabieram sie od tygodnia i pewnie jeszcze ze 2 zejda poki nie zaczne porzadnie marznac

był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: Samurai problem
takie ustrojstwo wystepuje w blaszankachpavelk pisze:co to jest tylna wycieraczka albo ogrzewanie tylnej szyby?

Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

Re: Samurai problem
domyslilem sie
nie wszystkich stac na taki luksus 


był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Samurai problem
wow
az dziw bierze ze takie cuda w tym aucie montowali... 


był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: Samurai problem
sama nagrzewnica jest jeszcze od strony grodzi przykręcona jedną śrubą (no i oczywiście żeby ją wydrzeć trzeba węże odpiąć, mi wygodniej było przy termostacie i przy bloku silnika je rozpiąć, bo przy nagrzewnicy to nie bardzo chciały się zdjąć).Kostuch pisze: Trzeba jeszcze zdjąć stalową rurę z pod deski i już jest dostęp do nagrzewnicy...
Co do demontażu samej deski, to trzeba pamiętać, żeby najpierw poluzować deskę a dopiero potem wyciągać zestaw wskaźników, bo inaczej nie zejdzie (przeszkadza włącznik awaryjnych). Kierownicy i obudowy kierownicy demontować nie trzeba.
Przy pierwszym demontażu u mnie największy problem był ze śrubą przy podszybiu centralnie w środku deski...walczyłem z nią parę godzin, teraz siedzi tam śruba "M"
- AQUATOR
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: pn kwie 28, 2008 12:26 pm
- Lokalizacja: Mazowieckie - Wawa
Re: Samurai problem
Wracając do tematu dziwnej pracy wycieraczek itp to może przyda się komuś informacja, że anomalie w ich pracy - połączone z problemem z rozruchem i odcinaniem zapłonu w czasie jazdy po włączeniu wycieraczek wystąpiły kiedy omyłkowo podłączyłem niepozorny czarny kabelek sterczący za akumulatorem do minusa aku zamiast do masy auta (nie pamietałem gdzie był i strzeliłem źle). Efekty są dziwne bo auto gasło lub zaczynało szarpać po włączeniu wycieraczek w czasie jazdy.
Re: Samurai problem
To ty nie masz minusa aku podłączonego do masy auta?AQUATOR pisze:...podłączyłem niepozorny czarny kabelek sterczący za akumulatorem do minusa aku zamiast do masy auta ...

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość