wieloklin wału napędowego

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

wobia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Gdynia

wieloklin wału napędowego

Post autor: wobia » ndz lis 29, 2009 8:08 pm

witam,
jako ze nie demontowalem jeszcze walow a chce wymienic miedzy innymi oslony wieloklinow i za jakis czas uszczelniacz walka ataku tylnego mostu mam pytanie jaka jest dlugosc wieloklinu wału (tylnego) i jak gleboko powinien byc osadzony kiedy autko sobie stoi na plaskim, zeby bylo bezpiecznie i zeby zabezpieczalo wieloklin przed zbyt szybkim wyrobieniem.

dodam ze mam resory Mazurowe no i kąty polozenia walow sie zdecydowanie zmienily, ostatnio siedziac pod autem poruszalem walem i odnioslem wrazenie ze wieloklin ledwo wchodzi w miejsce swojego przeznaczenia a co za tym idzie jest spory ryzyk ze sie szybko wyrobi.

czy po zastosowaniu dystansu walu, wal nalezy pownownie wywazyć?

czy ktos z Was po wlozeniu Mazurowych resorow w wersji HD przerabial cos takiego?

pozdrawiam
wojtek
Samurai 86'

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: misiu » ndz lis 29, 2009 8:17 pm

mam mazurowe HD w najnowszej ich wersji
zdawalo mi sie ze dystans bedzie niezbedny,mam luz na wieloklinie, dotoczylem nie wchodzac pod auto, dystans 1,5cm nie chce wejsc :) wiec tragedii nie ma
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: apede » pn lis 30, 2009 7:29 am

A tak sie podepne: skad dorwac nowe oslony wieloklinow? W ASO niestety nie wystepuja jako czesc zamienna :)3
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

wobia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: wobia » pn lis 30, 2009 7:41 am

simmeringi walkow ataku mostu, walkow reduktora, lozyska ataku i lozyska kol i zwrotnic dostalem w PASSEROTTI POLSKA (Sklep w Gdyni ul. Morska 457 , 058 664 27 77), dzisiaj u nich bede wiec zapytam o gumowe oslony walow, na bank cos da sie dobrac.

moje pytanie brzmi czy mozna wieloklin walu podczas wymiany oslony przesmarowac smarem do lozysk czy musi to byc cos innego?

pozdr
Samurai 86'

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: apede » pn lis 30, 2009 8:03 am

Zasadniczo tym samym co idzie w kalamitki smarujace ten wieloklin.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: TomaszRT » pn lis 30, 2009 10:56 am

apede pisze:A tak sie podepne: skad dorwac nowe oslony wieloklinow? W ASO niestety nie wystepuja jako czesc zamienna :)3
SGP: 27153B83000

Do dostania w ASO bez problemów na 3 dzień od zamówienia, a często nawet na miejscu mają.. Jako, że z metką 'Santana' to koszt 20PLN brutto bez rabatów..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: Kostuch » pn lis 30, 2009 11:30 am

apede pisze:A tak sie podepne: skad dorwac nowe oslony wieloklinow? W ASO niestety nie wystepuja jako czesc zamienna :)3
Uciąć kawałek dętki rowerowej. Zabezpieczyć trytytką na grubszej części wału (w wersji profi :)21 ).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: TomaszRT » pn lis 30, 2009 11:32 am

Oryginały też najlepiej trytytkami zabezpieczyć..
:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: szympro » pn lis 30, 2009 3:54 pm

apede pisze:Zasadniczo tym samym co idzie w kalamitki smarujace ten wieloklin.
A jaki smar stosujesz do tego wieloklinu? Taki jak do przegubow? Molibdenowy? Grafitowy?
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: Seba350 » pn lis 30, 2009 5:01 pm

apede pisze:A tak sie podepne: skad dorwac nowe oslony wieloklinow? W ASO niestety nie wystepuja jako czesc zamienna :)3
Oslony lag przednich z MZ lub Jawy 350 - nie pamietam juz teraz ktore ale dzialaja jak nalezy :)
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: szympro » śr gru 02, 2009 1:43 pm

No i co z tym smarem, pochwali sie ktos jaki sie powinno zastosowac? :)21
Miejsce na Twoją reklamę.

wobia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: wobia » śr gru 02, 2009 2:01 pm

organoleptyka mowi mi ze na wieloklinie mam smar ktory konsystencja przypomina smar do lozysk lub jakis towot, jest gesty i mocno sie "klei"
Samurai 86'

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: apede » wt gru 22, 2009 6:01 am

TomaszRT pisze:SGP: 27153B83000
Bylem w ASO i dokladnie to: 27153-83001
Obrazek
27153-83000 to chyba krzyzak. W kazdym razie, guma na zamowienie i po 12,50€. Dzieki za trop.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

wobia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: wobia » wt gru 22, 2009 7:43 am

dzieki apede, ale ogarnalem temat, mianowicie podpasowaly oslony kolumny kierowniczej od jakiejs lady albo skody, naciagnalem dosyc gleboko te oslony, wszystko na koncu zacisnalem z dwoch stron opaskami plastikowymi, a harmonijka pracuje w takim zakresie ze nie bedzie sie rwala podczas pracy walu.

pozdro
wojtek
Samurai 86'

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: RAVkrakuf » wt gru 22, 2009 7:07 pm

misiu pisze:mam mazurowe HD w najnowszej ich wersji
zdawalo mi sie ze dystans bedzie niezbedny,mam luz na wieloklinie, dotoczylem nie wchodzac pod auto, dystans 1,5cm nie chce wejsc :) wiec tragedii nie ma
Masz może jakis rysunek żeby wytoczyć bez demontaż wału ?
Jak łaczyłeś dystans? Dłuższe śruby ?

Pozdrawiam
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: misiu » wt gru 22, 2009 8:28 pm

RAVkrakuf pisze:Masz może jakis rysunek żeby wytoczyć bez demontaż wału ?
Jak łaczyłeś dystans? Dłuższe śruby ?
nie mam rysunku, zawiozlem do tokarza jedna część wału i dotoczyl

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiales,
zrobilem dystans i nie moglem go wcisnac z braku wolnego miejsca (Mazur mowil ze 1cm wejdzie, ale u mnie nie ma nawet na 1cm miejsca) = resory HD od Mazura w ich najnowszej wersji w moim przypadku nie wymagaly zadnego dystansu
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: RAVkrakuf » wt gru 22, 2009 8:40 pm

U mnie na 100% 1cm wejdzie a może więcej -myślałem ,ze masz rysunek i zdemontuje wał dopiero do montażu dystansu.

No nić zrzucę i zobaczę jak z luzem
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: matchbox » śr gru 23, 2009 3:09 pm

Z dystansem bym nie ryzykował. W końcu nie przesuwa się most do tyłu tylko zwiększa się kąt i z tąd krótsze zazębienie. Jak resor się uklepie albo jak przywali i dobije na dziurze to jak się będzie długość kompensowała? Będzie jeszcze gorzej. Skutki liftowania resorami są jakie są :roll: Nie tylko wysila się wielowypust ale równiez krzyżaki.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: RAVkrakuf » śr gru 23, 2009 4:10 pm

Resor nie siądzie bo ....
... go tam nie ma :)

A co do krzyżaków to po lifcie zmieniam komplet na nowe i zobaczymy ile pożyją.
Ja autem robie symboliczne przebiegi bo to tylko hobby a na hobby ciągle czasu brak więc myślę ,ze jak by miały krzyżaki wytrzymać kilka tys km to dla mnie to kilka sezonów
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

WMSAM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn cze 22, 2009 4:13 pm

Re: wieloklin wału napędowego

Post autor: WMSAM » ndz gru 27, 2009 6:54 pm

Witam
Takie gumki osłaniające wieloklin wału napędowego dobrałem w sklepie motocylowo rowerowym za kilka PLN. Ponieważ było to jakieś 3 lata temu, nie pamiętam od czego, ale spisują sie do tej pory bez zastrzeżeń.

WMSAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość