2,5td Omega do vitki

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Sesil
 
 
Posty: 151
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 6:13 pm

2,5td Omega do vitki

Post autor: Sesil » ndz gru 06, 2009 8:40 pm

2.5td omega ,ogólnie powiem ze o tym silniku mało wiem i jakos mało go jest na rajdach w sumie w ogule. Sam zastanawiam sie naj jakims dobrym dieselkiem do parcha i wpdło mi to w oko (tył napęd manual diesel=mało kabli ) wiec dlaczego nikt za bardzo tego nie uzywa ?? czy poprostu dlatego ze to jest własnie opel ??
Atomek szalony traktorek :D

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: tomek 79 » ndz gru 06, 2009 8:43 pm

wypij pol litry i zapomnij o tym pomysle :)21

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: gri74 » ndz gru 06, 2009 8:45 pm

załaduj go na pakę jakiegoś auta to sam bedziesz wiedział :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Sesil
 
 
Posty: 151
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 6:13 pm

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Sesil » ndz gru 06, 2009 8:46 pm

znaczy tona z hakiem :D ok qmam dzieki
Atomek szalony traktorek :D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: N2O » ndz gru 06, 2009 8:55 pm

Ten silnik jest nawet lekki, ale zdecydowanie za duży(6 cylindrów) aby go do vitary wrzucić. Poza tym niezawodność pozostawia wiele do życzenia.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Sesil
 
 
Posty: 151
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 6:13 pm

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Sesil » ndz gru 06, 2009 9:01 pm

a od w124 ? 2,5 td
Atomek szalony traktorek :D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: N2O » ndz gru 06, 2009 9:05 pm

Weź ty się ogarnij. :lol:
Są za wielką kałużą dostępne zestawy pozwalające przeszczepić silniki 1,6 lub 1,9 od VW.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Sesil
 
 
Posty: 151
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 6:13 pm

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Sesil » ndz gru 06, 2009 9:10 pm

qrcze mało silnikow jest zeby mozna było kombinowac ... pozyjemy zobaczymy
Atomek szalony traktorek :D

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: milas » ndz gru 06, 2009 9:40 pm

do normalnej vitki niewsadzisz nawet 2.0 z vitary bo malo miejsca a ty chcesz 2,5 z omegi
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: kozioU » ndz gru 06, 2009 9:42 pm

Sesil pisze:a od w124 ? 2,5 td
Widziałeś kiedyś ten silnik? :lol:

Sesil
 
 
Posty: 151
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 6:13 pm

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Sesil » ndz gru 06, 2009 9:51 pm

widziałem fakt mały nie jest ... ciezko dopasc dobrego d chyba tylko i wyłacznie jak wczesniej kolega napisał 1.9 vw
Atomek szalony traktorek :D

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Adam.Ż » ndz gru 06, 2009 10:16 pm

w124 2,5 td

do uaza już nie wsadzają bo nie ma sensu a ten chce do vitary :)9
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Zun » pn gru 07, 2009 9:39 am

Pomijając już wymiary silnika 2.5 td z omegi czy też z bmki ;) (jeszcze range jeździł na tym silniku) to ten silnik choruje na to samo co parchowski - żeliwny blok na którym osadzono 6 cylindrową aluminiową głowicę - moment przegrzania lub wyprodukowanie delikatnej poduszki powietrznej i już mamy dym papieski :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: daro 16v » pn gru 07, 2009 10:07 am

Zun pisze:Pomijając już wymiary silnika 2.5 td z omegi czy też z bmki ;) (jeszcze range jeździł na tym silniku) to ten silnik choruje na to samo co parchowski - żeliwny blok na którym osadzono 6 cylindrową aluminiową głowicę - moment przegrzania lub wyprodukowanie delikatnej poduszki powietrznej i już mamy dym papieski :)21
Dokładnie w tych czasach bmw jeszcze nie potrafilo zrobic "dobrego " diesla...albo nie przypuszczali ze bmw bedzie potrzebowalo dynamicznego i oszczednego (ktorym TDS nigdy nie byl) diesla
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Zun » pn gru 07, 2009 10:25 am

Nie zgodzę się z tym. Diesel BMW 2.5 tds nie odbiegał w tamtych czasach od diesli innych producentów jeśli chodzi o osiągi .
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: daro 16v » pn gru 07, 2009 12:09 pm

Zun pisze:Nie zgodzę się z tym. Diesel BMW 2.5 tds nie odbiegał w tamtych czasach od diesli innych producentów jeśli chodzi o osiągi .

Nie mialem na mysli osiagow.
Żywotność,awaryjność,spalanie :)3 :)3 :)3
Na swoje 143KM to "jakos" jezdzil jesli mowimy juz o osiagach ale w stosunku do innych marek moc tą okupywał tragicznym stosunkiem osiagi -spalanie.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Zun » pn gru 07, 2009 12:22 pm

daro 16v pisze:
Zun pisze:Nie zgodzę się z tym. Diesel BMW 2.5 tds nie odbiegał w tamtych czasach od diesli innych producentów jeśli chodzi o osiągi .

Nie mialem na mysli osiagow.
Żywotność,awaryjność,spalanie :)3 :)3 :)3
Na swoje 143KM to "jakos" jezdzil jesli mowimy juz o osiagach ale w stosunku do innych marek moc tą okupywał tragicznym stosunkiem osiagi -spalanie.
Spalal tyle samo co inne auta o tej masie . Czyli w bmw trojce schodzil ponizej 8 , a w piatce trzymal sie przy 10 . Mercedes przy porownywalnych mocach dla przykladu palil podobnie , a czasem i wiecej. Oszczedniejsze byly diesle VW ;) z tymze o polwe slabsze jesli chodzi o 1.9 , a pierwsze 2.5 VW bo takie wtedy byly oferowane palily wiecej przy podobnej mocy. Co do zywotnosci - minusem byla dluga glowica , jesli sie przegrzalo to pekalo - ale 1.9 VW mimo ze krotka glowica rownie czesto pęka ;) Jezeli samochdo jest utrzymywany w nalezytym stanie technciznym to jezdzi dlugo ;) A jesli popatrzymy sie na nowoczesne silniki to te sa mniej odporne na zle traktowanie niz te z lat '90 . Ja jakos specjalnie nie przepadam za 2.5 tds z bmw , nie mniej jednak wielka niesprawiedliwoscia jest mowic ze jest awaryjny i ma kiepskie osiagi okupione spalaniem bo to nieprawda .
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: daro 16v » pn gru 07, 2009 1:16 pm

Zun pisze:
daro 16v pisze:
Zun pisze:Nie zgodzę się z tym. Diesel BMW 2.5 tds nie odbiegał w tamtych czasach od diesli innych producentów jeśli chodzi o osiągi .

Nie mialem na mysli osiagow.
Żywotność,awaryjność,spalanie :)3 :)3 :)3
Na swoje 143KM to "jakos" jezdzil jesli mowimy juz o osiagach ale w stosunku do innych marek moc tą okupywał tragicznym stosunkiem osiagi -spalanie.
Spalal tyle samo co inne auta o tej masie . Czyli w bmw trojce schodzil ponizej 8 , a w piatce trzymal sie przy 10 . Mercedes przy porownywalnych mocach dla przykladu palil podobnie , a czasem i wiecej. Oszczedniejsze byly diesle VW ;) z tymze o polwe slabsze jesli chodzi o 1.9 , a pierwsze 2.5 VW bo takie wtedy byly oferowane palily wiecej przy podobnej mocy. Co do zywotnosci - minusem byla dluga glowica , jesli sie przegrzalo to pekalo - ale 1.9 VW mimo ze krotka glowica rownie czesto pęka ;) Jezeli samochdo jest utrzymywany w nalezytym stanie technciznym to jezdzi dlugo ;) A jesli popatrzymy sie na nowoczesne silniki to te sa mniej odporne na zle traktowanie niz te z lat '90 . Ja jakos specjalnie nie przepadam za 2.5 tds z bmw , nie mniej jednak wielka niesprawiedliwoscia jest mowic ze jest awaryjny i ma kiepskie osiagi okupione spalaniem bo to nieprawda .
Tds jak dobrze pamietam wprowadzili w 1992 roku(do e34) wiec porównując go do silnikow mietka( pewnie myslisz o 190 czy tez 124 ktore konstrukcyjnie byly duzo starsze niz tds) mija sie z celem poniewaz procz e34 silnik takze biegal w e36.Wiec rzeczywiscie silnikowi przyszlo konkurowac z silnikami vw generacji tdi ktory wszedl rok pozniej do produkcji niz tds.Volkswagenowski 1z czy afn zostawial daleko w tyle bawarska produkcje,spalanie ponizej 5 litrow .predkosci max.spokojnie przekraczaly 200km/h a przebiegi rzedu 400tys byly dla nich bezawaryjnie robione czego nie mozna powiedziec nawet o zadbanych egzemplarzach tds-y.Mozna by powiedziec ze tds chcac zyskac na spalaniu wpdrowadzil do e36 1.8 tds ale nie wiele to dalo bo opinia ciagla sie za nim podobna jak za 2.5 .W e36 silnik klepano do 1999roku wiec wydaje mi sie jednak wypadal blado w stosunku do konkurencji.Nie mniej jednak zalozyciel tematu jesli by nawet zalozyl tds -ten w Twoich oczach ,to i tak masa go zabija i uwazam ze temat 2.5 diesla w vitce jest bezsensowny by go dalej ciagnac :wink:
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: kozioU » pn gru 07, 2009 5:14 pm

W długiej vitarze był diesel z mazdy. Może w tym kierunku?

Awatar użytkownika
Naczkins
Posty: 503
Rejestracja: wt sty 22, 2008 5:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Naczkins » wt gru 08, 2009 9:10 pm

Po co topić Vitarę? Kup samuraja :D
Naczkinz


Człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi :D

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: mdeja » śr gru 09, 2009 8:17 am

U mnie na wiosce lokalny magik zamontował do krótkiej vitary diesla z poloneza czyli 1.9 D peugota/citroena bez turbo. Udało im się to połączyć z oryginalną Vitarowską skrzynią biegów (troche rzeźby wyszło ale sie udało). Ja tym nie jeździłem ale kumpel jeździł i był pod wrażeniem na stromych podjazdach idzie ponoć dobrze (bo jednak vitara jest letka)
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Jogi4x4 » śr gru 09, 2009 9:17 am

daro 16v pisze: Nie mialem na mysli osiagow.
Żywotność,awaryjność,spalanie :)3 :)3 :)3
Na swoje 143KM to "jakos" jezdzil jesli mowimy juz o osiagach ale w stosunku do innych marek moc tą okupywał tragicznym stosunkiem osiagi -spalanie.
BMW E36 1995r. 325tds ganiane codziennie ok 80-100km, spalanie średnie nie przekraczające 7l w automacie, auto od 2004r. w jednych rękach wszystkie oleje, filtry wymieniane na czas i usterkowość silnika zerowa. Z odpalaniem na ciepłym motorze też bez problemu. Co do żywotności to obecnie 270kkm, moim zdaniem to dobry silnik a jeśli odpowiednio się o niego dba i eksploatuje również wysoce niezawodny. Da się :D
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: seba4x4 » czw gru 10, 2009 6:35 pm

Jogi4x4 pisze:spalanie średnie nie przekraczające 7l w automacie,
Tata mówi co innego......... :)21
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: Jogi4x4 » czw gru 10, 2009 6:52 pm

Ale ja tym autem też jeżdżę i widzę. 880km na zbiorniku a zbiornik 60-62l :)21
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: 2,5td Omega do vitki

Post autor: seba4x4 » czw gru 10, 2009 7:05 pm

Masz rozepchany zbiornik i licznik Ci zawyża....... :)23 :)23 :)21
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość