Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz gru 20, 2009 4:51 pm
Nie dziala mi przedni naped, ostatnio jak jezdzilem bylo wszystko ok, dzis zalaczylem sprzegla i dupa, przelozenia w reduktorze sie zmieniaja, i tyle. Krecilem walem i czy sprzegla zalaczone czy nie to kreci sie luzno, jak zapne 4h albo 4l na reduktorze to nie da sie przekrecic walem, wiec wychodzi na to ze to sprzegielka, Teraz pytanie co z tym zrobic i jak zabezpieczyc sie przed czyms takim na przyszlosc

Dodam ze czyscilem i smarowalem sprzegielka w lecie.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » ndz gru 20, 2009 4:55 pm
widocznie sie dostała woda do środka...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz gru 20, 2009 5:00 pm
Adam.Ż pisze:widocznie sie dostała woda do środka...
No moze i tak, tylko ze przelaczaja sie bez wiekszych oporow. Nie znam budowy sprzegielka wiec nie wiem czy to mozliwe zeby sie przelaczaly a nie dopinaly napedu.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
szympro

- Posty: 660
- Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
- Lokalizacja: Kujawy
Post
autor: szympro » ndz gru 20, 2009 6:26 pm
meenia pisze:Adam.Ż pisze:widocznie sie dostała woda do środka...
No moze i tak, tylko ze przelaczaja sie bez wiekszych oporow. Nie znam budowy sprzegielka wiec nie wiem czy to mozliwe zeby sie przelaczaly a nie dopinaly napedu.
Pozdrawiam
O ile sie orientuje, to nie ma takiej mozliwosci.
Miejsce na Twoją reklamę.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » ndz gru 20, 2009 6:28 pm
meenia pisze:Adam.Ż pisze:widocznie sie dostała woda do środka...
No moze i tak, tylko ze przelaczaja sie bez wiekszych oporow. Nie znam budowy sprzegielka wiec nie wiem czy to mozliwe zeby sie przelaczaly a nie dopinaly napedu.
Pozdrawiam
Typowe. Przekręcenie tylko napina sprężynę a jak przesuwka przymarznie do obudowy, to nie zasprzęgli.
Zagrzej opalarką (z wyczuciem, żeby uszczelek nie spalić).
Wczoraj opalarką uwalniałem popychacz z automatu rozrusznika...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » ndz gru 20, 2009 7:13 pm
szympro pisze:meenia pisze:Adam.Ż pisze:widocznie sie dostała woda do środka...
No moze i tak, tylko ze przelaczaja sie bez wiekszych oporow. Nie znam budowy sprzegielka wiec nie wiem czy to mozliwe zeby sie przelaczaly a nie dopinaly napedu.
Pozdrawiam
O ile sie orientuje, to nie ma takiej mozliwosci.
to chyba nie do końca sie orientujesz

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » ndz gru 20, 2009 7:26 pm
Przesuwka jest popychana przez sprężynę, więc samo to że pokrętło się przekręca nic nie znaczy. Gdyby sprzęgiełko miało pokrętło na sztywno z przesuwką to musiałbyś trafić idealnie ząbkami aby je załączyć, co by było bez sensu. A tak to tylko przekręcasz, przejeżdżasz kawałek samochodem i się zapina.

-
szympro

- Posty: 660
- Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
- Lokalizacja: Kujawy
Post
autor: szympro » ndz gru 20, 2009 7:38 pm
Adam.Ż pisze:szympro pisze:meenia pisze:
No moze i tak, tylko ze przelaczaja sie bez wiekszych oporow. Nie znam budowy sprzegielka wiec nie wiem czy to mozliwe zeby sie przelaczaly a nie dopinaly napedu.
Pozdrawiam
O ile sie orientuje, to nie ma takiej mozliwosci.
to chyba nie do końca sie orientujesz

Najwidoczniej, dlatego wlasnie w ten sposob posta napisalem

Miejsce na Twoją reklamę.
-
harakiri
-

- Posty: 1013
- Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: harakiri » ndz gru 20, 2009 11:40 pm
Podobne objawy przy pękniętej poolosi. Zeby sprawdzic podnies przood i krec kolami.
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn gru 21, 2009 8:45 am
ale rzadko tak żeby bez oporu sie wał kręcił. Z reguły tylko troche i zaraz sie blokował.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pn gru 21, 2009 5:54 pm
Sprawa rozwiazana, sprawca faktycznie byl mroz, ale w sprzegielkach wody nie ma po prostu stwardnial smar, Postalo w cieplym garazu i zaczelo dzialac, pozniej zdjalem dekielki w poszukiwaniu wody, teraz pytanie jakim smarem to nasmarowac zeby lekko dzialalo i nie blokowalo sie na mrozie.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn gru 21, 2009 6:01 pm
generalnie to fabrycznie nie ma za bardzo smaru

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn gru 21, 2009 6:10 pm
Trochę oleju przekładniowego lub ATF, aby lekko chodziło.

-
kingston
-

- Posty: 274
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 6:27 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: kingston » pn gru 21, 2009 6:17 pm
dziwna sprawa z tymi sprzęgiełkami.
moje były też przymarznięte podgrzałem troche farelka i właczyłem. Jezdziłem może z 10 minut i przód sie stracił.
tak sie zastanawiałem gdyby póoś pękła czy by było ja słychać podczas jazdy??
karwa trzeba czekać na ocieplenie jakieś bo do garazu samiec sie nie mieści

1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn gru 21, 2009 6:49 pm
raczej nie słychać, ale wał czasami ma podejrzanie dziwny luz jak sie nim kręci.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » pn gru 21, 2009 11:48 pm
ee, czasem słychać
a co do smarów - dobry smar, nie taki który przy -10 zamienia się w bryłę lodu
pamiętaj, im więcej smaru dasz do sprzęgiełek tym będą gorzej działać

-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » wt gru 22, 2009 9:51 am
Jak mi półoś spadła z przegubu (lub odwrotnie

) to sie troche tłukło, takie dziwne stuki na dziurach.
To myśłę, że po pęknięciu powinno być słychał stuki o pochwe mostu, tłumione olejem oczywiście.
Zapinam sprzęgiełka "sezonowo" - po pierwszym śniegu aż do wiosny i jak zamarznie to w odpowiedniej pozycji

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » wt gru 22, 2009 9:53 am
Salata123 pisze:ee, czasem słychać
dlatego napisałem raczej
ja nie słyszałem u siebie ani razu(nie mylić z rozwalonym przegubem

)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » wt gru 22, 2009 1:12 pm
Salata123 pisze:ee, czasem słychać
a co do smarów - dobry smar, nie taki który przy -10 zamienia się w bryłę lodu
pamiętaj, im więcej smaru dasz do sprzęgiełek tym będą gorzej działać

Smaru jest bardzo malo, przy -10 dzialaja ok, mam z dziesiec rodzajow smaru w garazu i przy -20 kazdy jest twardy, wiec chyba rozciapie jakis z olejem i tym posmaruje.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
Samaeli
-

- Posty: 220
- Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Samaeli » wt gru 22, 2009 9:58 pm
Ja mysle ze smaru na wielowypust tylko tyle co kot naplakal. To nie mechanizm ktory wspolpracuje, z wyjatkiem czesci ktora obraca sie przy wypietym sprzegielku. Wiec nie pchajcie tam smaru ile wlezie

-
zacho
-

- Posty: 186
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 4:20 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: zacho » czw lut 18, 2010 9:59 pm
Samurai ma przednią osią dołączaną na sztywno. Co to dokładnie znaczy? Ja na 4L na skręconych kołach probowałem podjechac pod sporą zaspę i zobaczyłem że oba tyne kola mialy luz i sie kręciły w miejscu,a przednie kreciło sie tylko to ktore miało wiekszy luz,czyli tak jak jest to w przypadku mechanizmu roznicowego.Wytłumaczy mi to ktos?
Suzuki Samurai ofcourse

-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » czw lut 18, 2010 10:32 pm
Przednie kola sa polaczonena na sztywno z tylnymi, bo nie ma centralnego dyfra. Natomiast czy w przednim czy w tylnym moscie kreci sie to kolo, ktore ma lzej.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
kufcio
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: sob lut 06, 2010 5:55 pm
Post
autor: kufcio » pt lut 19, 2010 9:49 pm
Przepraszam za lamerstwo ale powiedzcie mi po jaki grzyb sa te sprzegiełka w kołach? tzn wiem jak działają ale nie wiem po co w ogóle to montuja? przód odłączyć można i na reduktorze i na kołach...
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt lut 19, 2010 9:57 pm
po to żeby:
1. Było mniejsze spalanie
2. Było łatwiej kręcić kierownicą
3. Nie zużywały sie nie potrzebnie elementy układu napędowego
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt lut 19, 2010 10:00 pm
zacho pisze:Samurai ma przednią osią dołączaną na sztywno. Co to dokładnie znaczy? Ja na 4L na skręconych kołach probowałem podjechac pod sporą zaspę i zobaczyłem że oba tyne kola mialy luz i sie kręciły w miejscu,a przednie kreciło sie tylko to ktore miało wiekszy luz,czyli tak jak jest to w przypadku mechanizmu roznicowego.Wytłumaczy mi to ktos?
na sztywno to znaczy że nie masz międzyosiowego mechanizmu różnicowego, tylko napęd jest rozkładany w równo po przodzie i po tyle nie zależnie od warunków. Tak jak byś miał np. 100% blokadę mostu.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość