sprzęgiełka samurai

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

sprzęgiełka samurai

Post autor: ŁeLeK » pn sty 11, 2010 11:53 pm

Panowie, mam pytanie... Czy oryginalne sprzęgiełka AISIN będą pasować do wąskiego mostu od 1.0 ? bo ja mam ''dekielki'' zamiast sprzęgiełek...
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: Salata123 » wt sty 12, 2010 12:09 am

będą
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: ŁeLeK » wt sty 12, 2010 12:21 am

bajer :) dzięki kolego !
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: Salata123 » wt sty 12, 2010 12:26 am

jaki bajer?
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Antałek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: wt gru 09, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Dobra Gmina

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: Antałek » ndz cze 27, 2010 9:42 pm

odgrzebię temat...
Jak w praktyce przebiega montaż sprzęgiełek do wąskiego mostu (SJ413) tzn. jakie operacje trzeba wykonać? Zabieg jest nieodwracalny czy w razie potrzeby można wrócić do stanu pierwotnego?

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: Adam.Ż » ndz cze 27, 2010 10:12 pm

zabieg jest w 100% odwracalny.
Operacje - w sumie robisz to samo tylko że w sprzęgiełku musisz dokręcić o bodajże 6 śrub więcej (od samego dekielka)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Antałek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: wt gru 09, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Dobra Gmina

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: Antałek » pn cze 28, 2010 7:38 am

Dzięki za dobrą informację :-)

Drążąc dalej temat, jeszcze jedno pytanie natury ekonomicznej - ogólnie wiadomo że brak rozłączenia bebechów przedniego mostu od kół zwiększa opory toczenia itp. jednak nigdzie nie trafiłem na informację jak to się w praktyce przekłada na zużycie paliwa. Oczywiście nie ma co porównywać dokładnych cyfr bo każde auto ma inny apetyt, ale jestem ciekaw jaka procentowo jest to różnica. Spalanie podnosi się o np. 5% czy o 35%.

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: milas » pn cze 28, 2010 7:55 am

dramatycznie podnosi sie zuzycie przedniego mostu . tymbardziej w momemncie jak cos zmielisz w nim (mozliwosc odlaczenia umozliwia powrot do domu .
bo jak rozbambuszysz przedni most a kawalki bebechow wejda miedzy tryby pozostale to jest malo ciekawie . lacznie z zablokowaniem przodu . a tak odpinasz most od kol (w przenosni) i jedziesz do domku

wiem ze troche przesadzilem ale fantazja ponosi
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: pavelk » pn cze 28, 2010 3:03 pm

zużycia paliwa specjalnie nie zmienia ale zdecydowanie oszczedza most wiec polecam!
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: Kostuch » pn cze 28, 2010 3:52 pm

A możecie napisać co tak dramatycznie się zużywa w przednim moście, jak mu się flaki kręcą? :roll:
Dyfry różnią się przecież nieistotnymi detalami.

Inna sprawa, że wywalonych w przednim wale krzyżaków i łożyska ataku, w terenie nie słychać. Natomiast na asfalcie od razu dadzą o sobie znać. :)21
Zwykłe "urban legend"...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: Myszono » czw lip 01, 2010 4:30 pm

Jeździłem równo rok z załączonymi na stałe sprzęgiełkami, często nie wyłaczając napędu 4x4 na przelotach przez asfalt i nic! heheh
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: Piotr Karcz » czw lip 01, 2010 5:22 pm

Kostuch pisze: w terenie nie słychać. Natomiast na asfalcie od razu dadzą o sobie znać(...)
I to był jedyny powód, kiedy przypominałem sobie o załączonych sprzegiełkach - rosnące drgania podłogi pod nogami.

A paliwa to z o,5 litra więcej łykał :roll:

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: sprzęgiełka samurai

Post autor: ŁeLeK » czw lip 01, 2010 9:52 pm

Wydaje mi się, że samochód ma ciężej przy załączonych sprzęgiełkach... Obecnie mam na stałe załączony przód i tak nie za bardzo mi się to podoba. Generalnie przerzucam się na sprzęgiełka, mimo tego, że kilometrówki nie robie.
4x4 Tczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość