Strona 1 z 1

Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: pn sty 18, 2010 1:04 pm
autor: Antałek
Ciekaw jestem jak rozwiązujecie problem przyspieszonego migania kierunkowskazów po zmianie standardowych przednich oprawek na takie z żarówkami 5W. Niestety przeglądając archiwum nie znalazłem nic na ten temat.
Mam wątpliwości w którą stronę pójść - wstawić opornik czy inwestować w nowy przerywacz, a może jest jeszcze jakieś rozwiązanie? U mnie zadziałało podpięcie jeszcze jednej żarówki 5W, ale nie mam wizji gdzie i po co instalować jeszcze jedno światełko ;-)

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: pn sty 18, 2010 2:06 pm
autor: Kostuch
Antałek pisze:Ciekaw jestem jak rozwiązujecie problem przyspieszonego migania kierunkowskazów po zmianie standardowych przednich oprawek na takie z żarówkami 5W. Niestety przeglądając archiwum nie znalazłem nic na ten temat.
Mam wątpliwości w którą stronę pójść - wstawić opornik czy inwestować w nowy przerywacz, a może jest jeszcze jakieś rozwiązanie? U mnie zadziałało podpięcie jeszcze jednej żarówki 5W, ale nie mam wizji gdzie i po co instalować jeszcze jedno światełko ;-)
Przednie kierunki 5W są nielegalne :)21

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: pn sty 18, 2010 2:16 pm
autor: TomaszRT
poważnie jest przepis, że muszą być 21W?

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: pn sty 18, 2010 2:58 pm
autor: poreb
ja jezdze od 2 lat z "szybszymi" kierunkami i przeglady przechodze bez problemu
olalbym bym sprawe bo wiecej roboty niz pozytku
niektorzy montuja dwa kierunki z przodu (jeden pod drugim) ale czy warto :roll:

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: pn sty 18, 2010 3:00 pm
autor: look1975
ano muszą być 21W z przodu i z tyłu.
Antałek pisze:a może jest jeszcze jakieś rozwiązanie?
kierunkowskazy od lublina 1, zespolone z postojówkami (koszty 26 zeta x2 )

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: pn sty 18, 2010 4:54 pm
autor: Dafit
musza byc 21W.

Co do zarowek 5W, to wrzuc opornik(na radiatorze) ok 15-20W np. tuz przed przednimi kierunkami i bedzie ok.

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: pn sty 18, 2010 6:29 pm
autor: psvadek
opornik ceramiczny 10Ohm 5W rozwiązuje problem tylko ciut się grzeje ;)

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: pn sty 18, 2010 8:24 pm
autor: Salata123
TomaszRT pisze:poważnie jest przepis, że muszą być 21W?
Oczywiście, ustawodawca jasno określił prawie wszystkie światła w samochodach :)21

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: pn sty 18, 2010 11:36 pm
autor: Dafit
psvadek pisze:opornik ceramiczny 10Ohm 5W rozwiązuje problem tylko ciut się grzeje ;)
25W 22Ohm bedzie sie juz grzal duzo mniej. Sprawdzone na wlasnej skorze :)21

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: wt sty 19, 2010 8:31 am
autor: zuczek
A może macie jakieś ciekawe rozwiązanie zamocowania kierunkowskazu z przodu w aucie bez seryjnego zderzaka. Opcja za atrapką chyba niepewnie przechodzi badania techniczne.
Mile widziane zdjęcia.

pozdrawiam

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: wt sty 19, 2010 9:38 am
autor: matchbox
Moge zrozumieć kombinacje z lampami do jazdy dziennej, zastępowanie żarówek żarowych diodami itp. ale zastepowanie żarówki 21 W na 5 W a potem dokładanie opornika żeby zwiększyć przepływ prądu przez przerywacz to czysty absurd, w typowym polskim wydaniu. Strata na widoczności i brak zysku z tytułu mniejszego obciążenia instalacji (swoją drogą żadna to korzyść na kierunkach) :roll: Załóżcie sobie takie machające skrzydełka to wtedy będzie cool :)21
Te 21 W i odbłyśnik zapewne z czegoś wynika i wcale nie trzeba być super detektywem żeby się domyślić z czego :wink:

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: wt sty 19, 2010 9:47 am
autor: Kuszman
Dobra a jak się ma prawo o 21watach do żarówek diodowych. Przecie przy zastosowaniu diód można uzyskać tyle samo światła przy mniejszej mocy.

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: wt sty 19, 2010 10:19 am
autor: Antałek
matchbox pisze:...ale zastepowanie żarówki 21 W na 5 W a potem dokładanie opornika żeby zwiększyć przepływ prądu przez przerywacz to czysty absurd
Zgadzam się w pełni z powyższym, i jak już kupię zderzak taki jak mi się wymarzył to będą w nim lampy zgodne z przepisami, niestety na chwilę obecną nie mam w aucie oryginalnego zderzaka, a poprzedni właściciel jeździł bez kierunków z przodu (albo miał je w zderzaku którego mi nie sprzedał z autem). Plan jest taki żeby do samurajowych rur przymocować kierunkowskazy które nie będą zasłaniać świateł, a przy tym będą w takim miejscu że się nie pourywają, mam oprawki które się do tego nadają i nie chciał bym inwestować w nowe lampy do rozwiązania które będzie jeździło na samochodzie jakieś dwa miesiące (tzn. do zakupu zderzaka).
Rozwiązanie nie jest idealne i jeśli ktoś zna oprawki kierunkowskazów które da się przymocować do oryginalnego orurowania, i mają rozsądną cenę, to chętnie się do nich przymierzę. Jak większość terenówek z Forum mój sami też balansuje na cieniutkiej linii pomiędzy zgodnością z przepisami, a stanem faktycznym i w razie kontroli na drodze nie mam ochoty dodawać policji dodatkowego argumentu w postaci nieregulaminowych kierynkowskazów.

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: wt sty 19, 2010 12:40 pm
autor: Kostuch
Kuszman pisze:Dobra a jak się ma prawo o 21watach do żarówek diodowych. Przecie przy zastosowaniu diód można uzyskać tyle samo światła przy mniejszej mocy.
Pewnie brak homologacji i w razie upierdliwej kontroli amba.

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: wt sty 19, 2010 12:52 pm
autor: szerokimost
W razie bardzo wnikliwej kontroli to prawdopodobnie do 99% samurai można by było się doczepić i to nie tylko z powodu nie homologowanych kierunków :D

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: wt sty 19, 2010 12:58 pm
autor: Kostuch
szerokimost pisze:W razie bardzo wnikliwej kontroli to prawdopodobnie do 99% samurai można by było się doczepić i to nie tylko z powodu nie homologowanych kierunków :D
Tylko że jak ktoś wkłada 5W żarówki, to raczej po to żeby mieć małe oprawki - a to widać bez wnikania przy standardowej kontroli drogowej.
Żeby zobaczyć, że jest wspomaganie kierownicy czy hydrauliczny ręczny, trzeba się nagimnastykować.
:)21

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: wt sty 19, 2010 2:54 pm
autor: matchbox
szerokimost pisze:W razie bardzo wnikliwej kontroli to (...)
Na jednej stacji u nas mają wywieszone rozporządzenie w formie plakatu, co wolno a czego się zabrania to szczena opada. Nie zazdroszcze kolegom z za zachodniej granicy w sprawie TUV oczywiście :roll: Ciekawe czy mogli by przyjechać do nas i zrobić sobie przegląd ...

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: czw sty 21, 2010 9:15 am
autor: qwai
Witam

Moje rozwiązanie połowicznie powinno zadowolić wszystkich. Proponuje spróbować wcisnąć żarówkę 10W. Jak kierunek jest ma żarówę rurkową to prawie zawsze się zmieści (jest ok 3mm dłuższa) a częstotliwość błysku robi się dobra. Nie wiem czy są 10W bezcokołowe kwestia sprawdzenia.

Pozdrawiam

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: czw sty 21, 2010 10:07 am
autor: Kuszman
Mam z przodu właśnie na rurkowe 10W i też mryga szybciej.

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: czw sty 21, 2010 10:12 am
autor: Dmieszcz
http://w418.wrzuta.pl/obraz/9hDdHj5BHSU/kierunki

Co prawda to nie mój wynalazek, ale sprawdza się więc polecam.
Kierunki z Golfa II, zakup 12zł sztuka, z homologacją.
Wycięcie otworów i montaż - jeden wieczór, dwa piwa (po jednym na stronę :)21 )

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: czw sty 21, 2010 10:16 am
autor: Salata123
niczym niva łada :)21

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

: czw sty 21, 2010 10:27 am
autor: Dmieszcz
Ale ruskie zrobili w pasie przednim, a moje idą do góry jak podnosisz maskę i nie zasłaniasz awaryjnych wisząc nad silnikiem :)21 :)2
Nie chciałem szkiełek w zderzaku, bo tak szybko odchodzą :(