Prośba o rozkodowanie nr VIN

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

rakso70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt sty 05, 2010 5:16 pm
Lokalizacja: Sulechów
Kontaktowanie:

Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: rakso70 » wt sty 19, 2010 2:25 pm

Witam,
w najbliższy czwartek, jadę obejrzeć vitarę (być może ja zakupię). Sprzedający wydaję się być uczciwym. Podał mi via sms nr vin auta. Wspomagając się http://suzuki.a-ng.eu/?t=1&a=82 ustaliłem, ze auto jest wyprodukowane w Kanadzie.
2S3TXXXXX0XXXXXXX, jednak na stronie podano, iż przy takim układzie numeru "wg. Amerykanów", pod cyfrą 10 kryje się rok produkcji. W opisywanym przypadku pod "10" jest "0" (zero). Jak mam interepretować owe "0". Sprzedający podaje, że rok produkcji to 1994. Będę wdzięczny za pomoc.
Oskar

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: szympro » wt sty 19, 2010 6:02 pm

Kilka dni temu widzialem gazete, Offroad.pl czy Autoswiat 4x4, nie pamietam. Byl tak artykul o kupnie uzywanego auta i opisany byl wlasnie Samurai/SJ, gdzie byla tabelka jak VIN rozszyfrowac. Podejdz do jakiegos Empiku i sobie sprawdz :)
Miejsce na Twoją reklamę.

rakso70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt sty 05, 2010 5:16 pm
Lokalizacja: Sulechów
Kontaktowanie:

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: rakso70 » śr sty 20, 2010 6:36 pm

Byłem dziś w EMPIKU i istotnie w czasopiśmie AUTO ŚWIAT 4x4 jest artykuł poświęcony zakupowi Samuraja. Jednak VIN, który autorzy "rozszyfrowują", hmmm a raczej sygnalizują o co chodzi, to inny typ numeru. Zaczyna się on bowiem od liter "JSAET", czyli to hmmm- użyję tu słowa- wersja rosyjska, lub japońska owego numeru. W każdym razie dziękuję koledze za zainteresowanie wątkiem. Jutro jadę obejrzeć auto i jeśli mi się spodoba to wrócę nim do domu:), lub będę szukał innej "Suzi".
pozdrawiam Oskar

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: szympro » śr sty 20, 2010 6:54 pm

No ja tylko okiem rzucilem, wiec nie bardzo pamietam co oni tak probowali rozszyfrowac. Mozesz sprobowac ten strony detali.ru, po lewej kliknac suzuki, wpisac VIN i zobaczyc co Ci wyskoczy. Ewentualnie, jak nie bedzie chciala Ci stronka dzialac, to wejsc na nia poprzez anonymouse.org :)21
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: pavelk » wt sty 26, 2010 10:47 am

u mnie pasowało - rozszyfrowany VIN z dowodu rejestracyjnego zgadza się ze stanem real

swoją drogą dziwne rzeczy tam pisali - np że silnik bardzo wrażliwy na jakość oleju - absolutnie nie wchodzi w rachubę mineralny - jeżdżę na mineralnym już parę tyś km i jest ok
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

wobia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: wobia » wt sty 26, 2010 11:39 am

z tym olejem mineralnym, czytem gdzies ostatnio ze nie zaleca sie z powodu mozliwosci zatarcia walka rozrzadu
Samurai 86'

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: pavelk » śr sty 27, 2010 9:53 am

hmmm..
koles z warsztatu gdzie mi czasem cos robia w samim robil ich juz dosc sporo, startuje samurajem w rajdach i mi taki polecil... juz sam nie wiem ale problemami zima z odpaleniem to nic sie z silnikiem nie dzieje - ponoc mineralny bardziej gestnieje w niskich temp?
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: daro 16v » śr sty 27, 2010 10:31 am

pavelk pisze:hmmm..
koles z warsztatu gdzie mi czasem cos robia w samim robil ich juz dosc sporo, startuje samurajem w rajdach i mi taki polecil... juz sam nie wiem ale problemami zima z odpaleniem to nic sie z silnikiem nie dzieje - ponoc mineralny bardziej gestnieje w niskich temp?
Tak bardziej gestenieje a w wysokich temperaturach pracy predzej sie zagotuje.Jesli chodzi o zatarcie wałka to kolega wyzej "gdzies" czytal -wiec powiem ze kilka postow nizej w temacie .Dla mnie osobiscie to nonsens jezeli zmieniasz regularnie olej zeby zatarł sie wałek.Ok wiadomo do konkretnego upalania dobry olej czytaj syntetyk sie nalezy ale silnik musi byc na tyle zdrowy aby go nim zalac.Jesli poprzednicy lali co popadnie jezdzili na przepalonym mineralu ,silnik zawalony syfem ,przedmuchy,starte pierscienie,uszczelniacze z kamienia itp to syntetyk nie pomoze a wrecz moze zaszkodzic ,jak do dobrze wypłucze.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: pavelk » śr sty 27, 2010 2:38 pm

czyli do jazdy "na lekko" mineralny jest ok, do upalania lepszy syntetyk ale silnik musi byc w dobrym stanie?
rozumiem ze mineralny "wybacza" uszkodzenia silnika?
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: daro 16v » śr sty 27, 2010 10:29 pm

pavelk pisze:czyli do jazdy "na lekko" mineralny jest ok, do upalania lepszy syntetyk ale silnik musi byc w dobrym stanie?
rozumiem ze mineralny "wybacza" uszkodzenia silnika?
Jesli silnik byl regularnie zalewany syntetykiem jest czystszy,z reguły zauwazalny złocisto brazowy polot elementow glowicy .Jest rzadszy ma wyższe temp wrzenia i niższe krzepliwosci podczas ujemnych temperatur co wpływa na lżejszy rozruch.Lepiej płucze silnik.Mineral dokładnie odwrotnie.Jesli silnik zalewany mineralem zalejesz syntetykiem jest wielkie prawdopodobienstwo wiekszego pobieralnia oleju (mineral "uszczelnia" wszelkie zuzycia materialu np gladzie cylindrow zuzycie tlokow i pierscieni)w silniku jest nagar ktory moze zostac wyplukany przez syntetyk ..Nie jest to zasada ale wiekszosc silnikow zalewanych mineralem ma swoj przebieg za soba i zuzycie matrialow ktore jestesmy w stanie skorygowac gestrzym olejem.Pamietaj zmiana na mineral nie oznacza ze masz lac najtansze scierwo...dobry mineral pozwala zadbac o starsze silniki w nienagannej kondycji
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: slavok » czw sty 28, 2010 9:27 am

Mam ten numer AŚ 4x4 po południu zrobię skany i wrzucę.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

zielony2305
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr cze 10, 2009 6:09 pm

Re: Prośba o rozkodowanie nr VIN

Post autor: zielony2305 » ndz lut 21, 2010 10:42 am

Witam, nigdzie nie moge znalezc jakiegos dekodera do numeru vin w moim sj410. wiec prosze was o pomoc w rozkodowaniu owego vinu: jsa0sj40000598451. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości