† Uparty Samurai †

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
plastic666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
Lokalizacja: Ustka

† Uparty Samurai †

Post autor: plastic666 » wt lut 16, 2010 1:35 pm

Witam :cry: Mój dzielny samurai nagle zachorował. Odpala pięknie, wkręca się na obroty pięknie, nie brakuje mu mocy. Po 15-30 sekundach upalania na 4-5 tyś obrotów nagle jest coś takiego jak "turbo dziura" zaczyna się dławić i spadają obroty, traci moc. Jak puszczę pedał gazu, spada tak do 0,5 do 1 tys. obrotów i tak chodzi. I tak w kółko.
Wymienione zostało:
- kopułka+palec
- świece+kable
- filtr paliwa,oleju,powietrza
- pompka paliwa
- gaźnik
- paliwo
- cała elektryka

Sprawdzone:
-cewka (nie grzeje się)
-zapłon

Kto ma jakieś pomysły ? Z góry dziękuje za pomoc:)

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: Dafit » wt lut 16, 2010 3:29 pm

jakie jest cisnienie paliwa? Zaloz zegar i patrzy jakie jest i czy z biegiem czasu nie spada.
Co z przyspieszaczem zaplonu w aparacie zaplonowym, dziala?
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: Salata123 » wt lut 16, 2010 8:44 pm

może Ci zbiornik wessało do smoka :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

himself
 
 
Posty: 906
Rejestracja: śr sie 20, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: himself » wt lut 16, 2010 9:43 pm

a masz lpg ? moze to rozwiaze twoj problem ;)
VITARA V6 - 4" lift - 32" MT
http://www.lukasziewa.com

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: viperecki » wt lut 16, 2010 9:50 pm

jak dla mnie to typowe podcisnienie w baku , czyli brak odpowietrzenia zbiornika , czyli odkręć korek i poupalaj trochu :)21
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
plastic666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
Lokalizacja: Ustka

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: plastic666 » śr lut 17, 2010 12:20 am

Przyspieszacz zapłonu przełożony ze sprawnego samuraia i dalej to samo. Lpg nie posiadam, nigdy nie posiadałem i posiadać nie będę:) Baku nie sprawdzałem, zajmę się tym nie długo i napisze jakie efekty przyniosło. Dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: Dafit » śr lut 17, 2010 5:17 am

himself pisze:a masz lpg ? moze to rozwiaze twoj problem ;)
no rozwiązanie pierwsza klasa widze.

Viperecki może mieć racje, ja jeszcze tez stawiałbym na gnój w baku który zatyka smok. Odkręcenie korka a potem ewentualne sprawdzenie ciśnienia paliwa prawdę powie, bo to ze pompka wymieniona wcale nie oznacza ze jest ono odpowiednie.
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
kufcio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 06, 2010 5:55 pm

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: kufcio » śr lut 17, 2010 8:37 am

Bańka 5L po płynie do szyb, dwa wężyki z pompki, zalac benzyna i palic. Taki zastępczy zbiornik. Ja tak zrobiłem z innego powodu ale zbiornik zostal na dłużej :) Przynajmniej widze rezerwę :d

Awatar użytkownika
plastic666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
Lokalizacja: Ustka

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: plastic666 » śr lut 17, 2010 5:36 pm

Viperecki jesteś bogiem :)2 Odkręciłem dzisiaj korek, i byłem niemal że pewny że za chwile znowu się zadławi a tu nic :lol: . Nie mogłem uwierzyć więc pojechałem w większy śnieg. Po 30 minutach kopania się musiałem zadzwonić po pomoc :roll: Samurai ożył i ma się dobrze, bardzo dziękuje za pomoc. Mam jeszcze tylko małe pytanko jak precyzyjnie ustawić zapłon?

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: Dafit » śr lut 17, 2010 6:08 pm

heh, no lampą :)21 . Masz gaznik wiec takze podcisnieniowy przyspieszacz, takze tylko podpinasz lampe i obracasz aparatem.
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: viperecki » śr lut 17, 2010 6:53 pm

miło że pomogłem teraz tylko obczej gdzie masz zatkaną rórke odpowietrzającą i odrazu wyciągnij ją gdzieś wysoko do kabiny zapach benzyny w autku gratis ale wody do zbiornika nie nałapiesz
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
kotara
 
 
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 23, 2009 3:18 pm
Lokalizacja: Tarczyn

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: kotara » ndz lut 21, 2010 9:32 am

viperecki pisze:miło że pomogłem teraz tylko obczej gdzie masz zatkaną rórke odpowietrzającą i odrazu wyciągnij ją gdzieś wysoko do kabiny zapach benzyny w autku gratis ale wody do zbiornika nie nałapiesz
A gdzie normalnie to odpowietrzenie jest?
Korek jest szczelny ...
Suzi '86 + M/T + lift IM +50mm + Lock Right tył + ......
Africa Twin 7a na kostkach
LR Disco 300Tdi

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: viperecki » ndz lut 21, 2010 9:36 am

najprawdopodobniej pod blachą osłaniającą wlew paliwa w bagażniku , no chyba że wtrysk masz to wtedy idzie pod maske do filtra węglowego i spowrotem do kolektora ssącego ale ja nie wiem na 100 bo nigdy seryjnego samca nie widział :roll: em
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
kotara
 
 
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 23, 2009 3:18 pm
Lokalizacja: Tarczyn

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: kotara » ndz lut 21, 2010 9:50 am

Tak się właśnie zastanawiam - jak na trasie wyjechałaem zbiornika "na raz" to zassało po odkręceniu - więc coś nie halo z odpowietrzeniem ale na taki objaw jw nie trafiłem. Korek mam szczelny.
Suzi '86 + M/T + lift IM +50mm + Lock Right tył + ......
Africa Twin 7a na kostkach
LR Disco 300Tdi

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: viperecki » ndz lut 21, 2010 10:40 am

czyli masz tylko przytkany odowietrznik a nie zatkany
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
kotara
 
 
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 23, 2009 3:18 pm
Lokalizacja: Tarczyn

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: kotara » ndz lut 21, 2010 12:53 pm

Obdukcja konieczna ...
Suzi '86 + M/T + lift IM +50mm + Lock Right tył + ......
Africa Twin 7a na kostkach
LR Disco 300Tdi

mateo206
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 11, 2010 10:02 pm

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: mateo206 » pn lut 22, 2010 11:02 pm

Witam ja miałem ten sam problem przy czym osoba od ktorej kupilem auto nie podpiela doprowadzenia powietrza do zbiornika auto pojezdzilo chwilke i koniec trzy dni temu wyciaglem bak wyczysciclem podpialem tak jak ma byc i zasuwa jak nie wiem co oczywiscie na gaźniku od poniacza:) byc moze u ciebie jakis przewod sie przytkal albo masz wode w zbiorniku...

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: Roballo44 » czw lut 25, 2010 9:46 pm

Żeby nie zakładać nowego wątku.
W mojej suce mam taką przypadłość (1.3 benzyna, bez lpg, wtrysk):
- odpalam jest ok, - dopóki jest zimy jest ok - obroty około- 2000
- jak się rozgrzeje - dławi się i prycha (obroty spadają 500 - takie problemy ma w zakresie do około 1700-1800 obrotów - powyżej pracuje jak należy, równo i bez zająknięcia.
Co to może być? Ciężko jest ruszyć bo go coś przytyka, albo po przegazówce trzeba przypalić sprzęgło (jak ją trzymam na 2000 obrotów to jest ok). Były śniegi i mrozy i zostawiłem dziada - ale teraz odpuszcza i zaczyna się robić mokro i przyjemnie trzeba by coś poupalać a problem do rozwiązania pozostał :cry:
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: viperecki » czw lut 25, 2010 10:03 pm

Robalolo sprawdź czujnik temp silnika ale ten dający sygnał na komp. jak nie pomoże to sonda jak nie to komp
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: Roballo44 » pt lut 26, 2010 9:27 am

Jak szybko mogę zweryfikować prawidłową pracę w/w podzespołów?
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

Awatar użytkownika
Kamil75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: Kamil75 » pt mar 05, 2010 11:34 am

Witam.
Mam podobny problem. Jak zimny pracuje jak laleczka. Gdy tylko złapie trochę temperatury obroty na luzie skaczą od 500 do 2000 tys. Tylko moja wariatka jest na gaźniku od poloneza. Gaźnik czyściutki, świece, przewody nowe.
Dziś spróbuję patentu z korkiem i wężykiem odpowietrzającym. A potem wg Waszych sugestii.
Pozdrawiam
Kamil 75
Samurai 1,3 69PS, red 1000, 235/75/15 Simex, T-max 8500
www.fascynaci4x4.pl

Awatar użytkownika
kotara
 
 
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 23, 2009 3:18 pm
Lokalizacja: Tarczyn

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: kotara » pt mar 05, 2010 11:56 am

viperecki pisze:najprawdopodobniej pod blachą osłaniającą wlew paliwa w bagażniku , no chyba że wtrysk masz to wtedy idzie pod maske do filtra węglowego i spowrotem do kolektora ssącego ale ja nie wiem na 100 bo nigdy seryjnego samca nie widział :roll: em
Zajrzałem tam (foty nie zrobiłem) i jest takie odpowietrzenie ze zbiornika do wlewu (grubszy wężyk) i jakiś cienki z zaworkiem zwrotnym (taki jak w podciśnieniach) i nie wiem gdzie trafia ?
W manualu jest pokazane, że jest jakieś połączenie do: "canister" - co to kurde znaczy i gdzie tego szukać?

Dobra - znalazłem w Manualu strona 5-6

ale nadal nie znam odpowiedzi na pytanie czy to pozwala zbiornikowi lekko oddychać? Czy niweluje podciśnienie jakie powstaje kiedy pompa wypompowuje paliwo ze zbiornika? Strzłki mówią o przepływie powietrza w jedną stronę :(
Suzi '86 + M/T + lift IM +50mm + Lock Right tył + ......
Africa Twin 7a na kostkach
LR Disco 300Tdi

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: Kostuch » pt mar 05, 2010 2:47 pm

kotara pisze:
viperecki pisze:najprawdopodobniej pod blachą osłaniającą wlew paliwa w bagażniku , no chyba że wtrysk masz to wtedy idzie pod maske do filtra węglowego i spowrotem do kolektora ssącego ale ja nie wiem na 100 bo nigdy seryjnego samca nie widział :roll: em
Zajrzałem tam (foty nie zrobiłem) i jest takie odpowietrzenie ze zbiornika do wlewu (grubszy wężyk) i jakiś cienki z zaworkiem zwrotnym (taki jak w podciśnieniach) i nie wiem gdzie trafia ?
W manualu jest pokazane, że jest jakieś połączenie do: "canister" - co to kurde znaczy i gdzie tego szukać?

Dobra - znalazłem w Manualu strona 5-6

ale nadal nie znam odpowiedzi na pytanie czy to pozwala zbiornikowi lekko oddychać? Czy niweluje podciśnienie jakie powstaje kiedy pompa wypompowuje paliwo ze zbiornika? Strzłki mówią o przepływie powietrza w jedną stronę :(
W prostym gaźnikowcu po prostu wychodzi odpowietrzenie przez filterek do atmosfery.
W tych z porypanym gaźnikiem i we wtrysku idzie wężyk do puszki z zaworem trójdrożnym.
Jak nie jest to pozapychane, to zbiornik "oddycha" w obie strony. Jak się zakituje błotem albo zamarznie, to się robią jaja.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kotara
 
 
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 23, 2009 3:18 pm
Lokalizacja: Tarczyn

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: kotara » pt mar 05, 2010 3:03 pm

Kostuch pisze:
kotara pisze:
viperecki pisze:najprawdopodobniej pod blachą osłaniającą wlew paliwa w bagażniku , no chyba że wtrysk masz to wtedy idzie pod maske do filtra węglowego i spowrotem do kolektora ssącego ale ja nie wiem na 100 bo nigdy seryjnego samca nie widział :roll: em
Zajrzałem tam (foty nie zrobiłem) i jest takie odpowietrzenie ze zbiornika do wlewu (grubszy wężyk) i jakiś cienki z zaworkiem zwrotnym (taki jak w podciśnieniach) i nie wiem gdzie trafia ?
W manualu jest pokazane, że jest jakieś połączenie do: "canister" - co to kurde znaczy i gdzie tego szukać?

Dobra - znalazłem w Manualu strona 5-6

ale nadal nie znam odpowiedzi na pytanie czy to pozwala zbiornikowi lekko oddychać? Czy niweluje podciśnienie jakie powstaje kiedy pompa wypompowuje paliwo ze zbiornika? Strzłki mówią o przepływie powietrza w jedną stronę :(
W prostym gaźnikowcu po prostu wychodzi odpowietrzenie przez filterek do atmosfery.
W tych z porypanym gaźnikiem i we wtrysku idzie wężyk do puszki z zaworem trójdrożnym.
Jak nie jest to pozapychane, to zbiornik "oddycha" w obie strony. Jak się zakituje błotem albo zamarznie, to się robią jaja.
A to dziwne bo zimy nie ma a błoto ? Z jakiej okazji Błoto :wink:

Generalnie to właśnie jaja są więc muszę zatkaną dziurkę odetkać :)2
dpowietrzenie przez filterek do atmosfery - tak całkiem luźno czy do filtra powietrza może?
Suzi '86 + M/T + lift IM +50mm + Lock Right tył + ......
Africa Twin 7a na kostkach
LR Disco 300Tdi

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: † Uparty Samurai †

Post autor: Kostuch » pt mar 05, 2010 3:51 pm

kotara pisze:
A to dziwne bo zimy nie ma a błoto ? Z jakiej okazji Błoto :wink:

Generalnie to właśnie jaja są więc muszę zatkaną dziurkę odetkać :)2
dpowietrzenie przez filterek do atmosfery - tak całkiem luźno czy do filtra powietrza może?
Mi w zimie kanister zamarzł, więc go wywaliłem całkiem (jak ktoś chce, to oddam - jest w bdb stanie). Odpowietrzenie wpuściłem do puszki filtra przez trójnik.
Jak ci z tyłu przy baku wisi tylko mały kutasik z filterkiem, to nie wiem czy chce ci się ciągnąć wężyk pod maskę...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość