Strona 1 z 5
Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 1:56 pm
autor: mariusz_w4
witam
motamy teraz Samuraja,została tylko rama wiec można szalec;)
I tu pytanie do kolegów: jaki motorek wstawic zamiast oryginalnego???
Bierzemy pod uwagę : silnik benzynowy o mocy około 90 -140 KM ,najlepiej z skrzynią biegów ( manual) może byc V6 lub rzędowa 4 wszystko zależy jaki długi i ciężki będzie zestaw.
Założyłem ten temat bo szukając na forum nie znalazłem nic w temacie poza silnikiem z Omegi w automacie.
Kolega z forum ma BMW 1,8 ale wiem ze był problem z smarowaniem z powodu umiejscowienia i konstrukcji miski olejowej.
Proszę o porady i sugestie za które będę wdzięczny.
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 2:40 pm
autor: TomaszRT
napisz do czego ma wóz służyć ? w jakim terenie będzie jeździć ?
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 2:46 pm
autor: Kostuch
TomaszRT pisze:napisz do czego ma wóz służyć ? w jakim terenie będzie jeździć ?
W żadnym terenie nie będzie jeździć, bo zanim tam dojedzie, to wszystko poukręca

Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 2:57 pm
autor: mariusz_w4
do tej pory nawet nie było problemów z ukręcaniem a jak rozebraliśmy napędy to niestety ale po oleju sladu nie było,zmieszał się z błotkiem i wodą.Poszły uszczelnienia w mostach:)
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 3:00 pm
autor: Kostuch
mariusz_w4 pisze:do tej pory nawet nie było problemów z ukręcaniem a jak rozebraliśmy napędy to niestety ale po oleju sladu nie było,zmieszał się z błotkiem i wodą.Poszły uszczelnienia w mostach:)
Może to dlatego, że silnik miał nie więcej niż jakieś 60KM

Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 3:03 pm
autor: mariusz_w4
TomaszRT pisze:napisz do czego ma wóz służyć ? w jakim terenie będzie jeździć ?
Teren jest troszkę zróznicowany.
Szutry i piasek ,strome podjazdy w lesie o długości 50-120 metrów dośc duże kąty zejscia i podjazdu.Trochę błota i wykoleinowane trakty.
Auto na 31 calowych kostkach maxicross.
Przydało by się mocy bo raczej 1,3 kiepsko sobie radził na tych podjazdach.Auto w przebudowie tak że można pomyslec o adaptacji czegoś mocniejszego.Wyciagamy resory i idzie na springi z kutymi wachaczami.
chciało by się czasem wyskoczy na jakąś imprezkę,np.do Jaworzna na hołdy:)
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 4:05 pm
autor: st.Medard
Silnik suzuki baleno 1,5 a skrzynia i osprzęt od jimnisa. To jest nowy trend.

Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 4:27 pm
autor: mariusz_w4
st.Medard pisze:Silnik suzuki baleno 1,5 a skrzynia i osprzęt od jimnisa. To jest nowy trend.

Trend fajny tylko czy potwierdzony jakimiś osiągami;)
Napewno 1,5 czy może 1,6???
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 5:47 pm
autor: PITSJ413:)
http://pultusk4x4.pl/?page_id=174
to jest link na fajna stronke gdzie ludzie troche dlubia w samuraiu
jest tez jak wsadzic silnik od swifta GTI.Pasuje idealnie pod orginalna skrzynie samuraia tylko trzeba sie troche pobawic z upchaniem go w przedziale silnikowym
polecam
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 8:03 pm
autor: mariusz_w4
Z tego co piszą autorzy jest to ciekawa alternatywa,duży przyrost mocy w stosunku do wagi.Jedynie co mnie troszkę męczy to czy ten silnik ma wystraczajacy moment w dolnym zakresie bo to ważne przy ruszaniu w piasku lub błotku.
No i jeszcze jeden problem:) swiftów GTI jak na lekarstwo w Polsce:)
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 8:14 pm
autor: Wilku
mariusz_w4 pisze:
Szutry i piasek ,strome podjazdy w lesie o długości 50-120 metrów dośc duże kąty zejscia i podjazdu.Trochę błota i wykoleinowane trakty.
Auto na 31 calowych kostkach maxicross. Przydało by się mocy bo raczej 1,3 kiepsko sobie radził na tych podjazdach.
Co byś nie włożył pod maskę, to bez zmiany przełożeń nie będziesz zadowolony. Chcesz fan z jazdy, to szukaj żwawego GTi i zmień przełożenia w mostach. Szesnastozaworowy G16B z Baleno/Vitary/Swifta to też fajny silnik do uniwersalnego Samuraja przeznaczonego do zabawy. Motor 1.3 z Jimny również ludzie chwalą.
Wybierając jeden z tych silników nie będziesz miał większych problemów z adaptacją, smarowaniem, pogiętymi mostami.
Jak chcesz iść na całość, masz dużo kasy i nie boisz się wyzwań, to szukaj J20A 2.0l R4 z Vitary/SX4

Później włożysz skrzynię z MB Kaczki, reduktor z robura i mosty z Uaza - będzie Pan zadowolony
mariusz_w4 pisze:Auto w przebudowie tak że można pomyslec o adaptacji czegoś mocniejszego.Wyciagamy resory i idzie na springi z kutymi wachaczami.
Nic dobrego to nie wróży. Nie lepiej/taniej zainwestować w dobre resory/pióra główne i amortyzatory?
Nie wiem jakie masz zaplecze techniczne i finansowe, ale wiem, że lepsze jest doprowadzone do kultury zawieszenie na resorach niż "na oko" zrobione zawieszenie na sprężynach (za miękkie, za twarde, za wysokie, za niskie, a po wszystkich poprawkach wyrywa kierownice itp.)
pzdr, W
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 8:15 pm
autor: yoger
swifty gti jaki dokładnie silnik ma?
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 8:19 pm
autor: Salata123
1.3 dohc

Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 8:39 pm
autor: mariusz_w4
Wilku pisze:
Co byś nie włożył pod maskę, to bez zmiany przełożeń nie będziesz zadowolony. Chcesz fan z jazdy, to szukaj żwawego GTi i zmień przełożenia w mostach. Szesnastozaworowy G16B z Baleno/Vitary/Swifta to też fajny silnik do uniwersalnego Samuraja przeznaczonego do zabawy. Motor 1.3 z Jimny również ludzie chwalą.
Wybierając jeden z tych silników nie będziesz miał większych problemów z adaptacją, smarowaniem, pogiętymi mostami.
Jak chcesz iść na całość, masz dużo kasy i nie boisz się wyzwań, to szukaj J20A 2.0l R4 z Vitary/SX4

Później włożysz skrzynię z MB Kaczki, reduktor z robura i mosty z Uaza - będzie Pan zadowolony

.
Co do problemów z adaptacją to nie bedą wielkie bo prawdopodobnie z kabiny pozostanie podłoga i tylna sciana,reszta "może" bedzie obudowana czymś lekkim mocowanym na rurowej klatce,chłodnica bedzie z tyłu tak że miejsca z przodu troszkę będzie.Myslę o tym GTI lub 1,6 z Baleno,zobaczymy co w sęsownej kasie mozna kupić.
Wilku pisze:Nic dobrego to nie wróży. Nie lepiej/taniej zainwestować w dobre resory/pióra główne i amortyzatory?
Nie wiem jakie masz zaplecze techniczne i finansowe, ale wiem, że lepsze jest doprowadzone do kultury zawieszenie na resorach niż "na oko" zrobione zawieszenie na sprężynach (za miękkie, za twarde, za wysokie, za niskie, a po wszystkich poprawkach wyrywa kierownice itp.)
pzdr, W
To i tak bedzie wielki eksperyment,więc napewno dostaniemy w dupę;) Tył był juz na spręzynach i niezle sobie to radziło.Przód pomimo wymiany resorów nie wytrzymał zbyt długo,pękła dołożona laga a główna się zgieła.Wachacze mam oryginalne z Jimniego ,drązki kierownicze z rury grubosciennej.Bedzie wspomaganie układu kierowniczego i amorek na drązku skretu.
Co do spręzyn to myslę że damy radę mam kolegę który prowadzi warsztat wyrobu sprężyn- wiec dobierzemy coś odpowiedniego ryzykując nawet kilka prób:)
Jesli wszystko się uda i auto spełni pokładane "nadziej" to bedzie gotowa recepta na przeróbki dla innych:)
Wzorujemy się troszkę na autku Protetyka ( oczywiscie za jego zgodą;)) ale mamy też własną koncepcję:)
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 9:43 pm
autor: Seba350
Pakuj BMW 1,8 wraz ze skrzynia - pierwsze slysze o problemach ze smarowaniem - mam silnik z E30 czyli smok jest z tylu silnika. Przelozenia skrzyni BMW sa wg mnie super pod reduktor tysiaczki ,sprzeglo wystarczajaco mocne - caly zestaw do swapa relatywnie tani i duzy dostep do czesci. Na kolach 235/75 ruszam zawsze z 2 biegu na reduktorze lub 3 ,nawet zakopany daje rade z 2. Po rozpedzeniu sie przy np podjazdach stromych gdzie wejde na min 4tys obr - na 3 biegu brakuje trakcji a nie mocy.
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 9:53 pm
autor: Stanley16
Seba350 pisze:Pakuj BMW 1,8 wraz ze skrzynia
A ten 1.8 to jaki, bo był 100km gaźnik, 115km wtrysk i 140km is lub ti o ile się nie mylę a więc?
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: pn lut 22, 2010 10:06 pm
autor: mariusz_w4
Seba350 pisze:Pakuj BMW 1,8 wraz ze skrzynia - pierwsze slysze o problemach ze smarowaniem - mam silnik z E30 czyli smok jest z tylu silnika. Przelozenia skrzyni BMW sa wg mnie super pod reduktor tysiaczki ,sprzeglo wystarczajaco mocne - caly zestaw do swapa relatywnie tani i duzy dostep do czesci. Na kolach 235/75 ruszam zawsze z 2 biegu na reduktorze lub 3 ,nawet zakopany daje rade z 2. Po rozpedzeniu sie przy np podjazdach stromych gdzie wejde na min 4tys obr - na 3 biegu brakuje trakcji a nie mocy.
Jaka jest orietacyjna masa tego silnika??
Napędy wyrzymują?? tzn. te seryjne chyba że masz wzmacniane kalminy lub pajączki:)
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: wt lut 23, 2010 12:20 pm
autor: NumeR
mariusz_w4 pisze:
Wachacze mam oryginalne z Jimniego
Według mnie to nie wróży bezawaryjnej eksploatacji

Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: wt lut 23, 2010 2:03 pm
autor: Seba350
Silnik 1,8 M40 - 115KM z E30 . Napedy od litrowki caly komplet mam - dotychczas zepsulem 2 polosie/przeguby (raz polos pekla a raz przegub rozerwalo po przywaleniu w bande ziemi) i jeden dyfer z tylu - tzn ukrecil sie walek ataku ,ale to bardziej ze starosci,zurzycia niz mocy. Silnik ma fajny dol - zejdzie do 1500obr i sie nie zadusi tylko pyka dalej.
Skrzynia biegow od E36 tez m40 - jest dluzsza troche co moze przeszkadzac przy tworzeniu walu skrzynia-reduktor wiec polecam skrzynke tez od E30.
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: wt lut 23, 2010 6:38 pm
autor: mariusz_w4
NumeR pisze:mariusz_w4 pisze:
Wachacze mam oryginalne z Jimniego
Według mnie to nie wróży bezawaryjnej eksploatacji

a co z nimi nie tak??
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: wt lut 23, 2010 6:51 pm
autor: Seba350
mariusz_w4 pisze:NumeR pisze:mariusz_w4 pisze:
Wachacze mam oryginalne z Jimniego
Według mnie to nie wróży bezawaryjnej eksploatacji

a co z nimi nie tak??
Nie wiem co nie tak,alepytanie mozna zadac takie : dlaczego w jimnim zmieniaja na inne pozbywajac sie oryginalu

Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: wt lut 23, 2010 6:53 pm
autor: mariusz_w4
Seba350 pisze:Silnik 1,8 M40 - 115KM z E30 . Napedy od litrowki caly komplet mam - dotychczas zepsulem 2 polosie/przeguby (raz polos pekla a raz przegub rozerwalo po przywaleniu w bande ziemi) i jeden dyfer z tylu - tzn ukrecil sie walek ataku ,ale to bardziej ze starosci,zurzycia niz mocy. Silnik ma fajny dol - zejdzie do 1500obr i sie nie zadusi tylko pyka dalej.
Skrzynia biegow od E36 tez m40 - jest dluzsza troche co moze przeszkadzac przy tworzeniu walu skrzynia-reduktor wiec polecam skrzynke tez od E30.
Mam już upatrzony zespół silnik-skrzynia z BMW 318i M10B tak chyba jest oznaczony ten model.Komplet jeszcze w aucie wiec mozna wypróbowac:)
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: wt lut 23, 2010 6:58 pm
autor: PITSJ413:)
ja silnik swifta GTI sprzedalem za 500 zeta.Byl juz przystosowany do wlozenia do samuraia (tzn. mial przerobiony kolektor wydechowy, zamontowane lapy silnika do montazu w ramie, wstawiony katowy aparat zaplonowy od samuraia, przelozony smok i miske od samuraia) tak wiec tylko wkladac i jechac

U mnie tylko lezal i sie marnowal a kumpel szukal czegos do swojego samuraia

poki co orginalny silnik jak dla mnie jest wystarczajacy do zabawy

jak kumpel go zamontuje to zobacze na wlasne oczy jak to sobie radzi ale z tego co slyszalem potrafi niezle zamieszac

Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: wt lut 23, 2010 7:01 pm
autor: mariusz_w4
Nie wiem co nie tak,alepytanie mozna zadac takie : dlaczego w jimnim zmieniaja na inne pozbywajac sie oryginalu

wydaje mi się że odpowiedz na to pytanie padnie dopiero wtedy jak coś sie z nimi stanie:)
Re: Jaki silnik do zmoty SJ??
: wt lut 23, 2010 7:13 pm
autor: Seba350
mariusz_w4 pisze:Seba350 pisze:Silnik 1,8 M40 - 115KM z E30 . Napedy od litrowki caly komplet mam - dotychczas zepsulem 2 polosie/przeguby (raz polos pekla a raz przegub rozerwalo po przywaleniu w bande ziemi) i jeden dyfer z tylu - tzn ukrecil sie walek ataku ,ale to bardziej ze starosci,zurzycia niz mocy. Silnik ma fajny dol - zejdzie do 1500obr i sie nie zadusi tylko pyka dalej.
Skrzynia biegow od E36 tez m40 - jest dluzsza troche co moze przeszkadzac przy tworzeniu walu skrzynia-reduktor wiec polecam skrzynke tez od E30.
Mam już upatrzony zespół silnik-skrzynia z BMW 318i M10B tak chyba jest oznaczony ten model.Komplet jeszcze w aucie wiec mozna wypróbowac:)
M10 to starsza jednostka i chyba slabsza - ja mam M40