Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Łysy74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 2:01 pm

Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Łysy74 » ndz mar 07, 2010 2:04 pm

Witam wszystkich, zastanawiam się nad kupnem Grand Vitary 5 drzwiowej wyprodukowanej w 2007 lub 2008 roku i mam kilka pytań;

1. wiem że było kilka generacji GV lecz nie wiem czym tak naprawdę się różnią ?
2. Czy GV wyprodukowana w latach które podałem powyżej ma napęd 4x4 ?
3. Czy GV wyprodukowana w latach które podałem powyżej ma reduktor ?
4. Czy GV wyprodukowana w latach które podałem powyżej wyposażona jest w blokadę mechanizmu różnicowego – chodzi mi o to że w przypadku jak jedno koło boksuje to napęd przenoszony jest 50 do 50 na jednej osi ?
5. Z jakim silnikiem polecacie GV ?
6. Będę wdzięczny za kątów natarcia, zejścia oraz rampowego
7. Jaki jest prześwit ?
8. Jakie największe opony mogę wsadzić do oryginalnego samochodu AT?
9. Czy istnieje możliwość wsadzenia opon 31 AT ‘’ ?
10. Czy istnieje możliwość zrobienia lekkiego liftingu aby podnieść GV o jakieś 5 cm ? Jeśli tak to co należało by wymienić ?
11. Chciałbym zamontować osłony silnika i skrzyni biegów – macie jakieś sprawdzone produkty ? Może znacie kogoś kto robi na zamówienie ?

Będę zobowiązany za pomoc !!

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Mieciu1 » ndz mar 07, 2010 2:19 pm

1.sporo różnic
2.tak
3.tak
4.chyba nie
5.nie znam nowych GV
6.poszukaj trochę po necie
7.j.w.
8.bodajże 29 cali
9.istnieje
10.istnieje (są do tego dedykowane zestawy zawieszenia różnych firm).
11.Są do kupienia firmowe ale i na zamówienie pewnie zrobią niejedni.
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Awatar użytkownika
kjablonski
Posty: 386
Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
Lokalizacja: suwałki teraz katowice

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: kjablonski » ndz mar 07, 2010 2:26 pm

ma napęd stały na 4, reduktor, polecam ropniaka, da sie podnieść... tylko po co .
polecam http://www.klubsuzuki.pl/

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Igor V8 » ndz mar 07, 2010 3:42 pm

Diesel jest Renówki :roll:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Piotrul » ndz mar 07, 2010 3:45 pm

Igor909 pisze:Diesel jest Renówki :roll:
O to to. Diesel niekoniecznie, benzyna 1,8 dość poprawnie sie zachowuje.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Łysy74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 2:01 pm

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Łysy74 » ndz mar 07, 2010 5:34 pm

Myślę że wybór silnika to istotna sprawa a ja nie mam zielonego pojęcia z jakim silnikiem szukać :(
Kolejne pytanko dotyczy jakie opony wchodzą fabrycznie i jakie mógłbym załozyć po lifcie zawieszenia ? - Myślę o założeniu opon AT 31" - tylko nie wiem czy to mozliwe :)
Tak naprawdę celem jest podniesienie GV o jakieś 5 cm - wyczytałem na tym forum że są jakieś komplety do liftu o 3 cm a o kolejne 2 cm daje większa opona -proszę o podanie szczegółów.
Mam nadzieję że ktoś z Was poświęci mi 10 minut i dokładnie odpowie na moje powyższe pytania :)

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Piotrul » ndz mar 07, 2010 6:14 pm

Tak naprawdę to chyba źle ulokowałeś uczucia :)21
Zacznij od początku. po co chcesz liftować, do czego ma służyć ta fura itd.
GV to już powoli SUV, najbardziej terenowy z całej plejady, ale już chyba SUV.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Mieciu1 » ndz mar 07, 2010 6:15 pm

31 cali ni jak nawet po podwyższeniu chyba nie wejdzie ( bez cięcia oczywiście) aby miało to ręce czy nogi.Więc przy tak nowym aucie to trochę dziwnie podchodzisz do sprawy (ale to moja opinia :roll: ).
Seryjne w nowej są chyba 225/65 r17 ale nie jestem pewny.
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Łysy74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 2:01 pm

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Łysy74 » ndz mar 07, 2010 7:02 pm

Samochód ma być do jazdy po czarnym a w wekendy mam zamiar zjeżdżać z asfaltu.
Ze względu na sposób eksploatacji samochodu ( częste bezdroża, las, teren podmokły ) chcę zwiększyć prześwit w samochodzie jak to zrobić ?
Wcześniej brałem pod uwagę Tarano, Pajero III oraz terracana ale w danym przedziale cenowym najmłodsze kupię GV :)
Zalezy mi na zabezpieczeniu osłonami silnika i skrzyni oraz podniesienie trochę samochodu.
o oponach 31'' wspomniałem bo wiem że takie wchodzą do terracana bez problemu a o suzuki nie mam zielonego pojęcia jakie są orginalne jakie mogę włożyć maxymalne bez liftu a jakie jak zrobię 3 cm lift.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Flor » ndz mar 07, 2010 7:23 pm

nie każda ma reduktor :)21

Łysy74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 2:01 pm

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Łysy74 » ndz mar 07, 2010 7:26 pm

Może ktos wyjaśni mi czym się różni jedno od drugiego:
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(o ograniczonym poślizgu LSD, wersje bez ESP®)

-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(przekładnia stożkowa, wersje z ESP®)

Znalazłem że grand viara moze mieć jedno albo drugie co jest lepsze i dlaczego ?

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Flor » ndz mar 07, 2010 7:34 pm

Mieciu1 pisze: Seryjne w nowej są chyba 225/65 r17 ale nie jestem pewny.
225/70/16

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Flor » ndz mar 07, 2010 7:47 pm

Łysy74 pisze:Może ktos wyjaśni mi czym się różni jedno od drugiego:
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(o ograniczonym poślizgu LSD, wersje bez ESP®)

-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(przekładnia stożkowa, wersje z ESP®)

Znalazłem że grand viara moze mieć jedno albo drugie co jest lepsze i dlaczego ?
mechanizm różnicowy umożliwia jazdę po czarnym z napędem 4x4 jego blokada poprawia trakcję w warunkach śliskiego podłoża , LSD stanowi rodzaj "blokady " w tylnym moście i częściowo pozwala na podobne przeniesienie napędu na obydwa tylne koła w czasie uślzgu jednego z nich , ESP radzi sobie z tym poprzez przyhamowywanie kół w poślizgu aby moment obrotowy był przekazywany na koła mające trakcję :wink:Na co dzień ESP jest lepsze ale w terenie zdecydowanie robią tylko 100% blokady :)21

Łysy74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 2:01 pm

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Łysy74 » ndz mar 07, 2010 8:23 pm

Flor pisze:
Łysy74 pisze:Może ktos wyjaśni mi czym się różni jedno od drugiego:
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(o ograniczonym poślizgu LSD, wersje bez ESP®)

-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(przekładnia stożkowa, wersje z ESP®)

Znalazłem że grand viara moze mieć jedno albo drugie co jest lepsze i dlaczego ?
mechanizm różnicowy umożliwia jazdę po czarnym z napędem 4x4 jego blokada poprawia trakcję w warunkach śliskiego podłoża , LSD stanowi rodzaj "blokady " w tylnym moście i częściowo pozwala na podobne przeniesienie napędu na obydwa tylne koła w czasie uślzgu jednego z nich , ESP radzi sobie z tym poprzez przyhamowywanie kół w poślizgu aby moment obrotowy był przekazywany na koła mające trakcję :wink:Na co dzień ESP jest lepsze ale w terenie zdecydowanie robią tylko 100% blokady :)21
Czy dobrze zrozumiałem że wersja LSD z ESP to tak jak Super Select w Pajero ( z możliwością jazdy z napędem 4x4 na asfalcie )??

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Flor » ndz mar 07, 2010 8:31 pm

Łysy74 pisze: Czy dobrze zrozumiałem że wersja LSD z ESP to tak jak Super Select w Pajero ( z możliwością jazdy z napędem 4x4 na asfalcie )??
każda Vitara ma stały napęd na 4 koła i może jeździć po asfalcie :)21 ( niektóre wersje benzynowe trzy drzwiowe nie mają reduktora) LSD to bebechy tylnego mostu ,ESP system elektronicznej kontroli trakcji a Super Select w Pajero to skrzynia biegów :)21

Łysy74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 2:01 pm

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Łysy74 » ndz mar 07, 2010 8:40 pm

Flor pisze:
Łysy74 pisze: Czy dobrze zrozumiałem że wersja LSD z ESP to tak jak Super Select w Pajero ( z możliwością jazdy z napędem 4x4 na asfalcie )??
każda Vitara ma stały napęd na 4 koła i może jeździć po asfalcie :)21 ( niektóre wersje benzynowe trzy drzwiowe nie mają reduktora) LSD to bebechy tylnego mostu ,ESP system elektronicznej kontroli trakcji a Super Select w Pajero to skrzynia biegów :)21
Nie obraź się ale chyba się mylisz :( http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic. ... 406#228406

Z tego co już wyczytałem to na pewno I generacją GV nie można jeździć na czarnym i to samo się tyczy terano i terracana - Jeśli tak jest że GV II generacji można jeździć na czarnym to super :)

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Flor » ndz mar 07, 2010 8:46 pm

Łysy74 pisze: Z tego co już wyczytałem to na pewno I generacją GV nie można jeździć na czarnym i to samo się tyczy terano i terracana - Jeśli tak jest że GV II generacji można jeździć na czarnym to super :)
pytasz przecież o NOWĄ !! GV i to jest jeden z niewielu samochodów mających stały napęd na 4 koła i wynikającą z tego konieczność posiadania centralnego mechanizmu różnicowego :)21 i nie wiem co wyczytałeś w internecie :)21 ale GV może jeździć po czarnym i nawet mojej żonie to się udaje :lol:

Łysy74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 2:01 pm

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Łysy74 » ndz mar 07, 2010 9:14 pm

No to mnie zaskoczyłeś :)2
Kiedyś jechałem z kolegą po sniegu GV I i przed wjazdem na asfalt wyłączył napęd 4x4 tłumacząc mi że koła przednie mają inną oś podczas skretu i nie mozna jeździć po czarnym.

Reasumuja GV wyprodukowana w 2007 lub 2008 roku niezależnie który ma z poniższych napędów może jeździć po asfalcie z napędem 4x4 ?:

-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(o ograniczonym poślizgu LSD, wersje bez ESP®)

-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(przekładnia stożkowa, wersje z ESP®)

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Flor » ndz mar 07, 2010 9:41 pm

Łysy74 pisze:No to mnie zaskoczyłeś :)2
Kiedyś jechałem z kolegą po sniegu GV I i przed wjazdem na asfalt wyłączył napęd 4x4 tłumacząc mi że koła przednie mają inną oś podczas skretu i nie mozna jeździć po czarnym.

Reasumuja GV wyprodukowana w 2007 lub 2008 roku niezależnie który ma z poniższych napędów może jeździć po asfalcie z napędem 4x4 ?:

-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(o ograniczonym poślizgu LSD, wersje bez ESP®)

-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(przekładnia stożkowa, wersje z ESP®)
po asfalcie możesz jeździć każdym samochodem czteronapędowym posiadającym centralny mechanizm różnicowy :)2 oczywiście nie można go blokować (oczywiście jeżeli taka opcja jest dostępna w danym modelu ) Nowa GV występuje w zależności od specyfikacji w wersjach zarówno z reduktorem jak i bez .W wersji bez reduktora nie masz żadnej możliwości ingerencji w napędy ,w wersjach z reduktorem możesz mieć blokadę centralnego mechanizmu różnicowego i Stały, 4-zakresowy napęd na 4 koła (4H + 4H LOCK + 4L LOCK + N) w kazdej z wymienionych wersji masz STAŁY napęd na 4 koła (4H z reduktorem) na śliskich nawierzchniach można ( a nawet należy ) przełączyć się na 4H Lock (czyli włączyć blokadę centralnego mechanizmu różnicowego ) nie używać na suchym asfalcie !! i na koniec :)21 NIE MA MOŻLIWOŚCI JAZDY Z WYŁĄCZONYM NAPĘDEM 4X4 W NOWEJ GV !! :)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: klucz13 » ndz mar 07, 2010 9:43 pm

Nowa GW nawet dźwignięta 2" jest ujowym aftem i tyle w temacie :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Flor » ndz mar 07, 2010 9:57 pm

Łysy74 pisze: 4. Czy GV wyprodukowana w latach które podałem powyżej wyposażona jest w blokadę mechanizmu różnicowego – chodzi mi o to że w przypadku jak jedno koło boksuje to napęd przenoszony jest 50 do 50 na jednej osi ?
piszesz o dwóch różnych rzeczach :( mechanizm różnicowy odpowiada za podział napędu między przodem a tyłem natomiast to drugie :wink: to blokada mostu ( i raczej nie występuje ) :)21 a i Kąt natarcia 29° Kąt rampowy 19° Kąt zejścia 27° prześwit min 200mm :)21

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: alfik » pn mar 08, 2010 7:58 am

Zapewne taniej niż GV kupisz Kyrona z tego rocznika. Wchodzą opony 32 cale, można podnieść jest rama i większy. Jeno egzotyka znaczna. Diesel mocniejszy, reduktor wolniejszy, wnętrze obszerniejsze. A wygląd - niezrownany :). Nadal nie będzie to potwór do przeprawy, ale na samochód rodzinno-terenowy warto rozważyć.

P.S. Ja nie sprzedaję.

A! Jak to pierwszy suv to i bez liftu i kół zaskoczy Cię dzielnoscią - jako ktoś kto dobrze pamięta pierwsze kroki mogę stwierdzić, że na początku brakuje głównie umiejętności i odwagi kierowcy - tej drugiej szczególnie w nowym aucie :). I jeszcze: istnieją gv bez 4x4 - szczególnie z USA.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Łysy74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 2:01 pm

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Łysy74 » wt mar 09, 2010 10:20 am

A jaki silnik diesel czy benzyna i o jakiej pojemności ?

kubbaas
Posty: 723
Rejestracja: pt gru 11, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Palmiry
Kontaktowanie:

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: kubbaas » wt mar 09, 2010 11:20 am

Igor909 pisze:Diesel jest Renówki :roll:

chyba 1,9 DDIS 140 koni...

to suzukowskie rozwinięcie fiatowskiego JTDm 16V - obecnie jedne z najlepszych diesli na świecie... :)21
Wdupiemamto 4x4 Team
Disco 300 zielony taki...
www.momitransport.pl

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008

Post autor: Masmo » śr mar 10, 2010 9:07 pm

klucz13 pisze:Nowa GW nawet dźwignięta 2" jest ujowym aftem i tyle w temacie :wink:
:)21
Nie sposób się nie zgodzić. :)21 Trochę jeździłem tymi jeździdełkami ostanio:

1. Dramtycznie mały prześwit mimo sporych kół. Jeździlśmy z kumplem po żwirowni Terrano II i GV (klekotem). Tam gdzie w Terrano nie zauważało się koleiny GV się wieszała. :o Niewiekie nierówności terenu powodują kontakt podwozia z podłożem. Po prostu dramat.
2. Reduktor to głownie chwyt reklamowy. Jest zdecydowanie za szybki i nie łapie się pod definicję terenowości :)21
3. Diesle z 2009 r. mają dpf :)11 :)11 . Auto powożone przez pewną Panią 2 razy trafiało na lawetę bo się zapchał !!
4. Otwarte dyfry :)3 . Auta z LSD mają zauważnie lepszą trakcję.
5. Za krótki 5-ty bieg powoduje że przy 130 na autostradzie pali 12 litrów (klekot) :)11 To tyle co wieksze auta.
6. Słabe sprzęgło: znów auto powożone przez Panią z pt 3 straciło sprzęgło (prawie nowe auto).
7. Zalecane ciśnienie to 2,4 atm. Czyli murowane zakopanie w byle piasku.

Generalne Nowa GV nie mieści się w mojej definicj auta terenowego, to że niby ma reduktor niczego nie zmienia. Już chyba bardzej terenowe jest Santa Fe (większy prześwit).

A i zapomij w Nowej GV o większych kołach bez poważnej ingerencji blacharza. Nadkola nie przyjmą opony większej choćby o 1 cm !!
Łysy74 pisze:Z tego co już wyczytałem to na pewno I generacją GV nie można jeździć na czarnym i to samo się tyczy terano i terracana - Jeśli tak jest że GV II generacji można jeździć na czarnym to super :)
Owszem GVI, Terrano II nie możesz jeździć po czarnym z 4x4. Ale ja mam Terracana, który ma permanetne 4x4 :)21 . Wystarczy znaleść auto z automatycznym trybem skrzyni rozdzielczej.
Generalnie Terrano II, Terracan, Sorento czy Kyrion są nieporównywalnie bardziej terenowe niż Nowa GV.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość