Strona 1 z 3
Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 2:04 pm
autor: Łysy74
Witam wszystkich, zastanawiam się nad kupnem Grand Vitary 5 drzwiowej wyprodukowanej w 2007 lub 2008 roku i mam kilka pytań;
1. wiem że było kilka generacji GV lecz nie wiem czym tak naprawdę się różnią ?
2. Czy GV wyprodukowana w latach które podałem powyżej ma napęd 4x4 ?
3. Czy GV wyprodukowana w latach które podałem powyżej ma reduktor ?
4. Czy GV wyprodukowana w latach które podałem powyżej wyposażona jest w blokadę mechanizmu różnicowego – chodzi mi o to że w przypadku jak jedno koło boksuje to napęd przenoszony jest 50 do 50 na jednej osi ?
5. Z jakim silnikiem polecacie GV ?
6. Będę wdzięczny za kątów natarcia, zejścia oraz rampowego
7. Jaki jest prześwit ?
8. Jakie największe opony mogę wsadzić do oryginalnego samochodu AT?
9. Czy istnieje możliwość wsadzenia opon 31 AT ‘’ ?
10. Czy istnieje możliwość zrobienia lekkiego liftingu aby podnieść GV o jakieś 5 cm ? Jeśli tak to co należało by wymienić ?
11. Chciałbym zamontować osłony silnika i skrzyni biegów – macie jakieś sprawdzone produkty ? Może znacie kogoś kto robi na zamówienie ?
Będę zobowiązany za pomoc
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 2:19 pm
autor: Mieciu1
1.sporo różnic
2.tak
3.tak
4.chyba nie
5.nie znam nowych GV
6.poszukaj trochę po necie
7.j.w.
8.bodajże 29 cali
9.istnieje
10.istnieje (są do tego dedykowane zestawy zawieszenia różnych firm).
11.Są do kupienia firmowe ale i na zamówienie pewnie zrobią niejedni.
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 2:26 pm
autor: kjablonski
ma napęd stały na 4, reduktor, polecam ropniaka, da sie podnieść... tylko po co .
polecam
http://www.klubsuzuki.pl/
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 3:42 pm
autor: Igor V8
Diesel jest Renówki

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 3:45 pm
autor: Piotrul
Igor909 pisze:Diesel jest Renówki

O to to. Diesel niekoniecznie, benzyna 1,8 dość poprawnie sie zachowuje.
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 5:34 pm
autor: Łysy74
Myślę że wybór silnika to istotna sprawa a ja nie mam zielonego pojęcia z jakim silnikiem szukać

Kolejne pytanko dotyczy jakie opony wchodzą fabrycznie i jakie mógłbym załozyć po lifcie zawieszenia ? - Myślę o założeniu opon AT 31" - tylko nie wiem czy to mozliwe

Tak naprawdę celem jest podniesienie GV o jakieś 5 cm - wyczytałem na tym forum że są jakieś komplety do liftu o 3 cm a o kolejne 2 cm daje większa opona -proszę o podanie szczegółów.
Mam nadzieję że ktoś z Was poświęci mi 10 minut i dokładnie odpowie na moje powyższe pytania

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 6:14 pm
autor: Piotrul
Tak naprawdę to chyba źle ulokowałeś uczucia
Zacznij od początku. po co chcesz liftować, do czego ma służyć ta fura itd.
GV to już powoli SUV, najbardziej terenowy z całej plejady, ale już chyba SUV.
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 6:15 pm
autor: Mieciu1
31 cali ni jak nawet po podwyższeniu chyba nie wejdzie ( bez cięcia oczywiście) aby miało to ręce czy nogi.Więc przy tak nowym aucie to trochę dziwnie podchodzisz do sprawy (ale to moja opinia

).
Seryjne w nowej są chyba 225/65 r17 ale nie jestem pewny.
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 7:02 pm
autor: Łysy74
Samochód ma być do jazdy po czarnym a w wekendy mam zamiar zjeżdżać z asfaltu.
Ze względu na sposób eksploatacji samochodu ( częste bezdroża, las, teren podmokły ) chcę zwiększyć prześwit w samochodzie jak to zrobić ?
Wcześniej brałem pod uwagę Tarano, Pajero III oraz terracana ale w danym przedziale cenowym najmłodsze kupię GV

Zalezy mi na zabezpieczeniu osłonami silnika i skrzyni oraz podniesienie trochę samochodu.
o oponach 31'' wspomniałem bo wiem że takie wchodzą do terracana bez problemu a o suzuki nie mam zielonego pojęcia jakie są orginalne jakie mogę włożyć maxymalne bez liftu a jakie jak zrobię 3 cm lift.
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 7:23 pm
autor: Flor
nie każda ma reduktor

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 7:26 pm
autor: Łysy74
Może ktos wyjaśni mi czym się różni jedno od drugiego:
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(o ograniczonym poślizgu LSD, wersje bez ESP®)
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(przekładnia stożkowa, wersje z ESP®)
Znalazłem że grand viara moze mieć jedno albo drugie co jest lepsze i dlaczego ?
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 7:34 pm
autor: Flor
Mieciu1 pisze:
Seryjne w nowej są chyba 225/65 r17 ale nie jestem pewny.
225/70/16
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 7:47 pm
autor: Flor
Łysy74 pisze:Może ktos wyjaśni mi czym się różni jedno od drugiego:
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(o ograniczonym poślizgu LSD, wersje bez ESP®)
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(przekładnia stożkowa, wersje z ESP®)
Znalazłem że grand viara moze mieć jedno albo drugie co jest lepsze i dlaczego ?
mechanizm różnicowy umożliwia jazdę po czarnym z napędem 4x4 jego blokada poprawia trakcję w warunkach śliskiego podłoża , LSD stanowi rodzaj "blokady " w tylnym moście i częściowo pozwala na podobne przeniesienie napędu na obydwa tylne koła w czasie uślzgu jednego z nich , ESP radzi sobie z tym poprzez przyhamowywanie kół w poślizgu aby moment obrotowy był przekazywany na koła mające trakcję

Na co dzień ESP jest lepsze ale w terenie zdecydowanie robią tylko 100% blokady

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 8:23 pm
autor: Łysy74
Flor pisze:Łysy74 pisze:Może ktos wyjaśni mi czym się różni jedno od drugiego:
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(o ograniczonym poślizgu LSD, wersje bez ESP®)
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(przekładnia stożkowa, wersje z ESP®)
Znalazłem że grand viara moze mieć jedno albo drugie co jest lepsze i dlaczego ?
mechanizm różnicowy umożliwia jazdę po czarnym z napędem 4x4 jego blokada poprawia trakcję w warunkach śliskiego podłoża , LSD stanowi rodzaj "blokady " w tylnym moście i częściowo pozwala na podobne przeniesienie napędu na obydwa tylne koła w czasie uślzgu jednego z nich , ESP radzi sobie z tym poprzez przyhamowywanie kół w poślizgu aby moment obrotowy był przekazywany na koła mające trakcję

Na co dzień ESP jest lepsze ale w terenie zdecydowanie robią tylko 100% blokady

Czy dobrze zrozumiałem że wersja LSD z ESP to tak jak Super Select w Pajero ( z możliwością jazdy z napędem 4x4 na asfalcie )??
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 8:31 pm
autor: Flor
Łysy74 pisze:
Czy dobrze zrozumiałem że wersja LSD z ESP to tak jak Super Select w Pajero ( z możliwością jazdy z napędem 4x4 na asfalcie )??
każda Vitara ma stały napęd na 4 koła i może jeździć po asfalcie

( niektóre wersje benzynowe trzy drzwiowe nie mają reduktora) LSD to bebechy tylnego mostu ,ESP system elektronicznej kontroli trakcji a Super Select w Pajero to skrzynia biegów

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 8:40 pm
autor: Łysy74
Flor pisze:Łysy74 pisze:
Czy dobrze zrozumiałem że wersja LSD z ESP to tak jak Super Select w Pajero ( z możliwością jazdy z napędem 4x4 na asfalcie )??
każda Vitara ma stały napęd na 4 koła i może jeździć po asfalcie

( niektóre wersje benzynowe trzy drzwiowe nie mają reduktora) LSD to bebechy tylnego mostu ,ESP system elektronicznej kontroli trakcji a Super Select w Pajero to skrzynia biegów

Nie obraź się ale chyba się mylisz
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic. ... 406#228406
Z tego co już wyczytałem to na pewno I generacją GV nie można jeździć na czarnym i to samo się tyczy terano i terracana - Jeśli tak jest że GV II generacji można jeździć na czarnym to super

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 8:46 pm
autor: Flor
Łysy74 pisze:
Z tego co już wyczytałem to na pewno I generacją GV nie można jeździć na czarnym i to samo się tyczy terano i terracana - Jeśli tak jest że GV II generacji można jeździć na czarnym to super

pytasz przecież o NOWĄ

GV i to jest jeden z niewielu samochodów mających stały napęd na 4 koła i wynikającą z tego konieczność posiadania centralnego mechanizmu różnicowego

i nie wiem co wyczytałeś w internecie

ale GV może jeździć po czarnym i nawet mojej żonie to się udaje

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 9:14 pm
autor: Łysy74
No to mnie zaskoczyłeś
Kiedyś jechałem z kolegą po sniegu GV I i przed wjazdem na asfalt wyłączył napęd 4x4 tłumacząc mi że koła przednie mają inną oś podczas skretu i nie mozna jeździć po czarnym.
Reasumuja GV wyprodukowana w 2007 lub 2008 roku niezależnie który ma z poniższych napędów może jeździć po asfalcie z napędem 4x4 ?:
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(o ograniczonym poślizgu LSD, wersje bez ESP®)
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(przekładnia stożkowa, wersje z ESP®)
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 9:41 pm
autor: Flor
Łysy74 pisze:No to mnie zaskoczyłeś
Kiedyś jechałem z kolegą po sniegu GV I i przed wjazdem na asfalt wyłączył napęd 4x4 tłumacząc mi że koła przednie mają inną oś podczas skretu i nie mozna jeździć po czarnym.
Reasumuja GV wyprodukowana w 2007 lub 2008 roku niezależnie który ma z poniższych napędów może jeździć po asfalcie z napędem 4x4 ?:
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(o ograniczonym poślizgu LSD, wersje bez ESP®)
-Międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą
(przekładnia stożkowa, wersje z ESP®)
po asfalcie możesz jeździć każdym samochodem czteronapędowym posiadającym centralny mechanizm różnicowy

oczywiście nie można go blokować (oczywiście jeżeli taka opcja jest dostępna w danym modelu ) Nowa GV występuje w zależności od specyfikacji w wersjach zarówno z reduktorem jak i bez .W wersji bez reduktora nie masz żadnej możliwości ingerencji w napędy ,w wersjach z reduktorem możesz mieć blokadę centralnego mechanizmu różnicowego i Stały, 4-zakresowy napęd na 4 koła (4H + 4H LOCK + 4L LOCK + N) w kazdej z wymienionych wersji masz STAŁY napęd na 4 koła (4H z reduktorem) na śliskich nawierzchniach można ( a nawet należy ) przełączyć się na 4H Lock (czyli włączyć blokadę centralnego mechanizmu różnicowego ) nie używać na suchym asfalcie

i na koniec

NIE MA MOŻLIWOŚCI JAZDY Z WYŁĄCZONYM NAPĘDEM 4X4 W NOWEJ GV

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 9:43 pm
autor: klucz13
Nowa GW nawet dźwignięta 2" jest ujowym aftem i tyle w temacie

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: ndz mar 07, 2010 9:57 pm
autor: Flor
Łysy74 pisze:
4. Czy GV wyprodukowana w latach które podałem powyżej wyposażona jest w blokadę mechanizmu różnicowego – chodzi mi o to że w przypadku jak jedno koło boksuje to napęd przenoszony jest 50 do 50 na jednej osi ?
piszesz o dwóch różnych rzeczach

mechanizm różnicowy odpowiada za podział napędu między przodem a tyłem natomiast to drugie

to blokada mostu ( i raczej nie występuje )

a i Kąt natarcia 29° Kąt rampowy 19° Kąt zejścia 27° prześwit min 200mm

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: pn mar 08, 2010 7:58 am
autor: alfik
Zapewne taniej niż GV kupisz Kyrona z tego rocznika. Wchodzą opony 32 cale, można podnieść jest rama i większy. Jeno egzotyka znaczna. Diesel mocniejszy, reduktor wolniejszy, wnętrze obszerniejsze. A wygląd - niezrownany

. Nadal nie będzie to potwór do przeprawy, ale na samochód rodzinno-terenowy warto rozważyć.
P.S. Ja nie sprzedaję.
A! Jak to pierwszy suv to i bez liftu i kół zaskoczy Cię dzielnoscią - jako ktoś kto dobrze pamięta pierwsze kroki mogę stwierdzić, że na początku brakuje głównie umiejętności i odwagi kierowcy - tej drugiej szczególnie w nowym aucie

. I jeszcze: istnieją gv bez 4x4 - szczególnie z USA.
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: wt mar 09, 2010 10:20 am
autor: Łysy74
A jaki silnik diesel czy benzyna i o jakiej pojemności ?
Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: wt mar 09, 2010 11:20 am
autor: kubbaas
Igor909 pisze:Diesel jest Renówki

chyba 1,9 DDIS 140 koni...
to suzukowskie rozwinięcie fiatowskiego JTDm 16V - obecnie jedne z najlepszych diesli na świecie...

Re: Zakup Grand Vitary 2007 -2008
: śr mar 10, 2010 9:07 pm
autor: Masmo
klucz13 pisze:Nowa GW nawet dźwignięta 2" jest ujowym aftem i tyle w temacie

Nie sposób się nie zgodzić.

Trochę jeździłem tymi jeździdełkami ostanio:
1. Dramtycznie mały prześwit mimo sporych kół. Jeździlśmy z kumplem po żwirowni Terrano II i GV (klekotem). Tam gdzie w Terrano nie zauważało się koleiny GV się wieszała.

Niewiekie nierówności terenu powodują kontakt podwozia z podłożem. Po prostu dramat.
2. Reduktor to głownie chwyt reklamowy. Jest zdecydowanie za szybki i nie łapie się pod definicję terenowości
3. Diesle z 2009 r. mają dpf

. Auto powożone przez pewną Panią 2 razy trafiało na lawetę bo się zapchał
4. Otwarte dyfry

. Auta z LSD mają zauważnie lepszą trakcję.
5. Za krótki 5-ty bieg powoduje że przy 130 na autostradzie pali 12 litrów (klekot)

To tyle co wieksze auta.
6. Słabe sprzęgło: znów auto powożone przez Panią z pt 3 straciło sprzęgło (prawie nowe auto).
7. Zalecane ciśnienie to 2,4 atm. Czyli murowane zakopanie w byle piasku.
Generalne Nowa GV nie mieści się w mojej definicj auta terenowego, to że niby ma reduktor niczego nie zmienia. Już chyba bardzej terenowe jest Santa Fe (większy prześwit).
A i zapomij w Nowej GV o większych kołach bez poważnej ingerencji blacharza. Nadkola nie przyjmą opony większej choćby o 1 cm
Łysy74 pisze:Z tego co już wyczytałem to na pewno I generacją GV nie można jeździć na czarnym i to samo się tyczy terano i terracana - Jeśli tak jest że GV II generacji można jeździć na czarnym to super

Owszem GVI, Terrano II nie możesz jeździć po czarnym z 4x4. Ale ja mam Terracana, który ma permanetne 4x4

. Wystarczy znaleść auto z automatycznym trybem skrzyni rozdzielczej.
Generalnie Terrano II, Terracan, Sorento czy Kyrion są nieporównywalnie bardziej terenowe niż Nowa GV.