adaptacje silnikow

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

adaptacje silnikow

Post autor: Colicab » pn mar 08, 2010 11:17 pm

Watek raczej luzniejszy, bo nie zamierzam sie zegnac z swoim 1.3 :) Zastanawia mnie, czemu w swapach stosuje sie kilka konstrukcji: z jimnego, swifta gt, vitary, baleno, diesel psa, 1.8bmw? Czy jedynym czynnikiem jest stosunkowo niewielka ilosc rzezbienia? Czemu nie stosuje innych motorow, jest ich bardzo duzo? Nie wiem czy sie dobrze wyrazilem i czy mnie nie zjecie, pytam w koncu ogolnie :)21 Widzialem w samim V8, nie pamietam tylko czy 4 czy wiecej litrow mial :lol: Jezeli ktos szykuje zmote, to ma duze pole do popisu z silnikiem- wiec co stoi na przeszkodzie? Ktos mnie kiedys pytał, czy mozna uzyc silnik z motocykla, przykladowo taki 1.3 z hondy - mocy ma blisko 2x tyle. Ja nie wiedzialem co odpowiedziec, moze Wy wiecie? :wink:
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Re: adaptacje silnikow

Post autor: Dragunov » pn mar 08, 2010 11:18 pm

charakterystyka pracy i moment obrotowy motocyklowego ?
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: adaptacje silnikow

Post autor: Colicab » pn mar 08, 2010 11:33 pm

mnie nie pytaj :lol: ja to jedynie widzialem smarta z motorem hayabusy na jutube :)21
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: adaptacje silnikow

Post autor: PI7er » wt mar 09, 2010 12:07 am

-charakterysytka i przebieg momentu obrotowego oraz mocy
-prostota konstrukcji i adaptacji
-waga silnika
-dostepnsoc i cena czesci zamiennych oraz samych silników
-trwalosc jednostki
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: adaptacje silnikow

Post autor: viperecki » wt mar 09, 2010 8:40 am

- odporność gratów samiego na zwiekszoną moc
oczywiście można dać i 300 koni ale wtedy skrzynia red, i mosty trzeba dobireać pod moc a sami wtrzymuje około 100 koni bez wiekszych nakładów
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: adaptacje silnikow

Post autor: matchbox » wt mar 09, 2010 10:25 am

Jeszcze Opel Omega 2,0 czasem nawet z automatem 8)
Pierwsza myśl przy wyborze silnika to szukać modułu ze skrzynią co ma wyjście do napędu reduktora. Potem następuje weryfikacja pomysłu że łatwiej dopasować silnik do skrzyni niż silnik ze skrzynią :roll: Jak zapewne łatwo zauważyć większość wymienionych silnków napędza tylnonapędówki. Z przednionapędówek oprócz swifta (bo chyba pasuje do skrzyni Samurajowej) czasem krąży VW 1,6.
Szczepi sie co sie nawinie, a uzasadnienie samo przychodzi z czasem :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

Re: adaptacje silnikow

Post autor: arsene » wt mar 09, 2010 11:25 am

matchbox pisze:JZ przednionapędówek oprócz swifta (bo chyba pasuje do skrzyni Samurajowej)
tak bez przeróbek przy skrzyni pasuje?
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: adaptacje silnikow

Post autor: viperecki » wt mar 09, 2010 12:28 pm

tak pasuje było wałkowane zyliony trylionów razy :)17
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: adaptacje silnikow

Post autor: Wilku » wt mar 09, 2010 4:26 pm

Lubię wałkować tematy silnikowe, to i tutaj się udzielę... Ale jak znajdę dluższą chwilę po pracy ;)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: adaptacje silnikow

Post autor: viperecki » wt mar 09, 2010 4:27 pm

hmmm ciekawe czemu lubisz akurat silnikowe :roll:
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

Re: adaptacje silnikow

Post autor: arsene » wt mar 09, 2010 5:43 pm

Wilku
Jakbym się zdecydował coś robić z silnikiem to będę walił jak w dym do ciebie.
Jakbyś dobrze się przyjrzał fotce mojej suzi to może byś ją sobie przypomniał z Orkiestry Owsiaka w Pułtusku :)
W sumie do Pułtuska mam rzut beretem, nawet jutro bedę tamtędy przejeżdzał, tylko, ze drugim autkiem.
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: adaptacje silnikow

Post autor: corny » wt mar 09, 2010 10:54 pm

viperecki pisze:tak pasuje było wałkowane zyliony trylionów razy :)17
no tak idealnie to chyba jednak nie pasuje ..
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: adaptacje silnikow

Post autor: ŁeLeK » pn mar 15, 2010 11:38 pm

dobry temat ! :) Ja tak się zastanawiałem nad silnikiem Hondy D15Z8 , 1,5 16V. Waga niska, wysoki moment obrotowy, duża moc. Tylko pytanie... czy pasuje pod skrzynie ?:)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: adaptacje silnikow

Post autor: Adam.Ż » pn mar 15, 2010 11:58 pm

a hondy nie kręcą się przypadkiem w lewo? :roll:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: adaptacje silnikow

Post autor: N2O » wt mar 16, 2010 12:32 am

Pan Henio z Pułtuska chyba montował silnik hondy ale w bagażniku.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: adaptacje silnikow

Post autor: Dafit » wt mar 16, 2010 12:45 am

ŁeLeK pisze:dobry temat ! :) Ja tak się zastanawiałem nad silnikiem Hondy D15Z8 , 1,5 16V. Waga niska, wysoki moment obrotowy, duża moc. Tylko pytanie... czy pasuje pod skrzynie ?:)
tak jak mowil Adam, silnik zapitala w lewo, czyli do bagaznika go :)21
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: adaptacje silnikow

Post autor: Adam.Ż » wt mar 16, 2010 1:07 am

N2O pisze:Pan Henio z Pułtuska chyba montował silnik hondy ale w bagażniku.
:)21
no bo z tego co mi sie widziało był właśnie o 180 stopni odwrócony w stosunku do samuraiowego :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: adaptacje silnikow

Post autor: N2O » wt mar 16, 2010 1:10 am

RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: adaptacje silnikow

Post autor: viperecki » wt mar 16, 2010 3:45 pm

nie ma co odważna produkcja a jak to sie ma na podjazdach nie dachuje przez tył ??
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: adaptacje silnikow

Post autor: Art_ZGL » wt mar 16, 2010 4:44 pm

Też mnie mocno zastanawia takie rozwiązanie.
Napewno technika jazdy tym autem jest inna.
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: adaptacje silnikow

Post autor: corny » śr mar 17, 2010 9:04 am

"prawie" jak Lamborghini vel Ferrari ...tylko szkoda ze na prostym rolki kreci heheheh... mogl juz z rozmachu tylne kola skretne zalozyc :)21 :)21
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

filarm
 
 
Posty: 278
Rejestracja: wt cze 03, 2008 7:50 am
Lokalizacja: Łodygowice

Re: adaptacje silnikow

Post autor: filarm » sob mar 20, 2010 9:27 am

A moze by tak silnik z hondy i zwolnice zrobic na mosty zeby kierunek obrotow zmienialy :wink: kumpel zrobil sobie zwolnice do mostow samuraia wiec to nie problem :lol: porownywalem silnik 1,5 16v z hondy do silnika 1,6 z vitary czysto teoretycznie i honda ma wyzszy moment i moc przy nieco nizszych obrotach :o silnik 1,6vtec mimo ze ma fajna moc to nie nada sie do samuraia-moc i moment na bardzo wysokich obrotach...oczywiscie porownywalm tylko dane techniczne nie wiem jak w praktyce silniki te by chodzily...
Opel Frontera A 2,4i remontomodyfikacje in progress:D SWAP

Suzuki SJ500 gaźnik 2x34mm:D SPRZEDANY:(

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: adaptacje silnikow

Post autor: Colicab » sob mar 20, 2010 2:28 pm

problem nie problem, ale koszty są problemem :)21
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: adaptacje silnikow

Post autor: Michal_R » ndz mar 21, 2010 12:48 pm

Ta hondowską D-serię do bagaznika, a pod maską wielki zbiornik oleju na dolewki :)21

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: adaptacje silnikow

Post autor: PI7er » ndz mar 21, 2010 4:11 pm

Sucha miska i zbiornik 20 litrowy :)21
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość