SPOA lub hamrowanie

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
ArturoK4
 
 
Posty: 1197
Rejestracja: sob sty 05, 2008 11:39 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn & Koźle
Kontaktowanie:

SPOA lub hamrowanie

Post autor: ArturoK4 » czw mar 11, 2010 11:39 pm

Witam.

Mój kolega zakupil wlaśnie samuraja który ma dość proste resory ( czyt.padnięte) , chcę mu doradzić hamrowanie + dołożenie po jednym piórze z przodka i z tyłu bo wydaje mi sie ze to lepsze rozwiazanie niż przekładanie prawie prostych resorów nad mosty (spoa).

Sam mam hamrowane + pióro w moim CJ-ocie i jestem zadowolony , choć trochę jest twardo :)21

Koszt hamrowania 4resorów + pióro w moim przypadku to 450zł i pewnie w samuraju to będzie to samo.
Koszt SPOA pewnie dużo niższy ale czy zdaje to egzamin....

Co mu doradzić ?
zmuttowane korando K4 na BFG MT 33 do sprzedania
GPS-360.pl / www.forumkk.eu

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: Salata123 » pt mar 12, 2010 12:01 am

doradź mu nowe resory :)2
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
ArturoK4
 
 
Posty: 1197
Rejestracja: sob sty 05, 2008 11:39 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn & Koźle
Kontaktowanie:

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: ArturoK4 » pt mar 12, 2010 12:11 am

Salata123 pisze:doradź mu nowe resory :)2
a jaki koszt ?
zmuttowane korando K4 na BFG MT 33 do sprzedania
GPS-360.pl / www.forumkk.eu

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: Salata123 » pt mar 12, 2010 12:38 am

zależy od firmy

ale można przyjąć przedział 350-450zł za sztukę
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: N2O » pt mar 12, 2010 12:43 am

Wpisz na alledrogo "samurai resory"
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ArturoK4
 
 
Posty: 1197
Rejestracja: sob sty 05, 2008 11:39 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn & Koźle
Kontaktowanie:

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: ArturoK4 » pt mar 12, 2010 12:54 am

Salata123 pisze:zależy od firmy

ale można przyjąć przedział 350-450zł za sztukę
podejrzewam że odpada :roll:

hamrowanie tańsze będzie , nie wszystkich stać na nowe...niestety

ale , ale , nikt nic o SPOA na prostych resorkach nie prawi...czyzby totalna kicha ?

według niektórych mi znanych samurajowców - rewelka :wink:
zmuttowane korando K4 na BFG MT 33 do sprzedania
GPS-360.pl / www.forumkk.eu

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: slavok » pt mar 12, 2010 1:05 am

Spoa zrobione za 400 zł na prostych resorach to sobie można w czarną d. wsadzić, dlaczego ludzie traktują SPOA jako sposób na padnięte resory, nie tędy droga.
już lepiej wyklepać to co ma i dołożyć po piórze, niż robić spoa za 400zł
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: PI7er » pt mar 12, 2010 1:20 am

Mozna zrobic spoa na prostych resorach, pojechac kilka razy w teren i polamac je, pozniej dzwonic po ogloszeniach i kupowac znów stare proste resory na 3 wyjazdy ale czy to sie oplaci ? zapytaj Mitologicznego Syzyfa :)
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: N2O » pt mar 12, 2010 1:34 am

Praktycznie nikt już nie wyklepie ci resorów tak aby nie pękały i były komfortowe.
Zresztą jest to trochę bardziej skomplikowany proces niż napieprzanie młotkiem w blachę(wystarczy sobie poczytać o obróbce plastycznej).
Umiejętnie zrobione SPOA(nawet na płaskich resorach) wcale nie musi połamać resorów, tylko czy ma ono sens w i tak dość wywrotnym samochodzie? Czy to nowe resory czy SPOA, to i tak nie będzie tanio - do SPOA trzeba przynajmniej dobre gazowe amorki i felgi z mocno minusowym ET. Zresztą prześwit to nie wszystko, ważniejsze jest dobre i duże koło, a także coś co pozwoli je obrócić. Wprawny szofer nawet seryjnym samurai'em potrafi objechać niezłe zmoty - na własne oczy widziałem co da się robić tym na slickach(szosówkach). :o

Wyklepanie resorów + jeszcze dołożenie pióra traktuję jako sposób dla masochistów.
W ogólnym rozrachunku nowe resory są tańsze.
Kręgosłup jednak droższy jest od pieniędzy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: Eskapada » pt mar 12, 2010 7:37 am

ArturoK4 pisze:
Salata123 pisze:zależy od firmy

ale można przyjąć przedział 350-450zł za sztukę
podejrzewam że odpada :roll:

hamrowanie tańsze będzie , nie wszystkich stać na nowe...niestety
komplet resorów do Samurai jest tańszy niż komplet sprężyn do Patrola -

:roll: :roll: :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: KSikorski » pt mar 12, 2010 9:12 am

Ja doszedłem do wniosku że nie chce mi się pakować jakiejkolwiek kasy w resory, wymieniam tylko co jakiś czas pojedyncze połamane pióra i zbieram na sprężyny...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: viperecki » pt mar 12, 2010 9:59 am

Ja resorki miałem przez 1.5 roku i tu po kolei , 1kpl na którym kupiłem auto , +1kpl miesiąc po kupnie seryjne używane, + 4szt polonez czy inne ścierwo (ogólnie do niczego) , +1kpl Calmini HD wtedy to juz myślałem że Boga za nogi złapałem i nic im nie będzie ,+ przód Calmini HD używka na części bo padły , +4 lagi gł. na zamówienie bo sie połamały przy tym i owym , a mogłem od razu zmotac springi tak jak mam teraz i nie męczyć sie co kilka tygodni z żelastwem koszty sam policz , springi wyszły mnie około 3500 przód tył jeżdze rok i jedyny problem to zmieniająca sie przez ten okres masa auta , co pociąga za sobą wymiane sprężyn
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: st.Medard » pt mar 12, 2010 10:41 am

Po taniości to na przodzie kupić nowe pióro główne, ze starego pióra głównego zrobić 3 pióro w kolejności a wtedy całość wyhamrować. Na rok w zależności od jazdy powinno wystarczyć. Jeżeli chodzi o tył, to znowu, jeżeli nie wozi ładunku i nie wozi pasażerów tylko bym wyhamrował. A i jeszcze pytanie czy to jest sj410 czy sj 413 tzn. czy na przodzie miał po 3 pióra czy po 4 pióra? A i jeszcze jak chce trochę więcej komfortu to polecam pióro główne dłuższe o max 2 cm. Ja tak swego czasu zmotałem i jeden sezon przejeździłem, ale bez żadnych rajdów i zawieszenie ładnie pracowało. O SPOA zapomnij, bo koszt jest nie współmierny do korzyści. Jedyna korzyść to lift, a wad co nie miara. Wyciągnięcie środka ciężkości w górę, praca płaskiego resoru na odgięci nie dogięciu itd. Itp.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: Kostuch » pt mar 12, 2010 11:57 am

st.Medard pisze:... praca płaskiego resoru na odgięci nie dogięciu itd. Itp.
Możesz rozwinąć myśl, dlaczego określasz to jako wadę? :roll:
Są pojazdy (nawet suzuki), które fabrycznie tak mają i jeżdżą.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: KSikorski » pt mar 12, 2010 1:08 pm

Wydaje mi się, że resor który fabrycznie był obrobiony (cieplnie, plastycznie itp.) do pracowania w jedną stronę nie będzie dobrze pracował w drugą stronę, z racji niekorzystnego rozkładu naprężeń wewnętrznych po prostu pęknie.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

himself
 
 
Posty: 906
Rejestracja: śr sie 20, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: himself » pt mar 12, 2010 3:37 pm

no a sprawdze najpierw wykrzyz czy dochodzi do odbojnika przod i tyl

ja mam tez plaskie resory z przodu a z tylu nieco w lepszym stanie, jednak to przod u mnie robi bo mam wykrzyz do odbojnika z przodu mam 4 piora, a tyl praktycznie wogole nie robi, i z tylu mam 5 pior - 4 sa seryjne a jedno piora dolozone, bede je wyciagac a piora na samym dole lekko podetne, powinno to poprawic wykrzyz i moze auto nabierze nieco miekkosci.

pozdr
VITARA V6 - 4" lift - 32" MT
http://www.lukasziewa.com

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: st.Medard » pt mar 12, 2010 4:15 pm

Co do pracy resou na odgięciu, to tak sobie myślę, że dla żelastwa bez różnicy. Można by się doktoryzować z tematu, ale to na elektroda.pl :)21 . Co do tylnych resorów przedmówcy, to wywaliłbym te ostatnie belki takie dziwne pióro, bo ono jest po to jak samochód jeździ z ładunkiem i gdyby nie zbieranie szajsu było by dobrym rozwiązaniem na przodzie. Na pewno mniej by trzaskały resory. A co do trzaskania resorów to trzeba pamiętać, że nie tylko siły działające na ugięcie resoru działają na resor ale skręcanie, esowanie itd. itp. Poleciłbym sprężyny ale jak śledzę wątek Ciastka to nie namawiam. :)21
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: KSikorski » pt mar 12, 2010 4:27 pm

st.Medard pisze:Co do pracy resou na odgięciu, to tak sobie myślę, że dla żelastwa bez różnicy.
Obawiam się że w takiej branży raczej nie ma forów internetowych, a nawet jak są to dla jakiś Cześków Kowali :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

himself
 
 
Posty: 906
Rejestracja: śr sie 20, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: himself » pt mar 12, 2010 4:49 pm

sprezyny to mam w vitarze tylko przedniego sztywnego mostu brakuje ;)

ja wyciagne to drugie piora od dolu bo jest to pioro grube dokladane, ( poprzedni wlascciel wozil sporo kg zawsze z tylu dlatego pewnie mu gdzies dolozyli to pioro ) wiec je wyciagne i to najmniejsze jeszcze przytne po kilka cm w kazdej storny, bo tak mi polecil znajomy spec od suzuk. Tyl mam starsznie twardy i tak jak pisalem zero wyrzyzy z tylu, to powinno poprawic wszystko ;)
pozdr
VITARA V6 - 4" lift - 32" MT
http://www.lukasziewa.com

arni89
 
 
Posty: 171
Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
Lokalizacja: Wisła

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: arni89 » pt mar 12, 2010 6:36 pm

Mam problem trochę z innej beczki ale też o resorach :lol: Chodzi o to że jak uderzyłem kołem w drzewo leżące na ziemi to wyrwało mi resor i idgieło to ucho co się go mocuje do ramy czy zanieść to do kowala czy kupić nowy ??
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: st.Medard » pt mar 12, 2010 7:34 pm

Ale o co chodzi? :o Wieszak rozerwałeś? Jakie ucho?
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

arni89
 
 
Posty: 171
Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
Lokalizacja: Wisła

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: arni89 » pt mar 12, 2010 7:39 pm

chodzi o to mocowanie przy ramie jak dostał strzała to tuleja rozgieła to mocowanie na samym resorze
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: N2O » pt mar 12, 2010 9:21 pm

himself pisze:sprezyny to mam w vitarze tylko przedniego sztywnego mostu brakuje ;)

ja wyciagne to drugie piora od dolu bo jest to pioro grube dokladane, ( poprzedni wlascciel wozil sporo kg zawsze z tylu dlatego pewnie mu gdzies dolozyli to pioro ) wiec je wyciagne i to najmniejsze jeszcze przytne po kilka cm w kazdej storny, bo tak mi polecil znajomy spec od suzuk. Tyl mam starsznie twardy i tak jak pisalem zero wyrzyzy z tylu, to powinno poprawic wszystko ;)
pozdr
Wyjęcie tego jebitnego pióra powinni wystarczyć.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
RadziO413
 
 
Posty: 282
Rejestracja: czw mar 20, 2008 9:55 pm
Lokalizacja: Opole

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: RadziO413 » sob mar 13, 2010 8:42 am

A ja niestety kupiłem mojego syfka ze zrobionym Spoa i płaskimi resorami i pękają co chwile,jak myślicie wrócić do oryginału i kupić porządny resor czy spoa da rade z jakimś lepszym resorem ,ale wtedy czy nie będzie to koza ??
Sj 413 89' [S]pecial werszyn

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: SPOA lub hamrowanie

Post autor: corny » sob mar 13, 2010 9:39 am

arni89 pisze:chodzi o to mocowanie przy ramie jak dostał strzała to tuleja rozgieła to mocowanie na samym resorze
i dalej piszesz tak ze polowa nie wie o co kaman !! !! ... napisz porostu ze ucho resora sie odgięło co jest bardzo dziwne ..moim zdaniem powinno pęknąć a nie odgiąć sie
wymień pióro główne na nowe.. raczej dwa pióra główne na nowe ..koszt nie wielki a suzi odżyje ponownie
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość