Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Zun » pt mar 19, 2010 9:12 pm

W jaki sposób jest realizowane odcięcie zapłonu w samuraiu na gaźniku ? Zgubiło mi się , silnik się kręci ponad 8000 , a ile ponad to nie wiem - bo obrotomierz się kończy na 8000 rpm :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: N2O » pt mar 19, 2010 9:14 pm

A jest tam odcięcie?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Zun » pt mar 19, 2010 9:17 pm

N2O pisze:A jest tam odcięcie?
:)21
No było , kręcił się do 7000 rpm zawsze , teraz na tym nie zaprzestaje . Wiem ze do 8000 rpm ten silnik wytrzyma , ale na pewno nie ponad
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

kingston
 
 
Posty: 274
Rejestracja: czw lut 07, 2008 6:27 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: kingston » pt mar 19, 2010 9:27 pm

uuu 7000 marzenie wtrysku i jego komp... :wink:
hmm w sumie taki tam kasztan :wink:
1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: PI7er » pt mar 19, 2010 11:20 pm

Przeciez ty masz gaznik+gaz to jak Ci ma odcinka dzialac ?
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Wilku » sob mar 20, 2010 1:06 am

Zun pisze: No było , kręcił się do 7000 rpm zawsze , teraz na tym nie zaprzestaje . Wiem ze do 8000 rpm ten silnik wytrzyma , ale na pewno nie ponad
Przy wtryski zazwyczaj jest odcięcie paliwa, a nie zapłonu. Przy gaźniku tego raczej się nie stosuje.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Salata123 » sob mar 20, 2010 1:12 am

przy gaźniku nie ma

a jak nie wkręcał Ci się do wybuchu to dupa a nie silnik był :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Zun » sob mar 20, 2010 8:34 am

Wilku pisze:
Zun pisze: No było , kręcił się do 7000 rpm zawsze , teraz na tym nie zaprzestaje . Wiem ze do 8000 rpm ten silnik wytrzyma , ale na pewno nie ponad
Przy wtryski zazwyczaj jest odcięcie paliwa, a nie zapłonu. Przy gaźniku tego raczej się nie stosuje.

pzdr, W
Stosuje się , w starych gaźnikowcach wcale nie rzadko. Zawsze byłem przekonany , że w Suzuce też.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: corny » sob mar 20, 2010 9:57 am

Zun pisze:
Wilku pisze:
Zun pisze: No było , kręcił się do 7000 rpm zawsze , teraz na tym nie zaprzestaje . Wiem ze do 8000 rpm ten silnik wytrzyma , ale na pewno nie ponad
Przy wtryski zazwyczaj jest odcięcie paliwa, a nie zapłonu. Przy gaźniku tego raczej się nie stosuje.

pzdr, W
Stosuje się , w starych gaźnikowcach wcale nie rzadko. Zawsze byłem przekonany , że w Suzuce też.
dokladnie ..czasem jest to blaszka na sprezynce w aparacie zaplonowym i przy odpowiedznich orotach wysuwa sie ... "masuje".... skutkiem czego jest zanik iskry ,brak mocy i tym samym spadek obrotow
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Zun » sob mar 20, 2010 10:21 am

corny pisze:
dokladnie ..czasem jest to blaszka na sprezynce w aparacie zaplonowym i przy odpowiedznich orotach wysuwa sie ... "masuje".... skutkiem czego jest zanik iskry ,brak mocy i tym samym spadek obrotow
No , czasem jest to w palcu , czasem (tak jak w starych audi) jest przekaźnik który ma wbudowany licznik obrotów (impulsów) i gdy przekroczy granice rozwiera styki zasilania cewki. Różne były patenty. Dziwie się , że niby w suzuki nie było :( Byłem święcie przekonany , że Samurai miał odcięcie , szczególnie , że mój w okolicach 7000 zachowywał się właśnie jak na odcince (skakały obroty)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Wilku » sob mar 20, 2010 10:37 am

To pozostaje zaadoptować taki układ jak z Audi.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Zun » sob mar 20, 2010 11:06 am

Wilku pisze:To pozostaje zaadoptować taki układ jak z Audi.

pzdr, W
Właśnie szukam. Ale znalazłem tylko jeden co odcina przy 6000 , troche za nisko , a drugi co odcina przy 8000 . tylko ten drugi jest pod 5 cylindrów :(
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Dafit » sob mar 20, 2010 2:05 pm

Zun, masz gaznik aisin czy ten drugi gaznik z komputerem? jesli masz aisiina to nie masz odciecia, jesli ten drugi to masz, tyle ze na gazie ono nie bedzie dzialac.
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Zun » sob mar 20, 2010 4:22 pm

Dafit pisze:Zun, masz gaznik aisin czy ten drugi gaznik z komputerem? jesli masz aisiina to nie masz odciecia, jesli ten drugi to masz, tyle ze na gazie ono nie bedzie dzialac.
Jaki drugi gaźnik z komputerem ? Mowisz chyba o wtrysku. Mam aisina , a odciecie jest w trakcie projektowania. Bedzie mam nadzieje dobrze
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: slavok » sob mar 20, 2010 4:36 pm

Na USA szły wynalazki typu gaźnik z komputerem... wiem bo niestety mam taki wynalazek, milion podciśnień :roll: ale ocięcia też chyba nie ma, przynajmniej nie próbowałem go wykręcić tak by odcinał.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Zun » sob mar 20, 2010 5:01 pm

slavok pisze:Na USA szły wynalazki typu gaźnik z komputerem... wiem bo niestety mam taki wynalazek, milion podciśnień :roll: ale ocięcia też chyba nie ma, przynajmniej nie próbowałem go wykręcić tak by odcinał.
Zwykly aisin bez komputera tez ma milion podcisnien
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Dafit » sob mar 20, 2010 5:45 pm

ale nie tyle co ten drugi, uwierz mi. Zun, potrafie odroznic wtrysk od gaznika. U mnie w tym gazniku bylo bardzo duzo czujnikow, podcisnien(duzo wiecej niz przy aisinie), do tego komputer, pompa paliwa napedzana walkiem z glowicy(nie elektryk w zbiorniku), no i w tej konfiguracji odcinka jest.
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: slavok » sob mar 20, 2010 11:08 pm

Zun pisze:
Zwykly aisin bez komputera tez ma milion podcisnien
Też nie wierzyłem, że gaźnik może mieć komputer... do czasu jak robiłem z blachą i pod schowkiem nad nogami pasażera ujrzałem komputer z wiązką... aż się zawiesiłem od czego to qfa jest ale idąc po kabelkach doszedłem do gaźnika :roll: lipa bo chciałem zapodać od pioniacza a nie wiem jak się za to zabrać.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: PI7er » sob mar 20, 2010 11:51 pm

Zapodaj fotki gaznika. U mnie tez byla skrzyneczka pod schowkiem z napisaem cos tam control, polecialo odrazu do kosza jak wyciagalem deske. Roznic po wywalenmiu nie zauwazylem, pozniej trafil gaznik od pony i nie bylo problemów z zamontowaniem.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Salata123 » ndz mar 21, 2010 3:28 am

kup sobie obrotomierz tjuning z lampką szift cos tam... ustawiasz sobie w takim badziewiu kiedy lampka szift coś tam ma się palić, lampką wysterujesz odcięcie

najprostsze rozwiązanie, w pełni regulowane z kabiny prawdopodobnie nawet podczas jazdy no i obrotomierz będziesz miał szpanerski :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Zun » ndz mar 21, 2010 9:24 am

Salata123 pisze:kup sobie obrotomierz tjuning z lampką szift cos tam... ustawiasz sobie w takim badziewiu kiedy lampka szift coś tam ma się palić, lampką wysterujesz odcięcie

najprostsze rozwiązanie, w pełni regulowane z kabiny prawdopodobnie nawet podczas jazdy no i obrotomierz będziesz miał szpanerski :)21
Tez juz o tym myslalem , tyle ze obrotomierz odpada - sterowanie shiftlightem w tych tanich obrotomierzach jest analogowe - jest zbyt duża zwłoka w reakcji. Ale to tez nie problem , bo na allegro za 60 pln kupuje się cyfrowy moduł shiftlighta , czas reakcji 0.01 s ;) Problem natomiast zaistniał zupełnie gdzie indziej :( Jak odetne zapłon to wydech się zmieni w mały teatr wojenny . Nie no fajnie częstować marchewami z wydechu , pytanie tylko co na to wszystko to co jest w wydechu :(
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Zun » ndz mar 21, 2010 9:28 am

PI7er pisze:Zapodaj fotki gaznika. U mnie tez byla skrzyneczka pod schowkiem z napisaem cos tam control, polecialo odrazu do kosza jak wyciagalem deske. Roznic po wywalenmiu nie zauwazylem, pozniej trafil gaznik od pony i nie bylo problemów z zamontowaniem.
To takie tez widziałem - nawet sonda lambda byla w tej wersji i egr chyba. Tyle ze to pic na wode . Jak wypieprzylo sie ten sterowniczek to gaznik dalej pracowal. Mysle ze on w jakims tam zakresie zubażał mieszankę , coby spełniało normy kalafiornijskie :)21 Sam gaźnik wyglądał podobnie do aisinowskiego.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: viperecki » ndz mar 21, 2010 9:33 am

Zunie czyżby świstaczek miał tendencje do przekręcania sie na obrotach ??
A w temacie to w plaskaczu po uturbieniu na właśnie gaźnikowym zasilaniu zrobiliśmy swego czasu odciecie fakt że dość prowizoryczne ale dupe ratowało przy max obrotach daliśmy mikrosłicza (od np alarmu, czy lampek w kabinie ten ze słupka drzwi) przez który podłączyliśmy zasilanie lelktromagnesy gaźnika i cewki jak podciśnienie otwrarło 2gą przepustnice do kokreślonego położenia to odcinało prąd i obroty spadały na kilka sekund i od nowa
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: PI7er » ndz mar 21, 2010 9:46 am

Zun pisze:Jak odetne zapłon to wydech się zmieni w mały teatr wojenny . Nie no fajnie częstować marchewami z wydechu , pytanie tylko co na to wszystko to co jest w wydechu :(
NIe wyobrazam sobie abys mogl w jakis sposób odciac dawke gazu w gazniku,musial bys poprostu odcinac gaz od miksera, mozna dac jakis silniczek krokowy przy samym mikserze ale jego reakcja bedzie pewnie za wolna oraz dochodzi jeszcze bezwladnsoc ukladu parownik-mikser...
Zaloz sekwencje to problem szybciej rozwiazesz...
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Odcięcie zapłonu samurai na gaźniku

Post autor: Zun » ndz mar 21, 2010 10:38 am

PI7er pisze: Zaloz sekwencje to problem szybciej rozwiazesz...
A jak założyć sekwencje w silniku nie sterowanym kompem ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość