Przedni most Vitara
Moderator: Albert_N
Przedni most Vitara
Witam. Z racji tego że mój most zaczyna trochę kaszleć a po drugie muszę uszczelnić misę olejową to i tak go trzeba odkręcić , więc jak już to będę robił to mógłbym wymienić od Grand Vitary. I teraz moje pytanie - czy wszystkie mosty podejdą ( mam na mysli przełożenie ) a jeżeli nie to z jakiego rocznika najprościej będzie podmienić . Pozdrawiam
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel w razie czego 501-372-508
Tel w razie czego 501-372-508
Re: Przedni most Vitara
Przełożenia raczej musisz przełożyć z aluminiaka(pewnie masz 5.125)a mosty z 2.5 V6 i 2.0 dieles mają szybsze przełożenia.
Jeżeli bedziesz chciał przełożyć cały most z półosiami od GV 2.5 V6 lub 2.0 diesla to musisz zmienić przednie wahacze na Calmini bo półoski będą za długie. Lewa półoś nawet przy wahaczu Calmini tego wymaga.
Zmiana samej obudowy to też jakieś wyjście ale czy warte zachodu.
Jeżeli bedziesz chciał przełożyć cały most z półosiami od GV 2.5 V6 lub 2.0 diesla to musisz zmienić przednie wahacze na Calmini bo półoski będą za długie. Lewa półoś nawet przy wahaczu Calmini tego wymaga.
Zmiana samej obudowy to też jakieś wyjście ale czy warte zachodu.
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Przedni most Vitara
To w takim razie nie wiem czy ,, gra warta świeczki " .Wolę wyremontować tego i mieć Święty spokój na jakiś czas
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel w razie czego 501-372-508
Tel w razie czego 501-372-508
Re: Przedni most Vitara
Moim zdaniem gra warta świeczki przy zmianie całego przedniego napędu(półmost, półosie i przeguby z GV 2.5 V6 lub 2.0 diesel) zyskujesz dużo mocniejszy i bardziej odporny zespól napędowy. Wytrzymuje to nawet 33 calowe koła 

Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Przedni most Vitara
Fakt trzeba jeździć z głową, ale napewno nie z duszą na ramieniu.Robsik pisze:33" oczywiście z delikatnym łącznikiem
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Przedni most Vitara
Noooo to już nie małe pieniądze . 33' w Vitarze to uważam że jest to bardziej dla szpanu . Jeżdzę na 31'' i w zupełności to wystarczy . Natomiast co do mostu to nie mogę na niego narzekać ( co robią to niektórzy kierowcy , którzy to nie zawsze powinni nimi być ) .Po prostu myślałem że i tak muszę go wyciągnąć i tak to jeżeli kupię za 400 - 500 zł most to mniej więcej wydam tyle co remont tego . Ale w takim razie koszty drastycznie rosną i są one niewspółmierne do efektów .
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel w razie czego 501-372-508
Tel w razie czego 501-372-508
Re: Przedni most Vitara
Nie zgodzę się z Tobą. Na 33' Vitara ma większe możliwości niby tylko 2 cale ale prześwit pod mostami większy.Jareczek pisze:33' w Vitarze to uważam że jest to bardziej dla szpanu .
Ale w takim razie koszty drastycznie rosną i są one niewspółmierne do efektów .
Co do kosztów zmiany na most stalowy wychodzi to jakieś 2500PLN. Przy całym napędzie od GV 2.5 czy 2.0 diesla na 31' możliwość ukręcenia półosi czy rozwalenia przegóbów jest rzeczą naprawde trudną, a rozwalenie obudowy raczej nie możliwe. Standartowy przedni napęd można wykończyć nawet 27 calowymi ATekami, znam też osobę która jeździ na 33x12,5 i ani razu nie rozwaliła standartowego napędu. Ja też nie doprowadziłem do zniczszeia napędu ale wolałem "dmuchać na zimne".
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Przedni most Vitara
Przy takiej dyskusji to twierdzę że 40'' to jeszcze lepsze i można tak w nieskończoność i każdy będzie miał racje. Ale nie w tym rzecz . Te 2500 zł to jak mam rozumieć , że to jest całe przednie zawieszenie Most , półośki wachacze itd . A w takim razie jak sprawa mocowania całości .I rozumię że z mostu stalowego wyrzucam bebechy i wkładam od siebie z aluminiowego ( inne przełożenie ) . Czy tak masz zrobione 

Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel w razie czego 501-372-508
Tel w razie czego 501-372-508
Re: Przedni most Vitara
2500 obejmuje;
-kompletny most(półmost+ dwie półosie z przegubami)
-wahacze+ łapy do opuszczenia mostu. możesz też przerobić swoje łapy
-przerobienie(skrócenie) lewej półosi a dokładnie czesci łączącej przeguby
Do mostu GV 2.5 lub 2.0 diesel przekładasz tylko koło talerzowe i wałek atakujący z mostu aluminiowego, kosz z kołami koronkowymi zołostaje z GV 2.5 lub 2.0 diesel.
-kompletny most(półmost+ dwie półosie z przegubami)
-wahacze+ łapy do opuszczenia mostu. możesz też przerobić swoje łapy
-przerobienie(skrócenie) lewej półosi a dokładnie czesci łączącej przeguby
Do mostu GV 2.5 lub 2.0 diesel przekładasz tylko koło talerzowe i wałek atakujący z mostu aluminiowego, kosz z kołami koronkowymi zołostaje z GV 2.5 lub 2.0 diesel.
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Przedni most Vitara
Robiłeś to sam czy w warsztacie. Pytam dlatego bo chciałem się dowiedzieć już konkretnie ile trzeba skrócić ośkę .Zawsze to już łatwiej 

Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel w razie czego 501-372-508
Tel w razie czego 501-372-508
Re: Przedni most Vitara
Most składał mi kolega, nie wiem jeszcze dokładnie jak ustawić luz atak-talerz. Półoś była dorabiana(skracana) w firmie specjalizującej się tym.
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Przedni most Vitara
Byłbym wdzięczny jak byś się dowiedział jaki ma być luz lub jak go ustawic ( może jakiś patent .)
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel w razie czego 501-372-508
Tel w razie czego 501-372-508
Re: Przedni most Vitara
Przeczytaj sobie toJareczek pisze:Byłbym wdzięczny jak byś się dowiedział jaki ma być luz lub jak go ustawic ( może jakiś patent .)
http://www.marek.motomobile.pl/sprze.php
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Przedni most Vitara
mosty aluminiowe sa ok jesli jezdzi sie po terenach umiarkowanych
jak skacze cisnienie to juz niejest tak milo
jedna inwestycja i masz spokoj
grand jest owiele trwalszy nawet na normalnych oskach .
oske ukrecisz kazda przy mocnym szarpnieciu ale obudowa alu to przy kazdym skoku bez sprzegla mocniejszym
wszytsko zalezy jak jezdzisz .
jak skacze cisnienie to juz niejest tak milo
jedna inwestycja i masz spokoj
grand jest owiele trwalszy nawet na normalnych oskach .
oske ukrecisz kazda przy mocnym szarpnieciu ale obudowa alu to przy kazdym skoku bez sprzegla mocniejszym
wszytsko zalezy jak jezdzisz .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość