Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: czw mar 12, 2009 8:38 am
Liftowanie jimnego - co do wymiany...
W niedalekiej przyszłości mam zamiar zliftować Jimnego w celach rekreacyjnych, tak żeby bezstresowo polatać w średnim terenie. Zastanawiam się między OME +40 mm, a Trail Master +50 mm.
Z tego co wyczytałem na forum przy OME wystarczy standardowy zestaw, czyli sprężyny+amory...a co w przypadku Trail Mastrera? Podobno należy dołożyć mimośrodowe tulej wahaczy i amor skrętu, a może coś jeszcze? Co KONIECZNIE trzeba wymienić, żeby zawias dobrze robił i był trwały?
Pzdr!
Z tego co wyczytałem na forum przy OME wystarczy standardowy zestaw, czyli sprężyny+amory...a co w przypadku Trail Mastrera? Podobno należy dołożyć mimośrodowe tulej wahaczy i amor skrętu, a może coś jeszcze? Co KONIECZNIE trzeba wymienić, żeby zawias dobrze robił i był trwały?
Pzdr!
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Ani w jednym a w drugim przypadku nie trzeba montować tulei mimośrodowych nomen omen niedostępnych.
Amortyzator układu kierowniczego nie ma nic wspólnego z liftem zawieszenia w żadnym samochodzie. Amortyzatory skrętu montuje się aby zminimalizować drgania układu kierowniczego po zmontowaniu większych opon, ów amortyzator ma zbawiennych wpływ na końcówki układu kierowniczego, przekładnie.
Powyżej 50mm zaczynają się problemy z wahaczami, kątem pochylnia mostu, z wałami pędnym korektorem, siły hamowania itp.
Amortyzator układu kierowniczego nie ma nic wspólnego z liftem zawieszenia w żadnym samochodzie. Amortyzatory skrętu montuje się aby zminimalizować drgania układu kierowniczego po zmontowaniu większych opon, ów amortyzator ma zbawiennych wpływ na końcówki układu kierowniczego, przekładnie.
Powyżej 50mm zaczynają się problemy z wahaczami, kątem pochylnia mostu, z wałami pędnym korektorem, siły hamowania itp.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Właśnie zagłębiam się w forum hiszpańskie dotyczące Jimnego.
http://suzuki88.mforos.com/407023-suzuki-jimny/
z tego co tam wyczytałem to przy lifcie 2' najlepiej dać regulowany drążek Panharda lub podnieść ich mocowanie, dystanse 10 mm na wały napędowe (piszę co wyczytałem a nie z autopsji).
Jednak najpopularniejszym sposobem podniesienia jest lift budy o 4 cm i włożenie większych opon.
lub
Zastosowanie podkładek dystansowych nad sprężyny
http://suzuki88.mforos.com/407023-suzuki-jimny/
z tego co tam wyczytałem to przy lifcie 2' najlepiej dać regulowany drążek Panharda lub podnieść ich mocowanie, dystanse 10 mm na wały napędowe (piszę co wyczytałem a nie z autopsji).
Jednak najpopularniejszym sposobem podniesienia jest lift budy o 4 cm i włożenie większych opon.
lub
Zastosowanie podkładek dystansowych nad sprężyny
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: czw mar 12, 2009 8:38 am
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Dziękować za odpowiedzi!
Do kolegi Gorg - ja z kolei zaglębiłem się w niemieckie forum - www.suzuki-jimny.info, gdzie jest również sporo info o motaniu, ale tam przeważa lift na zawiasie, głównie OME.
Pzdr!
Do kolegi Gorg - ja z kolei zaglębiłem się w niemieckie forum - www.suzuki-jimny.info, gdzie jest również sporo info o motaniu, ale tam przeważa lift na zawiasie, głównie OME.
Pzdr!
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Niemcy są bogatsi
Wolę przeglądać fora gdzie ktoś myśli a nie tylko daje kasę.
Myślenie ma przyszłośc choć nie twierdzę że długą

Wolę przeglądać fora gdzie ktoś myśli a nie tylko daje kasę.
Myślenie ma przyszłośc choć nie twierdzę że długą

Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
- RagnarTheRed
-
- Posty: 116
- Rejestracja: sob lip 14, 2007 3:29 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Ano właśnie, lifcik +35 na dystansach nad springi to koszt c.a. 150-200 złotych.Gorg pisze: ... Zastosowanie podkładek dystansowych nad sprężyny
Koszt liftu +40 OME to chyba 1500-1800 złociszy ?
Od półtorej miesiąca testuję opcję pierwszą i jak dla mnie wszystko gra.

Suzuki Jimny 1.3KAT
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Ja raczej myślałem o podniesieniu budy. Nie ingeruje się wtedy w zawieszenie a większe opony to większy prześwit. Podkładki pod sprężyny zmieniają nieco pracę zawieszenia i zakres pracy amortyzatorów co uważam za dużą zmianę. Oczywiście lift budy to zmiana środka ciężkości ale rozstawiając koła szerzej przez przespawanie felg można to zniwelować.
A jeśli już założyłeś podkaładki pod sprężyny to może podzielisz się wymiarami podkładek
A jeśli już założyłeś podkaładki pod sprężyny to może podzielisz się wymiarami podkładek
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
- RagnarTheRed
-
- Posty: 116
- Rejestracja: sob lip 14, 2007 3:29 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Jeśli ci zależy na wymiarach to poszukam, bo mam gdzieś zanotowane, generalnie są grube na 40mm a inne wymiary odpowiadają wymiarom fabrycznych gniazd springów.
Same podkładki do kupienia na Allegro, tak to wygląda po założeniu :

Aha, z przodu podkładki idą bez zmian, na tył trzeba je skrócić, ja skróciłem o połowę i auto stoi równo. Amortyzatory zostają fabryczne.
IMHO nie można dać na tył pełnych 40mm, bo wtedy faktycznie odczuwalne są negatywne zmiany w pracy zawieszenia i prowadzeniu.
Tak wyglądał w konfiguracji przód fabryka, tył przed skróceniem +40:

Co do zmiany parametrów zawieszenia ... poszedł do góry jakieś 35-37mm, żadnych negatywnych skutków nie odczuwam.
Same podkładki do kupienia na Allegro, tak to wygląda po założeniu :

Aha, z przodu podkładki idą bez zmian, na tył trzeba je skrócić, ja skróciłem o połowę i auto stoi równo. Amortyzatory zostają fabryczne.
IMHO nie można dać na tył pełnych 40mm, bo wtedy faktycznie odczuwalne są negatywne zmiany w pracy zawieszenia i prowadzeniu.
Tak wyglądał w konfiguracji przód fabryka, tył przed skróceniem +40:

Co do zmiany parametrów zawieszenia ... poszedł do góry jakieś 35-37mm, żadnych negatywnych skutków nie odczuwam.
Suzuki Jimny 1.3KAT
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
nisko budżetowy lift na podkładach jest przez zemnie akceptowalny do momentu w którym zaczynamy myśleć o zderzaku, wyciągarce czy nawet o mocniejszym załadowaniu samochodu. Mamy wtedy podwyższone auto, cięższe, na miękkich seryjnych sprężynach. Zawieszenie jest miękkie auto nurkuje przy hamowaniu, przechyla się na zakrętach i niemiłosiernie buja na nierównościach, ponadto zawieszenie ma tendencje do dobijania w skrajnych punktach.
Lift zawiesznia = większe opony. Większe opony to większa masa nieresorowana tak więc pomysł pozostawienia seryjnych amortyzatorów to kiepski pomysł
Lift zawiesznia = większe opony. Większe opony to większa masa nieresorowana tak więc pomysł pozostawienia seryjnych amortyzatorów to kiepski pomysł

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- RagnarTheRed
-
- Posty: 116
- Rejestracja: sob lip 14, 2007 3:29 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Masz absolutną rację, jednak miałem cele podobne jak założyciel wątku ... za wyjątkiem lekkiego uniesienia auto pozostaje fabrycznie wyposażone, służy na co dzień i do rekreacji/wyjazdów w średni teren.
Suzuki Jimny 1.3KAT
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
pozwole się z tobą nie zgodzić, przy dobrze zrobionym lifcie na podkładce ( nie 40 a mniej 25-30mm) do tego lekkie dźwignięcie budy następne 25mm masz lift wystarczający do włożenia większego koła, środek ciężkości nie idzie tak w górę jak przy lifcie na samym zawieszeniu, a co do zderzaków i wind wszystko zależy od sprężyn jakie masz założone, sam doskonale wiesz że to jedna wielka składowa małych czynnikówEskapada pisze:nisko budżetowy lift na podkładach jest przez zemnie akceptowalny do momentu w którym zaczynamy myśleć o zderzaku, wyciągarce czy nawet o mocniejszym załadowaniu samochodu..


przy przeskoku 1 cal nie ma to większego znaczenia przy zdrowych amorach, przy padniętych to nie ważne czy to jest bilstain czy monrowEskapada pisze: Lift zawiesznia = większe opony. Większe opony to większa masa nieresorowana tak więc pomysł pozostawienia seryjnych amortyzatorów to kiepski pomysł



Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
ale ja nie pisałem o zakresie pracy amortyzatorów, o ich długości, skoku tylko o następstwa liftu zawieszenia czyli ewentualnym zwiększeniu masy nieresorowanej i jej tłumieniu przez amortyzator seryjny. Ja wiem ile mają długości seryjne amortyzatory ale ile amortyzatory wzmocnione do liftów zawieszenia na poziomie +50mmlbl78 pisze:przy przeskoku 1 cal nie ma to większego znaczenia przy zdrowych amorach, przy padniętych to nie ważne czy to jest bilstain czy monrowEskapada pisze: Lift zawiesznia = większe opony. Większe opony to większa masa nieresorowana tak więc pomysł pozostawienia seryjnych amortyzatorów to kiepski pomysłoczywiście seryjne szybciej zejdą od wzmocnionych, ale jeśli mamy zdrowe zawieszenie to czemu je wyrzucać?? dojeździć do naturalnej śmierci i kupić lepsze
a 25 milimetów jest w zakresie seryjnych amortyzatorów

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
zwiększenie masy resorowalnej przy zwiększeniu opony o 1 cal bądź 2 jest nie wielkieEskapada pisze: ale ja nie pisałem o zakresie pracy amortyzatorów, o ich długości, skoku tylko o następstwa liftu zawieszenia czyli ewentualnym zwiększeniu masy nieresorowanej i jej tłumieniu przez amortyzator seryjny. Ja wiem ile mają długości seryjne amortyzatory ale ile amortyzatory wzmocnione do liftów zawieszenia na poziomie +50mm


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Są dostępneEskapada pisze:Ani w jednym a w drugim przypadku nie trzeba montować tulei mimośrodowych nomen omen niedostępnych.
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/69/3808.html
Swoją drogą słyszałem opinie od osób montujących takie zawieszenie, że już przy lifcie +40mm trzeba stosować mimośrody.
Dzika Koza
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Patrzac na problem od strony czysto technicznej, teoretycznej, przy jakimkolwiek lifcie powinno sie uzyc takich tulei i ustawic je odpowiednio tak, aby otrzymac prawidlowe katy pracy walow+ z przodu kat pochylenia sworzni zwrotnic.
W praktyce jest tak ze robi sie to dopiero przy duzych liftach.
Jednym przeszkadza w jezdzie drugim nie.
Kola niekiedy nie chca szybko wracac do pozycji jazdy" na wprost".
W praktyce jest tak ze robi sie to dopiero przy duzych liftach.
Jednym przeszkadza w jezdzie drugim nie.
Kola niekiedy nie chca szybko wracac do pozycji jazdy" na wprost".
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Panowie - a ajkie checie opony wsadzać do tego biednego Jimniasa. Przy jego delikatnych mostach i przegubach wydaje się że 235/75 już jest za duż. Pozostaje 215 lub 205 w pełnym rozmiarz i to wystarczy.
No może jeszcze do tego lift budy delikatny plus ewentualnie (ale nie sądzę) te podkładki nad sprężyny wystarczą.
No może jeszcze do tego lift budy delikatny plus ewentualnie (ale nie sądzę) te podkładki nad sprężyny wystarczą.
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
jaką nie nalewke proponujesz w pelnym rozmiarze 215Gorg pisze:Panowie - a ajkie checie opony wsadzać do tego biednego Jimniasa. Przy jego delikatnych mostach i przegubach wydaje się że 235/75 już jest za duż. Pozostaje 215 lub 205 w pełnym rozmiarz i to wystarczy.
No może jeszcze do tego lift budy delikatny plus ewentualnie (ale nie sądzę) te podkładki nad sprężyny wystarczą.

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Żadną
Opony terenowe są do terenu i zakładam je na samochód kiedy jadę w teren a tam nalewka wystarczy.
Do jazdy po drogach stosuje się opony drogowe i tu nie potrzebujesz pełnego wymiaru
No ale jAKO UNIWERSALNĄ MOGĘ cI POLECIĆ 215/75 at bfgOODRICH.
Jeżdżę na takiej w Nissanie cały rok i daje radę choć w żadnej kategorii nie jest wyróżniająca się

Opony terenowe są do terenu i zakładam je na samochód kiedy jadę w teren a tam nalewka wystarczy.
Do jazdy po drogach stosuje się opony drogowe i tu nie potrzebujesz pełnego wymiaru
No ale jAKO UNIWERSALNĄ MOGĘ cI POLECIĆ 215/75 at bfgOODRICH.
Jeżdżę na takiej w Nissanie cały rok i daje radę choć w żadnej kategorii nie jest wyróżniająca się
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Czyli uważasz, żę opony terenowe nie bieżnikowane są nie potrzebne 
ciekawa teoria

ciekawa teoria

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
wiesz - takich wniosków z swojej wypowiedz to bym nie wyciągnął
ale jak się teraz temu bliżej przyglądam to może i racja
lecz każdy ma własne podejście do off road i nie ma co się podniecać
a czy Ty chciałeś powiedzieć coś więcej czy tylko trochę piany pobić

ale jak się teraz temu bliżej przyglądam to może i racja

lecz każdy ma własne podejście do off road i nie ma co się podniecać
a czy Ty chciałeś powiedzieć coś więcej czy tylko trochę piany pobić

Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Koledzy piszecie o liftowaniu, swoją drogą od dłuższego czasu przeglądam regularnie wszystkie ogłoszenia dotyczące sprzedaży tych aut i powiem szczerze ze jest to chyba najbardziej podatna na dachowanie terenówka,baaa wogóle samochód.Odsetek aut sprzedawanych jako uszkodzone po dachowaniu jest straszny w porównaniu z innymi markami.Jak to sie ma do liftu który bądż co bądż ryzyko to jeszcze zwiększa? Wiem ze można grzecznie jezdzić po asfalcie i będzie OK/myślę...chociaż te pogniotki to seryjne autka
/ ale chodzi mi o coś zupełnie innego......

PATROL
SAMURAI
GEKON
SAMURAI
GEKON
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Gorg pisze:wiesz - takich wniosków z swojej wypowiedz to bym nie wyciągnął![]()
ale jak się teraz temu bliżej przyglądam to może i racja![]()
lecz każdy ma własne podejście do off road i nie ma co się podniecać
a czy Ty chciałeś powiedzieć coś więcej czy tylko trochę piany pobić
luzuj

ale spłaszczyłeś temat przyznaj

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
spoko
sprowadziłem go tylko do realiów
Czytam i czytam to forum hoszpańskie i nic ciekawego z tymi Jamnikami nie robią
Ale znalazłem namiar na sklep w Madrycie z ceną liftu na sprężynach i amorkach za 455 euro.
Nie wybiera się ktoś w tamte rejony?

sprowadziłem go tylko do realiów
Czytam i czytam to forum hoszpańskie i nic ciekawego z tymi Jamnikami nie robią
Ale znalazłem namiar na sklep w Madrycie z ceną liftu na sprężynach i amorkach za 455 euro.
Nie wybiera się ktoś w tamte rejony?
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
Ten lift to jakis noname
z chęcią przyłącze się jak to będzie coś sensownego 


Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: Liftowanie jimnego - co do wymiany...
ja mam lift ponad 14cm i wymieniłem wszystko łacznie z kołami na 33 cale 
Na poważnie jak 50mm -
to wiadomo amortyzatory sprezyny
dalej moze już byc problem z panhardami czyli trzeba regulowane lub obnizenie mocowania
moze brakowac cm na wałach czyli dystanse
moze już byc problem ze kątem zwrotnicy oraz drążka kierowniczego i przy wiekszych kołach może sie zawieszenie wzbudzac - czyli półsrodek amortyzator skrętu lub nowe wahacze ktore i tak polecam bo oryginal z plasteliny
jak wieksze koła to podkładki po odboje bo jak docisniesz kolo to moze trzec
jak nie masz abs to moze byc problem korektorem sily hamowania
ale 50mm to ta granica gdzie mozesz to zrobic ale nie musisz

Na poważnie jak 50mm -
to wiadomo amortyzatory sprezyny
dalej moze już byc problem z panhardami czyli trzeba regulowane lub obnizenie mocowania
moze brakowac cm na wałach czyli dystanse
moze już byc problem ze kątem zwrotnicy oraz drążka kierowniczego i przy wiekszych kołach może sie zawieszenie wzbudzac - czyli półsrodek amortyzator skrętu lub nowe wahacze ktore i tak polecam bo oryginal z plasteliny
jak wieksze koła to podkładki po odboje bo jak docisniesz kolo to moze trzec
jak nie masz abs to moze byc problem korektorem sily hamowania
ale 50mm to ta granica gdzie mozesz to zrobic ale nie musisz
jimny 1.3 turbo simex 30'' 2x8274
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość