spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

iwan6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 9:49 pm
Lokalizacja: pleśna

spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: iwan6 » pn maja 31, 2010 1:56 pm

Witam. Mam takie pytanko, jeżdrzę sj413 od pięcu lat na gazie średnie spalanie to ok 10l na 100. Kolega niedawno kupił samuraia i terz go zagazował i pali mu 15 na sto. Przecież ten sam motor???? Co może być nie tak z samim.?????

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: KSikorski » pn maja 31, 2010 2:26 pm

Ty masz pewnie zbyt ubogą mieszankę ustawioną. Jak kupiłem swojego, to palił 12 litrów, jak się go wyregulowało z elektronicznym analizatorem spalin to zaczął brać 14-15. Do tego dochodzi zużycie mechanizmów, rozmiar kół, rodzaj nadwozia, styl jazdy...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

iwan6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 9:49 pm
Lokalizacja: pleśna

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: iwan6 » pn maja 31, 2010 2:34 pm

samurai ma opony at i pali 15 sj 413 ma mt i pali 10. sami na wtrysku a sj na gazniku ????

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: Eskapada » pn maja 31, 2010 2:42 pm

iwan6 pisze:samurai ma opony at i pali 15 sj 413 ma mt i pali 10. sami na wtrysku a sj na gazniku ????
Cuda panie, cuda czynisz.

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Wieśmak
Posty: 440
Rejestracja: sob gru 01, 2007 4:32 pm
Lokalizacja: Trzcianka

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: Wieśmak » pn maja 31, 2010 6:37 pm

KSikorski pisze:Ty masz pewnie zbyt ubogą mieszankę ustawioną. Jak kupiłem swojego, to palił 12 litrów, jak się go wyregulowało z elektronicznym analizatorem spalin to zaczął brać 14-15. Do tego dochodzi zużycie mechanizmów, rozmiar kół, rodzaj nadwozia, styl jazdy...
Mi pali około 8 benzyny i co to też za mała dawka? :)21 Oczywiście używany turystycznie :)14
BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5

iwan6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 9:49 pm
Lokalizacja: pleśna

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: iwan6 » pn maja 31, 2010 7:39 pm

Eskapada pisze:
iwan6 pisze:samurai ma opony at i pali 15 sj 413 ma mt i pali 10. sami na wtrysku a sj na gazniku ????
Cuda panie, cuda czynisz.

:)21
Nie cuda tylko real . Używam do pracy nie w las a kumpel terz.

himself
 
 
Posty: 906
Rejestracja: śr sie 20, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: himself » pn maja 31, 2010 9:19 pm

pewnie wszystko zalezy od tego jak jest ustawiony i jedne i drugi
VITARA V6 - 4" lift - 32" MT
http://www.lukasziewa.com

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: Zun » pn cze 07, 2010 7:07 pm

A mój pali 30l gazu na 100 km :)21 I to nie jest ściema :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: ŁeLeK » pn cze 07, 2010 9:14 pm

Mi tam średnio w granicach 16-20 litrów gazu pali... No i nie narzekam ! :)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: viperecki » wt cze 08, 2010 9:44 am

a ja z braku predkościomierza a raczej głupot które po modach pokazuje przeliczam spalanie na roboczogodziny :)21 i tak optymalnie to spalam za 100 gazu i za 40 benzynki na tydzień jeżdżąc codzinennie a jak sama weekendowa pałowanina to tylko 40 benzynki i 20 gaz ( nie litry tylko złote)
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: pavelk » wt cze 08, 2010 11:33 am

mi pali kolo 13l gazu (codzienna jazda po miescie i weekendy lajtowo poza czarnym), spalania benzin wole nie sprawdzac ale pewnie duzo bo gaznik wyregulowany pod gaz...
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: KSikorski » wt cze 08, 2010 11:56 am

pavelk pisze: bo gaznik wyregulowany pod gaz...

Co się reguluje w gaźniku przy instalacji LPG? Mi się wydaje, że z całego gaźnika potrzebna jest tylko przepustnica.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: pavelk » wt cze 08, 2010 12:55 pm

tak mi powiedzial koles od ktorego kupowalem auto - moze gadal jakies bzdury (nie znam sie az tak) ale auto rzeczywiscie chodzi lepiej na gazie - trzyma rowno obroty, szybciej wylacza ssanie a na PB to czasem nawet po dluzszej jezdzie mam na luzie 2,5k obr
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: Zun » wt cze 08, 2010 8:14 pm

KSikorski pisze:
pavelk pisze: bo gaznik wyregulowany pod gaz...

Co się reguluje w gaźniku przy instalacji LPG? Mi się wydaje, że z całego gaźnika potrzebna jest tylko przepustnica.
Cos tam sie reguluje ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: Bartex » wt cze 08, 2010 8:53 pm

Zun pisze:
KSikorski pisze:
pavelk pisze: bo gaznik wyregulowany pod gaz...

Co się reguluje w gaźniku przy instalacji LPG? Mi się wydaje, że z całego gaźnika potrzebna jest tylko przepustnica.
Cos tam sie reguluje ;)
Bo te gaźniki to sie najlepiej reguluje ....pedałem gazu... jak sie wkręca na obroty i nie gaśnie to lepiej nie grzebać

A jak ktoś ma instalke z pokrętłem bez kompa i chciał by sie pobawić to cytuję:

"Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać - najlepiej poczekać aż włączą się wentylatory. Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Służą do tego dwie śrubki - jedna na reduktorze (regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawór główny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawór główny dopóki obroty zaczną wyraźnie spadać - odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót. Teraz lambda powinna wynosić ok. 1. Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę na reduktorze w lewo - zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraźnie zaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniżej 0,7 i przekraczamy granicę palności: lewa granica. Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie aż do zubożenia mieszanki poza granicę palności - lambda powyżej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakres stabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zależna od podciśnienia wytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik - im jego przekrój większy, tym węższy obszar stabilności i trudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowie obszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosić ok. 1,05. Aby silnik miał możliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy - lambda powinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę już na niższych obrotach i łatwiejsze zapalanie silnika.
Aby ostatecznie wyregulować instalację, najlepiej odbyć jazdy testowe na prostym odcinku drogi, lekko pod górkę, sprawdzając maksymalne osiągi i przyspieszenie (można korzystać nawet ze stopera). Jeżeli silnik wydaje się za słaby, odkręcamy zawór główny o 1/4 obrotu. Zbytnie odkręcenie zaworu głównego tylko pogarsza osiągi zwiększając jednocześnie zużycie LPG. Lepiej jest nieco przykręcić niż zbytnio odkręcić zawór główny. Oczywiście to jest regulacja samochodu tzw "na oko"
Żeby ustawić samochód dokładniej wymagane jest dostęp albo posiadanie analizatora spalin."
Bartek

Awatar użytkownika
witson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: czw maja 21, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Jędrzejów / Świętokrzyskie

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: witson » śr cze 09, 2010 2:15 pm

Wszystko zależy w jakim terenie się jeździ :) ale 13l gazu po płaskim na AT dla silnika 1,3 to zdecydowanie za dużo - mi 15l średnio pali passat 2,8 4x4 w automacie ale z sekwencja, kolega pewnie założył zwykły gaz i nie jest on poprawnie wyregulowany, niech pojedzie do gazownika i mu wyregulują i będzie palił mniej moim zdaniem spalanie dla takiego silnika nie powinno przekraczac 10litrów gazu na 100km.

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: spalanie sj 413 a samurai (gaz)

Post autor: yoger » śr cze 09, 2010 2:23 pm

9-10l gazu może seryjny na szosówkach pali :P
No to od początku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość