Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

michal790308
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 3:58 pm

Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: michal790308 » śr cze 09, 2010 9:27 pm

vutara 1.6 8v
Mam problem po ostatnim rajdowaniu :D :D pali mi sie kontrolka chek endzy mruga impulsami
silnik pracyje nierówno skaczace obroty silnika
swiece sprawdzone :)2
przewody :)2
kopółka palec :)2


czy moze szlak trafil sonde lambe ?? lub silniczek krokowy ??
MICHAŁ SIERAKOWICE SUZUKI VITARA

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: Cybm » śr cze 09, 2010 11:55 pm

Skoro Ci mruga...to znaczy ze jest jakis blad...odczytaj go i bedziesz wiedzial wszystko :D
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: milas » czw cze 10, 2010 7:54 am

8V niema krokówki

zato ma taka mala Kostke zwana tps (czojnik polozenia przepustnicy )
od przodu ukladu wtryskowego z 5 kolorowymi kabelkami
99% to jest winne ale jak mowi kolega zrob kluczykowanie bedziesz pewien

koszty niewielkie
Pytaj >Hadka bo ostatnio mowil ze ma tps-a
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

michal790308
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 3:58 pm

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: michal790308 » czw cze 10, 2010 6:29 pm

yc impulsy ?? jak go odczytac licz
Cybm pisze:Skoro Ci mruga...to znaczy ze jest jakis blad...odczytaj go i bedziesz wiedzial wszystko :D
MICHAŁ SIERAKOWICE SUZUKI VITARA

michal790308
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 3:58 pm

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: michal790308 » czw cze 10, 2010 8:28 pm

jak go odczytac liczyc impulsy mrogania ??
michal790308 pisze:yc impulsy ?? jak go odczytac licz
Cybm pisze:Skoro Ci mruga...to znaczy ze jest jakis blad...odczytaj go i bedziesz wiedzial wszystko :D
MICHAŁ SIERAKOWICE SUZUKI VITARA

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: yoger » czw cze 10, 2010 8:36 pm

No to od początku

michal790308
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 3:58 pm

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: michal790308 » czw cze 10, 2010 8:50 pm

MICHAŁ SIERAKOWICE SUZUKI VITARA

michal790308
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 3:58 pm

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: michal790308 » pt cze 11, 2010 9:59 pm

pokazuje mi kod 44 wlacznik biegu jalowego lub jego obwód
michal790308 pisze::)2 :)2 :)2 :)2 dzieki
MICHAŁ SIERAKOWICE SUZUKI VITARA

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: droidboo » pn lis 29, 2010 10:02 pm

Doszedł ktoś co to dokładnie za wyłącznik biegu jałowego, albo jak to się po angielsku nazywa? Jest to TPS? U mnie czasami wywala ten błąd, a silnik z rana na zimno nie chce odpalić bez dodania gazu (a jest to wtryskowiec), jest też pewna zwłoka przy reakcji na wciśnięcie gazu i mała zmuła przy wciskaniu pedału gazu.
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

sakosabo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 11:09 pm

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: sakosabo » sob gru 04, 2010 1:00 am

U mnie w samurze ta kontrolka tez się zapaliła , początkowo myślałem że to brak ładowania ale ładowanie jest

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: bst » pn gru 06, 2010 12:31 pm

Jedyny obwod ktory informuje sterownik (komp), ze jest bieg jałowy jest w TPS (czarne okragle cos na osi przepustnicy).
Byc moze wystarczy to wszystko wyczyscic i ponownie ustawic TPS zgodnie z instrukcja.
Ale mozliwe jest tez, ze po prostu padl Ci sterownik wtrysku (np wylaly Ci kondensatory) :)21
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

sakosabo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 11:09 pm

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: sakosabo » wt gru 07, 2010 11:17 am

mróz puścił i się samo naprawiło

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: droidboo » pn gru 13, 2010 11:26 pm

Mi się kilka razy zapalił błąd 44. Dzisiaj jestem po sprawdzeniu tps wg service manuala i wychodzi na to, że jest ok. Ustawiłem go tak, jak instrukcja każe, niestety auto nie chodzi tak jak powinno. Jałowe obroty są na poziomie 1200-1300 obr, ja wcisnę gaz jadąc na biegu, to zanim przyspieszy auto, to jest chwila zwłoki, jak depnę w podłogę, to auto nie bardzo chce przyspieszać. Będę szukał dalej, ale może ktoś ma jakiś pomysł? Komp pokazuje tylko 12, czyli niby wsio ok;/ proszę o jakieś propozycje.
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: Kostuch » wt gru 14, 2010 12:16 pm

droidboo pisze:Mi się kilka razy zapalił błąd 44. Dzisiaj jestem po sprawdzeniu tps wg service manuala i wychodzi na to, że jest ok. Ustawiłem go tak, jak instrukcja każe, niestety auto nie chodzi tak jak powinno. Jałowe obroty są na poziomie 1200-1300 obr, ja wcisnę gaz jadąc na biegu, to zanim przyspieszy auto, to jest chwila zwłoki, jak depnę w podłogę, to auto nie bardzo chce przyspieszać. Będę szukał dalej, ale może ktoś ma jakiś pomysł? Komp pokazuje tylko 12, czyli niby wsio ok;/ proszę o jakieś propozycje.
Posprawdzaj wężyki na okoliczność lewego powietrza.
No i elektrozaworek wolnych obrotów.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: droidboo » śr gru 15, 2010 12:21 am

Dzisiaj sprawdziłem wedle manuala elektrozawór biegu jałowego i wygląda, że jest uwalony. Cały czas jest otwarty, jak podłączam pod niego 12 volciszy, to też się nie zamyka i ma większą oporność niż katalogowo. Ma może ktoś takie ustrojstwo na sprzedaż, albo wie, z czego ewentualnie podpasować?
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: Kostuch » śr gru 15, 2010 9:58 am

droidboo pisze:..., albo wie, z czego ewentualnie podpasować?
Z czegokolwiek :)21
Najszybciej wziąć z pod maski ten co steruje EGR, a resztę rurek pozaślepiać. Uwaga - ten od egr jest trójdrożny.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: droidboo » śr gru 15, 2010 9:37 pm

Kostuch pisze:
droidboo pisze:..., albo wie, z czego ewentualnie podpasować?
Z czegokolwiek :)21
Najszybciej wziąć z pod maski ten co steruje EGR, a resztę rurek pozaślepiać. Uwaga - ten od egr jest trójdrożny.
Gadamy w dwóch tematach, dlatego napiszę tylko w tym. Czytałem, że ludzie sobie zaślepiają EGRy, ale czy nie powoduje to jakiejś szkody dla silnika? Jakieś przegrzewanie się, etc, w końcu podnosi się temp. w komorze spalania? Jak zachowuje się samurai na zaślepionym egr? Co do zaślepiania, to wystarczy tak po prostu zaślepić wężeki od solenoida, czy więcej robótki jest?

Na koniec chylę czoła przed wiedzą i doświadczeniem kolegi Kostucha :D
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: Kostuch » śr gru 15, 2010 10:04 pm

droidboo pisze:
Kostuch pisze:
droidboo pisze:..., albo wie, z czego ewentualnie podpasować?
Z czegokolwiek :)21
Najszybciej wziąć z pod maski ten co steruje EGR, a resztę rurek pozaślepiać. Uwaga - ten od egr jest trójdrożny.
Gadamy w dwóch tematach, dlatego napiszę tylko w tym. Czytałem, że ludzie sobie zaślepiają EGRy, ale czy nie powoduje to jakiejś szkody dla silnika? Jakieś przegrzewanie się, etc, w końcu podnosi się temp. w komorze spalania? Jak zachowuje się samurai na zaślepionym egr? Co do zaślepiania, to wystarczy tak po prostu zaślepić wężeki od solenoida, czy więcej robótki jest?

Na koniec chylę czoła przed wiedzą i doświadczeniem kolegi Kostucha :D
Teoretycznie zabijesz matkę naturę niezdrowymi wyziewami spalania :)11
W praktyce nic się nie dzieje. W pełnoletnich samuraiach i tak podciśnieniowe zawory egr na ogół są już martwe.
A we wtryskowcu na 5 biegu, ecu odłącza egr w ogóle (pod warunkiem, że jest skrzynia z czujnikiem 5).
A, i nie pamiętam czy odpięcie zaworka od wiązki nie powoduje zapalenia lampki checkengine. W takim przypadku warto oszukać ecu, podpinając tam np cewkę przekaźnika.

Na koniec: nie podlizuj się :wink: :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: droidboo » śr gru 15, 2010 11:06 pm

Kostuch pisze:
Na koniec: nie podlizuj się :wink: :)21
dobra dobra :P
Kostuch pisze: Teoretycznie zabijesz matkę naturę niezdrowymi wyziewami spalania
Samurai pali takie ilości bajury, że matka natura nawet nie zauważy różnicy :)21
Kostuch pisze:A, i nie pamiętam czy odpięcie zaworka od wiązki nie powoduje zapalenia lampki checkengine. W takim przypadku warto oszukać ecu, podpinając tam np cewkę przekaźnika.
Nawet fajnie jakby wypalił, bo bym wiedział, że przynajmniej komp działa jak powinien, bo ten mój komputer, to już był przez jakiegoś speca motany po jego jakiejś awarii. Mam jeszcze drugi po wylaniu kondensatorów i próbie naprawy, ale nie ma na nim wolnych obrotów. Po podpięciu wywali na początek kod 45, kiedy ten co jest cały czas włożony 12 wypala ;/... Tak czy inaczej w weekend będę testował ten patencik. Jeszcze raz zapytam, czy wystarczy tylko i wyłącznie wypiąć podciśnienia z solenoidu i zaślepić, czy trzeba coś jeszcze robić z resztą? I jeszcze pytanko mam odnośnie samego zaworka. Ten od ISC ma większą średnice przelotu niż ten od EGRu. Da się zmotać z dwóch jeden, czy po prostu podmienić?
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: Kostuch » śr gru 15, 2010 11:41 pm

droidboo pisze:... Jeszcze raz zapytam, czy wystarczy tylko i wyłącznie wypiąć podciśnienia z solenoidu i zaślepić, czy trzeba coś jeszcze robić z resztą? I jeszcze pytanko mam odnośnie samego zaworka. Ten od ISC ma większą średnice przelotu niż ten od EGRu. Da się zmotać z dwóch jeden, czy po prostu podmienić?
Wystarczy zaślepić ten z podciśnieniem z kolektora. Od zaworu egr może sobie dyndać.
Ja bym po prostu podmienił a nie motał - przy mniejszym przepływie ecu powinien po prostu go na dłużej otwierać, żeby ustawić odpowiednie wolne obroty.
I chyba zamiast filterka na górze tego elektrozaworka trzeba dać zaślepkę - popatrz do manuala jak tamtędy powietrze przelatuje, bo nie pamiętam.

Albo wylosować coś z tego: http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... zaw%C3%B3r
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Migajaca kontolka check endzy skaczace obroty

Post autor: droidboo » czw gru 16, 2010 1:14 am

Na obecną chwilę podmienię ten od egr, a przyszłościowo może podpasuję coś innego :) Tak jak pisałem w weekend będę kombinował, to później napiszę, co z tego wyszło :)21



Koniec końców nie podmieniłem na ten z egr, tylko podmieniłem na taki sam ze swifta, który był dobry i... nic się nie zmieniło. Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie wszystko i wyszło na to, że jakiś eksytyra mayster kiedyś musiał zamienić wężyki. Przełożyłem i wszystko zaczęło działać jak należy. Zastanawiające jest to, że oporność cewki w zaworku jest 2x większa niż podaje manual a jednak chodzi. Dziękuję bardzo Wszystkim za pomoc z ISC :)21 Teraz biorę się teraz za problem z brakiem mocy do 3000 obr. :)21
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości