Ustawianie zaworów sj410
Moderator: Albert_N
Ustawianie zaworów sj410
Chcę ustawić luzy zaworowe w sj410. Jak ustawić dokładnie wałek rozrządu żeby był w dokładnie odpowiedniej pozycji do pomiaru? Trzeba chyba znaleźć znaczek T na kole zamachowym. Ale co dalej? Kiedy mierzyć poszczególne luzy zaworowe?
Re: Ustawianie zaworów sj410
Musisz jeszcze powiązać z zapłonem na konkretny cylinder czyli 1 albo 4, bo wtedy znaki na kole zamachowym pokrywają się z oknem obudowy skrzyni. Znajdź w manualu kolejność zaworów bo nie pamiętam, w każdym razie dla zapłonu pierwszego cylindra sprawdzasz połowę zaworów a dla czwartego drugą połowę. Zapłon można poznać np po wskazaniu palca rozdzielacza. Można też po zaworach bo w pozycji zapłon dla 1 oba zawory pierwszego cylindra muszą być zamknięte. To takie przypomnienie na wypadek jak ktoś wyjmie aparat zapłonowy nie zaznaczając sobie pozycji palca albo coś w ten deseń.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Ustawianie zaworów sj410
wielkie dzięki.
Re: Ustawianie zaworów sj410
A dokładniej to masz to tu opisane:
http://www.lj10.com/lj80service/pg84.htm
co prawda to jest manual do 800 ale mechanizm rozrzadu działa tak samo
Czyli dla "T" i zapłonu na 1 reguluje się ssące 1 i 2 garka, wydechowe 1 i 3, dla "T" i zapłonu na 4 ssące dla 3 i 4, wydechowe dla 2 i 4.
http://www.lj10.com/lj80service/pg84.htm
co prawda to jest manual do 800 ale mechanizm rozrzadu działa tak samo

Czyli dla "T" i zapłonu na 1 reguluje się ssące 1 i 2 garka, wydechowe 1 i 3, dla "T" i zapłonu na 4 ssące dla 3 i 4, wydechowe dla 2 i 4.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Ustawianie zaworów sj410
albo jak nie mozesz znalezc gmp na suwie sprezania 1 i 4 garnka jest jeszcze druga metoda, prostsza wg mnie.
robimy tak: krecimy walem, obserwujemy zawory. jak ktorys z wydechow sie domyka, krecimy az ssacy na tym cylindrze zacznie sie otwierac i oba sa lekko uchylone - wtedy stop (mamy koniec wydechu). jesli mamy tak na 4 cylindrze, 1 powinien miec luzne dzwigienki (koniec sprezania ma) i mozemy sprawdzic oba zawory na pierwszym. potem krecimy dalej, obserwujemy chyba numer 2, jak zawory na 2 dojda do tego polozenia, sprawdzamy luzy na 3. potem 1, sprawdzamy luzy na 4 i na koniec na 3 sprawdzamy luzy na 2. moze kolejnosc pokrecilem, ale jak sie kreci walem to widac ktore sie otweraja. tym sposobem 2 obroty walu i ustawione. trzeba tylko pamietac 4-1, 2-3, 1-4 i 3-2. wychodzi kolejnosc zaplonu - 1-3-4-2, to chyba sie zgadza
.
robimy tak: krecimy walem, obserwujemy zawory. jak ktorys z wydechow sie domyka, krecimy az ssacy na tym cylindrze zacznie sie otwierac i oba sa lekko uchylone - wtedy stop (mamy koniec wydechu). jesli mamy tak na 4 cylindrze, 1 powinien miec luzne dzwigienki (koniec sprezania ma) i mozemy sprawdzic oba zawory na pierwszym. potem krecimy dalej, obserwujemy chyba numer 2, jak zawory na 2 dojda do tego polozenia, sprawdzamy luzy na 3. potem 1, sprawdzamy luzy na 4 i na koniec na 3 sprawdzamy luzy na 2. moze kolejnosc pokrecilem, ale jak sie kreci walem to widac ktore sie otweraja. tym sposobem 2 obroty walu i ustawione. trzeba tylko pamietac 4-1, 2-3, 1-4 i 3-2. wychodzi kolejnosc zaplonu - 1-3-4-2, to chyba sie zgadza

SJ 413 '87 mota sie co nieco 

Re: Ustawianie zaworów sj410
Pytanie możne błahe które to są zawory ssące a które wydechowe samurai 1.3 i, patrząc z miejsca kierowcy.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Ustawianie zaworów sj410
Te ssące są od strony kolektora dolotowego, a wydechowe od wydechowego. 

Re: Ustawianie zaworów sj410
z miejsca kierowcy to ssące są po prawej a wydechowe po lewejStachu-80 pisze:Pytanie możne błahe które to są zawory ssące a które wydechowe samurai 1.3 i, patrząc z miejsca kierowcy.

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Ustawianie zaworów sj410
ale z miejsca kierowcy to się je słabo reguluje 

Re: Ustawianie zaworów sj410
Kasztany jeszcze tam nie zaglądałem wiec zapytałem sobie zgłębiając temat, logicznym jest ze od kolektora ssącego są ssące a od wydechowego wydechowe nie pomyślałem o tym. Są takie auta jak np. stare audi 80 gdzie kolektory były nad sobą i teraz zabłyśnij które są ssące a które wydechowe. Pytając tym się może sugerowałem, liczyłem na to ze można je odróżnić np. po średnicy czy coś takiego.Kuszman pisze:ale z miejsca kierowcy to się je słabo reguluje
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Ustawianie zaworów sj410
nie musisz zaczynac od 1 cylindra,
moja rada najprostrza metoda krecac walem patrz na krzywki walka i ustaw go w takiej pozycji zeby krzywki walka byly maxymalnie oddalone od dzwigienki na obu zaworach sprawdz luz i w razie potrzeby skoryguj
moja rada najprostrza metoda krecac walem patrz na krzywki walka i ustaw go w takiej pozycji zeby krzywki walka byly maxymalnie oddalone od dzwigienki na obu zaworach sprawdz luz i w razie potrzeby skoryguj
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
692121109 Kuba
Re: Ustawianie zaworów sj410
Stara metoda mechaników:
Tylko dla silników czterocylindrowych
Kręcisz wałem i patrzysz na którym cylindrze dzwigienki sie mijają
Jesli mijają sie na 1 regulujesz luz na 4
Jesli mijają sie na 3 regulujesz luz na 2
Jesli mijają sie na 4 regulujesz luz na 1
Jesli mijają sie na 2 regulujesz luz na 3
Proste jak drut
Zawsze śmiałem sie z mechaników w warsztatach którzy do ustawiena zaworów musieli zdejmować kopułkę. Ciekawe jak by to robili w dieslu 
Tylko dla silników czterocylindrowych

Kręcisz wałem i patrzysz na którym cylindrze dzwigienki sie mijają
Jesli mijają sie na 1 regulujesz luz na 4
Jesli mijają sie na 3 regulujesz luz na 2
Jesli mijają sie na 4 regulujesz luz na 1
Jesli mijają sie na 2 regulujesz luz na 3
Proste jak drut


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości