Strona 1 z 1

Ustawianie zaworów sj410

: ndz lip 04, 2010 10:00 pm
autor: pershing
Chcę ustawić luzy zaworowe w sj410. Jak ustawić dokładnie wałek rozrządu żeby był w dokładnie odpowiedniej pozycji do pomiaru? Trzeba chyba znaleźć znaczek T na kole zamachowym. Ale co dalej? Kiedy mierzyć poszczególne luzy zaworowe?

Re: Ustawianie zaworów sj410

: pn lip 05, 2010 8:50 am
autor: matchbox
Musisz jeszcze powiązać z zapłonem na konkretny cylinder czyli 1 albo 4, bo wtedy znaki na kole zamachowym pokrywają się z oknem obudowy skrzyni. Znajdź w manualu kolejność zaworów bo nie pamiętam, w każdym razie dla zapłonu pierwszego cylindra sprawdzasz połowę zaworów a dla czwartego drugą połowę. Zapłon można poznać np po wskazaniu palca rozdzielacza. Można też po zaworach bo w pozycji zapłon dla 1 oba zawory pierwszego cylindra muszą być zamknięte. To takie przypomnienie na wypadek jak ktoś wyjmie aparat zapłonowy nie zaznaczając sobie pozycji palca albo coś w ten deseń.

Re: Ustawianie zaworów sj410

: pn lip 05, 2010 8:28 pm
autor: pershing
wielkie dzięki.

Re: Ustawianie zaworów sj410

: wt lip 06, 2010 7:40 am
autor: matchbox
A dokładniej to masz to tu opisane:
http://www.lj10.com/lj80service/pg84.htm
co prawda to jest manual do 800 ale mechanizm rozrzadu działa tak samo :wink:
Czyli dla "T" i zapłonu na 1 reguluje się ssące 1 i 2 garka, wydechowe 1 i 3, dla "T" i zapłonu na 4 ssące dla 3 i 4, wydechowe dla 2 i 4.

Re: Ustawianie zaworów sj410

: wt lip 06, 2010 10:14 pm
autor: vetrieska
albo jak nie mozesz znalezc gmp na suwie sprezania 1 i 4 garnka jest jeszcze druga metoda, prostsza wg mnie.
robimy tak: krecimy walem, obserwujemy zawory. jak ktorys z wydechow sie domyka, krecimy az ssacy na tym cylindrze zacznie sie otwierac i oba sa lekko uchylone - wtedy stop (mamy koniec wydechu). jesli mamy tak na 4 cylindrze, 1 powinien miec luzne dzwigienki (koniec sprezania ma) i mozemy sprawdzic oba zawory na pierwszym. potem krecimy dalej, obserwujemy chyba numer 2, jak zawory na 2 dojda do tego polozenia, sprawdzamy luzy na 3. potem 1, sprawdzamy luzy na 4 i na koniec na 3 sprawdzamy luzy na 2. moze kolejnosc pokrecilem, ale jak sie kreci walem to widac ktore sie otweraja. tym sposobem 2 obroty walu i ustawione. trzeba tylko pamietac 4-1, 2-3, 1-4 i 3-2. wychodzi kolejnosc zaplonu - 1-3-4-2, to chyba sie zgadza :D .

Re: Ustawianie zaworów sj410

: śr wrz 01, 2010 2:25 pm
autor: Stachu-80
Pytanie możne błahe które to są zawory ssące a które wydechowe samurai 1.3 i, patrząc z miejsca kierowcy.

Re: Ustawianie zaworów sj410

: śr wrz 01, 2010 2:31 pm
autor: matchbox
Popatrz na kolektory 8)

Re: Ustawianie zaworów sj410

: śr wrz 01, 2010 2:33 pm
autor: Kuszman
Te ssące są od strony kolektora dolotowego, a wydechowe od wydechowego. :)16

Re: Ustawianie zaworów sj410

: śr wrz 01, 2010 3:07 pm
autor: slavok
Stachu-80 pisze:Pytanie możne błahe które to są zawory ssące a które wydechowe samurai 1.3 i, patrząc z miejsca kierowcy.
z miejsca kierowcy to ssące są po prawej a wydechowe po lewej ;)

Re: Ustawianie zaworów sj410

: śr wrz 01, 2010 3:14 pm
autor: Kuszman
ale z miejsca kierowcy to się je słabo reguluje :)21

Re: Ustawianie zaworów sj410

: czw wrz 02, 2010 7:06 am
autor: Stachu-80
Kuszman pisze:ale z miejsca kierowcy to się je słabo reguluje :)21
Kasztany jeszcze tam nie zaglądałem wiec zapytałem sobie zgłębiając temat, logicznym jest ze od kolektora ssącego są ssące a od wydechowego wydechowe nie pomyślałem o tym. Są takie auta jak np. stare audi 80 gdzie kolektory były nad sobą i teraz zabłyśnij które są ssące a które wydechowe. Pytając tym się może sugerowałem, liczyłem na to ze można je odróżnić np. po średnicy czy coś takiego.

Re: Ustawianie zaworów sj410

: czw wrz 02, 2010 7:26 am
autor: kuba84
nie musisz zaczynac od 1 cylindra,

moja rada najprostrza metoda krecac walem patrz na krzywki walka i ustaw go w takiej pozycji zeby krzywki walka byly maxymalnie oddalone od dzwigienki na obu zaworach sprawdz luz i w razie potrzeby skoryguj

Re: Ustawianie zaworów sj410

: czw wrz 02, 2010 7:43 am
autor: Kwadrat
Stara metoda mechaników:
Tylko dla silników czterocylindrowych ;)

Kręcisz wałem i patrzysz na którym cylindrze dzwigienki sie mijają
Jesli mijają sie na 1 regulujesz luz na 4
Jesli mijają sie na 3 regulujesz luz na 2
Jesli mijają sie na 4 regulujesz luz na 1
Jesli mijają sie na 2 regulujesz luz na 3

Proste jak drut :) Zawsze śmiałem sie z mechaników w warsztatach którzy do ustawiena zaworów musieli zdejmować kopułkę. Ciekawe jak by to robili w dieslu :)

Re: Ustawianie zaworów sj410

: czw wrz 02, 2010 8:09 am
autor: Stachu-80
Dzięki więcej pytań nie mam. :)2