Które pióra wywalić z resorów ??

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: slavok » ndz lip 18, 2010 11:51 am

Witam
mam taki problem, muszę wywalić pióra z resorów bo poprzedni właściciel masochista wpierdzielił tyle tego, że jadąc po polnej drodze można puścić pawia teraz, ogólnie to samurai jest za twardy i trzepie jak cholera :)3

z przodu mam resory tylne samuraiowe, przynajmniej tak mi się zdaje...

przód:
Obrazek

tył:
Obrazek
Obrazek


jak widać do przodu nawalone jest 5 piór :roll: co prawda mam wyciągarkę i zderzak stalowy (dosyć lekki może 15 kg waży) ale imho to i tak przesada.
z tyłu natomiast pusta paka, nie ma nic szpeja, co najwyżej może kiedyś się pojawi tam hi-lift i tyle.

doradźcie panowie co zrobić by to cholerstwo zrobić bardziej komfortowym, bo czasami w teren jadę z babą a naprawdę podskakuje jak ping pong samurai, w błocie to mi tam wisi, ale po suchej utwardzonej glebie (jakieś pole czy droga gruntowa, leśna z nierównościami to masakra)
resory się niby uginają ale imho potrzeba do tego zbyt dużej siły.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

miras7
 
 
Posty: 284
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 10:19 pm

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: miras7 » ndz lip 18, 2010 11:58 am

Jeśli chodzi o tylne, to wyglądają jakby niczego za dużo tam nie było. Taka konstrukcja. Wyjęcie pióra osłabi cały resor. Z przodu - potrzeba jeszcze jednej fotki resoru, od wieszaka do mostu, czyli połowy długości resora, z boku. Trzeba zobaczyć, czy któreś z piór nie jest dołożone "poza konkursem" i można by je wywalić.
Isuzu Trooper 3.1 LTD '94

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: slavok » ndz lip 18, 2010 12:05 pm

Obrazek
Obrazek
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: N2O » ndz lip 18, 2010 12:49 pm

Z przodu możesz właściwie wyjąć tylko jedno z dwóch dolnych piór - spróbuj wyjąć to dłuższe.
Do tego zmodyfikuj resory tak aby dało się przekładki założyć.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: slavok » ndz lip 18, 2010 1:05 pm

ok wytargam to pióro w takim razie i będziemy widzieć co się będzie działo, zastanawiam się czy nie było by dobrym rozwiązaniem by wymienić przy okazji pióra główne /np na mazurowe/ bo boje się, że po wyjęciu jednego pióra resor może usiąść... robota taka sama (podejrzewam, że i tak trzeba wytargać cały resor by pióro wyciągnąć, ale w głowie mam pewien pomysł jak to uczynić bez targania całego mostu spod samochodu) a lagi główne były by nowe...

co do przekładek to chodzi Ci o jakieś przekładki teflonowe pomiędzy piórami resora ? gdzie to zdobyć ? i jakich modyfikacji to wymaga ?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: N2O » ndz lip 18, 2010 1:13 pm

To, że resor usiądzie nie brałbym za wadę przy SPOA - i tak jest dość wysoko, bardziej obawiałbym się esowania resorów.
Z przekładkami to musisz poszukać od jakiegoś innego samochodu itp.
Może wymagać np przewiercenie końców piór co by się przekładki trzymały.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: slavok » ndz lip 18, 2010 1:30 pm

jak usiądzie to problem jest w tym, że ktoś tutaj zmotał dziwaczne odboje i podpory pod odboje, wiec skok zawieszenia przy dobiciu będzie malutki... myślę, że można by np skrócić odboje ale qrna znów nie wiem w jakim zakresie pracują amorki...:

Obrazek

kolejna sprawa to taka, że i tak chyba będę musiał z tym podjechać do jakiegoś kowala bo przedostatnie pióro jest od 2giej strony spięte klamrą i nitem więc sam tego nie zrobie...:
Obrazek

esowanie może w jakimś stopniu ograniczy panhard który też nie wiem po co jest tutaj zmotany, wygląda to tak jak by ktoś robił bazę pod springa i nie dokończył... tak to q jest, trzeba było kupić serie to by nie było tylu problemów, pomotał ktoś zawias i teraz nie wiadomo z czym do czego. :)3
Obrazek
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: N2O » ndz lip 18, 2010 1:39 pm

Może zacznij od wywalenia tego panharda - powinno być lepiej, bo to nie ma prawa działać w tym przypadku.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: slavok » ndz lip 18, 2010 1:48 pm

to akurat najmniej absorbująca modyfikacja którą mogę wykonać więc wywalę ten drążek i sprawdzę, chociaż nie wiem czy będzie to miało jakiś wpływ na komfort resorowania, we wrangu którymś tam na resorach też panhard jest :)21 może konstruktor tego zawieszenia co jest u mnie wzorował się na wrangu hehehe
mam nadzieje, że po wywaleniu trafię w drogę hehe
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: N2O » ndz lip 18, 2010 2:00 pm

Jeśli masz dobre tuleje w resorach, brak luzów w mostach i zdrowy układ kierowniczy to nie powinno być problemów z trafieniem w drogę.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: Adam.Ż » ndz lip 18, 2010 2:50 pm

panhard sam w sobobie nie będzie miał wpływu na esowanie sie resorów. Panhard zabezpiecza żeby most na boki nie latał.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: slavok » ndz lip 18, 2010 3:15 pm

wywaliłem panharda, pojeździłem, i nie wiem subiektywne odczucia dalej z doopy, muszę pojeździć jakimś seryjnym samuraiem by stwierdzić, nawet wrzuciłem na 1 bieg i szedłem koło samochodu, zawieszenie na wybojach niby pracuje, ale wydaje mi się, że i tak jest za twardo...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: Adam.Ż » ndz lip 18, 2010 4:42 pm

napisałem Ci po co jest panhard - nie jest elementem resorującym i nie ma wpływu na twardość zawieszenia
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: slavok » ndz lip 18, 2010 5:23 pm

zasugerowałem się wypowiedzią kolegi wyżej, testowo sprawdziłem.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: Myszono » wt lip 20, 2010 8:07 pm

Kupuj OME bo kombinowanie z piórami nic ci i tak nie da a ostatecznie i tak kupisz OME :)
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: slavok » wt lip 20, 2010 8:18 pm

boje się, że ome przy spoa będzie za wysoko, w dodatku chyba bym już wolał motać springa na matizowych wahaczach niż pakować się w OME...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: viperecki » wt lip 20, 2010 10:10 pm

odpuść resory motaj springi :)2 :)21
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: Myszono » śr lip 21, 2010 12:26 pm

viperecki pisze:odpuść resory motaj springi :)2 :)21
To ile takie zmotanie springów wraz z częściami i powiedzmy tanią koleżeńską robocizną? bo komplet OME 1600zl brutto max
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: viperecki » śr lip 21, 2010 7:58 pm

hmmm powiem tak polica sam za ile kupisz i ile wydasz lub sam pospawasz 4x wachacz tico matiz , 4x spring fela kombi , rura na panhardy i sierżant , polibusze do w/w drążków, odboje , ewentualnie nowe amorki i tyle :)21 to co OME taniej i to 1600 za same resory
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: Adam.Ż » śr lip 21, 2010 8:37 pm

wszystko tak ładnie i przyjemnie to tylko na papierze wygląda :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: szerokimost » śr lip 21, 2010 9:00 pm

Adam.Ż pisze:wszystko tak ładnie i przyjemnie to tylko na papierze wygląda :wink:


dokładnie kasa to nie wszystko jeszcze trzeba mieć pojęcie i sporo czasu by tego nie spie.....


wszystko niby takie proste a potem powstają tematy : http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t= ... it=springi


:)21
Samiec

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: Myszono » śr lip 21, 2010 10:01 pm

1600zl max brutto a teraz tak poweim - po odliczeniu VAT'u i sprzedaży orginalnych resorów z suki od ręki na allegro za 4szt 400zl ome potrafi wyjść nie jednego gościa od 750 do 900zl - mnie wyszło ok 800zl o ile pamiętam. Amory już miałem wcześniej gazóweczki od vitki i lubliny na tył więc kosztów dodatkowych brak, polibusze pasują wszystkie oprucz 4 szt ale wystarczy podszlifować z lekka i wchodzą. Roboty z wymianą no powiedzmy 3h na luzaka. Więc życze powodzenia i wytrwałości przy motaniu springów.
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: slavok » śr lip 21, 2010 10:22 pm

nie widzę większego problemu ze zmotaniem springów jak się ma dostęp do wycinarki plazmowej (obejdzie się nawet i bez ale z mniejszą dokładnością), migomatu i jakiegoś wzoru na którym można się opierać, mechanika jak każda inna. Trzeba iść sprawdzoną drogą a nie Kostkową :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: Myszono » czw lip 22, 2010 6:06 am

Spoko jeśli masz się na czym wzorować a to coś działa zadowalająco to jak najbardziej.
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Które pióra wywalić z resorów ??

Post autor: Bartex » czw lip 22, 2010 6:21 am

slavok pisze:nie widzę większego problemu ze zmotaniem springów jak się ma dostęp do wycinarki plazmowej (obejdzie się nawet i bez ale z mniejszą dokładnością), migomatu i jakiegoś wzoru na którym można się opierać, mechanika jak każda inna. Trzeba iść sprawdzoną drogą a nie Kostkową :)21
Obejdzie się bez wycinarki.
Jak byś sie wybierał do KR to moje toczydło możesz po drodze zobaczyć Gaju (gm. Mogilany) I nawet prawie całkiem bez budy :)16 . Przyjedź z linijką i aparatem a ja Ci powiem co bym teraz zrobił inaczej ;)
Bartek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość