Czujnik położenia wału
Moderator: Albert_N
Czujnik położenia wału
Rozumiem , żę w wersji z wtryskiem znajduje się tam gdzie w wersji bez wtrysku jest zaślepka . Czy w wersji bez wtrysku da się go tam spokojnie przykręcić i czy koło zamachowe w wersji bez wtrysku ma podziałkę i jeśli w gaźnikowcu takiej podziałki nie ma to czy bezproblemowo można założyć koło zamachowe z wersji z wtryskiem , a może koła zamachowe np w swifcie czy też w Vitarze 1.6 będzie pasować i działać poprawnie z takim czujnikiem ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Czujnik położenia wału
A w ogóle o jakim aucie/silniku te rozważania?Zun pisze:Rozumiem , żę w wersji z wtryskiem znajduje się tam gdzie w wersji bez wtrysku jest zaślepka . Czy w wersji bez wtrysku da się go tam spokojnie przykręcić i czy koło zamachowe w wersji bez wtrysku ma podziałkę i jeśli w gaźnikowcu takiej podziałki nie ma to czy bezproblemowo można założyć koło zamachowe z wersji z wtryskiem , a może koła zamachowe np w swifcie czy też w Vitarze 1.6 będzie pasować i działać poprawnie z takim czujnikiem ?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Czujnik położenia wału
Samurai - jeśli łaska podaj do siebie numero telefono to dryndne do Ciebie , bo tak coś kojarze , że ty kumaty w te klockiKostuch pisze:A w ogóle o jakim aucie/silniku te rozważania?Zun pisze:Rozumiem , żę w wersji z wtryskiem znajduje się tam gdzie w wersji bez wtrysku jest zaślepka . Czy w wersji bez wtrysku da się go tam spokojnie przykręcić i czy koło zamachowe w wersji bez wtrysku ma podziałkę i jeśli w gaźnikowcu takiej podziałki nie ma to czy bezproblemowo można założyć koło zamachowe z wersji z wtryskiem , a może koła zamachowe np w swifcie czy też w Vitarze 1.6 będzie pasować i działać poprawnie z takim czujnikiem ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Czujnik położenia wału
Coś ci się zupełnie przez ten upał pomyliłoZun pisze:Samurai - jeśli łaska podaj do siebie numero telefono to dryndne do Ciebie , bo tak coś kojarze , że ty kumaty w te klockiKostuch pisze:A w ogóle o jakim aucie/silniku te rozważania?Zun pisze:Rozumiem , żę w wersji z wtryskiem znajduje się tam gdzie w wersji bez wtrysku jest zaślepka . Czy w wersji bez wtrysku da się go tam spokojnie przykręcić i czy koło zamachowe w wersji bez wtrysku ma podziałkę i jeśli w gaźnikowcu takiej podziałki nie ma to czy bezproblemowo można założyć koło zamachowe z wersji z wtryskiem , a może koła zamachowe np w swifcie czy też w Vitarze 1.6 będzie pasować i działać poprawnie z takim czujnikiem ?

Po pierwsze:
Nie jestem kumaty w te klocki, ale jak chcesz o tym porozmawiać to ci dam telefon

Po drugie:
W samuraiu, ani żadnym chyba monowtryskowcu, nie ma czujnika położenia wału. Taki czujnik jest potrzebny tylko przy wielopunktowym wtrysku.
Przy wtrysku jest taka sama zaślepka na dzwonie sprzęgła jak przy gaźniku.
Koła zamachowe wtrysk-gaźnik powinny być geometrycznie zamienne (ale nigdy nie wnikałem i nie patrzyłem czy przy wtrysku też jest na nim podziałka).

BTW
Kiedyś nawet miałem fantazje o przeróbce na bezrozdzielaczowy zapłon (i może przy okazji na MPI), ale chroniczny brak czasu zatrzymał projekt

Byłoby to o tyle fajne, że wylatuje część instalacji WN - zwłaszcza kopułka, która nie zawsze chce robić pod wodą, a na dodatek np. mocno utrudnia wsadzanie swifta...

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Czujnik położenia wału
Czy na pewno czujnik jest na kole zamachowym? W Swifcie/Mazdzie 323 BG/ chyba nawet fordzie 2.9 EFI i pewnie w wielu innych autach z lat '90 czujnik prędkości i położenia wału był wyłącznie w aparacie zapłonowym. Sprawdź czy w Vitarze i Samurai'u tak nie było, bo z poniższego zdjęcia wynika, że aparat z Vitary miał zabudowany czujnik.

pzdr, W

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Czujnik położenia wału
W Samurai'u wygląda to tak:

pzdr, W

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Czujnik położenia wału
Ale to nie jest czujnik położenia wału.
...a czujnik prędkości jest w prędkościomierzu.
...a czujnik prędkości jest w prędkościomierzu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Czujnik położenia wału
W obrotomierzu jest czujnik VSS - czyjnik prędkości samochodu, potrzebny do minimalnego zwiększania prędkości obrotowej biegu jałowego w przypadku poruszania się samochodu z prędkością większą niż kilkanaście km/h.
W aparacie natomiast jest czujnik prędkości i położenia wału korbowego. To on informuje ECU w jakim położeniu jest wał korbowy i jaką ma szybkość. To główny czujnik układu - bez sygnału z niego silnik nie działa. Pozostałe to na pewno TPS, MAF, czujnik temp. silnika i powietrza itp. Na pewno potrzebny jeszcze będzie moduł zapłonowy, który również jest w instalacji gaźnikowej (w dwóch przypadkach się z tym spotkałem, więc pewnie to norma), filtr szumów, IAC, przyda sie wtryskiwacz, niskociśnieniowa pompa paliwa, jedno- trzy- lub czteroprzewodowa sonda lambda.
pzdr, W
W aparacie natomiast jest czujnik prędkości i położenia wału korbowego. To on informuje ECU w jakim położeniu jest wał korbowy i jaką ma szybkość. To główny czujnik układu - bez sygnału z niego silnik nie działa. Pozostałe to na pewno TPS, MAF, czujnik temp. silnika i powietrza itp. Na pewno potrzebny jeszcze będzie moduł zapłonowy, który również jest w instalacji gaźnikowej (w dwóch przypadkach się z tym spotkałem, więc pewnie to norma), filtr szumów, IAC, przyda sie wtryskiwacz, niskociśnieniowa pompa paliwa, jedno- trzy- lub czteroprzewodowa sonda lambda.
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Czujnik położenia wału
Hmmm , czyli taki aparat powinienbyc w samuraiach od 90 do 95 i vitarach od 91 do 95 . Ale czy to przypadkiem nie jest jakas wydumka na rynek amerykanski ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Czujnik położenia wału
Raczej nie, poszukaj na schematach.
pzdr, W
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Czujnik położenia wału
Na jakich schematach ?Wilku pisze:Raczej nie, poszukaj na schematach.
pzdr, W
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Czujnik położenia wału
BłądziszWilku pisze:W obrotomierzu jest czujnik VSS - czyjnik prędkości samochodu, potrzebny do minimalnego zwiększania prędkości obrotowej biegu jałowego w przypadku poruszania się samochodu z prędkością większą niż kilkanaście km/h.
W aparacie natomiast jest czujnik prędkości i położenia wału korbowego. To on informuje ECU w jakim położeniu jest wał korbowy i jaką ma szybkość. To główny czujnik układu - bez sygnału z niego silnik nie działa. Pozostałe to na pewno TPS, MAF, czujnik temp. silnika i powietrza itp. Na pewno potrzebny jeszcze będzie moduł zapłonowy, który również jest w instalacji gaźnikowej (w dwóch przypadkach się z tym spotkałem, więc pewnie to norma), filtr szumów, IAC, przyda sie wtryskiwacz, niskociśnieniowa pompa paliwa, jedno- trzy- lub czteroprzewodowa sonda lambda.
pzdr, W

W obrotomierzu nie ma czujnika tylko w prędkościomierzu.
Nie powoduje on żadnego zwiększania obrotów biegu jałowego. Do tego służy elektrozawór ISC (i ewentualnie throttle opener ze swoim zaworkiem)
Z czujnika CAS nie dowiesz się w jakim położeniu jest wał korbowy.
To że bez sygnału CAS silnik nie działa, to tylko efekt algorytmu sterownika. Przy wtrysku ciągłym CSI mogłoby go nie być wcale.
W samuraiu nie ma MAF tylko MAP.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Czujnik położenia wału
Ehhh, trochę za szybko pisałem i dlatego małe błędy. Oczywiście, że w obrotomierzy nie ma czujnika, tylko w prędkościomierzu. Ale jego zadanie jest takie, jak opisałem - zawór zwiększający ilość powietrza do silnika to tylko element wykonawczy sterowany przecież przez ECU, do którego dociera sygnał między innymi z VSS.W obrotomierzu nie ma czujnika tylko w prędkościomierzu. Nie powoduje on żadnego zwiększania obrotów biegu jałowego. Do tego służy elektrozawór ISC
Dokładnie nie, ale sygnał taki wystarczy do realizacji wtrysku grupowego (Mazda 323 po '91 roku, Ford 2.9 EFI, Vitara 16v??) lub full group (Swift GTi).Z czujnika CAS nie dowiesz się w jakim położeniu jest wał korbowy.
To prawda, nie ma przepływki tylko czujnik ciśnienia.W samuraiu nie ma MAF tylko MAP.
Trochę lektóry, aby nikt nie błądził:
http://pultusk4x4.org.pl/Suzuki/cps_swiftgti.jpg
http://pultusk4x4.org.pl/Suzuki/vss_swiftgti.jpg
http://pultusk4x4.org.pl/Suzuki/sam.jpg
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość