Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

COBRAbis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 26, 2010 6:25 am

Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: COBRAbis » wt sie 31, 2010 8:02 am

Witam szanowne grono.
Panowie jak na razie jestem tymczasowo w posiadaniu Suzuki Samurai 1.9 TD z intercoolerem 90KM na mostach od Toyoty LJ, reduktor z tego co mnie poinformowano ma przełożenie 4,16:1, PTO + mechanik, skrzynia biegów od poloneza.
Niestety silnik jest padnięty i nie mam możliwości sprawdzić jak to wszystko jeździ a nigdy nie jeździłem żadną Suzuką.
Silnik miał dłubniętą pompe wtryskową i na chamowni ponoć wykazywało w okolicach 110KM więc zakładam że ponad 100KM jednak ma.
Znajomi doradzają mi wywalenie ropniaka i wsadzenie benzyny 1.3 od Jimiego lub 2.5 V6 od Grand Vitary.
Sam zakup silnika z osprzętem i skszynią jeszcze jakoś bym przebolał finansowo, ale koszty robocizny i ewentualnych przeróbek aby to wszysko podpiąć niestety przekracza moje możliwości.
Suza ma jeździć po dach w gnoju, ale nie na zawodach tylko dla własnej przyjemności aby odpocząć po pracy w sobotę czy niedzielę na łonie natury. :D
Proszę was o poradę czy silnik 1.9 TD mi wystarczy czy jednak kombinować coś aby wsadzić silnik benzynowy.
A może jest jakieś inne wyjście i pod skrzynie od poloneza można podpiąć jakiegoś innego benzyniaka dorabiając tylko do tej skrzyni jakąś flansze.
Wiadomo że chodzi mi finanse, doprowadzenie Suzy do stanu używalności przy silniku który teraz posiada jest szybkie i stosunkowo w rozsądnych pieniądzach.
Zakup całego silnika 1.9 TD i jego wymiana. :)
Panowie jak wy to widzicie ?
Ewentualnie jakie mogą być naprawdę realne koszty przerobienia Suzy na benzyne i czy wogóle ma to sens bo jednak silnik TD ma więcej koni niż silnik 1.3 od Jimiego i moment obrotowy dostępny przy niższych obrotach.
Suza obecnie stoi na oponach 35/14/15" bogery super swamper.
Pozdrawiam. :)2

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: KSikorski » wt sie 31, 2010 9:08 am

Bez sensu ruszać ten silnik. Ja na seryjnych przełożeniach i silniku 1,6 TD mam w terenie możliwości nieco niższe, ale porównywalne do samuraia z silnikiem vitary i 4,16 w reduktorze. 1,9 TD z 4,16 to będzie szatan, przy tych kołach z piecykiem od jimniego nawet z 4,16 może Ci być ciężko... Zostaw turbodiesla, ogarnij go i ciesz się jazdą :)2
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: N2O » wt sie 31, 2010 2:57 pm

Wsadzaj drugiego takiego samego diesla tylko z tym osprzętem co masz co byś mocy nie stracił.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

jtusia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 8:18 pm
Lokalizacja: mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: jtusia » wt sie 31, 2010 4:45 pm

moim zdaniem wystarczająco ok 100km
a jeśli jest to ten samuraj o jakim myślę to dawał rade na długich podjazdach może być problem z mocą
I sprawdzi czy oby na pewno reduktor to 4:16
"tuśka to ja, a błoto to moja dusza "........fascynaci4x4.pl..........

COBRAbis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 26, 2010 6:25 am

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: COBRAbis » pt wrz 10, 2010 6:06 pm

Witam ponownie.
Nowe serducho Suzy siedzi już pod maską, 1.9TD tak jak doradzaliście.
Pompy wtryskowej narazie nie przekładam, zobacze jak Suza walczy w terenie z silnikiem 90KM.
Jeszcze silnika nie odpaliłem bo było kilka problemów technicznych, padnięty rozrusznik którego wcześniej nie sprawdzaliśmy i dziurawa miska olejowa.
Mam nadzieje że do niedzieli znajomi mi to ogarną abym mógł wreszcie sprawdzić jak to jeździ i co ewentualnie jeszcze będzie do zrobienia.
Rozrusznik rano dostarczyłem, ale oczywiście nie taki jak trzeba. :evil:
Stary miał 11 zębów a ja przywiozłem rozrusznik który miał 12 zębów a oznaczenia mają takie same.
Ale chłopaki dali sobie radę i poprzekładali co trzeba z jednego do drugiego i silnikiem zakręciliśmy kilka razy aby sprawdzić czy wszystko jest OK.
Oczywiście konkretne sprawdzenie będzie jak się go odpali.
No i wreszcie będzie można sprawdzić czy pozostałe elementy składowe Suzy poprawnie działają.
Autko polubiłem choć jeszcze nim nie przejechałem nawet kilku metrów, już wiem że trzeba w niej kilka spraw poprawić ale to już na następny sezon bo w tym roku skarbonka z napisem Off Road jest na wyczerpaniu. :wink:
A jeszcze może się okazać że coś jest do zrobienia.
Jeżeli po odpaleniu okaże się że przynajmniej na ten rok za wiele nie trzeba będzie w nią wkładać (pomjam usterki spowodowane jazdą w terenie) to już będe szczęśliwy i zaczne walkę aby zbić jeszcze trochę z jej masy.
Osobiście jej nie ważyłem ale ponoć waży w okolicach 1400kg.
Z tym osprzętem co ma to i tak chyba nie za wiele, przynajmniej tak mi się wydaje, mechanik od stara bez żadnych przeróbek, mosty Toyota LJ, . :)
Pożyjemy zobaczymy.
Pozdrawiam i dziękuje za porady. :)2

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: ŁeLeK » sob wrz 11, 2010 12:45 pm

COBRAbis pisze: Osobiście jej nie ważyłem ale ponoć waży w okolicach 1400kg.

Pozdrawiam i dziękuje za porady. :)2
Zdecydowanie za ciężki :o
4x4 Tczew

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: yoger » sob wrz 11, 2010 3:29 pm

Faktycznie ciężki :/ 1400 waży moja vitara long ze zderzakami i pełnym bakiem:P
No to od początku

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: zagaj1 » sob wrz 11, 2010 3:39 pm

Wrzuć jakieś fotki tej zmotki :wink:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

COBRAbis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 26, 2010 6:25 am

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: COBRAbis » śr wrz 15, 2010 2:49 pm

Witam
Zdjęć Suzuki jeszcze żadnych nie posiadam więc narazie nic nie wstawię.
Autko było przez jakiś czas jeżdzące. :wink:
Niestety już ukręciłem przegub i muszę go teraz wymienić. :(
Ogólnie bardzo fajnie suza daje sobie radę w terenie, niestety reduktor ma przełożenia seryjne a nie jak pisałem 4,16:1.
Niestety w pewnych okolicznościach jest to męczące i brakuje trochę wyższych przełożeń.
Mam w planach wymianę przełożeń tylko nie wiem na jakie je zmienić.
Na 4,16:1 ; 4,9:1 czy 5,14:1
Z seryjnym reduktorze praktycznie na dojazdach i w terenie poruszałem się na biegach wolnych prawie wszystkie przeszkody trzeba był pokonywać na 1 biegu.
Autko szło ale już nie było możliwości redukcji na niższy bieg gdyby sytuacja tego wymagała.
Proszę o poradę jakie przełożenia będą najodpowiedniejsze.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: N2O » śr wrz 15, 2010 2:51 pm

4,16 - inne będą za wolne.
Co ty ta masz za koła że ukręciłeś przegub w mostach od toyoty w samurai'u? - już doczytałem bogger 35.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

COBRAbis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 26, 2010 6:25 am

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: COBRAbis » śr wrz 15, 2010 5:53 pm

N2O pisze:4,16 - inne będą za wolne.
Co ty ta masz za koła że ukręciłeś przegub w mostach od toyoty w samurai'u? - już doczytałem bogger 35.
:)21
Niestety jak się nie myśli to potem trzeba za to płacić. :)21
Zastanawiam się tylko czy reduktor 4,16 da radę pociągnąć te koła w bardzo ostrym błocie i jak wygląda sprawa na podjazdach.
Przy obecnym reduktorze i oponach jakie mam biegi wolne bardziej mi pasują jako biegi na dojazdy, w terenie jednak wolałbym mieć jeszcze możliwość ich redukcji na niższy bieg.
Tak jak napisałem wcześniej, większość przeszkód zmuszony byłem robić na jedynce, po wymianie przełożeń chciałbym aby auto na biegach szybkich jechało tak jak teraz jeżdzi na biegach wolnych w seryjnym reduktorze.
Natomiast na biegach wolnych dało radę kręcić kołami które mam.
Co do terenu preferuje bardziej błoto i wodę, podjazdy też się pojawiają ale specjalnie za nimi się nie rozglądam.
Co do prędkości autko ma pociągnąć na biegach szybkich do 50-60km/h a na wolnych . . . . . . no właśnie, nie wiem jak to opisać. :-?
Ma poprostu dać radę kręcić boggery 35" bez duszenia silnika.
Jeżeli ktoś jest wstanie wytłumaczyć mi łopatologicznie jak auto jeździ przy danych przełożeniach byłbym wdzięczny.
Zakładam nie wiem tylko czy słusznie że jak teraz pokonywałem jakieś błoto na pierwszym biegu to przy przełożeniach 4,16:1 zrobiłbym tą przeszkodę na drugim biegu a jedynka była by jeszcze w zapasie gdyby trzeba było zredukować.
A jak by to było z przełożeniami 4,9 lub 5,12 ??
Na dojazdówkach raczej nie przekraczam prędkości 40-50km/h, a jak już wjadę w tereny docelowe to prędkości maxsymalne raczej nie przekraczają 20km/h.
Suza drogę asfaltową to będzie widzieć tylko sporadycznie aby dojechać z kilka kilometrów do terenu 1-10km nie więcej, na dalsze wyprawy laweta.
I pod tym względem chce dobrać przełożenia. :)2

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: N2O » śr wrz 15, 2010 6:00 pm

http://izook.com/gearcalc.htm
Tu sobie policzysz co trzeba.
Musisz uwzględnić przełożenia reduktora, skrzyni na konkretnym biegu, mostów i rozmiar kół.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: Aśka&Kuba » śr wrz 15, 2010 8:11 pm

N2O pisze:4,16 - inne będą za wolne.
na skrzyni biegów od samuraia a on ma od poloneza więc z tego co pisze to ja bym dał 6,5 redukcje
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: N2O » śr wrz 15, 2010 8:32 pm

A to nie wiem jakie to ma przełożenia w skrzyni.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 15, 2010 8:39 pm

KSikorski pisze:Bez sensu ruszać ten silnik. Ja na seryjnych przełożeniach i silniku 1,6 TD mam w terenie możliwości nieco niższe, ale porównywalne do samuraia z silnikiem vitary i 4,16 w reduktorze. 1,9 TD z 4,16 to będzie szatan, przy tych kołach z piecykiem od jimniego nawet z 4,16 może Ci być ciężko... Zostaw turbodiesla, ogarnij go i ciesz się jazdą :)2
zapomniałeś dodać że auto z silnikiem vitary było cięższe o jakieś 150-200kg :wink:
i pod góre podjechało 8)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

COBRAbis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 26, 2010 6:25 am

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: COBRAbis » pn wrz 20, 2010 6:28 am

No to Suza została dokładnie przetestowana. :)2
Pomijając pewne duperszmity które muszę w niej dopracować lub naprawić to autko jest bardzo fajne. :D
Co do silnika mam mieszane uczucia ale narazie mam jeszcze nadzieje że wina leży po mojej stronie jako kierowcy a nie jednostki napędowej. 8)
Na piaszczystych podjazdach suza z boggerami wymięka, silnik niby ma siłę kręcić kołami ale w połowie podjazdu traci prędkość i zaczyna się wkopywanie auta w piach.
Częściową wine ponoszę zapewne ja bo z manualną skrzynią trzeba umieć jeździć, prawidłowa zmiana biegów wtrakcie podjazdu wcale nie jest prostą sprawą. :(
Czeka mnie sporo godzin w terenie aby nauczyć się nią jeździć. :wink:
Przełożenia zapewne zmienie, ale na 4,16:1 wyższe chyba nie zdadzą egzaminu przy tym silniku i polonezowskiej skrzyni biegów.

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: yoger » pn wrz 20, 2010 10:31 am

W trakcie podjazdu nie powinno się zmieniać biegów... Na to jest czas w trakcie rozpędzania się przed przeszkodą. Redukcja na podjeździe to niemalże zawsze początek kopania kołami.
No to od początku

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: N2O » pn wrz 20, 2010 12:36 pm

Jak chcesz po piach jeździć pod górkę to przede wszystkim ciśnienie w oponach w dół.
Na takich gumach w suzuce to nie wiem czy 0,5 bar nie będzie za dużo.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: Faja » śr wrz 22, 2010 6:04 am

Jak chcesz po piach jeździć pod górkę to przede wszystkim ciśnienie w oponach w dół.
I wtedy zaczyna drastycznie brakować momentu. Nie wiem jak ludzie dają radę jeździć na seryjnych silnikach suzy.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: Kwadrat » śr wrz 22, 2010 6:23 am

Spytaj Suzusa i paru innych osób. :) bo to ciekawa szkoła :) 8)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 22, 2010 6:45 am

Faja pisze:
Jak chcesz po piach jeździć pod górkę to przede wszystkim ciśnienie w oponach w dół.
I wtedy zaczyna drastycznie brakować momentu. Nie wiem jak ludzie dają radę jeździć na seryjnych silnikach suzy.
po prostu trzeba umić :wink: :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

COBRAbis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 26, 2010 6:25 am

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: COBRAbis » śr wrz 22, 2010 8:34 am

Adam.Ż pisze:
Faja pisze:
Jak chcesz po piach jeździć pod górkę to przede wszystkim ciśnienie w oponach w dół.
I wtedy zaczyna drastycznie brakować momentu. Nie wiem jak ludzie dają radę jeździć na seryjnych silnikach suzy.
po prostu trzeba umić :wink: :lol:
Jak najbardziej zgadzam się z wypowiedzią Adama.Ż :)2
Momentu to w silniku moim nie brakuje, śmiem twierdzić że mam go więcej niż w suzach z silnikami benzynowymi. :wink:
Problemem chyba jest sprawa przełożeń w skrzyni biegów od poloneza.
Autko na płaskim lub stromych podjazdach ale krótkich daje sobie znakomicie radę nawet w najgorszym błocie. 8)
Niestety skrzynie przy silnikach na ropę mają cholernie krórtkie biegi i nie zawsze jest jak w terenie rozpędzić auto aby podjechało pod długi podjazd.
Narazie poeksperymentuje z ciśnieniem w kołach i tak jak napisał Adam.Ż postaram się nauczyć tym wogóle jeździć. :wink:
W oponach mam dętki więc zmniejszenie w kołach ciśnienia do 0,5 bara nie powinno stanowić problemu. :roll:
Niższe ciśnienie niż 0,5 wymagać już będzie Bedlocków na felgach. :(
Do tej pory jeździłem w terenie Jeepem w automacie i 330 KM pod maską.
I to co ostatnio Suzą wyprawiałem w terenie to w Jeepie tylko mógłbym o takim terenie pomażyć. :)21
Jedynym problemem na dzień dzisiejszy są długie piaszczyste podjazdy, mam nadzieje że to ogarne podnosząc swoje umiejętności jako kierowca.
Jeżeli w taki sposób nie dam rady okiełznąć suzy zaczne kombinować z przełożeniami w reduktorze lub w skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Samuraj 1.9 TD kilka pytań

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 22, 2010 9:04 am

COBRAbis pisze: W oponach mam dętki więc zmniejszenie w kołach ciśnienia do 0,5 bara nie powinno stanowić problemu. :roll:

ja swego czasu miałem problemy jak mi dętki na paste składali. Przy niższym ciśnieniu opona obracała się w feldze...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość