budowa progow i stopni bocznych

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
krismac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 2:45 pm
Lokalizacja: Sydney, Australia

budowa progow i stopni bocznych

Post autor: krismac » sob wrz 11, 2010 4:09 pm

witam,

pomysl na budowe oslony progow i stopni bocznych zaczerpnalem z ponizszej strony

http://www.shrockworks.com/Suzuki-Samur ... 16143.html

Nie podobal mi sie oryginalny sposob montowania rock-sliders poniewaz sa one przykrecone do budy i ramy na sztywno. wg mnie polaczenie na sztywno karoserii i ramy bez uwzglednienia gumowych dystansow (body mounts) moze spowodowac stres i pekanie karoserii. zamocowalem wiec je tylko do karoserii uzywajac 4 srob w podlodze i 6 ( pewnie 4 by wystarczyly :) ) przez progi. po zdjeciu oryginalnych plastikowych progow i odcieciu pordzewialych mocowan okazalo sie ze progi sa tylko w paru miejscach lekko pordzewiale. jedno miejsce mialo wiecej rdzy i po zeszlifowaniu jej zrobila sie 5mm dziura. odcielem te wystajace z dolu zgrzewania zostawiajac plaska powierzchnie i powiekszajac troche otwory przez ktore wylatuje z progow woda. po przylozeniu i zamontowaniu nowych oslon woda wylatuje na oslone i na zewnatrz (oslona to katownik). na stopnie uzylem rur kwadratowych zamiast okraglych w przekroju, bo lepiej bylo mi zamocowac aluminiowa blache jako wykonczenie stopni. pasuje mi to do reszty samochodu, nie jest sliska i zawsze jakos zatrzymuje bloto lecace z kol. calosc pospawal moj znajomy. ponizej pare fotek

gotowe progi, aluminiowa blacha z boku jeszcze nie przymocowana

Obrazek

Obrazek

widok z dolu, widoczne mocowanie przez podloge i przez progi

Obrazek

Obrazek

efekt koncowy

Obrazek

trzyma sie to wszystko solidnie, opieralem juz auto na progach przy przechyle bocznym na skarpe. moznaby bylo dospawac od dolu na obu koncach progow jakies ksztaltki i za pomoca sruby i gumowego dystansu przykrecic od gory do wystajacych poza rame mocowan resorow ( cos na ksztalt i styl mocowan karoserii coby nie mocowac na sztywno). doszedlem jednak do wniosku, ze nie potrzebne mi to bo nie mam high lift jack'a, ale podejrzewam ze nie bylo by problemow z podnoszeniem auta. zazwyczaj ludzie stosuja stopnie przykrecone/przyspawane do ramy, ale one w mniejszym lub wiekszym stopniu ograniczaja przeswit z boku auta, a na skalach przydaje sie cos co siedzi wysoko tak jak progi, stad taki projekt.

pozdrawiam

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: yoger » sob wrz 11, 2010 5:05 pm

Jednak byłbym za mocowaniem tylko do ramy, ew. elastycznym połączeniem dodatkowo z budą. Mając je przykręcone do samej karoserii możesz je stracić, albo pogiąć budę. Nie będzie to napewno łatwe, ale przy dłuższym ostrym traktowaniu mogą podziękować za współpracę, a ograniczanie prześwitu przez dospawanie do ramy nie jest problemem, bo wszystko znajduje się na wysokości ramy, która jest zazwyczaj (poza postami) najniżej położonym elementem podwozia.
No to od początku

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: vandall1 » sob wrz 11, 2010 5:40 pm

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

My robimy tak.
Progi jak dla mnie nie służą do wsiadania,a do ochrony.Gniazda na hilifta bardzo pozyteczne są.
Aaaa...i modyfikujemy profil progu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: gruszek » ndz wrz 12, 2010 12:45 pm

vandall1 pisze:Obrazek

Mógłbym prosić o wiecej zdjęć tego oryginalnego malowania?
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

Awatar użytkownika
streamline
 
 
Posty: 130
Rejestracja: śr wrz 10, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Kraków, Przeworsk

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: streamline » pn lis 22, 2010 5:45 pm

vandall1 zapodaj jak masz to przymocowane, do ramy czy do budy, spawem czy na śrubach (bo takie też widziałem wynalazki) :)
UAZ '80 > Samurai '95

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: vandall1 » pn lis 22, 2010 6:21 pm

Progi są spawane do ramy na rurze kwadrat.Z przodu zespawane ze wspornikiem budy,a z tyłu to chyba też :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pziaber
 
 
Posty: 269
Rejestracja: wt lip 14, 2009 10:28 am
Lokalizacja: Kraków

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: pziaber » wt lis 23, 2010 7:56 am

Do ramy to moim zdaniem to tylko przykręcać a nie spawać
spawy maja to do siebie ze po czasie zacznie rdzewieć rama
Moj brat w trooperze zrobilł spawane progi do ramy a za 2 lata rama była do wymiany
My w samurauiach przykręcamy na 2 śruby (odpowiedniej klasy) do wsporników mocujących budę
Wszystko sie trzyma i można w każdej chwili szybko zdemontować
Pozdrawiam
SAMURAI

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: daro 16v » wt lis 23, 2010 3:51 pm

pziaber pisze: Moj brat w trooperze zrobilł spawane progi do ramy a za 2 lata rama była do wymiany
:)9 nierealne bo to było powodem takiego skorodowania ze rama nadawała sie do wymiany
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: yoger » wt lis 23, 2010 5:02 pm

Może nie zabezpieczył przed rdzą :P
No to od początku

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: corny » wt lis 23, 2010 6:23 pm

vandall1 pisze:Progi są spawane do ramy na rurze kwadrat.Z przodu zespawane ze wspornikiem budy,a z tyłu to chyba też :wink:
rura kwadrat powiadasz !! !! .hmm wot technika :)21 :)21
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: vandall1 » wt lis 23, 2010 11:18 pm

pziaber pisze:Do ramy to moim zdaniem to tylko przykręcać a nie spawać
spawy maja to do siebie ze po czasie zacznie rdzewieć rama
Moj brat w trooperze zrobilł spawane progi do ramy a za 2 lata rama była do wymiany
My w samurauiach przykręcamy na 2 śruby (odpowiedniej klasy) do wsporników mocujących budę
Wszystko sie trzyma i można w każdej chwili szybko zdemontować
Pozdrawiam
Próg ozdobny-przykręcany do ramy/często gotowy kit/.
Próg chroniący-spawany.
Spawanie progów nie jest jedyną przyczyną korodowania ramy.Wazniejszą przyczyną jest zaleganie wilgoci i zanieczyszczeń wewnątrz.Rama troopera nie jest ekstra odporna ,raczej jest "typowa"pod tym względem.Czas też swoje robi.W swojej praktyce kilka razy ratowałem troperowskie ramy/perforacja zaczyna się od wspornika tylnego resora/.
Podobnie wyglada sprawa w ramach ferozy.
Rama suzuki fabrycznie jest zabezpieczona b dobrze i przy spawaniu trzeba ta warstwę usunąć.To może odstręczać przed spawaniem,ale coś za coś.
Mozliwość szybkiego demontażu progu przykręcanego nie ma praktycznie żadnego znaczenia.
Pogiety próg spawany też daje się szybko zdemontować-kątową :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: vandall1 » wt lis 23, 2010 11:21 pm

corny pisze:............................................................................................................ rura kwadrat powiadasz !! !! .hmm wot technika :)21 :)21
:o :o o ile wiem rury o przekrojach innych niż kołowe są znane od dość dawna w naszej części świata :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: Adam.Ż » wt lis 23, 2010 11:44 pm

vandall1 pisze:
...Próg ozdobny-przykręcany do ramy/często gotowy kit/....

hmm nie do końca sie zgodze że tylko ozdobne są przykręcane do ramy...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: vandall1 » śr lis 24, 2010 12:01 am

Wiem,ze to uproszczenie,ale w samochodach służcych do "żangi" to sie nie ma co pitolić z przykręcanym progiem-ma być mocne i niezbyt pracochłonne.
W mojej ferozie zrobiłem sobie przykręcane/do ramy/-no dobra,nie skaleczyłem ramy spawaniem,ale robiłem to trzy razy dłużej niżby wypadało.Ale to samochód niekatowany.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pziaber
 
 
Posty: 269
Rejestracja: wt lip 14, 2009 10:28 am
Lokalizacja: Kraków

Re: budowa progow i stopni bocznych

Post autor: pziaber » śr lis 24, 2010 8:16 am

daro 16v pisze:
pziaber pisze: Moj brat w trooperze zrobilł spawane progi do ramy a za 2 lata rama była do wymiany
:)9 nierealne bo to było powodem takiego skorodowania ze rama nadawała sie do wymiany
A jednak tak było - jezeli rama została przegrzana podczas spawania trudno jest juz ją zabezpieczyć przed korozją, która zaczęła sie od wewnątrz
trooperek miał jeszcze spawane zderzaki więc wszystko to złożyło się na degradacje ramy
tak wygladał 4 lata temu
Obrazek
Obrazek
po 2 latach rama była w takim stanie że została wymieniona na inną
pozdrawiam
SAMURAI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości