Niedogrzany silnik

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Niedogrzany silnik

Post autor: poreb » pn wrz 20, 2010 9:49 pm

Problem polega na tym że przy jeździe na czarnym temp spada prawie do zera :roll:
latem wszystko było ok
teraz jak się zrobiło zimno zaczął mieć fochy
termostat wymieniony na 82 stopnie, chłodnica wymyta rok temu, płyn ma rok, ostatnio wyczyściłem i odkamieniłem nagrzewnice.
wisko wydaje się być sprawne choć ostatnio troche szumi, popiskuje.
Czy może być przyczyną niedogrzania?
W terenie bez najmniejszego problemu wskazówka utrzymuje 1/3 (czyli tak jak zawsze)
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: PaveL » pn wrz 20, 2010 10:29 pm

Tylko termostat odpowiedzialny jest za utrzymywanie odpowiednio ciepłego silnika.
Wyciągnij ten nowy i zagotuj w garnuszku razem z termometrem (można niedrogo kupić termometry do wbijania w mięso w piekarniku). Wcześniej zobacz czy we wrzątku pokazuje 100'C
No chyba że coś jest nie tak z czujnikiem/wskaźnikiem temp. na zegarach.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: poreb » pn wrz 20, 2010 11:20 pm

już go wygotowałem razem z drugim i obydwa otwierały się przy tej samej temp 82
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: N2O » pn wrz 20, 2010 11:29 pm

Do benzyny to raczej załóż termostat 88 stopni.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
witson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: czw maja 21, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Jędrzejów / Świętokrzyskie

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: witson » wt wrz 21, 2010 4:01 am

Nie wiem czy to pomoze ale spróbuj wymienic korek od chłodnicy bo może nie trzyma odpowiedniego ciśnienia i przez to czasem cały układ wariuje.

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: poreb » wt wrz 21, 2010 10:05 am

ale to jest tylko i wyłącznie przy jeździe z predkościa ponad 40-50 km/h
w terenie, lagrze, piaskowni jest ok
jak go postawie i silnik chodzi temp trzyma sie na normalnym poziomie
tylko podczas szybszej jazdy na dojazdówce ma jakiś problem
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: matchbox » wt wrz 21, 2010 2:23 pm

Termostat. Czasem trzeba wymienić nie jeden żeby trafić na sprawny :roll:
83 czy 88 st. nie do zauważenia na wskaźniku, będzie się zachowywać podobnie.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: TomaszRT » wt wrz 21, 2010 7:15 pm

poreb pisze:termostat wymieniony na 82 stopnie, chłodnica wymyta rok temu, płyn ma rok, ostatnio wyczyściłem i odkamieniłem nagrzewnice.
wisko wydaje się być sprawne
i się dziwisz Maćku, że niedogrzany..
:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: poreb » wt wrz 21, 2010 7:46 pm

tak tak wiem że jak coś udoskonalasz to napewno to spierdolisz ale chciałem dobrze :)21 :roll:
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
viking81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 02, 2010 9:44 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: viking81 » wt wrz 21, 2010 8:13 pm

Znajomy w viertarce swojej żony na zimę montuje kawał kartonu z przodu....niby pomaga....ale ja się tam nie znam ;-)
Toyota RAV 4 1998r 2.0 PB
Suzi Vitara Cabrio 1991r 1.6 8V - cudowne wspomnienia

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: viperecki » wt wrz 21, 2010 8:58 pm

zobacz czy popiskujące wisko napewno jest sprawne bo może przy większej prędkości ci blokuje nie zależnie od temp poprostu moze zdychać łożysko w wisku moje umarło całkiem dopiero z luzem 1cm w każdą strone tarło juz o chłodnice i osłone
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: poreb » wt wrz 21, 2010 9:27 pm

trza będzie wymontować i pomacać
czyli jednak w dobrą stronę kombinowałem
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Niedogrzany silnik

Post autor: matchbox » śr wrz 22, 2010 2:28 pm

Przy niedogrzaniu termostat powinien przymknąć przepływ przez chłodnicę, dlatego zatarte wisko nie jest powodem niedogrzania silnika. Np. w LJ-80 czy Ładzie Nivie wiatrak nie ma sprzęgła i kręci się stale, a temperatura jest regulowana ok. 2/3 wskaźnika. Zastosowanie kartonu przesłaniającego chłodnicę oczywiście pomoże, ma tylko tą wadę, że nie działa samoczynnie jak termostat i trzeba w korku lub w terenie ręcznie korygować ile zasłonić. Ma to też tą wadę, że reakcja kierowcy będzie uzależniona od wskazań wskaźnika, a więc sporo opóźniona względem działania termostatu. Z reguły kończy się zbyt późnym wyciągnięciem zasłonki i przegrzaniem silnika. W branży nazwya się to przeregulowaniem :)21
Suma sumarum lepiej, taniej i szybciej wymienić termostat :wink:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości