
Na co zwrócić uwagę po wymianie uszczelki
Moderator: Albert_N
Na co zwrócić uwagę po wymianie uszczelki
Mój obecny a w przyszłości były mechanik powoli ( lol ) kończy wymieniać mi uszczelkę pod głowicą. Powoli, bo autko odstawiłem 8.09 w południe
Miało być szybko i nie jest. Mam poważne obawy czy będzie choć dobrze. Na co zwrócić uwagę po wymianie uszczelki? Wiem, że mają jakiś problem ze strzelaniem zapłonu czy coś.

Suzuki Vitara 1,6 16V WędkarskiLong
Re: Na co zwrócić uwagę po wymianie uszczelki

Ja prowadzę warsztat więc zajmuję się tym na co dzień i przyznam że ktoś cię nabija w butelkę.
Moja suzuka ostatnio wymagała wymiany uszczelki no tyle że to samurai podobnie.
Demontaż głowicy razem z wymontowaniem chłodnicy zajął mi pół godziny

Później czyszczenie wymiana uszczelniaczy zaworowych + polerowanie zaworów i kanałów dolotowych i montaż końcowy trwało jakieś 4 godziny popołudniu w sobotę więc u normalnego mechanika to maks dniówka roboty
Problem z strzelaniem czyli nie wiedzą jak ustawić aparat zapłonowy przy montażu bolączka wielu mechaników nie mających doświadczenia z kątowymi aparatami suzuk 4x4
Zwróć uwagę czy z układem wszytko w porządku, czy płynu nie ubywa czy nie ma gdzieś wycieku (czy wszystkie węże poskręcane itp) i czy zapłon ustawiony jak należy czy auto normalnie wkręca się na obroty czy nie zamula czy ma moc i ile pali po robocie
Była Vitara Cabrio 1997 1.6 16v
Jest Grand Vitara 2005 2.0 HDI 3d
I Samurai Cabrio 1.3 1989

Jest Grand Vitara 2005 2.0 HDI 3d
I Samurai Cabrio 1.3 1989
Re: Na co zwrócić uwagę po wymianie uszczelki
Przy wymianie uszczelki sie sprawdza i ewentualnie naprawia glowice, wymienia uszczelniacze zaworowe, sprawdza stan prowadnic, szczelnosc zaworow, myje ladnie i uszczelnia wszystko to co i tak trzeba rozebrac. Zmienil bym jeszcze uszczelniacze walkow i walu korbowego, robota ta sama a dluzej powinno byc sucho i czysto, ewentualnie jeszcze rozrzad, zaleznie od tego ile ma nalatane. Niestety co mozna robic przez miesiac to nie wiem, moze jakies planowanie pilnikiem do paznokci czy cos w ten desenfranio3 pisze:Mój obecny a w przyszłości były mechanik powoli ( lol ) kończy wymieniać mi uszczelkę pod głowicą. Powoli, bo autko odstawiłem 8.09 w południeMiało być szybko i nie jest. Mam poważne obawy czy będzie choć dobrze. Na co zwrócić uwagę po wymianie uszczelki? Wiem, że mają jakiś problem ze strzelaniem zapłonu czy coś.

Pozdrawiam
sj 425 606468554
Re: Na co zwrócić uwagę po wymianie uszczelki
Co możesz i powinieneś sprawdzić samemu, jeszcze na warsztacie, przed odbiorem auta:
Uruchom i dobrze rozgrzej silnik, tak żeby termostat się otworzył.
Sprawdź czy gorący silnik równo pracuje i czy na wszystkich garkach, słuchaj odgłosów silnika, wystarczy trochę wyczucia. Oczywiście żadnych zgrzytów, świszczeń czy skrzypień nie może być
Nie może być żadnych przesączeń oleju na zewnątrz.
Pod uszczelką głowicy nie powinno być śladów silikonu !
Przy ściąganiu głowicy, jeśli nie demontuje się całego silnika z pojazdu, nie da się uniknąć przelania wody i oleju pomiędzy kanałami. Ale kanały później powinny być oczyszczone i odwodnione lub odolejone.
Zgaś silnik. Sprawdź jak wygląda stan płynu chłodniczego i oleju. Szczególnie pod korkiem chłodnicy może pojawić się trochę emulsji, ale tylko trochę i z czasem powinno być jej coraz mniej, aż całkiem zaniknie.
Olej musi być czysty, w żadnym wypadku nie może być matową emulsją. Z reguły nie da się uniknąć gromadzenia oparów resztek wody, których nie udało się usunąć z kanałów bloku silnika i ślady emulsji pojawią się pod korkiem wlewu oleju na pokrywie głowicy, czy w przewodzie odmy. Ale nie na bagnecie ! Z czasem resztki wody odparują.
Na bagnecie, ani na korku wlewu oleju nie może być śladów opiłków (popatrz pod światło, czy olej nie wygląda jak lakier metalizowany). Jeśli jednak coś będzie wyglądało lub zachowywało się wg Ciebie niepoprawnie, a mechanik będzie tłumaczył ze "musi się ułożyć" to umów się na kolejną wizytę, ale nie zbyt późno, najwyżej kilka dni, żeby nie było że sam popsułeś
Jak czegoś nie będziesz pewny, mechanik będzie wciskał "kit" to pozostanie Ci tylko udać się do innego mechanika na kontrolę.
Uruchom i dobrze rozgrzej silnik, tak żeby termostat się otworzył.
Sprawdź czy gorący silnik równo pracuje i czy na wszystkich garkach, słuchaj odgłosów silnika, wystarczy trochę wyczucia. Oczywiście żadnych zgrzytów, świszczeń czy skrzypień nie może być

Nie może być żadnych przesączeń oleju na zewnątrz.
Pod uszczelką głowicy nie powinno być śladów silikonu !
Przy ściąganiu głowicy, jeśli nie demontuje się całego silnika z pojazdu, nie da się uniknąć przelania wody i oleju pomiędzy kanałami. Ale kanały później powinny być oczyszczone i odwodnione lub odolejone.
Zgaś silnik. Sprawdź jak wygląda stan płynu chłodniczego i oleju. Szczególnie pod korkiem chłodnicy może pojawić się trochę emulsji, ale tylko trochę i z czasem powinno być jej coraz mniej, aż całkiem zaniknie.
Olej musi być czysty, w żadnym wypadku nie może być matową emulsją. Z reguły nie da się uniknąć gromadzenia oparów resztek wody, których nie udało się usunąć z kanałów bloku silnika i ślady emulsji pojawią się pod korkiem wlewu oleju na pokrywie głowicy, czy w przewodzie odmy. Ale nie na bagnecie ! Z czasem resztki wody odparują.
Na bagnecie, ani na korku wlewu oleju nie może być śladów opiłków (popatrz pod światło, czy olej nie wygląda jak lakier metalizowany). Jeśli jednak coś będzie wyglądało lub zachowywało się wg Ciebie niepoprawnie, a mechanik będzie tłumaczył ze "musi się ułożyć" to umów się na kolejną wizytę, ale nie zbyt późno, najwyżej kilka dni, żeby nie było że sam popsułeś

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość