Remont silnika w samuraiu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
sobik
 
 
Posty: 136
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 11:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Remont silnika w samuraiu

Post autor: sobik » wt paź 05, 2010 10:03 pm

Czy to sie w ogole opłaca? No i ile może kosztować. Silnik bierze olej i kopci. Głowica robiona w zeszłym roku, więc trzeba będzie tylko splanować. Prawdopodobnie wysypały się pierścienie.
No i potrzebny do tego jakiś dobry fachman najlepiej w okolicach Krakowa lub Bielska.
Jakoś nie przemawia do mnie kupno używki na alledrogo, bo sie moze okazac, ze bedzie w podobnym stanie.
Samurai 1.3 '89r
Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: N2O » wt paź 05, 2010 10:14 pm

Lepiej zrobić swap'a na 1,3 16V na pasku z Jimnego(Takie silniki były też w ostatnich Samurai'ach).
Można przeszczepić z całą instalacją elektryczną.
Niewątpliwa zaleta to większa odporność na wodę.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: Adam.Ż » śr paź 06, 2010 5:48 am

równie dobrze można i na łańcuchu wsadzić :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

wobia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: wobia » śr paź 06, 2010 8:10 am

Panowie przy okazji silnika od Jimniego. Prawdopodobnie bede kupowal Jimnego jako drugie auto "cywilne" do domu. Zapewne nie bede ulepszal serii ograniczajac sie do zalozenia opon AT badz MT BFG, zeby moc zjechac z czarnego i nie miec cykora w dupie ze wycieczka sie zaraz skonczy. Teraz moje pytanie: czy szukac z motorem na pasku czy z tym nowszym na lancuchu. Kiedys o ile dobrze pamietam byla o tym dyskusja na forum ( cewki i td, ogolna awaryjnosc lub jej brak), jak wygladaja wlasnie koszty eksploatacji codzinnej i podatnosc na awarie, odpornosc na wode.
z gory dzieki za pomoc w wyborze.
Samurai 86'

Awatar użytkownika
sobik
 
 
Posty: 136
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 11:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: sobik » śr paź 06, 2010 4:39 pm

ale ja chcę remont, a nie swapa na jamnika :roll:
Samurai 1.3 '89r
Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły...

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: meenia » śr paź 06, 2010 5:23 pm

sobik pisze:Czy to sie w ogole opłaca? No i ile może kosztować. Silnik bierze olej i kopci. Głowica robiona w zeszłym roku, więc trzeba będzie tylko splanować. Prawdopodobnie wysypały się pierścienie.
No i potrzebny do tego jakiś dobry fachman najlepiej w okolicach Krakowa lub Bielska.
Jakoś nie przemawia do mnie kupno używki na alledrogo, bo sie moze okazac, ze bedzie w podobnym stanie.

Co robiles w glowicy ?? Czesto spotykam sie ze zrobionymi glowicami gdzie zrobienie polega na dotarciu zaworow i zalozeniu nowych uszczelniaczy, malo kto sprawdza prowadnice zaworowe a jak sa wyrobione to i zloty uszczelniacz tego nie uszczelni.

Pozdrawiam
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: PITSJ413:) » śr paź 06, 2010 9:16 pm

komplet pierscieni kosztuje okolo 200 zl; sprawdzenie glowicy (wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie prowadnic, dotarcie zaworow) od 300 do 500 zl; panewki tez wypadalo by wymienic aczkolwiek nie jest to koniecznoscia
mnie remont silnika kosztowal okolo 1000zl ale ja robilem go sobie sam (poza glowica) wiec koszt robocizny odpada
mysle ze powinienes sie zmiescic w kwocie 1500zl :wink:
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: Dmieszcz » śr paź 06, 2010 10:32 pm

?? Albo za mniej więcej tysiaka przyzwioty silniczekk od samiego zakupić i po zabawie. No i w oryginale zostnie.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: daro 16v » czw paź 07, 2010 7:04 am

Gosc pyta o remont a Wy jak zwykle uszczesliwiacie go swapem
Przyzwoite pierscienie-ok200
planowanie 50
uszczelniacze 30
uszczelka40-80 zaleznie od jakosci
jak ktos ma pojecie o robocie to po 24 h od rozpoczecia prac jezdzisz znowu
wiadomo wymiana oleju filtra to oczywista sprawa ale nie straszcie go kwotami 1500zl za remont
Wiec porownajcie sobie koszty swapa i CZAS to chyba oczywiste ze kolega chce remontowac
Co nie zmienia faktu ze fajnie jest miec jimnikowy 1.3 16v pod maska
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: PITSJ413:) » czw paź 07, 2010 3:34 pm

daro 16v pisze: wiadomo wymiana oleju filtra to oczywista sprawa ale nie straszcie go kwotami 1500zl za remont
rok temu remontowalem silnik wiec wiem ile to kosztuje i nie wzialem tej sumy z kosmosu. Nie jest to zadne straszenie zwlaszcza ze kolega chyba nie bardzo zna sie na mechanice gdyz szuka mechanika. Raczej za darmo mu tego nie zrobi :)21
ja przy okazji wymienilem uszczelke kolektora bo miala przedmuchy, pasek rozrzadu i napinacz, plyn chlodzacy, termostat i tak oto dobilem do okolo 1000zl. Nie kupowalem najtanszych podrobek zeby nie musiec po kilku miesiacach znowu remontowac silnika. Jezdze juz rok i poki co wszysko jest oki a autko nie ma lekko :)21
zastanawialem sie nad kupnem uzywki ale to jest loteria i nigdy nie wiadomo co sie kupi a teraz przynajmniej wiem ze mam zdrowy silnik :wink:
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
sobik
 
 
Posty: 136
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 11:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: sobik » czw paź 07, 2010 4:47 pm

Kolega sie zna :), tylko ani czasu ani warunków no i trza dać zarobić. Co do głowicy, to prowadnice były sprawdzane, uszczelniacze wymienione i obrobione gniazda. Na bank poszły pierścienie. No i teraz czy wymieniać same pierścienie bez szlifu czy szlif, a wtedy nowe pierścienie i do tego dochodzą tłoki i wtedy niestety cena rośnie. Jak zdejmowałem czapkę w zeszłym roku to niestety były lekko wyczuwalne progi na gładziach cylindrów.
Samurai 1.3 '89r
Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły...

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: daro 16v » czw paź 07, 2010 5:19 pm

PITSJ413:) pisze:
daro 16v pisze: wiadomo wymiana oleju filtra to oczywista sprawa ale nie straszcie go kwotami 1500zl za remont
rok temu remontowalem silnik wiec wiem ile to kosztuje i nie wzialem tej sumy z kosmosu. Nie jest to zadne straszenie zwlaszcza ze kolega chyba nie bardzo zna sie na mechanice gdyz szuka mechanika. Raczej za darmo mu tego nie zrobi :)21
ja przy okazji wymienilem uszczelke kolektora bo miala przedmuchy, pasek rozrzadu i napinacz, plyn chlodzacy, termostat i tak oto dobilem do okolo 1000zl. Nie kupowalem najtanszych podrobek zeby nie musiec po kilku miesiacach znowu remontowac silnika. Jezdze juz rok i poki co wszysko jest oki a autko nie ma lekko :)21
zastanawialem sie nad kupnem uzywki ale to jest loteria i nigdy nie wiadomo co sie kupi a teraz przynajmniej wiem ze mam zdrowy silnik :wink:
Wiec jednak doszla uszczelka kolektora ,kpl rozrzad jakis plyn jakis termostat..wiec Ci sie nie dziwie ze Ci tysiak sie zrobil z tego remontu.Ja pisze z autopsji,remont robiony miesiac temu ,kopcil ze zostawialem zaslone dymna..ceny ktore podalem to nie najtansze pasci bo pierscienie mozna za 100zl kupic kpl..ja podalem cene goetz'ow,uszczelki victor rainz.Jesli nie da do hiper mega serwisu bosha czy aso suzuki to mysle ze madry mechanik nie obetnie go ze skory i smialo sie zmiesci w paru"millionach" za robote :wink:
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: kuba84 » czw paź 07, 2010 7:00 pm

podpowiem ci cos bo sam przeabialem remont silnika szlif walu, kompleksowy remont glowicy, nowe pierscienie to wszystko hu... jeseli chcesz remontowac silnik to zacznij od szlifu cylindrow nowe tloki i przede wszystkim sworznie tlokowe a to wszystko razem to koszt ok 2000 pln bez robocizny i wcale nie przesadzam z cena

doradzam ci poszukac swifta ktorego mozna odpalic i posluchac i kupic silnik.
nawet jak trafisz na syf to 500 pln a 1000 tak jak ci koledzy pisali to chyba roznica :wink:
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

wobia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 26, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: wobia » czw paź 07, 2010 7:38 pm

zrob szweda, po jakims czasie moze sie wszystko ulozy a moze nie i bedzie gorzej, koszt niewielki, ryzyko niepowodzenia duze.
Samurai 86'

Awatar użytkownika
sobik
 
 
Posty: 136
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 11:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: sobik » pt paź 08, 2010 3:26 pm

Czyli sama wymiana pierścieni to troche totolotek. Dobra chyba dalem sie przekonać na kupno używki. Tylko w swifcie trzeba rzeźbić z aparatem zapłonowym. Może by tak przełożyć głowicę z samuraia, a tylko dół silnika swifta zostawić?
Samurai 1.3 '89r
Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły...

Awatar użytkownika
Zonk
 
 
Posty: 226
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: Zonk » pt paź 08, 2010 3:31 pm

Możesz zostawić głowice i wsadzić tylko wałek rozrządu razem z aparatem zapłonowym z samuraja.

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: kuba84 » pt paź 08, 2010 5:20 pm

tak jak kolega ci podpowiada walem ze staregomotoru wraz z aparatem(pod warunkiem ze nie jest okragly :)21 )

po co masz robic sobie dodatkowe koszta z ta uszczelka i planowaniem

wazne zeby silnik bylo mozna posluchac
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
RadziO413
 
 
Posty: 282
Rejestracja: czw mar 20, 2008 9:55 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: RadziO413 » pt paź 08, 2010 9:00 pm

Przy przekładaniu wałka rozrządu możesz mieć troche zabawy z odkręceniem tych zasranych krzyżakowych śrubek od dzwigienek zaworowych,ja je zastąpiłem od razu nowymi tyle że na imbus,lepiej przełożyć wałek ,kolektory i aparat jak całą głowice,przynajmniej mi było wygodniej :)
Sj 413 89' [S]pecial werszyn

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: PITSJ413:) » sob paź 09, 2010 8:13 am

no i oczywiscie trzeba by bylo jeszcze przerzucic miske olejowa i smok z samuraia :)21 pompe wody z ta rurka chyba tez :wink:
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
sobik
 
 
Posty: 136
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 11:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: sobik » sob paź 09, 2010 12:48 pm

Dobra, to już wszystko wiem, zaczynamy poszukiwanie silnika. Dzięki.
Samurai 1.3 '89r
Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły...

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: kryzys86 » ndz paź 10, 2010 8:48 am

jesli silnik ma moc,i nie chce sie wydawać 1500-2000 na silnik, mozna wymienic pierscienie, i uszczeli pod glowicą, deklem, kolektorem dolotowym.

Rok temu mialem te same problemy, wymiana pierścieni, i jednego tłoka który był pęknięty, jeden zaworu, i po sprawie,

uszczelniacze tez chciałem wymieniać ale pokonały mnie krzyżaki przy odkręcaniu wałka.

a, no i głowicy do planowania nie oddawałem.
Go big or go home

Awatar użytkownika
sobik
 
 
Posty: 136
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 11:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: sobik » ndz paź 10, 2010 9:56 am

to troche partyzantka. bez szlifu, bez planowania glowicy, zalatuje mi troche stodolarstwem
Samurai 1.3 '89r
Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły...

Awatar użytkownika
Zonk
 
 
Posty: 226
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: Zonk » ndz paź 10, 2010 11:07 am

RadziO413 pisze:Przy przekładaniu wałka rozrządu możesz mieć troche zabawy z odkręceniem tych zasranych krzyżakowych śrubek od dzwigienek zaworowych,ja je zastąpiłem od razu nowymi tyle że na imbus,lepiej przełożyć wałek ,kolektory i aparat jak całą głowice,przynajmniej mi było wygodniej :)
Jeśli przekładasz tylko wałek rozrządu można zrobić to bez ruszania tych śrubek. Wystarczy maksymalnie zluzować nakrętki do regulacji luzu zaworowego i kręcąc wałkiem wybierać takie pozycje w której poszczególne krzywki na wałku przechodzą pod poluzowanymi dźwigienkami. Jest z tym trochę zabawy ale na pewno mniej niż walka z tymi śrubkami :)

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: kuba84 » ndz paź 10, 2010 1:45 pm

probowalem sie bawic z tym walkiem jek radzisz ale chociaz krecilem dobrych pare minut nie udalo mi sie zamontowac walka :)16 , a jak masz dobrego bita i przed odkreceniem stukniesz mlotkiem ze dwa razy to wszystko idzie :)21 (trzy glowice i jeszcze porazki nie ponioslem :)23 )
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

D_A_R_O_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pn gru 29, 2008 7:43 pm

Re: Remont silnika w samuraiu

Post autor: D_A_R_O_ » śr gru 29, 2010 8:05 pm

własnie jestem w trakcie remontu 1.3 . Poleciały panewki i koszt zrobienia dołu silnika czyli szlif 400zł , panewki głowne 200zł , panewki korbowodowe 180zł to juz 780zł + komplet uszczelek 200zł a gdzie jeszcze szlif cylindrow tłoki pierscienie ....
Moze ktos wie gdzie moge dostac uszczelke pod pompe olejowa i pod ten dekiel z tyłu silnika co jest simering wcisniety ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości