Jimny 4x2 przeróbka 4x4
Moderator: Albert_N
Jimny 4x2 przeróbka 4x4
Czy ktoś z tu obecnych zakładał do Jimnego 2WD przedni napęd? Mam takie auto w super stanie i zastanawiam się coraz poważniej nad taką przeróbką. Wiem, że będę na pewno potrzebował przedni most, reduktor i wał. Jakie komplikacje/trudności mogę spotkać po drodze? I czy wogóle warto?
Re: Jimny 4x2 przeróbka 4x4
ktos to juz na forum ćwiczyl jak poszukasz to znajdziesz , a jeżeli masz dostęp do potrzebnych części w cenie nie przekraczającej jamnika 4x4 to warto sie pobawić
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Jimny 4x2 przeróbka 4x4
Jamnik popularny bulwar
często zdarza się na rynku 4x2 także moje zdanie sprzedać jakiejś blondynie na dojazdy do EPI - dołożyć $$ - kupić 4x4, no chyba że są jakieś "wyższe" przesłanki żeby tego się nie pozbywać. Myślę że kosztowo wyjdzie podobnie a czas to tyż pieniąndz
Ale to tylko moje zdanie niepoparte żadnym doświadczeniem w tym temacie, a na dniach był podobny wątek rozważany tylko w jeepie:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=4&t=80887


http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=4&t=80887
Re: Jimny 4x2 przeróbka 4x4
Koszty na początku wydają się niewysokie. Most z anglika, reduktor i wał mogę mieć za ok 2 tys. pln. Zastosował bym od razu manualne sprzęgiełka piast aby nie bawić się w układ podciśnieniowy, czyli kolejne 600zł. Przekładkę moge wykonać w zaprzyjaźnionym warsztacie samochodowym więc byłoby po kosztach. Tylko jakie jeszcze koszta mogą mnie czekać po drodze? O czymś zapomniałem?
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Jimny 4x2 przeróbka 4x4
Dochodzą jeszcze kontrolki , nie wiadomo czy licznik przygotowany i czy instalacja położona . Ciekaw jestem ile części jest innych w 4x2 , np. wydech , czy aby na pewno taki sam ? A miska olejowa ? Poszedł bym do zaprzyjaźnionego sklepu motoryzacyjnego i odpalił program z częściami . Porównałbym cześci , które są inne do 4x2 i 4x4 .
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
Re: Jimny 4x2 przeróbka 4x4
No a potem zobaczył jaka jest różnica w cenie rynkowej 4x4 i 4x2. A potem to już kwestia czy jesteś "serce" czy "rozum" heheheh
Re: Jimny 4x2 przeróbka 4x4
Przedni napęd założony! Nie było tak źle, most od Anglika, przełożyłem zwrotnice, i dospawałem mocowanie do Panharda. Reszta pasuje jak ulał. Dodatkowo założyłem amortyzator skrętu, dzięki czemu ustały nieprzyjemne drgania kierownicy na nierównościach. A Jimnik 4x4 zachowuje się całkiem inaczej niż przed przeróbką. Moim zdaniem warto.
Re: Jimny 4x2 przeróbka 4x4
Jesli auto ma byc dalej mocno użytkowane w terenie .To odrazu most od samuraja i reduktor powinno sie zmotać. Wtedy masz super baze do dalszych przeróbek 

Re: Jimny 4x2 przeróbka 4x4
Most+ reduktor+ wał+ przesyłka- 1900zł
Sprzęgiełka manualne piast- 550zł
Przekładka w zaprzyjaźnionym warsztacie- 200zł
Regulacja zbieżności- 50zł
Więc cała operacja zamknęła się w kwocie 2700zł
Sprzęgiełka manualne piast- 550zł
Przekładka w zaprzyjaźnionym warsztacie- 200zł
Regulacja zbieżności- 50zł
Więc cała operacja zamknęła się w kwocie 2700zł

- kulkagsx1200
- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Re: Jimny 4x2 przeróbka 4x4
jeepa przerobilem koledze i warto bylo 

jeepniety 
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości