Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: krzysiekass » ndz lis 28, 2010 3:15 am

Witam . W związku z przesiadką z Wranglera na Samuraia , przychodzą nowe pomysły do głowy . W Jeepie miałem pneumatycznie załaczaną przednią półoś . Nie wychodząc z auta mogłem zapinać napędy , nawet w czasie jazdy . W Samuraiu mam sprzęgiełka manualne (automaty lub zabieraki nie wchodzą w grę ) izastanawiam się czy jest możliwość zaadoptować pneumatyczne załączanie napędu przedniego z Jimnego . Czy może ktoś przerabiał podobny temat ? Z góry dziękuję i pozdrawiam
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: TomaszRT » ndz lis 28, 2010 9:06 am

a jaki jest, że tak zapytam cel ćwiczenia? bo poza zajebistą komplikacją nie zyskujesz NIC..

przy zapiętych manualach też możesz zapinać napędy w czasie jazdy..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: krzysiekass » ndz lis 28, 2010 9:45 am

TomaszRT pisze:a jaki jest, że tak zapytam cel ćwiczenia? bo poza zajebistą komplikacją nie zyskujesz NIC..

przy zapiętych manualach też możesz zapinać napędy w czasie jazdy..
Nie znam budowy i skomplikowania tego rozwiązania . Cel ćwiczenia ? Ano taki , że mając Wranglera zapomniałem o lataniu w koło auta aby zapiąć sprzęgła , i chciało by się mieć nadal taki luksus :D
Jeżeli rozwiązanie jest faktycznie skomplikowane , to daję sobie z tym spokój , bo jak wiadomo , w terenówce liczą się najprościejsze rozwiązania .
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: TomaszRT » ndz lis 28, 2010 9:56 am

ja też nie latam w koło auta.. wczoraj przełączyłem sprzęgiełka w pozycję LOCK i w takiej pozycji pozostaną do wiosny..
;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: Kostuch » ndz lis 28, 2010 1:28 pm

krzysiekass pisze:Witam . W związku z przesiadką z Wranglera na Samuraia , przychodzą nowe pomysły do głowy . W Jeepie miałem pneumatycznie załaczaną przednią półoś . Nie wychodząc z auta mogłem zapinać napędy , nawet w czasie jazdy . W Samuraiu mam sprzęgiełka manualne (automaty lub zabieraki nie wchodzą w grę ) izastanawiam się czy jest możliwość zaadoptować pneumatyczne załączanie napędu przedniego z Jimnego . Czy może ktoś przerabiał podobny temat ? Z góry dziękuję i pozdrawiam
Rozpinana półoś to poroniony pomysł (pewnie księgowych, żeby było taniej).
To tak, jakbyś rozpinał tylko jedno sprzęgiełko - wszystkie flaki i tak obracają się w moście.

Ciesz się manualami w suzuce i nie kombinuj.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: oblesnik » ndz lis 28, 2010 6:05 pm

Kostuch pisze:nie kombinuj.

amen :)2
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: Kwadrat » pn lis 29, 2010 7:50 am

Nawet jak zapomnisz zapiąć sprzęgiełka to samurai i tak zajedzie dalej niż Jeep :) Wiec sie tym nie przejmuj :)

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: pavelk » pn lis 29, 2010 9:17 am

zapnij manualne na lock i nie musisz biegac kolo auta ale wbrew powyzszej opinii z zapinaniem 4x4 w czasie jazdym bym nie ryzykował - z reszta jak sprobujesz i poczujesz opor i uslyszsz zgrzyty to zapewne zaprzestaniesz :wink:
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Re: Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: tszewc » pn lis 29, 2010 10:17 am

I tu bym się nie zgodził.
Można zapinać 4H w czasie jazdy - oby z głową. Zresztą wiele już zostało o tym powiedziane.
Samurai2 - on gada!

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Re: Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: Dmieszcz » pn lis 29, 2010 3:11 pm

Przy zapiętych sprzęgiełkach 4h musi wchodzić bez problemu nawet przy 90kmh, chyba, że masz uszkodzony reduktor.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Pneumatyczne załączanie napędów w samuraju ?

Post autor: Kostuch » pn lis 29, 2010 10:35 pm

Dmieszcz pisze:Przy zapiętych sprzęgiełkach 4h musi wchodzić bez problemu nawet przy 90kmh, chyba, że masz uszkodzony reduktor.
Albo inne przełożenia w mostach :roll:
...albo inny rozmiar opon...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości