GV problemy z napędem

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

bialyzet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 20, 2008 10:29 am

GV problemy z napędem

Post autor: bialyzet » wt lis 30, 2010 12:52 pm

Witam !
W mojej GV przy załączonym napędzie pod obciążeniem chwilowo rozłącza się wtedy mocno stuka chuba w przednim moście, jak przełącze na 4x4 z reduktorem, to nie mam wogule napędów. Czy może ktoś mi coś doradzić ?

Dzięki,
Wojtek

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: GV problemy z napędem

Post autor: piotr-stihl » wt lis 30, 2010 2:50 pm

sam sobie odpowiedziałeś

automat/y do wymiany

ps - u mnie pociesze że niedługo też :)11
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Burcys
 
 
Posty: 125
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 10:44 pm
Lokalizacja: Wadowice

Re: GV problemy z napędem

Post autor: Burcys » wt lis 30, 2010 6:11 pm

w Gv nie ma sprzęgiełek tylko jest pneumatyczne załączanie napędów.

Napisz jaka to konkretnie Gv rocznik i silnik to postaramy się pomóc.
Była Vitara Cabrio 1997 1.6 16v :-(
Jest Grand Vitara 2005 2.0 HDI 3d
I Samurai Cabrio 1.3 1989

bialyzet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 20, 2008 10:29 am

Re: GV problemy z napędem

Post autor: bialyzet » wt lis 30, 2010 7:00 pm

Moja GV to 2,5 V6 automat 1999r.
A co to za automaty. Na samochodach się ciut ciut znam, bo to mój nie pierwszy leciwy dziadek, ale pierwszy 4x4.

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: GV problemy z napędem

Post autor: piotr-stihl » wt lis 30, 2010 8:47 pm

automaty to sprzęgiełka w kołach

pomyliłem się co do Twojej :oops:
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
dhanu
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 02, 2006 11:14 am
Lokalizacja: DSW

Re: GV problemy z napędem

Post autor: dhanu » śr gru 01, 2010 12:38 am

piotr-stihl pisze:pomyliłem się co do Twojej :oops:
czyli nie automaty czyli co?? bo mi też czasem stuknie ale sporadycznie na szczęście :)21

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: GV problemy z napędem

Post autor: Colicab » śr gru 01, 2010 1:01 am

witamy po dwoch latach bezawaryjnej jazdy, w koncu trzeba bylo wrocic w wiadomym celu Obrazek
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

bialyzet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 20, 2008 10:29 am

Re: GV problemy z napędem

Post autor: bialyzet » śr gru 01, 2010 10:30 am

A jeżeli nie sprzęgiełka, to co jeszcze ? A propos wypowiedzi dhanu to u mnie też się zaczynało od sporadycznych stuknięć

Awatar użytkownika
dhanu
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 02, 2006 11:14 am
Lokalizacja: DSW

Re: GV problemy z napędem

Post autor: dhanu » śr gru 01, 2010 10:58 am

To co sie psuje sie? Wirtualna diagnoza potrzebna :lol:
No i pytanie czy choroba szybko postępuje :)21 ale mam prekursora to się będę wywiadywał co jak gdzie i za ile robić jakby co...
pozdr.
paweł

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: GV problemy z napędem

Post autor: bst » śr gru 01, 2010 3:55 pm

Tam nie ma sprzegielek, tam jest wydumka w dyfrze ktora jest mocno awaryjna. W ktorejs nocie serwisowej suzuki zaleca nalewanie wyzszego poziomu oleju do przedniego dyfra, bo ponoc smarowanie tego mechanizmu jest niewystarczajace.
Na zagranicznych forach temat szeroko dyskutowany, niektorzy naprawiaja, inni spawaja na stale jeszcze inni wymieniaja dyfer na ten ze starej vitary.
Mowa o GV 1999-2003 bodajze
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

bialyzet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 20, 2008 10:29 am

Re: GV problemy z napędem

Post autor: bialyzet » śr gru 01, 2010 4:41 pm

Dzięki bardzo, widzę że coraz bliżej rozwiązania problemu jestem. A czy wiesz (do bst) gdzie ktoś w okolicach warszawy jest kumaty w te klocki i podjął by się naprawy ?

Awatar użytkownika
dhanu
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 02, 2006 11:14 am
Lokalizacja: DSW

Re: GV problemy z napędem

Post autor: dhanu » śr gru 01, 2010 5:51 pm

bst pisze: (...) inni spawaja na stale (...)
i co, full time sobie robią?? :)21

bialyzet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 20, 2008 10:29 am

Re: GV problemy z napędem

Post autor: bialyzet » czw gru 02, 2010 10:39 am

Jeszcze jedno - właśnie zauważyłem, że jak hamuję na załączonym 4WD to też neraz coś sobie strzeli w moście.

Awatar użytkownika
dhanu
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 02, 2006 11:14 am
Lokalizacja: DSW

Re: GV problemy z napędem

Post autor: dhanu » czw gru 02, 2010 11:18 am

Kurde zaniepokoiło mnie trochę to, bo myślałem że jak strzeli 2-3 razy na godzinę jazdy 4WD to jakieś naprężenia czy coś.. jadę zaraz potestować po okolicznych wioskach czy to ciągle czy tylko pod obciążeniem, no i też sprawdzę jak przy hamowaniu...
@bialyzet a Tobie przy hamowaniu to strzela jak hamulcami hamujesz nawet na spokojnie czy jak O/D wyłączysz to wtedy bardziej? Bo się zastanawiam właśnie jakie to ma przełożenie na obciążenie napędu... i wydumałem że bardziej powinno na O/D nawet niż przy dawaniu gazu?

bialyzet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 20, 2008 10:29 am

Re: GV problemy z napędem

Post autor: bialyzet » czw gru 02, 2010 1:48 pm

na o/d nie próbowałem, ale zaraz zobaczę, ale mówiąc o hamowaniu na śliskim wciskam hamulec i jest 1 stuk. Natomiast neraz też mam takie metaliczne świergolenie jak jade na 4x4 i chwilę po rozłączeniu przodu

bialyzet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 20, 2008 10:29 am

Re: GV problemy z napędem

Post autor: bialyzet » czw gru 02, 2010 2:55 pm

no nie udało się sprawdzić, bo już posolili ulice ! Ale stuki zaczęły się najpierw podczas obciążania napędów np w głębokim błocie lub śniegu

Awatar użytkownika
dhanu
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 02, 2006 11:14 am
Lokalizacja: DSW

Re: GV problemy z napędem

Post autor: dhanu » czw gru 02, 2010 9:24 pm

No ja dzisiaj pociulałem trochę w śniegu i pod górkę, to na początku mi 3 razy strzeliło zaraz po załączeniu 4wd można powiedzieć pod lekkim obciążeniem bo w rozjeżdżonym śniegu. I to było zaraz jak ruszyłem, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie że wszystko było zimne i zastane po nocy... ale już się wystraszywszy... I potem to tylko ze dwa trzy razy strzeliło ale już na 2wd jak z 4wd przełączyłem i pedał w podłogę (też mam w automacie). Potem przełączałem 4wd->2wd->4wd deptałem i wsteczny i znowu but i nic. Na 4L też dobrze, tylko jak z 4L na 4H dałem i but to strzeliło. I wszystko w 20-30cm śniegu, nie wiem na ile to obciążające jest dla auta... a wcześniej w błocie to zawsze jak strzeliło to myślałem że cegła kamień czy coś... naprężenie jakieś... :)21 Przy hamowaniu też nic, tylko jak na 4wd zahamowałem i but to strzelało ale jakoś tak inaczej - tak jakby przód miał luz jakiś... O/D nie wyłączałem bo nie bardzo miałem jak się do 80 rozpędzić a z mniejszej prędkosci to chyba się nie liczy :wink: Także myślę że u mnie nie ma tragedii, do wiosny przekulam, potem 2wd a na przyszłą zimę to się zobaczy. No chyba że się zesra szybciej niż myślę, to będę szukał pomocy :)21 W błoto i tak rzadko wpadam bo auto żony na co dzień i by mnie zatłukła jakbym jej wahacz urwał czy coś...
pozdr.
paweł

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: GV problemy z napędem

Post autor: bst » pn gru 06, 2010 1:11 pm

To spawanie nie robi full-time bo AFAIK tam naped na wal dopina reduktor, chyba ze zmienili konstrukcje reduktora, ale nie wydaje mi sie.

Wg. mnie strzelac nie moze, jak strzela to znaczy ze odpina sie sie pod obciazeniem. Byc moze nie zapina sie do konca i stad przeskakuje zapinka. Mozna tez sobie imaginowac, ze przy kazdym strzale przesowka sie wyrabia i bedzie strzelalo co raz czesciej az przestanie sie zapinac i dyfer bedzie sie nadawal do remontu (lub do kosza).
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: GV problemy z napędem

Post autor: cordoba_2004 » pn gru 06, 2010 1:41 pm

zamiast pisać i gdybać
poczytajcie na 500 stronie w pierwsze części manuala informacje o budowie i diagnozie 4wd wszystko z dokładnymi szczególikami
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
dhanu
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 02, 2006 11:14 am
Lokalizacja: DSW

Re: GV problemy z napędem

Post autor: dhanu » pn gru 06, 2010 2:20 pm

nie znalazłem tej 500 strony :oops:

bialyzet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 20, 2008 10:29 am

Re: GV problemy z napędem

Post autor: bialyzet » śr gru 08, 2010 10:57 pm

Ja też nie mogę znaleźć ! Możesz wskazać dokładnie gdzie ?

Awatar użytkownika
Willy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm

Re: GV problemy z napędem

Post autor: Willy » czw gru 09, 2010 10:53 pm

Chyba nikt tego nie opisał jeszcze

Jeśli pada membrana w dyfrze lub pompka podciśnienia za zderzakiem


Widzę że męczycie się z tymi napędami tak wiec podzielę się dość prostym i skutecznym na przyszłość patentem . do aut które ktoś chce gonić po terenie

1. często GV ma takie samo przełożenie jak np vitara 2.0 v6 long czyli 37/8 albo jak vitara 1.6 8V po 96 roku 39/8

2 .te dyfry nie maja awaryjnej membrany jak w GV i pasuja bez najmniejszego problemu do mostu GV .

3. różnica jest w długości frezu prawej półosi tej która wchodzi do mostu .
pasuje ona z vitary 2.0 v6 . długość jest taka sama jak w GV ale frez w moście pasuje do dyfra jaki właśnie zamontowaliście ( do 1.6 8V także pasuje )

można zamiast zabieraków przy piastach zastosować sprzęgiełka manualne .
( tak żeby półosie sie nie kręciły )


i tu pojawia się opcja założenia dyfrów od starej vitary ale o lepszym przełożeniu .
( tylni dyfer pasuje )

UWAGA
dyfer z vitary miedzy 89-95 nie pasuje ze względu na to ze półoś prawa ma mały frez i nie możemy wykorzystać półosi z 2.0 v6 .

pozdrawiam
mam nadzieje ze się to komuś przyda . i ze wyczerpałem temat w miarę .
jeśli coś nie tak to pytania na Priv
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....

Awatar użytkownika
dhanu
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 02, 2006 11:14 am
Lokalizacja: DSW

Re: GV problemy z napędem

Post autor: dhanu » czw gru 09, 2010 11:16 pm

Czyli w razie czego to dyfer od 2.0v6 z półosiami, albo od 1.6 8V (po '96) + półosie od 2.0v6. A sprzęgiełka też trzeba mieniać? Czy można i to tylko żeby półosie się nie kręciły?

Awatar użytkownika
Willy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm

Re: GV problemy z napędem

Post autor: Willy » czw gru 09, 2010 11:48 pm

lewa półoś zewnętrzna wraz z wewnętrzną zostaje z GV . tylko prawa z 2.0 v6 .

A sprzęgiełka tak jak piszesz . żeby się nie kręciły półosie .
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....

Awatar użytkownika
dhanu
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 02, 2006 11:14 am
Lokalizacja: DSW

Re: GV problemy z napędem

Post autor: dhanu » pt gru 10, 2010 9:13 am

@Willy
dzięki :)2
pozdr.
paweł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości