Strona 1 z 1

Cechy narodowe vitary

: pt gru 03, 2010 10:43 pm
autor: Silur
Vitam Koleżeństwo. Przymierzam się do kupna vitary z końca produkcji i mam pytanko w związku z powyższym. Czy pierwsza literka w VIN ma istotne znaczenie dla jakości, i trwałości suzy. Czyli mówiąc wprost - warto kupić hiszpańską lub kanadyjską, czy tez lepiej poszukać japończyka a jeśli tak to dlaczego?.

Re: Cechy narodowe vitary

: pt gru 03, 2010 10:52 pm
autor: Wieśmak
W tych samochodach patrzy się na stan a nie gdzie go zdiełali. We wszystkich montowniach obowiązuje norma jakościowa :)21

Re: Cechy narodowe vitary

: pt gru 03, 2010 10:54 pm
autor: Silur
Czyli rozumiem, że jeśli mam do wyboru dwie vitary w podobnym stanie to kupić tańszą i nie patrzeć na pochodzenie?

Re: Cechy narodowe vitary

: pt gru 03, 2010 11:04 pm
autor: piotrk_gd
chyba jeszcze nie szukałeś tej Vitary ;)

kup tą w najlepszym stanie, wątpię, byś mógł przebierać i wybierać w egzemplarzach w dobrym stanie. No chyba, że chcesz jakiegoś zgniłka zakupić - wtedy wybór jest :)21

Re: Cechy narodowe vitary

: pt gru 03, 2010 11:13 pm
autor: Silur
Na razie nie szukałem (choć bylem już szczęsliwym posiadaczem longa) ale chcę jakieś kryteria wstępne przyjąć.) Skoro jednak mówicie, że to wszystko jedno to dziękuję za podpowiedzi.

Re: Cechy narodowe vitary

: sob gru 04, 2010 9:20 am
autor: milas
normy normami alw kazdy wie ze te chiszpani gnija bardziej

kupuj japonca
potem geo
potem chiszpana :)21

Re: Cechy narodowe vitary

: sob gru 04, 2010 10:10 am
autor: mari
milas pisze:normy normami alw kazdy wie ze te chiszpani gnija bardziej

kupuj japonca
potem geo
potem chiszpana :)21
Slyszalem ze niektore Chiszpany gnija szybciej od innych Hiszpanow!! :)21

Osobiscie uwazam ze wszystko zalezy od tego jak bylo dbane o auto a rdza pojawia sie we wszystkich podobnie.

Re: Cechy narodowe vitary

: sob gru 04, 2010 10:47 am
autor: Silur
to będę szukał japońca a kupię pewnie co się trafi ładnego :wink: A jak z mechaniką? Dostałem kiedyś do testów dwa identyczne kołowrotki. Jeden mial chińskie łożyska i przekładnię a drugi japońskie. Pierwszy stanął na beton po pierwszym zamoczeniu w morzu a drugi kręci się do dziś moczony i taplany w blocie i piasku. Mam po prostu pewne uprzedzenia do produkcji spoza J. Czy hiszpany były montowane z tych samych części co japończyki, czy też jest to "prawie" to samo.Jest to o tyle istotne, że chcę kupić serię z około 2000 roku więc jest szansa, że przynajmniej część gratów będzie oryginalna, bo wiadomo, że w dwa razy starszej vitarze i tak już wszystko co się obraca i przesuwa jest wymienione.W moim 18 letnim Longu (Japan) wszystko ale dosłownie wszystko działało do końca - każdy przełączniczek, lampka i pierdoła. A nic tak mnie nie wkurza jak nawalające co i raz drobiazgi. Vitara ma być na ryby a więc wbrew pozorom do ciężkiej pracy - wyciąganie przyczepy z pontonem z dzikiego brzegu dojazdy nad rzekę na kompletnym zadupiu gdzie nikt nie pomoże, a najpierw nad tę rzekę muszę czasem dojechać kilkaset kilometrów, także maksymalna bezawaryjność mile wskazana. Longiem byłem z pontonem na Prypeci, nad Dunajem i w delcie Dniepru i dał radę bez żadnej awarii. Tyle, że japonczyków jak na lekarstwo. Ostatnio sprzątnięto mi sprzed nosa japońską blaszanke 98 r. :(

Re: Cechy narodowe vitary

: sob gru 04, 2010 10:31 pm
autor: kacjen
Ja kupiłem japońca - jak się potem okazało zgniły był ekstremalnie :)21 (tylko nieźle zamaskowany)
to był długi remont... 8)

Re: Cechy narodowe vitary

: sob gru 04, 2010 10:47 pm
autor: Silur
a czy te z końca produkcji też tak gniją?...sie wkurze, dołoże trochę i kupie gv. Tylko brzydkie toto jak nieszczęście..

Re: Cechy narodowe vitary

: ndz gru 05, 2010 12:30 pm
autor: yoger
Gniją WSZYSTKIE, zależy jak właściciele dbali. Chyba, że kupisz vitarę z hiszpanii z nowszych (np 2004 :P), pewnie będzie się miała lepiej ;] No ale cena też inna niż standardowe zgniłki.

Re: Cechy narodowe vitary

: ndz gru 05, 2010 11:04 pm
autor: Willy
hiszpańskie to totalna porażka . ale od 96 roku szły tylko hiszpany ( poza 2.0 V6 long i 2.0 R4 3D )

łatwiej części do japońskiej wersji dostać . A z doświadczenia wiem że Hiszpanie jakoś tak mniej dokładnie wszystko składali .

Nie zapominaj jeszcze o vitarach składanych w kanadzie . ( na tabliczce w komorze silnika maja napis CAMI - nie pamiętam jaką litera się zaczynają nr )

Ale fakt że stan jest najważniejszy .

Re: Cechy narodowe vitary

: pn gru 06, 2010 9:06 am
autor: Silur
Dzięki. No jest mało prawdopodobne by Hiszpan poskładał coś tak samo jamo jak Japończyk ale pół biedy jeszcze gdy używał tych samych części i to była druga część mojego pytania. Bo jeśli i części były robione przez jakiegoś Gonzalesa w kuźni to jednak poszukam japońca - z tego co wiem w Japonii po 96 roku też były produkowane 1,6 jeszcze ze starą deską rozdzielczą - stoi nawet taka na totomoto choć już jest sprzedana . Ale może ktoś mnie wprowadził w błąd.

Re: Cechy narodowe vitary

: pn gru 06, 2010 3:15 pm
autor: Maq
yoger pisze:(...) Chyba, że kupisz vitarę z hiszpanii z nowszych np 2004 (...)
2004 jest z Japonii. Z manianą nie ma nic wspólnego.

Re: Cechy narodowe vitary

: pn gru 06, 2010 3:26 pm
autor: dhanu
A ja tam nie wierzę w persil z niemiec.

A swifta mam złożonego na węgrzech i nie wiem jak się psują japończyki, mój węgier się nie psuje :D "chrom" z deski nie odchodzi a jak mi tarcze/klocki zgrzytały przy hamowaniu to mi powiedzieli na serwisie że takie materiały konstrukcyjne i .uj a nikt się nie pytał o VIN co by pochodzenie sprawdzić...