Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Moderator: Albert_N
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Witam. Normalnie jeżdżę Toyotą ale ostatnio przydażył się samuraiek, full seria, ma służyć do odśnieżania. Zakupiłem do niego zestaw plug&play czyli zderzak +wyciągarka+pług. Niedługo ma to być zamontowane, no i oczywiście trzeba coś zrobić z resorami z przodu bo na bank klapną(klapną to mało powiedziane). Czy oddać je do kowala, wyklepać i dołożyc pióro, czy kupić nowe by M..ur i załozyć tylko na przód? Tyłu na razie nie ruszam brak kasy czasu i chęci. Co polecacie?
pozdr Sebastian
pozdr Sebastian
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
- droidboo
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
- Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Oryginalne, klepane resory łamią się. Jeżeli nie szkoda Ci kasy na resory, to podobno te z Poznania są pancerne. W mojej suzuce poprzedni właściciel takie właśnie założył, ale były tak twarde, że nie mógł jeździć na nich i je dał do wyklepania i mimo tego są nie do zarżnięcia. Nie reklamuję, tylko swoją opinię przedstawiam:)
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Ale mowa o tych od M..ra czy jeszcze jakis innych made in poznań?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Najważniejsze pytanie pozostaje do czego auto ma służyć. Jeśli tylko do odśnieżania to najlepiej jak najmniejszym kosztem (kowal. Raczej od odśnieżania placu nie popękają tak łatwo). Jak do tego trochę zabawy w terenie to można myśleć o nowych rodzimych producentów np M...( Komfort na nich żaden ale u mnie w aucie używanym wyłącznie do rajdów przez 3 sezony tylko raz tylne główne pióro padło) Jak do tego dojdą jakieś wycieczki czy dłuższe trasy to raczej już trzeba by zainwestować w jakieś markowe produkty na których pojawia się choć namiastka komfortu.
Musisz tez pamiętać że błoto wciąga i jak jednak pojedziesz gdzieś w teren i zobaczysz ze samurai jedzie bez problemu gdzie Tujota mówiła na to niemożliwe, to wtedy zacznie się wyścig zbrojeń
Więc może od razu raz a porządnie zainwestować w zawias.
Pozdrawiam
Musisz tez pamiętać że błoto wciąga i jak jednak pojedziesz gdzieś w teren i zobaczysz ze samurai jedzie bez problemu gdzie Tujota mówiła na to niemożliwe, to wtedy zacznie się wyścig zbrojeń

Pozdrawiam
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
...z pługiem to cięższa sprawa bo 100kg dla malca typu Samurai to ponad 10% jego masy i na dodatek dołożone w najgorszym z możliwych miejsc
Zalecałbym wzmocnione (takie oferuje kilka firm) + zwiększenie odbojów ("bycze jaja" lub coś w ten deseń) uzyskamy zmniejszenie zakresu pracy resora. Na prostym asfalcie większe odboje mają mniejsze znaczenia ...ale dziura / dołek ze 100kg przed maską zrobi swoje
Ważne jest również to żeby po skończonej robocie Samurai permanentnie nie stał pod obciążeniem.
Oczywiście da się wykonać resory które będą pracowały OK ze 100kg przed zderzakiem ale po zdjęciu pługa zamiast resora uzyskamy "coś" charakterystyką przypominającego bardziej szynę kolejową.
pozdro

Zalecałbym wzmocnione (takie oferuje kilka firm) + zwiększenie odbojów ("bycze jaja" lub coś w ten deseń) uzyskamy zmniejszenie zakresu pracy resora. Na prostym asfalcie większe odboje mają mniejsze znaczenia ...ale dziura / dołek ze 100kg przed maską zrobi swoje
Ważne jest również to żeby po skończonej robocie Samurai permanentnie nie stał pod obciążeniem.
Oczywiście da się wykonać resory które będą pracowały OK ze 100kg przed zderzakiem ale po zdjęciu pługa zamiast resora uzyskamy "coś" charakterystyką przypominającego bardziej szynę kolejową.
pozdro

- droidboo
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
- Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
M...ra:) Tak jak napisał zonk, bez rajdowania ciężkiego raczej ciężko je zabić. Jeżeli masz kowala dobrego, to też powinien Ci postawić suzukę na porządnych resorach. Jeżeli masz jakieś 1800zł na resory i chcesz markowe, to ostatnio na alledrogo byłe takie od lovellsa, nawet na forum jest o nich wątek, za tą cenę masz wzmocnione na przód i tył. Podobno bardzo dobrze pracują i nie musisz wydawać dodatkowych 500zł na dedykowane i mega drogie polibusze jak przy OME, Iron Manie itp.sebastian2357 pisze:Ale mowa o tych od M..ra czy jeszcze jakis innych made in poznań?
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
...3 lata temu nie było jeszcze "gradacji" grubości piór.Zonk pisze: Komfort na nich żaden ale u mnie w aucie używanym wyłącznie do rajdów przez 3 sezony tylko raz tylne główne pióro padło
Patrz optymistycznie




Przy doborze resorów (ogólnie zawieszeń) dla mnie podstawą są 2 płaszczyzny: masa samochodu + szeroko rozumiany styl jazdy
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Dołki przy odśnieżaniu raczej się nie zdarzą bo samochód ma jeździć po osiedlu gdzie jest kostka. Permanentne obciążenie to będzie tylko zderzak i wyciągarka, pług obciażać będzie tylko w momentach jak będzie podniesiony, także resory muszą być dostosowane ale też bez przesady żeby po zdjęciu pługu latem dało się tym w ogóle jechać. Mam możliwość kupienia resorów rodzimej produkcji wersja hd +2" podwójne pióro główne i dołożone 1 pióro extra z tylnych. Czy to nie będzie przegięcie? Najgorzej że pewnie okaże sie że przód stoi wyżej niz tył 

TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Jeżeli tylko odśnieżanie po osiedlu to bym nic nie robił.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Świetnie ale jak koledze doszło 80 kilo w silniku to koła mimo liftu obcierały mu o powycinane nadkola, wiec może jednak wypadałoby coś zrobić, bo nie mam ochoty szorować miską olejową po bruku. Pozdr
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Miską? Przy zawieszeniu zależnym?
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Taka przenośnia 

TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
heheh i pytanie o przyczepkę ..Mazur pisze:...3 lata temu nie było jeszcze "gradacji" grubości piór.Zonk pisze: Komfort na nich żaden ale u mnie w aucie używanym wyłącznie do rajdów przez 3 sezony tylko raz tylne główne pióro padło
Patrz optymistycznie...spoko możesz jeszcze ze 100kg szpeju dorzucić
![]()
![]()
tak na poważnie, jeżeli za twardo to chyba faktycznie są średnio dobrane do masy samochodu.
Przy doborze resorów (ogólnie zawieszeń) dla mnie podstawą są 2 płaszczyzny: masa samochodu + szeroko rozumiany styl jazdy
e nie nie ciągam.... no możne sporadycznie
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
No fakt wtedy do wyboru były tylko oryginalna długość lub + 2 cm. Dociążyć auto już raczej ciężko blaszanka z tyłu 30 calowa nalewka na pace, tirfor ,hi-lift i cała skrzynia różniastego szpeju. Ale nie narzekam nie szukam w tym aucie wygody tylko niezawodności a z tą przy tym co auto przechodzi jest jak najbardziej OKMazur pisze:...3 lata temu nie było jeszcze "gradacji" grubości piór.Zonk pisze: Komfort na nich żaden ale u mnie w aucie używanym wyłącznie do rajdów przez 3 sezony tylko raz tylne główne pióro padło
Patrz optymistycznie...spoko możesz jeszcze ze 100kg szpeju dorzucić
![]()
![]()
tak na poważnie, jeżeli za twardo to chyba faktycznie są średnio dobrane do masy samochodu.
Przy doborze resorów (ogólnie zawieszeń) dla mnie podstawą są 2 płaszczyzny: masa samochodu + szeroko rozumiany styl jazdy

Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
Wiarus pisze:Jeżeli tylko odśnieżanie po osiedlu to bym nic nie robił.



ale to nie będzie odśnieżanie obniżonym zderzakiem


Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
!00 kg to jeden facet na fotelu pasażera !
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
- droidboo
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
- Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
no, a nie przed przednim zderzakiemWiarus pisze:!00 kg to jeden facet na fotelu pasażera !

Samurai '90 1.9 GLD - mota się.
Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
...ja chętnie swoje dodatkowe KG z brzuszka przerzuciłbym na klatkędroidboo pisze:no, a nie przed przednim zderzakiemWiarus pisze:!00 kg to jeden facet na fotelu pasażera !



Re: Wzmocnienie resorów pod jakieś 80-100kg.
niestety zawsze jakiś kompromisik trza zapodaćZonk pisze: ...nie narzekam nie szukam w tym aucie wygody tylko niezawodności a z tą przy tym co auto przechodzi jest jak najbardziej OK
ale priorytetem powinno być końcowe ZADOWOLENIE
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość