Jak odpala Samurai w zimie?
Moderator: Albert_N
Jak odpala Samurai w zimie?
Witam, pytanie mam do posiadaczy, czego się spodziewać w mroźne dni po silnikach montowanych w samurajach? O ile pewnie benzyniak będzie łatwiejszy w rozruchu, to czy diesel 1,9 ma w zimie sens? Przykładowo ten sprzęt:
http://allegro.pl/suzuki-samurai-2003-1 ... 55994.html
Czy silnik z turbo będzie w zimie trudniejszy do odpalenia? Mam na myśli mrozy tak do -20. Miałem starą nivę 1,6 i ta paliła rewelacyjnie i o dziwo nawet na starym akumulatorze. Wystarczyło paliwo podpompować ręczną pompką przed rozruchem, pociągnąć dźwigienkę ssania i paliła od strzała. Miło wspominam ten sprzęt, stały napęd na 4 to spory atut w zimie, jednak chcę coś mniej delikatnego od Nivy.
http://allegro.pl/suzuki-samurai-2003-1 ... 55994.html
Czy silnik z turbo będzie w zimie trudniejszy do odpalenia? Mam na myśli mrozy tak do -20. Miałem starą nivę 1,6 i ta paliła rewelacyjnie i o dziwo nawet na starym akumulatorze. Wystarczyło paliwo podpompować ręczną pompką przed rozruchem, pociągnąć dźwigienkę ssania i paliła od strzała. Miło wspominam ten sprzęt, stały napęd na 4 to spory atut w zimie, jednak chcę coś mniej delikatnego od Nivy.
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Mam 1.9D i bez problemu odpalam przy -25.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
mniej więcej takJak odpala Samurai w zimie?
BRUMMMM pyr pyr pyr pyr

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
25000 za serię?
Naczkinz
Człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi
Człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi

Re: Jak odpala Samurai w zimie?
pewnie za 20 pusci. Niedawno rozpoczalem dyskusje na temat odpalania samuraia w szybkim pytaniu, zapoznaj sie 

Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Coś niecoś jednak jest tam pozmieniane, jakby projekt nie skończony.Naczkins pisze:25000 za serię?
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Jakby w ogóle nie zaczęty. no i garażowany 

Naczkinz
Człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi
Człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi

- ilek79
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 11:41 am
- Lokalizacja: Wałcz Turek Koło
- Kontaktowanie:
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Raczej zaczety bo zderzak jest i oponki ma 

suzuki sj 413 specjal 88r sprzedany
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
i te srebrne chujki/dekielkiilek79 pisze:Raczej zaczety bo zderzak jest i oponki ma

enyłej, auto ciekawe niewątpliwie, ale nie za tyle pieniędzy..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
NiechętnieJak odpala Samurai w zimie?


biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
poreb pisze:NiechętnieJak odpala Samurai w zimie?![]()
Jaki silnik, jaki przebieg i jaka temperatura? Czy wszystko jest sprawne i ten typ tak ma? Jedne palą lepiej inne gorzej. Przykładowo moja corsa 1,2 pali gorzej od corsy 1,4 rodziców. Niva paliła najlepiej, dosłownie od strzała.
Za ile radzicie rozsądnie kupić takiego samuraja w takim stanie? Tego jeszcze nie oglądałem, ale wątpię, żeby nie było tam nigdzie choć zaczątków zgnilizny.
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
samochód na resorach za 20k
jaki to ma sens ?
nie lepiej jamnika kupić ?

nie lepiej jamnika kupić ?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Mój Sami 1.9 D 2003 całe życie stoi pod wiatą i nie było problemu żeby nie odpalił. Tylko musi mieć dobre wszystkie świeczki bo to klekot starej szkoły z komorą wirową. Za to szybko się robi ciepło w kabinie, nie tak jak w nowoczesnych konstrukcjach.
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Kup coś za 5k włóż następne 5 i wiesz co maszlechowiec pisze:poreb pisze:NiechętnieJak odpala Samurai w zimie?![]()
Jaki silnik, jaki przebieg i jaka temperatura? Czy wszystko jest sprawne i ten typ tak ma? Jedne palą lepiej inne gorzej. Przykładowo moja corsa 1,2 pali gorzej od corsy 1,4 rodziców. Niva paliła najlepiej, dosłownie od strzała.
Za ile radzicie rozsądnie kupić takiego samuraja w takim stanie? Tego jeszcze nie oglądałem, ale wątpię, żeby nie było tam nigdzie choć zaczątków zgnilizny.

A jak chcesz wydać 20k to kup jimnika
ps. a po co Ci to auto? do czego ?
Naczkinz
Człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi
Człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi

Re: Jak odpala Samurai w zimie?
poreb pisze:NiechętnieJak odpala Samurai w zimie?![]()
Mój tak raczej nieśmiało bardziej bo oliwa fesss gęsta i sie biduś nie może ukręcić

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Jak odpala Samurai w zimie?
u mnie 10W60 

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
jesli nie pierdnie elektromagnes od rozrusznika, to pali od strzala. No ale jednak pierdzi czasem 

Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Naczkins pisze:
Kup coś za 5k włóż następne 5 i wiesz co masz
A jak chcesz wydać 20k to kup jimnika
ps. a po co Ci to auto? do czego ?
Ma ten wynalazek wywieźć mój tyłek po zaśnieżonej i z zaspami drodze przez las i dość strome podjazdy z zakrętami gdzie nie mogę się za bardzo rozpędzić. Chcę teraz coś mniej delikatnego niż niva i dlatego pomysł na samuraja. Miałem Nive, tato miał kiedyś gazika i chcę coś trwałego na sztywnych mostach. Planuję tym jeździć na odcinkach do 15 km i trzymać go jako samochód dodatkowy tylko do ciężkich warunków. Mieszkam na zadupiu, żona, teraz dziecko, muszę mieć auto żeby wyjechać jak jest taka potrzeba. Oczywiście chętniej przygarnąłbym Samuraja na sprężynach, ale to jest mało realne, nie ma ich. Na sensownego nie zarżniętego patrola mnie obecnie nie stać. Jimny nie spełnia jednego postulatu, mianowicie nie ma sztywnego mosty z przodu i swoją drogą kosztuje trochę więcej jak samuraj. Za elektryczne lusterka i inne bajery nie dopłacę, wolę samca. Co do ceny tego samca, też uważam, że to za dużo. Silnik starego typu z komorą zawirowania też nie za bardzo cieszy. W suzuki drażni mnie brak centralnego dyfra, za to są małe i lekkie i dzięki temu mają dobre osiągi.
Jak jamnik to egzemplarz z takim podwoziem:
http://moto.gratka.pl/tresc/suzuki-jimn ... 5f179,2991
ale buda pełny blaszak, nadkola poszerzone, silnik mocniejszy np 1,9 SDi od Golfa i byłoby auto którym miałbym w miarę pewność, że mnie aura nie zaskoczy

Myślałam o Merolu G, sporo ciekawszy od Patrola, seryjnie jedyne auto na świecie, które ma wszystko co ma mieć terenówka ale nie jest już chyba produkowany, bałbym się o eksploatacje i części. Na kupno nie złoma też mnie na razie nie stać. Zostają samce bo gaziki i uazy to już odległa przeszłość.
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Przecież jimny ma dwa sztywne mosty
Jeśli nie zamierzasz walczyc w rajdach to jimny spokojnie da radę każdej zasnieżonej drodze, wystarczą dobre oponki, ewentualnie wyciągarka dla spokojności ale to niekoniecznie. Jeśli zamierzasz wozić tym rodzinke to moim zdaniem seryjny jimny bedzie super, wygląda w środku po ludzku i zapewnia minimum komfortu. Samurai na wtrysku też nie ma żadnych problemów z odpalaniem, właściwie nie widzi różnicy czy jest zero czy -20, może rozrusznik troche wolniej kręci (akumulator). G klasa odpada, przecież to są chyba nadroższe samochody w teren, już dalej od suzuki cenowo chyba się nie da 


TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Tak, G nie ma szans, porzuciłem ten pomysł jak zobaczyłem ceny konkretniejszych egzemplarzy.
Jimny nie ma sztywnego mostu seryjnie. Gdzieś patrzyłem na specyfikację i miał niezależne, sztywną oś ma tylko z tyłu. Przykładowo ten egzemplarz ma sztywny przód ale raczej na pewno jest podmieniony:
http://otomoto.pl/suzuki-jimny-wyciagar ... 38897.html
W rajdach nie chcę udziału brać, ale wiem, że potrzeba mi czegoś bardziej pancernego niż seria. Niva np jest za delikatna. Mam w zimie taki wertep po odśnieżaniu, że bałem się, że podwozie w nivie zostawię. Dlatego sprzedałem. W świeżym jak było mało śniegu była ok. Później robi się offroad
Gazik był pod tym względem lepszy.
Jimny nie ma sztywnego mostu seryjnie. Gdzieś patrzyłem na specyfikację i miał niezależne, sztywną oś ma tylko z tyłu. Przykładowo ten egzemplarz ma sztywny przód ale raczej na pewno jest podmieniony:
http://otomoto.pl/suzuki-jimny-wyciagar ... 38897.html
W rajdach nie chcę udziału brać, ale wiem, że potrzeba mi czegoś bardziej pancernego niż seria. Niva np jest za delikatna. Mam w zimie taki wertep po odśnieżaniu, że bałem się, że podwozie w nivie zostawię. Dlatego sprzedałem. W świeżym jak było mało śniegu była ok. Później robi się offroad

- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Mylisz się kolego, Jimny posiada zawieszenie zależne na obu osiach, można to chociażby przeczytać w najnowszym katalogu Suzuki na ich stronie. Dodatkowo w przeciwieństwie do Nivki jest zrobiony na ramie..
Radzę przyjrzeć się samochodowi jak stoi zaparkowany gdzieś na mieście a nie opierać swoje opinie na zdjęciach z google które nie wiadomo co przedstawiają
Radzę przyjrzeć się samochodowi jak stoi zaparkowany gdzieś na mieście a nie opierać swoje opinie na zdjęciach z google które nie wiadomo co przedstawiają

Ostatnio zmieniony ndz gru 26, 2010 4:36 pm przez sebastian2357, łącznie zmieniany 1 raz.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Popatrz no dokładniej na tą specyfikację
Jimny ma 2 sztywne mosty, pod tym względem jest podobny do samuraia

Jimny ma 2 sztywne mosty, pod tym względem jest podobny do samuraia

'95 Samurai 1,3
235/75r15
235/75r15
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
po co Ci centralny dyfer i diesel w aucie do jazdy wokół komina ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Co do G klasy to sa to przeciez auta jeszcze produkowane. Kolego, musisz jeszcze troche w wiarygodnych zrodlach poczytac. Kupno Samuraia to sporo kombinowania, wiec dobre zrodlo to podstawa eksploatacji tego wozu
Jimny - 2 sztywne mosty. Byly wersje z napedem na 2 kola, ale wszystkie mialy dwa sztywne mosty.
G klasa - auto dalej produkowane, problemow z czesciami nie ma. Problemem sa jedynie ceny
Samurai - byly wersje na sprezynie. Krotka seria, ale byly.

Jimny - 2 sztywne mosty. Byly wersje z napedem na 2 kola, ale wszystkie mialy dwa sztywne mosty.
G klasa - auto dalej produkowane, problemow z czesciami nie ma. Problemem sa jedynie ceny

Samurai - byly wersje na sprezynie. Krotka seria, ale byly.
Miejsce na Twoją reklamę.
- HUSKYTEAM
- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
- Kontaktowanie:
Re: Jak odpala Samurai w zimie?
Nikt Ci na forum nic nie powie o odpalaniu konkretnego egzemplarza, bo nikt nie zna stanu motoru. Przed zakupem diesla podjedź do jakiegokolwiek serwisu na pomiar kompresji. Jeżeli jest odpowiednia kompresja + sprawne świece żarowe + dobry aku + niezamarznięte paliwo (niezaparafinowany filtr), to Ci odpali każdy diesel w dowolnie niskiej temperaturze spotykanej w Polsce




Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość