Płukanie silnika GV 2.0i
Moderator: Albert_N
Płukanie silnika GV 2.0i
Koledzy na zimnym silniku klepią mi chwilkę ok 2-3 minut chyba zawory w głowicy a są hydrauliczne silnik J20 128KM wiec przymierzam się do wymiany oleju na lepszej klasy padło na Texaco 10w40 teraz mam zalany GM 10w40.
Czy ktoś praktykował płukanie silnika takim środkiem : http://moto.allegro.pl/liqui-moly-engin ... 02156.html
Dziękuję za podpowiedzi.
Czy ktoś praktykował płukanie silnika takim środkiem : http://moto.allegro.pl/liqui-moly-engin ... 02156.html
Dziękuję za podpowiedzi.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''
Re: Płukanie silnika GV 2.0i
standardowa procedura , dolewasz do dozownika karczera i płuczesz .
trzyseta jedna , dwa mechaniki
Re: Płukanie silnika GV 2.0i
Przeca to się wlewa do starego oleju 10 minut autko lata na wolnych obrotach i spuszczasz.
Jaki Karcher

Jaki Karcher


Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''
Re: Płukanie silnika GV 2.0i
to to chyba "myje" silnik ale w srodku
a karcherem tam nie dojdziesz

srajtek ,4.16,fedima sirocco 31' i takie tam 

Re: Płukanie silnika GV 2.0i
To ma wypłukać w środku 

Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''
Re: Płukanie silnika GV 2.0i
ja tam się nie znam ale skoro hyrdo-kasatory nie trzymają ciśnienia (objaw stukania zaworów) to płucząc je raczej ich nie naprawisz a wykończysz bo resztka zaworka zwrotnego w stukającym kasatorku powie pa pa
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Płukanie silnika GV 2.0i
Autko ma przejechane 80 kkm wiec dziwne aby padły.Objaw jest na zimnym silniku czyli jak olej b.gęsty.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''
Re: Płukanie silnika GV 2.0i
nic nie płucz zalej nowym olejem daj nowy filtr a jak nie pomoże to wtedy żmierzyć ciśnienie smarowania ,i szukać usterki
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Płukanie silnika GV 2.0i
OK.Tak uczynię jak się lekko ociepli i dokopię się do garażu.
A co polecasz z olejów ten Texaco jest dobry? czy może coś innego.
Dzięki za podpowiedz.
A co polecasz z olejów ten Texaco jest dobry? czy może coś innego.
Dzięki za podpowiedz.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''
Re: Płukanie silnika GV 2.0i
nie używałem nigdy Texaco , więc nic o nim nie wiem konkretnego ja w Peugeocie i innych moich citroenach uzywalem mobila lub totala w suczy mobil lub na krótko np. jak sie wody naleje do oleju to orlen ale ogólnie Total, Mobil ,Elf
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Płukanie silnika GV 2.0i
Mam nadzieje ze kolega Ginawa piszac o Karcherze i patrzac ze jest z Walow Chrobrego nie ma na mysli ze skonczyl wydzial mechaniki tamtejszej Wyzszej Szkoly Morskiej!!ginawa pisze:standardowa procedura , dolewasz do dozownika karczera i płuczesz .

Coz jedno jest pewne wszelkiego rodzaju specyfiki tylko odraczaja wyrok i to przewaznie nie na dlugo!! Tak jak pisze Viperecki zaczol bym od oleju, filtra i patrzyl co sie dzieje. Natomiast co do olejow - Shell Total Mobil Texaco Elf - one sa porownywalne i kazdy jaki wybierzesz bedzie dobry. A w sklepie poleca ci ten na ktory aktualnie maja najwiekszy rabat zeby mogli z ciebie zedrzec!!
A w samuraiu stosuje olej GM bo wychodzi mi najtaniej - jakosciowo niewiele pewnie ustepuje reszcie. Jak to ktos kiedys powiedzial o olejach - zlotym srodkiem jest czestsza wymiana niz powinno sie to robic!!

U 93 - Prawie oryginał
Joanna Brodzik Edition 


Re: Płukanie silnika GV 2.0i
Miałem w Passacie 1.8T taką przypadłość, że po zmianie oleju i przejechaniu ok 2tys. km zapalała się przy ruszaniu kontrolka oleju. Gasła po wyłączeniu i włączeniu silnika. Działo się to wyłącznie na ciepłym silniku. Z tego powodu płukałem takim wynalazkiem silnik. Nie zaszkodziło, a pomogła wymiana pompy oleju. W silniku popychacze nie stukały i nadal nie stukają.
Dawniej męczyłem Mazdę 323 z wdzięcznym silnikiem BG. Zalewałem ją Castrolem 10W40. Zmieniałem oliwę co ok. 15tys km. Popychacze nie drażniły uszu nawet przy porannym odpalaniu w mroźne dni, chociaż dało się usłyszeć, kiedy olej jest świeży (silnik pracował jak masełko), a kiedy już nieco zużyty.
Kiedyś postanowiłem poeksperymentować. Kupiłem Mobil S 10W40 z Alleg... Było dobrze przez jakieś 1-2tys km. Później miałem wrażenie, że silnik się rozpadnie. Zarówno na ciepłym i zimnym silniku była tragedia - tak głośno pracowały popychacze. Wytrzymałem tak do 6tys i wymieniłem na Castrola. Majster jak mi zlewał ten olej to dziwił się, że wymieniam świeżą czystą oliwę.
Radzę poeksperymentować z różnymi syntetycznymi olejami. Nie sugeruj się zbytnio opiniami w sieci, bo każde forum ma inną swoją najlepszą i najgorszą markę. Ja przerabiałem Castrola 10W40 w Mazdzie 323 i mogę polecić. W Passacie był Mobil 1 5W50 i STATOIL Lazerway 5W40 - w moim odczuciu popychacze pracowały równie dobrze na tych olejach. W silniku Swifta GTi przerabiałem Valvoline 10W60 i Mobil 1 5w50 i chyba nieco ciszej popychacze pracują na Mobilu.
Ogólnie hydraulika po odpaleniu w zimne dni i po dłuższym postoju może być głośniejsza. Ale jeśli nie cichnie po kilku sekundach, to warto coś zacząć z tym robić. Powód do zmartwienia jest wtedy, kiedy słychać klawiaturę na ciepłym silniku.
pzdr, W
Dawniej męczyłem Mazdę 323 z wdzięcznym silnikiem BG. Zalewałem ją Castrolem 10W40. Zmieniałem oliwę co ok. 15tys km. Popychacze nie drażniły uszu nawet przy porannym odpalaniu w mroźne dni, chociaż dało się usłyszeć, kiedy olej jest świeży (silnik pracował jak masełko), a kiedy już nieco zużyty.
Kiedyś postanowiłem poeksperymentować. Kupiłem Mobil S 10W40 z Alleg... Było dobrze przez jakieś 1-2tys km. Później miałem wrażenie, że silnik się rozpadnie. Zarówno na ciepłym i zimnym silniku była tragedia - tak głośno pracowały popychacze. Wytrzymałem tak do 6tys i wymieniłem na Castrola. Majster jak mi zlewał ten olej to dziwił się, że wymieniam świeżą czystą oliwę.
Radzę poeksperymentować z różnymi syntetycznymi olejami. Nie sugeruj się zbytnio opiniami w sieci, bo każde forum ma inną swoją najlepszą i najgorszą markę. Ja przerabiałem Castrola 10W40 w Mazdzie 323 i mogę polecić. W Passacie był Mobil 1 5W50 i STATOIL Lazerway 5W40 - w moim odczuciu popychacze pracowały równie dobrze na tych olejach. W silniku Swifta GTi przerabiałem Valvoline 10W60 i Mobil 1 5w50 i chyba nieco ciszej popychacze pracują na Mobilu.
Ogólnie hydraulika po odpaleniu w zimne dni i po dłuższym postoju może być głośniejsza. Ale jeśli nie cichnie po kilku sekundach, to warto coś zacząć z tym robić. Powód do zmartwienia jest wtedy, kiedy słychać klawiaturę na ciepłym silniku.
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość